Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #26 Skrevet 11. juli 2022 *Miss Marple* skrev (2 timer siden): Jeg hadde ikke reist noe sted uten vaksine nå når det er full oppblomstring. Du vet kanskje at mange fullvaksinerte også blir smittet og syke, ikke sant? Eller har du ikke fått det med deg? Anonymkode: 4684a...571
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #27 Skrevet 11. juli 2022 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Jeg klarer ikke å ha noen sympati for at du ikke vil ta vaksine og er redd for å få korona OG mener at det er viktig for deg å reise til Syden. Du får tenke kreativt. Sjølufta i Norge er også sjøluft. Om du på død og liv MÅ reise, ha på munnbind under reisen, vær flink å sprite og vaske hendene, reis til et sted med lite folk og hold deg unna folkemengder. Men som de andre sier, sjansen for at du blir smittet er stor. Enda litt større på flyplasser enn om du blir i Norge Anonymkode: 35764...243 Sjølufta i Norge er vel ikke så bra for reumatikere, lungesyke osv. Og du vet ingenting om hvorfor HI ikke er vaksinert. Slutt å spekulere! Anonymkode: 4684a...571
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. juli 2022 #28 Skrevet 11. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du vet kanskje at mange fullvaksinerte også blir smittet og syke, ikke sant? Eller har du ikke fått det med deg? Anonymkode: 4684a...571 Det tror jeg nok hun vet godt. Det er dog noe med å velge å reise til utlandet med viten og vilje når man ikke er vaksinert under en oppblomstring av corona.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #29 Skrevet 11. juli 2022 Hvis du er noenlunde ung og frisk hadde jeg reist uten tvil. Varianten som herjer nå, er i hovedsak lette symptomer. De fleste fullvaksinerte har uansett ikke særlig effekt, for det er lenge siden de tok siste dose. Har selv hatt korona to ganger, og ble ikke syk noen av gangene, jeg er uvaksinert. Så å tro at det er slik at uvaksinerte blir sykere enn fullvaksinerte uansett, stemmer overhodet ikke. Anonymkode: 6f88b...6ae
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #30 Skrevet 11. juli 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (11 minutter siden): Det tror jeg nok hun vet godt. Det er dog noe med å velge å reise til utlandet med viten og vilje når man ikke er vaksinert under en oppblomstring av corona. Så lenge risikoen for smitte er til stede for begge gruppene, er det like farlig å reise med og uten vaksine. I Norge har smitten også eksplodert, så det er farlig å feriere i Norge også. Anonymkode: 4684a...571
*Miss Marple* Skrevet 11. juli 2022 #31 Skrevet 11. juli 2022 (endret) Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Du vet kanskje at mange fullvaksinerte også blir smittet og syke, ikke sant? Eller har du ikke fått det med deg? Anonymkode: 4684a...571 Joda, det har jeg fått med meg. Jeg har også fått med meg at det anbefales at alle som kan tar vaksinen, og om jeg av en eller annen grunn ikke kunne tatt den hadde jeg ikke reist, som var svar på hi sitt spørsmål. Endret 11. juli 2022 av *Miss Marple*
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #32 Skrevet 11. juli 2022 Forhåpentligvis er smittetrykket lavere til høsten, når dere har tenkt å reise. Det er jo helt klart en viss fare smitte uansett hvor en ferdes, on det er i Norge eller i utlandet. Med tanke på at du har en sykdom, ville jeg ha satt meg godt inn i helsesystemet til landet en skal besøke. Jeg har ingen erfaring med Tyrkia, kan derfor ikke komme med tips der. Spania og Spania sitt helsevesen kjenner jeg godt til. Hadde ikke hatt problemer med å reise dit. Til syvende og sist er det deres avgjørelse. Lykke til og god tur (om du bestemmer deg for å dra!) Anonymkode: b8cac...21e
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #33 Skrevet 11. juli 2022 *Miss Marple* skrev (5 minutter siden): Joda, det har jeg fått med meg. Jeg har også fått med meg at det anbefales at alle som kan tar vaksinen, og om jeg av en eller annen grunn ikke kunne tatt den hadde jeg ikke reist, som var svar på hi sitt spørsmål. Dette er bare ulogisk. Anonymkode: 4684a...571
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #34 Skrevet 11. juli 2022 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Så lenge risikoen for smitte er til stede for begge gruppene, er det like farlig å reise med og uten vaksine. I Norge har smitten også eksplodert, så det er farlig å feriere i Norge også. Anonymkode: 4684a...571 Men risikoen for å bli alvorlig syk er jo mye større for uvaksinerte? Det kan man jo ikke se bort i fra. For all del, det er kjedelig å ligge med feber på hotellrommet, men det ts (og andre) er redde for er nok heller sykehusopphold og å trenge ambulansefly hjem. Anonymkode: 6711f...bb1
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #35 Skrevet 11. juli 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Men risikoen for å bli alvorlig syk er jo mye større for uvaksinerte? Det kan man jo ikke se bort i fra. For all del, det er kjedelig å ligge med feber på hotellrommet, men det ts (og andre) er redde for er nok heller sykehusopphold og å trenge ambulansefly hjem. Anonymkode: 6711f...bb1 Snakk om å krisemaksinere! Anonymkode: 6f88b...6ae
amandine Skrevet 11. juli 2022 #36 Skrevet 11. juli 2022 Nei, jeg hadde ikke reist uten vaksine. Ikke til Tyrkia, eller til Spania heller, for den saks skyld. Jeg vil ikke bli smittet og ligge alvorlig syk på et hotell i utlandet. Det er et enkelt valg for meg.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #37 Skrevet 11. juli 2022 Anonym bruker skrev (59 minutter siden): Men risikoen for å bli alvorlig syk er jo mye større for uvaksinerte? Det kan man jo ikke se bort i fra. For all del, det er kjedelig å ligge med feber på hotellrommet, men det ts (og andre) er redde for er nok heller sykehusopphold og å trenge ambulansefly hjem. Anonymkode: 6711f...bb1 Ikke når det gjelder varianten som sprer seg nå. Anonymkode: 4684a...571
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #38 Skrevet 11. juli 2022 amandine skrev (29 minutter siden): Nei, jeg hadde ikke reist uten vaksine. Ikke til Tyrkia, eller til Spania heller, for den saks skyld. Jeg vil ikke bli smittet og ligge alvorlig syk på et hotell i utlandet. Det er et enkelt valg for meg. Det kan du som fullvaksinert med booster også. Så da er det best å holde seg hjemme i hagen i sommer og alle påfølgende somre mens korona enda finnes (altså resten av livet). Anonymkode: 4684a...571
Selma_ Skrevet 11. juli 2022 #39 Skrevet 11. juli 2022 *Miss Marple* skrev (4 timer siden): Jeg hadde ikke reist noe sted uten vaksine nå når det er full oppblomstring. Det spiller ingen rolle om du er vaksinert eller ei nå. Den varianten som florerer nå er som en kraftig forkjølelse. Det har uansett vært bevist at vaksinen har dårligere effekt enn ønsket, noe som også bekreftes av at de i over 20 år har forsøkt å lage gode vaksiner mot korona-virus (ikke covid men generelt) uten at det har funket dessverre. Du har nok like høy risiko for å få covid på norgesferie som ferie i Tyrkia. Dersom varmen og solen er helsemessig bra for deg, ville jeg dratt. D-vitamin fra solen er blant annet noe som bidrar til et godtimmunforsvar. Ville nok vært mer bekymret for flystreiken enn covid....
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #40 Skrevet 11. juli 2022 Vaksinen virker dessverre ikke like godt mot å bli smittet, men det er helt klart vist at den minimerer risikoen for alvorlig sykdom. Anonymkode: 45d22...63f
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #41 Skrevet 11. juli 2022 Det er mye covid i Europa nå. Men: Hvis du ikke er vaksinert, vil du jo få det uansett? Covid er kommet for å bli, du om like gjerne få det på ferie som hjemme i Norge? Anonymkode: 4795a...a9f
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #42 Skrevet 11. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Vi tenkte ikke å reise nå, men i september. Anonymkode: 1b2d0...173 Følge med på smitten i landet og tatt det derfra? Du sier jo selv at du er engstelig for korona, selv om den er relativt uskyldig nå vs delta som herjet tidligere, så er det jo en viss risiko hvis en har litt kjip helse fra før. Bare gjentar igjen det jeg skrev over, for det gjelder jo uansett når. Syk hjemme og syk på reise er to veldig forskjellige ting. Anonymkode: b481f...ad5
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #43 Skrevet 11. juli 2022 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Det kan du som fullvaksinert med booster også. Så da er det best å holde seg hjemme i hagen i sommer og alle påfølgende somre mens korona enda finnes (altså resten av livet). Anonymkode: 4684a...571 Det er forskjell på 30% sjanse for å bli syk og 3% sjanse for å bli syk og det er forskjell på 5% sjanse for å bli så syk at du ha helsehjelp og 0,05% for at du må ha helsehjelp. Anonymkode: 9058b...0a8
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #44 Skrevet 11. juli 2022 Ikke kommentarer på at du ikke er vaksinert? Neivel nei. Regner med det ikke er tungtveiende helsemessige årsaker til at du ikke vaksinerte deg for da hadde du vel skrevet det? Uansett - er du så dum at du ikke vaksinerer deg bør du holde deg hjemme. Det er dette med pose og sekk? Jeg hadde ekstremt lite lyst å vaksinere meg og satt i bilen og gråt både før og etter vaksinen - men noe gjør man for fellesskapet og. Er nå i Spania og er redd smitte likevel og det er med 3 doser og en runde med korona i vinter. Anonymkode: 80b9e...5a8
amandine Skrevet 11. juli 2022 #45 Skrevet 11. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det kan du som fullvaksinert med booster også. Så da er det best å holde seg hjemme i hagen i sommer og alle påfølgende somre mens korona enda finnes (altså resten av livet). Anonymkode: 4684a...571 Ikke tull 'a! Jeg skrev at jeg ikke ville ligge syk på et hotellrom og at jeg derfor ville avstå om jeg var uvaksinert og planlegger tur i en situasjon hvor det er mye smitte. Det er langt derfra til å aldri mer skulle reise. Hva gjelder HI antar jeg siden hun er uvaksinert at hun enten ikke bryr seg (og da skjønner jeg ikke egentlig hvorfor hun lurer) eller at hun har noe fysisk underliggende som er til hinder for vaksinering. I så fall ville jeg hvertfall ikke reist.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #46 Skrevet 11. juli 2022 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Ikke kommentarer på at du ikke er vaksinert? Neivel nei. Regner med det ikke er tungtveiende helsemessige årsaker til at du ikke vaksinerte deg for da hadde du vel skrevet det? Uansett - er du så dum at du ikke vaksinerer deg bør du holde deg hjemme. Det er dette med pose og sekk? Jeg hadde ekstremt lite lyst å vaksinere meg og satt i bilen og gråt både før og etter vaksinen - men noe gjør man for fellesskapet og. Er nå i Spania og er redd smitte likevel og det er med 3 doser og en runde med korona i vinter. Anonymkode: 80b9e...5a8 Fellesskapet? Du har ikke hjulpet fellesskapet. Vaksinerte smitter og blir smittet. En vaksine tar en ene og alene for egen skyld, av redsel for sykdom. Anonymkode: 6f88b...6ae
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #47 Skrevet 11. juli 2022 Det spiller veldig liten rolle, om i det heletatt noen rolle om man er vaksinert eller ikke. Anonymkode: e2d65...6f3
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #48 Skrevet 11. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Følge med på smitten i landet og tatt det derfra? Du sier jo selv at du er engstelig for korona, selv om den er relativt uskyldig nå vs delta som herjet tidligere, så er det jo en viss risiko hvis en har litt kjip helse fra før. Bare gjentar igjen det jeg skrev over, for det gjelder jo uansett når. Syk hjemme og syk på reise er to veldig forskjellige ting. Anonymkode: b481f...ad5 Saken er den jo flere dager det går, dyrere blir ferien. Så da kan jeg liksom ikke vente til september for å bestille. Jeg er frisk som en fisk, vil jeg tro. Men har veldig mye kroppslige plager som hjelper på når jeg er i syden. Anonymkode: 1b2d0...173
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #49 Skrevet 11. juli 2022 Jeg har nylig hatt korona og fikk jammen respekt for det. Jeg er fullvaksinert, frisk og under 40. Men kjente godt at jeg var syk. Onkelen min fikk lungebetennelse av samme runden.. Anonymkode: b0b0b...d01
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #50 Skrevet 11. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Fellesskapet? Du har ikke hjulpet fellesskapet. Vaksinerte smitter og blir smittet. En vaksine tar en ene og alene for egen skyld, av redsel for sykdom. Anonymkode: 6f88b...6ae De kan bli smittet og smitte videre, men i mindre grad enn uvaksinerte. Man har mindre viruslast og mindre dager der man er smittsom. Anonymkode: 45d22...63f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå