Gå til innhold

Felles økonomi - hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hengebukksvinet skrev (3 timer siden):

Her er alt 100% felles. Begges lønning kommer inn på samme brukskonto som vi begge har kort til. Det overskytende blir overført til en bufferkonto som vi også begge har kort til. Vært gift i 17 år og det har aldri vært noe problem🤩

Problemet kommer om en av dere dør. Alle felles kontoer blir sperret, dere bør begge ha hver deres konto med penger på i tilfelle det skulle skje.

Anonymkode: c2db1...7ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Problemet kommer om en av dere dør. Alle felles kontoer blir sperret, dere bør begge ha hver deres konto med penger på i tilfelle det skulle skje.

Anonymkode: c2db1...7ea

Bufferkontoen står faktisk i mitt navn når jeg tenker meg om og lønningskontoen i hans navn, men begge to har kort til begge kontoene og innsynsrett til hverandres konto🤩

Skrevet
Hengebukksvinet skrev (39 minutter siden):

Bufferkontoen står faktisk i mitt navn når jeg tenker meg om og lønningskontoen i hans navn, men begge to har kort til begge kontoene og innsynsrett til hverandres konto🤩

Innsynsrett og kort spiller ingen rolle, når en person blir meldt inn død blir alle kontoer i den personen sitt navn stengt til dødsboet er gjort opp. Spiller ingen rolle om du har innsynsrett og kort, kontoen blir stengt.

Men når dere har en konto i hvert navn har dere jo tilgang til penger frem til dødsboet er ordnet.

Anonymkode: 3dd04...d8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...