Gå til innhold

Norsk eller samisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du norsk eller samisk? Liker du best norsk kultur eller samisk kultur best? Bunad eller samedrakt? Fårikål eller bidos? Kyr eller reinsdyr? Kveding eller joik? 17. mai eller 6. februar? Rødt, hvitt og blått eller rødt, blått, gult og grønt? Hardangervidda eller Finnmarksvidda? Oslo eller Tromsø?

Anonymkode: c971f...d06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker det meste. Er både norsk, finsk, kvensk og samisk. En god blanding. 

Har aldri vært på Hardangervidda da. 

Anonymkode: af967...011

Skrevet

Jeg tror ikke at jeg er same, men mange har spurt om jeg er det. Når du spør og jeg må tenke på det, så liker jeg reinsdyr og joik. Syns bunader er fint, men liker kanskje samedrakt bedre. Liker også rødt, blått, gult og grønt best. Jeg liker ingen vidder, og så liker jeg Oslo best da. 

Anonymkode: 9dead...8d8

Skrevet

Er halvt norsk og halvt samisk. Har både kofte og bunad, liker ikke fårikål, men ellers er jeg en god miks og liker det meste fra begge kulturer😊 Bortsett fra ost i kaffen, det er jeg ikke så glad i;) 

Anonymkode: 908c3...8c5

Skrevet

Er helnorsk og velger derfor alt det norske du ramser opp, mye fordi det ikke inngår i min kultur. Men er likevel stolt over samene og deres tradisjoner (og at de befinner seg i Norge og har klart å beholde tradisjonene sine)

Anonymkode: 839be...411

Skrevet

Samisk er en del av Norge og jeg liker alt ved Norge. Har bunad og kofte, føler mer fin i begge deler. Jeg liker vidda veldig godt, mest fordi de er fremkommelig nesten over alt. Liker hverken bidos eller fårikål. 😊

Anonymkode: 85867...a23

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Er du norsk eller samisk? Liker du best norsk kultur eller samisk kultur best? Bunad eller samedrakt? Fårikål eller bidos? Kyr eller reinsdyr? Kveding eller joik? 17. mai eller 6. februar? Rødt, hvitt og blått eller rødt, blått, gult og grønt? Hardangervidda eller Finnmarksvidda? Oslo eller Tromsø?

Anonymkode: c971f...d06

Er du norsk eller samisk? Jeg er halvt norsk, halvt engelsk. Har en samisk tippoldemor faktisk, men det tells nok ikke.

Norsk eller samisk kultur? Mye fint med begge deler, vel

Bunad eller samedrakt? Jeg synes kanskje samiske kofter er finest, men mange fine bunader også

Fårikål eller bidos? Har ikke smakt bidos, liker IKKE fårikål.

Kyr eller reinsdyr? Ja takk, begge deler :) Finnbiff er snaddergodt, men det er ting laget av biff/storfekjøtt også

Kveding eller joik? Joik er kult da :D

17. mai eller 6. februar? 17. mai liker jeg ikke, SÅÅ Mye burde burde burde, mas og tjas hele dagen, og masse selvgode nasjonalistiske taler og kvalmende greier. 6. februar har jeg ikke noe forhold til som ikke-same, men kult at de har en dag

Hardangervidda eller Finnmarksvidda? Begge deler er fint

Oslo eller Tromsø? Neitakk, foretrekker Hamar :) Oslo er det for mye folk og stress og mas. Tromsø er for langt nord og for kaldt for meg. Hver sin smak

Mange rare spørsmål gitt. Hvorfor må man ta side?

Anonymkode: 34904...344

Skrevet

Tromsø er forresten ikke et så veldig samisk sted. Byen med flest samer er Oslo, men steder med høyest andel samer da bør du dra til Kautokeino og Karasjok, og Tana

Anonymkode: 34904...344

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...