Gå til innhold

Nettopp blitt gravid - foreldrepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid, og er redd/usikker for reglene rundt foreldrepenger og mammapermisjon. 
Har hatt samme arbeidsplass i 3 år, men midlertidig stilling 1 år i gangen. Har nettopp signert for 1 nytt år i full stilling på samme plass. 

Om jeg har forstått alt riktig har jeg da krav på foreldrepenger i mammapermisjon? :) Dette uavhengig av om jeg blir syk eller sykemeldt senere? Skjønner det har blitt noen år siden sist, for dette husker jeg ikke lenger! 😅

Anonymkode: 349c2...9da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle med skattbar inntekt i svangerskapet har krav på foreldrepenger.

Spiller ingen rolle om du er fast ansatt, vikar, ringehjelp, ekstrahjelp, bare tar løse vakter eller andre ting. Har du inntekt å vise til får du foreldrepenger.

Anonymkode: b2591...550

Skrevet

Som hun over sier, så har du rett på foreldrepenger så lenge du har hatt inntekt.

Bare et tips - hvis du har jobbet tre/fire år i det offentlige så har du nå rett til fast stilling. Sjekk dette opp. Og meld deg inn i en fagforening om du ikke allerede er medlem. Det kan ha mye å si for deg siden du kan ha rett på en stilling å gå tilbake til etter svangerskap og permisjon.

Anonymkode: d184f...202

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Som hun over sier, så har du rett på foreldrepenger så lenge du har hatt inntekt.

Bare et tips - hvis du har jobbet tre/fire år i det offentlige så har du nå rett til fast stilling. Sjekk dette opp. Og meld deg inn i en fagforening om du ikke allerede er medlem. Det kan ha mye å si for deg siden du kan ha rett på en stilling å gå tilbake til etter svangerskap og permisjon.

Anonymkode: d184f...202

Takk for tips :) Er obs på det, og er medlem i fagforening. 

Anonymkode: 349c2...9da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...