Gå til innhold

Har en venninne som er litt snodig noen ganger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjent henne siden barndommen, og jeg setter stor pris på henne. Men hun er litt "rar" noen ganger. Hun kan f.eks sitte og si foran meg, min mann og hennes mann at hun har så små pupper. Og hun gir seg ikke før alle sier at hun har fine pupper. Hun er veldig avhengig av bekreftelse, og hun gjør det på en slik måte at det blir litt pinlig. Det kommer ikke naturlig, hun maser seg liksom til det ved å kommentere noe ved seg selv som folk må si seg uenig eller enig i. 

Hun er veldig glad i oppmerksomhet fra spesielt menn, og her forleden helg så var vi ute på byen. Hun skulle overnatte hos meg, og på vei hjem i drosjen sier hun plutselig at hun har en ide. Hun foreslår at hun skal gå og legge seg i senga mi og se hvordan mannen min (som antageligvis ligger og sover) vil reagere! Dette med en veldig iver. Jeg blir helt paff og vet ikke hva jeg skal svare, men feier det bare bort. Nå ble det ikke sånn da vi kom hjem, for hun skjønte jo at ideen hennes ikke gikk helt hjem hos meg. 

Men hva er det med folk som oppfører seg sånn? Hva vil de oppnå egentlig? Jeg begynner å bli litt lei av det, for å være helt ærlig, Og jeg vet ikke hva jeg skal svare for å få henne til å skjønne at det er merkelig å oppføre seg slik. Kjenner dere noen sånne mennesker?  

Anonymkode: 8944b...ea6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppmerksomhets syk. Mest sannsynlig meget dårlig selvtillit. Det er ikke skjønner selv er at folk vil trekke seg unna, også får de enda dårligere selvtillit .

Anonymkode: b044e...a1c

Skrevet

Hun er ikke snodig. Hun har bare jævlig dårlig selvtillit. Hun synes sikkert du har mye større pupper, og mye kjekkere mann enn henne, selv om kanskje realiteten er en helt annen, det vet ikke jeg, men det vil mennesker som henne aldri innse. 

Anonymkode: 3200d...712

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Hun er ikke snodig. Hun har bare jævlig dårlig selvtillit. Hun synes sikkert du har mye større pupper, og mye kjekkere mann enn henne, selv om kanskje realiteten er en helt annen, det vet ikke jeg, men det vil mennesker som henne aldri innse. 

Det kan jo være. Men man oppfører seg vel ikke slik uansett? Det blir jo bare verre! 

HI

Skrevet

Eh, du visste ikke hva du skulle si...? Det er jo det aller mest oppsiktsvekkende her. Og ja, venninnen din er koko, normale folk oppfører seg ikke sånn. Er dere over 25, noen av dere? 

Anonymkode: 7260d...eb6

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Det kan jo være. Men man oppfører seg vel ikke slik uansett? Det blir jo bare verre! 

HI

Enig i det. Si ifra at nok er nok! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Eh, du visste ikke hva du skulle si...? Det er jo det aller mest oppsiktsvekkende her. Og ja, venninnen din er koko, normale folk oppfører seg ikke sånn. Er dere over 25, noen av dere? 

Anonymkode: 7260d...eb6

Ja vi er over 30 begge to. Og jeg ble helt satt ut, fikk ikke sagt noe helt bestemt til henne. Men såpass at hun skjønte at det ble dumt. 

HI

Skrevet

Søppel.

Anonymkode: 9ec8b...fbd

Skrevet

For meg virker ikke dette som dårlig selvtillit. Hadde hun hatt det hadde hun tiet istedet for å vise seg frem på dette viset. Tror hun er sjalu på deg og vil at mannen din skal vise henne oppmerksomhet. Hun tror hun er bedre enn deg og fisker etter at mannen din er interessert i henne. Denne venninnen er dermed veldig skummel, så hold henne litt unna mannen din. 

Anonymkode: ab327...f03

Skrevet

Det at hun alltid må dra fokuset mot seg selv og eget utseende, det er mildt sagt pinlig.

Men det med å bytte plass med deg i din og din manns seng, det er faktisk så ille at jeg hadde sagt fra til henne nå i ettertid. Veldig tydelig. Jeg hadde nok også blitt så direkte at jeg hadde spurt henne hvorfor det er så viktig for henne å få tilbakemelding fra andre i en sosial situasjon på hvordan egne pupper og kropp ser ut. Og jeg ville også spurt henne hva hun ønsket å oppnå med å bytte plass med deg i din ekteseng. Og jeg hadde ikke latt henne fleipe det bort.

Mest trolig hadde jeg bare kuttet ut kontakten med henne, sagt at slik som hun oppfører seg gjør det vanskelig for deg og andre og det er ikke lenger noe jeg hadde orket.

Hun har jo tydeligvis problemer, men om det er fordi hun er mindre smart eller bare har elendig selvbilde, det er egentlig ikke så viktig.

Anonymkode: 69a54...aa7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...