Gå til innhold

Liker dere å få vertinnegaver?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Det kommer jo litt an på hva man gir. Vi har invitert naboer på middag. Da de ankom hadde de med seg pakkeleken. Bare ræl og skit. Dessuten satt vi tilbake med en stor eske med søppel. De hadde benyttet en stor eske til å pakke inn 1 stk av 20 gaver, alt var ræl.

Vi sa ikke noe men vi slet med dette søppelet (innpakning med gavepapir etc) i en hel måned før vi ble kvitt. 

Vi kommer ikke til å invitere dem tilbake, da dette skjedde 2 ganger. De vil ha pakkeleken hver gang vi møtes til middag. 

Vertinnegave kan være så mangt. 

Anonymkode: 8ebbf...492

Stakkars dere som satt igjen med med gavepapir en hel måned 😛 De forsøkte vel å bidra med noe de synes var litt morsomt.

Enkelte altså......

Fortsetter under...

Sommerkroppen 2029 skrev (2 minutter siden):

Stakkars dere som satt igjen med med gavepapir en hel måned 😛 De forsøkte vel å bidra med noe de synes var litt morsomt.

Enkelte altså......

Du må jo forstå at det ikke er bare bare å brette sammen en elske og hive den sammen med gavepapir! Sånt tar gjerne en måned før man skjønner hvordan en kan løse det. 

Anonymkode: d0861...9ec

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Ja, er der jeg mener. Alle invitasjoner er basert på en innsats. Men noen mente skillet gave ikke gave var om vertskapet hadde lagt inn en innsats eller ikke. 

Anonymkode: e2d6e...122

Som i å invitere på en kaffekopp kontra middag 🙄kjære min tid, er det mulig å ha så tungt for det? Sliter du generelt i sosiale settinger?

Anonymkode: b2dfb...0ec

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Du må jo forstå at det ikke er bare bare å brette sammen en elske og hive den sammen med gavepapir! Sånt tar gjerne en måned før man skjønner hvordan en kan løse det. 

Nei som jeg skriver - enkelte altså 😄

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Det kommer jo litt an på hva man gir. Vi har invitert naboer på middag. Da de ankom hadde de med seg pakkeleken. Bare ræl og skit. Dessuten satt vi tilbake med en stor eske med søppel. De hadde benyttet en stor eske til å pakke inn 1 stk av 20 gaver, alt var ræl.

Vi sa ikke noe men vi slet med dette søppelet (innpakning med gavepapir etc) i en hel måned før vi ble kvitt. 

Vi kommer ikke til å invitere dem tilbake, da dette skjedde 2 ganger. De vil ha pakkeleken hver gang vi møtes til middag. 

Vertinnegave kan være så mangt. 

Anonymkode: 8ebbf...492

Det er ikke vertinnegaver, men lek og underholdning. Og hvordan er det mulig å bruke en mnd på å kvitte seg med søppel?

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Som i å invitere på en kaffekopp kontra middag 🙄kjære min tid, er det mulig å ha så tungt for det? Sliter du generelt i sosiale settinger?

Det var vel middager som var det vi snakket og KJÆRE du. Du som sliter litt med hersketeknikker her skjønner jeg 

Annonse

Det var vel middager som var det vi snakket og KJÆRE du. Du som sliter litt med hersketeknikker her skjønner jeg 

Da er det vel forskjell på om man blir impulsivt invitert på kjøttkaker en torsdag eller om man blir mer formelt invitert til et måltid. Dette er faktisk ting som løser seg ganske naturlig hos oss med normalt utviklet sosial intelligens. Så får du bli så snurt du bare vil. 

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Da er det vel forskjell på om man blir impulsivt invitert på kjøttkaker en torsdag eller om man blir mer formelt invitert til et måltid. Dette er faktisk ting som løser seg ganske naturlig hos oss med normalt utviklet sosial intelligens. Så får du bli så snurt du bare vil. 

Bare synes det er merkelig å gradere etter innsats. Ligger da innsats bak kjøttkaker også? Muligens akkurat like mye selv om det virket impulsivt? 

Snobbete og merkelig greie. 

Bare synes det er merkelig å gradere etter innsats. Ligger da innsats bak kjøttkaker også? Muligens akkurat like mye selv om det virket impulsivt? 

Ja, jeg skjønner at du ikke ser nyansene. Det går helt sikkert bra, menneskene rundt deg vet nok hva de kan forvente. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Gavepapir og kartong skal ikke sorteres sammen her. Det er ikke vanskelig, men gavepapir skal i restavfallet og det har en tendens til å bli fult. (Akkurat å bli kvitt gavepapir har ikke vært et problem for meg, men jeg forstår problemstillingen.)

Anonymkode: 3173a...47d

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ja, jeg skjønner at du ikke ser nyansene. Det går helt sikkert bra, menneskene rundt deg vet nok hva de kan forvente. 

Jeg har heldigvis bare to sånne snobbevenner. De andre er helt normale. Vi gir gaver til bursdager, jul og bryllups osv. Ikke når vi besøker hverandre. Herregud, for et vanvittig budsjett og styr med å hele tiden handle inn gaver.

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det er ikke noe mindre snobbete å se ned på dem som serverer kylling til middag.

Anonymkode: 25b99...ba7

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg er ikke vant til vertinnegaver. Og har ofte venner og familie på middag. Men det er jo nære venner og familie.

Og jeg som ikke liker sjokolade, drikker ikke alkohol og allergisk for blomster, så hadde det ikke vært lett å gi meg vertinnegave.

Anonymkode: ea35f...d60

Neivel? Et fint stearinlys, krydder, olivenolje, håndsåpe, håndkrem, en liten potteplante, hjemmeheklede kjøkkenkluter, en god te, kjeks +++. Mulighetene er mange. 

Anonymkode: 1abf5...50c

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Neivel? Et fint stearinlys, krydder, olivenolje, håndsåpe, håndkrem, en liten potteplante, hjemmeheklede kjøkkenkluter, en god te, kjeks +++. Mulighetene er mange. 

Av de tingene ville jeg brukt krydderet med mindre det var noe spesielt blandinskrydder, oljen, planten  og kjeksen. Resten ville uansett gått i søpla. Hvem hekler kluter og hva bruker dere dem til?

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Av de tingene ville jeg brukt krydderet med mindre det var noe spesielt blandinskrydder, oljen, planten  og kjeksen. Resten ville uansett gått i søpla. Hvem hekler kluter og hva bruker dere dem til?

Okay, du kaster istedenfor å gi videre du altså? 

Jeg bruker heklede kjøkkenkluter på samme måte som andre kjøkkenkluter brukes. Hva ellers? 

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg bruker heklede kjøkkenkluter på samme måte som andre kjøkkenkluter brukes. Hva ellers? 

Noen blir aldri fornøyde uansett. Og jeg har forlengst innsett at det er mange som ikke lever på samme planet som meg. Jeg hadde jublet om jeg fikk heklede kluter!

Endret av amandine
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Er du helt blåst?

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg gir ikke bort ræl og heklede kluter fungerer jo ikke annet enn som en dårlig fille. De tørker sakte og har ikke mikrofiberefekten.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg gir ikke bort ræl og heklede kluter fungerer jo ikke annet enn som en dårlig fille. De tørker sakte og har ikke mikrofiberefekten.

Og andre ønsker ikke å bruke mikrofiber og syntetiske produkter om det kan unngåes. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Neivel? Det fungerer helt utmerket på mitt kjøkken. Heldigvis har jeg ikke folk i min omgangskrets som er så utakknemlige. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Foretrekker å kjøpe slikt selv jeg. Ser bare ikke poenget med å dra med seg gave bort ele tiden. Det blir jo fort flere i uka

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Jeg strikker kluter. Bruker dem til å vaske med. Hva ellers?

Anonymkode: 916a4...57b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...