Gå til innhold

Ferie og ryggsmerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått skikkelig kink i ryggen og kan ikke sitte eller stå i mer enn et par min av gangen. Jeg må ha hjelp for reise meg fra liggende stilling. 

Vi skulle egentlig reist på hytta resten av ferien, men erfaringsvis så varer dette 3-4 dager, minst og jeg kan ikke kjøre bil på flere dager.  Kan jeg få en sykemelding slik at jeg får de ødelagte feriedagene igjen senere? Jeg er alene med barna, så deres ferie blir jo også ganske amputert av dette. 

Anonymkode: f88ac...b1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du er for syk til å nyttiggjøre deg ferien kan du få det, men det er opp til legen å avgjøre. Da må du informere arbeidsgiver idag og ikke på slutten av ferieperioden din

Anonymkode: 9be81...6b9

Skrevet

Eller du kan ta deg en tur til kiropraktor, som mest trolig får fikset det - og også gi deg sykemelding om du likevel skulle trenge det.

Anonymkode: 0f518...42c

Skrevet

Er du så syk at du ikke kunne ha jobbet dersom du ikke hadde hatt ferie kan du ja få sykemelding og få tilbake ferien som du kan ta ut senere

Anonymkode: 08a28...6f8

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Eller du kan ta deg en tur til kiropraktor, som mest trolig får fikset det - og også gi deg sykemelding om du likevel skulle trenge det.

Anonymkode: 0f518...42c

Du tror ikke at jeg hadde benyttet meg av dette om det var en mulighet?

Kiropraktor finnes ikke i bygda, og den ene fysioterapeuten har ferie. 

Jeg har ringt legen og får komme til i morgen. 

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Er du så syk at du ikke kunne ha jobbet dersom du ikke hadde hatt ferie kan du ja få sykemelding og få tilbake ferien som du kan ta ut senere

Anonymkode: 08a28...6f8

Det kunne jeg nok ikke, så skal til lege i morgen. 

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...