Gå til innhold

"Er du ikke enig i det?"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klikker snart hvis jeg får dette spørsmålet fra venninnen min igjen. Hun spør om dette flere ganger i løpet av en samtale, og det er så utrolig belærende. Det er sånn at hun utreder og forklarer så mye, særlig om det er ting jeg er negativ til eller rett ut misliker. Da gjør hun et stort nummer ut av å vri det til noe positivt, og så kommer spørsmålet, er du ikke enig i det? 

Jeg er jo ikke enig, men jeg høres jo ut som en kverulant eller trassig unge hvis jeg sier at nei, jeg er ikke enig. Går det an å si fra om slikt, eller vil jeg virke bare vanskelig og sær? 

Anonymkode: d74cf...2cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun er sånn hele tiden så er det jo ikke givende å være sammen med henne. Du kan enten prøve å fortelle hva du synes om denne hersketeknikken hennes eller kutte henne ut. 

Anonymkode: dad4f...3c8

Skrevet

Kan du ikke si «nei, det er jeg ikke enig i»? Dere er vel voksne oh tåler å høre at ikke alle er enige

Anonymkode: 6a23d...10c

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hvis hun er sånn hele tiden så er det jo ikke givende å være sammen med henne. Du kan enten prøve å fortelle hva du synes om denne hersketeknikken hennes eller kutte henne ut. 

Anonymkode: dad4f...3c8

Jeg har funnet ut at hun er en veldig vanskelig person som overhodet ikke tåler kritikk. Det har jeg erfart kan du si, men samtidig må jeg jo be henne stoppe med dette. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Kan du ikke si «nei, det er jeg ikke enig i»? Dere er vel voksne oh tåler å høre at ikke alle er enige

Anonymkode: 6a23d...10c

Nå er det jo hun som ikke tåler at jeg mener noe annet enn henne da, for når jeg sier at jeg ikke syns noe om den og den biltypen (eks), så begynner hun å snakke om det som er bra med den typen og avslutter med "er du ikke enig i dette da?" Jo jeg er enig i at det er fint med romslige bakseter og stor bagasjeplass, men jeg misliker dårlig kjørekomfort og div annet, så når jeg sier det, så må hun jo bare la det ligge? Hvorfor må hun alltid vri på det jeg sier til å bli noe det er vanskelig å være uenig i, og enda verre, vanskeligere å si nei til. Da kan du sverge på at det blir ny diskusjon. Nå har jeg skrevet om andre dilemma med henne her inne, og jeg tror alvorlig talt at det er noe feil her. 

Anonymkode: d74cf...2cb

Skrevet

Det er ikke farlig å si det. Nei, jeg er i grunn ikke enig i det. For min del betyr det mer at den er sånn eller slik. 

Mye er gjort om du bruker «jeg mener», «jeg synes» eller «jeg foretrekker». Ingen kan diskutere på det, det er lov å ha forskjellige meninger og det er ikke kverulant å ha det. Selv om noen liker å ty til uttrykket i mangel på evne til å takle at folk har forskjellige preferanser. 

Anonymkode: fa18a...450

Skrevet

Bare si at du synes hun har gode argumenter, men du foretrekker likevel noe annet/har andre synspunkter/er ikke helt enig i det likevel. Poengter at du ser hennes side av saken, men at dere bare er forskjellige. Da er det hun som virker kverulant og barnslig hvis hun fortsetter.

Anonymkode: c128b...abc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...