Gå til innhold

Hvordan krangler dere som par?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror du må prøve å sette deg i hans sted. Hør på hva han sier, og hva han prøver å formidle!  

Det handler så utrolig mye om måten vi sier ting på, og ingen liker å få påpekt at de gjør feil så ofte. At han "krangler" med deg når barna er der, er jo hvertfall er tegn på at han vil si hva han mener uten store konfrontasjoner.

Så kan du be ham om akkurat det samme. Han må sette seg inn i hvor frustrert du blir, og hva du prøver å si. 

Det å "bytte roller" er det viktigste i et parforhold. Å klare å se ting fra den andres side. Det handler om å forstå. Så kan dere snakke om hvor lett eller vanskelig akkurat det er. 

Bare sånn til slutt så har jeg en venn som er utrolig klok i mine øyne. En gang ringte kona hans og spurte om han kunne sjekke om hun hadde tatt ut kontakten i et kjøkkenapparat. Det hadde hun glemt, men han svarte henne at nei, det hadde hun ikke. Alt i orden.

Det handler ikke om at hun ikke hadde taklet å høre den feilen, men han sa : hvorfor ikke bare la henne tro at hun hadde gjort det? Ingen vits i å få henne til å irritere seg eller uroe seg. Du vet hvor nøye hun er på alt.

Det er noe av det mest omtenksomme jeg har hørt noen si, og det lærte meg litt. Vi MÅ ikke alltid si fra eller nevne og påpeke. 

Anonymkode: 88b6c...89b

Løgn er hvertfall ikke løsningen, der mistet du meg. Men ellers var det noe klokt her. Hvis jeg ikke kan stole på andre vil jeg heller ikke omgås dem. Tillit er alfa og omega. Da kunne jeg ikke stolt på magefølelsen min lenger heller, for den hadde jo rett. I ditt eks. Jeg syntes ikke det var omtenksomt i det hele tatt faktisk, hvorfor skulle det gjøre noe å svart ja der? Det var jo ikke en feil, bare noe hun hadde glemt. Det er jo nettopp det å ikke takle at slike små ting ikke alltid blir rett eller at noe glemmes han ikke greier. Det er jo helt menneskelig det, å bli rasende hver gang man oppdager at noe blir feil derimot. Ikke normalt. 

Anonymkode: c6098...641

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...