Gå til innhold

Er jeg for urimelig mot tenåringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 17. For første gang i sitt liv jobber han litt. Han har tatt fri litt til ferie hos meg og en del mer med faren.

Jeg jobber nesten hele sommeren og har gjort det siden jeg ble aleine.

Men ville samle gjengen ei langhelg før skolestart. Tenåringen fikk være med å bestemme, sted, dato og lengde ble utelukkende tilpasset hans sommerjobb. Han søkte fri disse dagene i god tid, i vår.

Nå ble han skikkelig sur i går og sa at det ble alt for lite tid med venner, om vi heller kunne reise uten han.

Jeg sa ingenting. Men kjenner jeg blir irritert. Hele opplaget er lagt opp for å tilpasse han og jeg har byttet vakter. Søsken har sagt nei til flere ting fordi det kommer inn i dette tidsrommet. Vi kunne reist på en bedre dato for oss. Jeg har i tillegg minnet han på denne langhelgen 3-4 ganger i redsel for at han glemmer å legger andre planer. Han tror selv han er 20, minst!

Anonymkode: 6a257...0d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har nok litt for høye forventninger, det er en periode mellom 16 og 20 år hvor venner og sommerjobb er mye viktigere enn mamma og søsken.

Jeg har ikke hatt med min 18 åring på ferie på flere år, han gidder ikke det. Han vil heller være med venner når han har fri, eller være alene hjemme.

Det er som det er, en periode ser man ungdommene bare når de er sultne eller skal kjøres et sted ;)

Anonymkode: d4f60...4f6

Skrevet

Nei, du er ikke urimelig! Ærlig talt, hvis han i utganspunktet hadde meldt at han var lite interessert hadde jo det vært greit, men her har alle lagt opp planene etter ham. Det er rett og slett respektløst av ham å avlyse nå, fordi venner frister mer. Du gjør ham en tjeneste på sikt ved å stå på ditt, selv om han blir litt sur nå. 

Anonymkode: fea85...b4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...