Gå til innhold

Er dette ok vertinnegave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på hagefest med overnatting i dag og rekker ikke kjøpe noe. Har abonnement på glossybox og goodiebox (skjønnhetsprodukter). Har veldig mye stående og tenkte å gi en hårkur, en solkrem og en leppepomade innpakket i cellofan, en flaske vin og en blomst. Er det ok? 

Anonymkode: 3989a...9e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Skal på hagefest med overnatting i dag og rekker ikke kjøpe noe. Har abonnement på glossybox og goodiebox (skjønnhetsprodukter). Har veldig mye stående og tenkte å gi en hårkur, en solkrem og en leppepomade innpakket i cellofan, en flaske vin og en blomst. Er det ok? 

Åh det hadde jeg blitt kjempeglad for! Super gave 🙂

Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (4 minutter siden):

Åh det hadde jeg blitt kjempeglad for! Super gave 🙂

Takk, da gjør jeg det. Tanken som teller. Hvis hun ikke liker det kan hun gi det til noen andre😅

Skrevet

Nydelig! Og mye mer enn nødvendig.

Anonymkode: 25bc3...b05

Skrevet

Begrens deg til en ting. En flaske vin alene er mye bedre. For det første legger du opp til en voldsom gavespiral når du kommer med store mengder. Det sier jo samtidig at du forventer noe liknende når du inviterer.

Det andre er at når du gir så mange ting vil mottakeren faktisk bli mindre glad for dem enn om du hadde bare gitt en ting.  Ubevisst oppfattes det som at hver av tingene ikke var bra nok.

Anonymkode: 25408...19b

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Begrens deg til en ting. En flaske vin alene er mye bedre. For det første legger du opp til en voldsom gavespiral når du kommer med store mengder. Det sier jo samtidig at du forventer noe liknende når du inviterer.

Det andre er at når du gir så mange ting vil mottakeren faktisk bli mindre glad for dem enn om du hadde bare gitt en ting.  Ubevisst oppfattes det som at hver av tingene ikke var bra nok.

Hun er alltid så raus med meg og inviterer meg alltid selv om jeg er alene og de er bare par. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

For noe sludder! Gavene er helt innafor, spesielt når hi skal overnatte. 

Hver av tingene er ikke gode nok? Det er det nok forsvinnende få som vil tenke. 

Skrevet
*Miss Marple* skrev (3 minutter siden):

For noe sludder! Gavene er helt innafor, spesielt når hi skal overnatte. 

Hver av tingene er ikke gode nok? Det er det nok forsvinnende få som vil tenke. 

Det er gjort forskning på det, men jeg tror ikke jeg finner den igjenn akkurat nå. Det var overraskende for meg også.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er mer enn ok, jeg synes det er for mye egentlig.

Anonymkode: 868b2...134

Skrevet

Synes det er mye. Håper ikke blir stilt så store forventninger ved besøk. Jeg var på besøk i går på mat og hadde med blomster. En liten oppmerksomhet. Overnattet ikke, men ser ikke at det hadde betydd noe og burde gidd mer. 

Anonymkode: 8a198...362

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde blitt flau og trodde du hadde misforstått hele opplegget. At du trodde du kom på bursdagen min eller noe. Hva gir du når de har bursdag da når du gir så mye bare gir å besøke noen? Fatter ikke sånt tull.

Anonymkode: 62445...91c

Skrevet

Jeg synes også det er altfor mye.

Anonymkode: 44f4f...110

Skrevet

Kjempefine ting, men jeg også synes det er for mye.

Anonymkode: dcfd0...cfc

Skrevet

Da hadde jeg gitt vinflasken til vertinnen, kanskje sammen med en blomst, som en vertinnegave. Resten hadde jeg puttet i en pen gavepose og gitt henne ved siden av, og sagt det som det var -at jeg har abonnementer på masse greier jeg ikke trenger og lurte på om hun ville overta litt. 

Skrevet

Jeg ga vinen til mannen og ga blomsten og produktene til vertinnen. Jeg sa at jeg hadde så mye produkter, så jeg ville gjerne dele litt med henne. Hun ble veldig glad. 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...