Gå til innhold

Sydenferie uvaksinert

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ikke kommentarer på at du ikke er vaksinert? Neivel nei. Regner med det ikke er tungtveiende helsemessige årsaker til at du ikke vaksinerte deg for da hadde du vel skrevet det? Uansett - er du så dum at du ikke vaksinerer deg bør du holde deg hjemme. Det er dette med pose og sekk?

Jeg hadde ekstremt lite lyst å vaksinere meg og satt i bilen og gråt både før og etter vaksinen - men noe gjør man for fellesskapet og. 
Er nå i Spania og er redd smitte likevel og det er med 3 doser og en runde med korona i vinter. 

Anonymkode: 80b9e...5a8

Du tok en vaksine for å ikke smitte fellesskapet, og nå sitter du og er redd for å bli smittet? Du hører selv hvor idiotisk det låter? 

Anonymkode: 4684a...571

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Du tok en vaksine for å ikke smitte fellesskapet, og nå sitter du og er redd for å bli smittet? Du hører selv hvor idiotisk det låter? 

Enig. Tror mange har blitt helt tullete av denne pandemiperioden.....

Anonymkode: 6f88b...6ae

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Enig. Tror mange har blitt helt tullete av denne pandemiperioden.....

Helt sant. Koko. 

Anonymkode: 96b62...7d3

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Saken er den jo flere dager det går, dyrere blir ferien. Så da kan jeg liksom ikke vente til september for å bestille. Jeg er frisk som en fisk, vil jeg tro. Men har veldig mye kroppslige plager som hjelper på når jeg er i syden. 

Anonymkode: 1b2d0...173

Da bestiller du da? Usikker på hva du egentlig vil med innlegget, enten tar du sjansen eller ikke. Det er ingen magiske svar som endrer på det. Du har god tid frem til september hvis du kan ta vaksinen, det vil kunne beskytte deg mot alvorlig sykdom, om ikke smitte. 

Anonymkode: b481f...ad5

Skrevet

Hadde aldri reist som uvaksinert. Hadde aldri reist til Tyrkia uansett hvor mange doser jeg hadde innabords. Siden du er uvaksinert regner jeg med at du tror du vet bedre enn fagfolk. Hadde du hatt helsemessige grunner til å ikke vaksinere deg, hadde du nok skrevet det. Idioti å ikke vaksinere seg, men heller gå rundt å være redd for å bli smitta og måtte begrense seg🤦‍♀️

Skrevet
Hengebukksvinet skrev (5 timer siden):

Hadde aldri reist som uvaksinert. Hadde aldri reist til Tyrkia uansett hvor mange doser jeg hadde innabords. Siden du er uvaksinert regner jeg med at du tror du vet bedre enn fagfolk. Hadde du hatt helsemessige grunner til å ikke vaksinere deg, hadde du nok skrevet det. Idioti å ikke vaksinere seg, men heller gå rundt å være redd for å bli smitta og måtte begrense seg🤦‍♀️

Idioti å nevne noe som helst om det.🤦‍♀️

Hi skrev i innlegget sitt at hun ikke vil ha noe diskusjon vedrørende vaksinert/uvaksinert, men allikevel så babler dere om det? Hva vet du om Hi og hvorfor hun ikke er vaksinert, og det har du heller ikke noe med. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Du vet kanskje at mange fullvaksinerte også blir smittet og syke, ikke sant? Eller har du ikke fått det med deg?

Mange fullvaksinerte blir syke. Var selv en av de i mars. Forskjellen på å være vaksinert/uvaksinert er jo at de som ikke er vaksinert har større sjanse for å bli mer alvorlig syke. Hadde aldri dradd til Tyrkia uvaksinert sånn som smittesituasjonen er nå  uansett hvor god reiseforsikring jeg hadde hatt. Hadde ikke kost meg på ferie om jeg skulle gått rundt og vært redd for å bli smittet hele tiden. Sjansen for å bli smittet her hjemme er også stor. Men tross alt bedre å være hjemme om en er syk. Havner en på sykehus her, så blir en i hvertfall forstått. Ikke alltid det skjer i utlandet.. 

Anonymkode: 6dff2...1f1

Skrevet

Jeg hadde undersøkt forsikringsvilkårene nøye. Sånn i tilfelle. 

Anonymkode: db9b2...4c8

Skrevet
Hengebukksvinet skrev (9 timer siden):

Man blir smittet åkke som. Uvaksinert eller vaksinert. Man blir like dårlig eller ikke dårlig uansett. 

Anonymkode: e2d65...6f3

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Man blir smittet åkke som. Uvaksinert eller vaksinert. Man blir like dårlig eller ikke dårlig uansett. 

Anonymkode: e2d65...6f3

Forskningen er ikke enig med deg. Man blir mindre syk med vaksine. 

Anonymkode: f90fa...2e8

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Ikke av den nye varianten. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Alder og underliggende sykdommer spiller inn. Kan du vise dokumentasjon på at unge, friske mennesker blir mindre syke med 3 doser? I Danmark har direktør i det danske helsetilsynet gått ut og sagt at med det vi vet i dag, var det feil å vaksinere barn med koronavaksine for eksempel. Det er lov å ha to tanker i hodet samtidig. Vaksine kan være kjempeviktig for noen, men mindre viktig for andre. Kan vi ikke bare respektere at mennesker tar ulike valg utfra det de mener er rett for seg selv?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ikke av den nye varianten. 

Jo. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Alder og underliggende sykdommer spiller inn. Kan du vise dokumentasjon på at unge, friske mennesker blir mindre syke med 3 doser? I Danmark har direktør i det danske helsetilsynet gått ut og sagt at med det vi vet i dag, var det feil å vaksinere barn med koronavaksine for eksempel. Det er lov å ha to tanker i hodet samtidig. Vaksine kan være kjempeviktig for noen, men mindre viktig for andre. Kan vi ikke bare respektere at mennesker tar ulike valg utfra det de mener er rett for seg selv?

Jeg respektere jeg, jeg svarer på hi. 

Skrevet
Selma_ skrev (4 timer siden):

Idioti å nevne noe som helst om det.🤦‍♀️

Hi skrev i innlegget sitt at hun ikke vil ha noe diskusjon vedrørende vaksinert/uvaksinert, men allikevel så babler dere om det? Hva vet du om Hi og hvorfor hun ikke er vaksinert, og det har du heller ikke noe med. 

Jeg er ikke uenig i at vaksinestatus er personlig og ikke noe noen har noe med. Ikke gidder jeg bry meg nevneverdig om andres vaksinestatus, folk gjør som de vil, det er uansett bare de selv det eventuelt går utover. 

Men jeg undrer meg over hvorfor man i det hele tatt nevner det, når jeg ser responsen på svarene her, som tross alt er både fornuftige og uavhengig vaksine eller ei, virker det ikke som man egentlig er ute etter tips av noe slag. Det er min tolkning. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Jeg er ikke uenig i at vaksinestatus er personlig og ikke noe noen har noe med. Ikke gidder jeg bry meg nevneverdig om andres vaksinestatus, folk gjør som de vil, det er uansett bare de selv det eventuelt går utover. 

Men jeg undrer meg over hvorfor man i det hele tatt nevner det, når jeg ser responsen på svarene her, som tross alt er både fornuftige og uavhengig vaksine eller ei, virker det ikke som man egentlig er ute etter tips av noe slag. Det er min tolkning. 

De fleste "tipsene" baserer seg på frykt, dømming og føleri. Ingen har skrevet noe konkret om det tyrkiske helsevesenet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

De fleste "tipsene" baserer seg på frykt, dømming og føleri. Ingen har skrevet noe konkret om det tyrkiske helsevesenet. 

Flere av tipsene her var helt konkrete og uten føleri. Men det var ikke trådstarter ute etter å få svar på. Kan godt være tilfeldig at uvaksinert var ett av de to ordene man valgte i overskriften, men det tviler jeg sterkt på når jeg ser responsen her. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...