Anonym bruker Skrevet 12. juli 2022 #1 Skrevet 12. juli 2022 Når går det over egentlig? Jeg går på neurontin (2400gram i døgnet) Men noen dager verker foten enormt! Klarer jo ikke å gå, kjøre bil. Kan sitte, men det verker voldsomt! Jeg blir sprø! Verker enormt i baken, bakside på skinken og nedover foten! Grådig i leggen. Det er utrolig plagsomt. Anonymkode: 34409...585
oslofrk Skrevet 12. juli 2022 #2 Skrevet 12. juli 2022 Det er dessverre umulig å spå. Forsiktig tøying, bevegelse, ro, unngå å sitte (!) - og gå korte turer i ulent terreng er mine beste tips! Riktig god bedring!
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2022 #3 Skrevet 12. juli 2022 Hos de jeg kjenner som har hatt prolaps så har det vært mye bedre etter et par uker. Anonymkode: 47be3...95e
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2022 #4 Skrevet 12. juli 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hos de jeg kjenner som har hatt prolaps så har det vært mye bedre etter et par uker. Anonymkode: 47be3...95e Jeg har slitt i mange mnd 😭 begynner å bli lei. Anonymkode: 34409...585
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2022 #5 Skrevet 12. juli 2022 Jeg er fortsatt nummen under foten flere år etter, og kjenner det til tider i form av smerter både i korsrygg og bein. Er også svakere i beinet som ble slått ut av prolapsen. Men den «sage av meg beinet» smerten i den slutte fasen av prolaps varte en ukes tid, og med tydelig smerte, men ikke uutholdelig, en måneds tid. Fikk hjelp den første måneden fra kiropraktor. Anonymkode: 3776c...d63
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2022 #6 Skrevet 12. juli 2022 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Jeg er fortsatt nummen under foten flere år etter, og kjenner det til tider i form av smerter både i korsrygg og bein. Er også svakere i beinet som ble slått ut av prolapsen. Men den «sage av meg beinet» smerten i den slutte fasen av prolaps varte en ukes tid, og med tydelig smerte, men ikke uutholdelig, en måneds tid. Fikk hjelp den første måneden fra kiropraktor. Anonymkode: 3776c...d63 Kjedelig at du skal slite enda 😔 jeg har hatt helt uutholdelig smerter i flere mnd 😢 Anonymkode: 34409...585
oslofrk Skrevet 13. juli 2022 #7 Skrevet 13. juli 2022 Regner med at du kjenner til røde flagg HI? Altså faresignaler du bør være oppmerksom på? (urin/avførings-lekkasje, nummenhet i lysken, miste kraft i foten og ikke kunne gå på tærne) Hvis det oppstår må du ringe legevakt asap! Rolig bevegelse og avspenning anbefales👍 Riktig god bedring!
HvittHus Skrevet 13. juli 2022 #8 Skrevet 13. juli 2022 Mine prolaps har vart i et år med unntak av det nest siste hvor innholdet i skiven gled ned i spinalkanalen slik at kroppen ryddet opp mye fortere enn normalt. Så da tok det bare et halvt år. Så dessverre kan prolaps vare i lang tid, og det kan variere med smerteintensitet. Forhåpentligvis vil det verste være over om noen måneder, men er smertene helt uutholdelige er det på sin plass å diskutere om man skal bruke kirurgi.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2022 #9 Skrevet 13. juli 2022 Vær obs på at prolaps kan oppstå flere ganger samme sted. Mannen min har hatt 7 prolapser siste årene, 3 i samme skive. Vekt og mosjon er tipsene herfra. Anonymkode: d070e...64f
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2022 #10 Skrevet 13. juli 2022 oslofrk skrev (4 timer siden): Regner med at du kjenner til røde flagg HI? Altså faresignaler du bør være oppmerksom på? (urin/avførings-lekkasje, nummenhet i lysken, miste kraft i foten og ikke kunne gå på tærne) Hvis det oppstår må du ringe legevakt asap! Rolig bevegelse og avspenning anbefales👍 Riktig god bedring! Ja, kjenner til det. Tusen takk for omtanken ❤️ Anonymkode: 34409...585
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2022 #11 Skrevet 13. juli 2022 HvittHus skrev (3 timer siden): Mine prolaps har vart i et år med unntak av det nest siste hvor innholdet i skiven gled ned i spinalkanalen slik at kroppen ryddet opp mye fortere enn normalt. Så da tok det bare et halvt år. Så dessverre kan prolaps vare i lang tid, og det kan variere med smerteintensitet. Forhåpentligvis vil det verste være over om noen måneder, men er smertene helt uutholdelige er det på sin plass å diskutere om man skal bruke kirurgi. Ånei ånei. Det var leit å høre, håper du har det bedre nå. Smertene er utholdige ja til tider. Skal ta det opp med legen neste gang Anonymkode: 34409...585
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2022 #12 Skrevet 13. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vær obs på at prolaps kan oppstå flere ganger samme sted. Mannen min har hatt 7 prolapser siste årene, 3 i samme skive. Vekt og mosjon er tipsene herfra. Anonymkode: d070e...64f Oj, ikke bra 🥺 Jeg bør nok gå ned i vekt, det vet jeg. Jeg syns det er vanskelig 🥺 Anonymkode: 34409...585
HvittHus Skrevet 13. juli 2022 #13 Skrevet 13. juli 2022 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Ånei ånei. Det var leit å høre, håper du har det bedre nå. Smertene er utholdige ja til tider. Skal ta det opp med legen neste gang Anonymkode: 34409...585 Som deg er jeg midt i smertehel... Men jeg klarer meg heldigvis med 3 tabletter med Tramadol/Paracetamol hver dag. Jeg har hatt så mange prolaps at dette nesten er hverdagen for meg. Hvis du klarer er turer i ulendt terreng det som er best for ryggen. Men det krever selvfølgelig sitt. Sitt også gjerne i en recliner hvis dere har. Den litt vinklede sittestillingen er bra for ryggen. Lykke til og god bedring.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2022 #14 Skrevet 13. juli 2022 HvittHus skrev (1 time siden): Som deg er jeg midt i smertehel... Men jeg klarer meg heldigvis med 3 tabletter med Tramadol/Paracetamol hver dag. Jeg har hatt så mange prolaps at dette nesten er hverdagen for meg. Hvis du klarer er turer i ulendt terreng det som er best for ryggen. Men det krever selvfølgelig sitt. Sitt også gjerne i en recliner hvis dere har. Den litt vinklede sittestillingen er bra for ryggen. Lykke til og god bedring. Masse god bedring til deg ❤️ takk for tips. Jeg går på neurontin, har du prøvd den? Anonymkode: 34409...585
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå