Gå til innhold

Vil du si regn hele ferien ødelegger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes du? 

Anonymkode: e268c...2a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Det gjør det bare annerledes.

Anonymkode: 50f10...945

Skrevet

Absolutt ikke! Det er sjelden det regner hele tiden, hver dag, så da er det bare å kle seg godt og komme seg ut. 

Fantastisk å ha ferie uansett. Faktisk mer avslappende med dårlig vær, er det sol føler jeg at jeg må finne på noe ute hver dag. 

Men kan du ikke slutte med disse negativt vinkla trådene? Finn heller én positiv ting med å ha ferie?

Anonymkode: df1ad...eed

Skrevet

Altså, vi har båtferie, så ja - regn i dagesvis setter absolutt en demper på stemningen...

Anonymkode: 7f0c0...b88

Skrevet

Nei, det krever bare litt mer egeninnsats med egen holdning og være litt mer positiv og oppfinnsom mtp. hva man likevel kan gjøre for å ha det godt og kjekt.

Anonymkode: 0ae6a...584

Skrevet

Nei, det krever bare litt mer egeninnsats med egen holdning og være litt mer positiv og oppfinnsom mtp. hva man likevel kan gjøre for å ha det godt og kjekt.

Anonymkode: 0ae6a...584

Skrevet

Ja, absolutt. Husker ett år det regnet hele juli, det var så kjipt det. 

Jeg elsker sol, må ikke være badetemperatur, men om ikke jeg kan få til en kaffe i solkroken engang, da er det ikke mye feriestemning å spore hos meg. 

Anonymkode: c55be...c1e

Skrevet

Ja, regn hele ferien ødelegger stemningen. Går ikke rundt og er sur og negativ, men det gir ikke sommerferiefølelse. 

Nå bor jeg i nord da, og her ligger snøen til langt uti mai, så jeg verdsetter sol og varme veldig høyt, for det er slett ikke hver sommer vi har det. 

Anonymkode: 6d184...deb

Skrevet

Ikke nødvendigvis ferien, den må man gjøre det beste ut av uansett, men om hele sommeren stort sett har regnet bort så er det kjipt. Det har vært år hvor det føltes ut som sommeren var unnagjort en uke tidlig i juni, da blir det lenge til neste vår 😄

Anonymkode: 7cb4b...530

Skrevet

Det kommer an på hva slags ferie. Jeg skjønner jo at båtferie blir redusert med regn. Hotell også, for det er jo kjipt å holde seg innendørs der, og ikke helt det samme å gå rundt i regntøy eller med paraply. Er jeg på hytte, så helt ok. Tilmed koselig. 

Anonymkode: f1881...2ea

Skrevet

Nei, deilig å bare være inne å se på tv, spise god mat og ha sex. 

Anonymkode: 03371...441

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Nei, deilig å bare være inne å se på tv, spise god mat og ha sex. 

Anonymkode: 03371...441

Det kan man jo gjøre hele høsten og vinteren og våren også...

Skrevet

Ødelegger og ødelegger…. Ja, litt. Vi er på teltcamping og de dagene det har regnet var litt kjipe. Men ferie er ferie😊 Snop og en god bok i teltet, dra på kafe eller innendørs badeland / trampolinepark el. fungerer fint

Anonymkode: 16557...8ee

Skrevet

Når det er regn og dårlig vær ellers I året så synes jeg regn når jeg har ferie demper på stemningen. Selv om vi er flinke til å finne på ting da også. I feire  ønsker jeg sol og varme, men trenger ikke Syden. Norge er like fint 

Anonymkode: 4bc9f...086

Skrevet

JA! En del regn går selvfølgelig bra, som bergenser er jeg vant med regn, men regn hver eneste dag går på humøret løs uansett hvor positiv jeg prøver å være. Nå er jeg nok over snittet glad i solskinn og varme, og burde sånn sett ikke bodd i Bergen i det hele tatt (men det er jo der vi har all familie, venner, barnas liv osv), så en ferie uten solskinn føles rett og slett deprimerende. Nå er jeg på et sted med sol og varme hver dag, og jeg kan formelig kjenne at energien og humøret stiger for hver dag.

Anonymkode: 659a9...78b

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det kan man jo gjøre hele høsten og vinteren og våren også...

Men da er man på jobb 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: fa924...25c

Skrevet

Ja det synes jeg det gjør. En dag innimellom går greit, men ikke hele tiden. 

Skrevet

Bor et sted det er mer vanlig med regn hele sommeren enn motsatt, så ja,- regn og ferie hører ikke sammen. Altså, det er ikke snakk om at det regner en dag og temperaturer holder seg. Det regner, er rundt 10 grader og gjerne vind. Mye av alt. Det kan lett regne 24/7,- uten at det er unormalt. Ellers så kommer sommerdagen( om vi er heldig i-ene) plutselig. Som i går hadde vi 25 grader,- uken før og i dag er vi på 11 grader. Dagen med varme blir slitsom....Og klegg og mygg florere slike dager.

Det er også en årsak til at jeg tilbringer minst mulig av ferien min hjemme og har ofte ikke mer enn 2 uker ferie sammenhengende av den årsak.

Vi er mye ute og finner på mye, vi lar ikke været stoppe oss sånn til vanlig, hverken fra kos eller tur,- men når det er ferie vil jeg gjerne bort fra "værplanlegging". (Blir det badeland på lørdag, eller kan vi ta den fjellturen. Skal vi grille i kveld eller må vi lage maten i stekeovnen. osv osv.... )Så langt vil jeg helst reise at jeg slipper pakke alt fra bikini til ull og vinterjakke og alle trenger en stor koffert og en sekk hver for bare tre dager borte. 

Anonymkode: 3a15e...7c3

Skrevet

Ja! Når vi endelig har klart å spart opp penger til å dra i dyreparken å det styrtregner så ødelegger det ferien. Vi var også 4 dager i Sverige med bare regn. Bortkastet ferietur!

Anonymkode: d34c3...bdd

Skrevet

Nei. Men blir mer tungvint 

Anonymkode: ca6ff...37d

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ja! Når vi endelig har klart å spart opp penger til å dra i dyreparken å det styrtregner så ødelegger det ferien. Vi var også 4 dager i Sverige med bare regn. Bortkastet ferietur!

Anonymkode: d34c3...bdd

Vi har vært i Dyreparken i regn og syns det var helt topp! Lite folk og mulighet til å ta alle attraksjonene så mange ganger man vil uten å stå i kø. Forestillingene gikk sin gang og dyrene er der jo. Null problem, man må bare snu litt på holdningene og forventningene. Heller regn enn tropevarme i park. 

Skrevet

Ikke for min eller min families del. Nå er vi bare på hytta hver ferie og der gjør små og store det de vil uansett været, eller det er ofte været som bestemmer hva vi kan gjøre. 

Det badet like mye om det er sol eller regn, er det mye bølger syns ungene det bare er enda mer gøy. Vi kan være tørre ute selv i  regnevær siden vi har mye plass under tak. Er det skikkelig ruskevær forsvinner alle ut, for ruskevær skal kjennespå kroppen. 

Ett år det var mye regnnår jeg hadde ferie ble jeg brunere enn noen gang og de på jobb trodde ikke på meg at jeg ikke hadde vært i syden. Det var var en kombo av at jeg var ute heletiden, det var varmt selv om det regna og lite solkrem. For skal ikke påstå jeg var like flink til å smøre meg da, selv om jeg huska det innimellom.

Ting vi drar på tar vi etter været, så vi bestemmer oss ikke før ferien at neste lørdag skal vi til dyreparken. Ser på værmeldinga og bestemmer oss kvelden før og slår været seg vrang tar vi det en annen gang. Så om vi ikke kunne gjort slik hadde det kanksje blitt litt anderledes.

Anonymkode: 768dd...ef9

Skrevet

Har akkurat vært på leir i 1 uke med regn og gjørme i telt. Vi som ikke måtte evakuere hadde faktisk en fin leir. Men det handler om hvordan du tar det.  Og at det blir anderledes enn det du hadde planlagt.  Og en opplevelse? oh yes! ferie og noe annet enn vanlig hverdag? definitivt!

https://www.klartale.no/norge/2022/07/07/evakuerer-speidergrupper-etter-oversvommelse/

Anonymkode: 0cb9d...cdd

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Vi har vært i Dyreparken i regn og syns det var helt topp! Lite folk og mulighet til å ta alle attraksjonene så mange ganger man vil uten å stå i kø. Forestillingene gikk sin gang og dyrene er der jo. Null problem, man må bare snu litt på holdningene og forventningene. Heller regn enn tropevarme i park. 

Vi var der i går, god temperatur, men litt regn utover dagen. Heller det enn 30 grader og sol😊

Anonymkode: 4bc9f...086

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...