Gå til innhold

Hvis dere var kjente.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hadde flere mennesker som uttrykte hat mot deg og det du skrev på ulike kanaler. Dette er jo noe man blir vant til og så videre på flere plan. Men når ville du anmeldt utsagn du så? Hvis det var en person som var spesielt iherdig og blant annet flere ganger skrev om at hun visste hvor barna gikk på skole, hvor de drev med aktiviteter og lignende. Hadde du meldt bekymring til politiet, eller hvor langt ville du tenkt at var greit før du varslet politiet? 

Anonymkode: 456ad...bdd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt for lite informasjon til å si noe detaljert. Men høres ut som om personen trakasserer, kanskje truer. Jeg hadde passet på å ta skjermdump av alt personen har lagt ut av slikt og så gått til politiet. Tror det blir tatt på alvor siden det her er barn som blir brukt.

Letter om du sier litt mer om hva/hvorfor/hvem, men forstår om du vil være forsiktig for å ikke bli gjenkjent.

Ta uansett skjermdump av alt som du mener går over streken og er ulovlig før du gjør noe mer, i tilfelle personen leser dette eller noen kjenner igjen og tipser vedkommende om at ting bør slettes.

Anonymkode: c3972...3d3

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Litt for lite informasjon til å si noe detaljert. Men høres ut som om personen trakasserer, kanskje truer. Jeg hadde passet på å ta skjermdump av alt personen har lagt ut av slikt og så gått til politiet. Tror det blir tatt på alvor siden det her er barn som blir brukt.

Letter om du sier litt mer om hva/hvorfor/hvem, men forstår om du vil være forsiktig for å ikke bli gjenkjent.

Ta uansett skjermdump av alt som du mener går over streken og er ulovlig før du gjør noe mer, i tilfelle personen leser dette eller noen kjenner igjen og tipser vedkommende om at ting bør slettes.

Anonymkode: c3972...3d3

Det er nettopp det som er mitt inntrykk, at det er truende. Mye snakk om barna og hvor de er og slike ting. Jeg satt veldig stor pris på at du svarte, og at du oppfattet det som jeg tilslutt gjorde. Jeg har ikke så lyst til å gå ut med så mye mer, men takk! 

Skrevet

Jeg hadde anmeldt enhver form for trusler mot mine barn, uavhengig om jeg var kjent eller ei. 
Det er ingen som skal godta trusler, verken mot seg selv eller andre, det ligger under vold! 
Så, det ville jeg hatt svært lav terskel for!

Skrevet
Twintipp skrev (16 minutter siden):

Jeg hadde anmeldt enhver form for trusler mot mine barn, uavhengig om jeg var kjent eller ei. 
Det er ingen som skal godta trusler, verken mot seg selv eller andre, det ligger under vold! 
Så, det ville jeg hatt svært lav terskel for!

Det er ingen åpenlyse trusler, men det går mer på at hun vet hvor de går på skole og slike ting. Jeg opplever det jo veldig skremmende og ubehagelig, så jeg tar en samtale med politiet og hører hva de sier. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er ingen åpenlyse trusler, men det går mer på at hun vet hvor de går på skole og slike ting. Jeg opplever det jo veldig skremmende og ubehagelig, så jeg tar en samtale med politiet og hører hva de sier. 

Hvis du oppfatter det som truende, er det jo bare å anmelde. Men det må jo være objektive trusler for at du skal kunne komme noen vei. 

Anonymkode: 17b46...efc

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hvis du oppfatter det som truende, er det jo bare å anmelde. Men det må jo være objektive trusler for at du skal kunne komme noen vei. 

Du mener direkte trusler? Jeg er litt usikker. Når hun flere ganger poengterer at hun vet hvor barna går på ulike aktiviteter og skole. Det er forsåvidt greit å spørre eller å nevne det, men ikke gjentatte ganger, også samtidig som hun sier at det er skummelt at forskjellige mennesker vet dette. Dette er jo offentlige opplysninger om alle hvis de ikke lever under beskyttelse, så det er jo ikke skummelt sånn som hun flere ganger sier. Det må jo være sagt med et visst ønske om å gjøre oss foreldre urolige? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Hvordan vet denne personen det? Er det fordi foreldrene gjør slik klikk-kåte influencere flest gjør, utleverer barnas privatliv uten deres samtykke, og selger barnas barndom til høystbydende? 

Er disse «truslene» mer en advarsel til slike sharenting-horer?

Eller er det en som har stalka seg frem til dette?

Anonymkode: e8d4d...990

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Du mener direkte trusler? Jeg er litt usikker. Når hun flere ganger poengterer at hun vet hvor barna går på ulike aktiviteter og skole. Det er forsåvidt greit å spørre eller å nevne det, men ikke gjentatte ganger, også samtidig som hun sier at det er skummelt at forskjellige mennesker vet dette. Dette er jo offentlige opplysninger om alle hvis de ikke lever under beskyttelse, så det er jo ikke skummelt sånn som hun flere ganger sier. Det må jo være sagt med et visst ønske om å gjøre oss foreldre urolige? 

Ja, det må ikke være tvil om at det er snakk om trusler. Hvorfor vet denne personen det da? Sies det som kritikk (fordi privat informasjon om barna har blitt delt av mor)? 

Skrevet

Høres klart ut som trusler og stalking. En ting er når noen sier no drit «direkte» til deg på sosiale medier… men å true og stalke er ikke greit.

Anonymkode: b9c38...475

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...