Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #1 Skrevet 11. juli 2022 Mannen vil til syden mens jeg er litt, vil og vil ikke. Jeg er ikke vaksinert og er redd jeg får korona der.😞På den annen side så trenger jeg virkelig å dra, av helsemessige årsaker, varme, havet, luften.. Tror nok jeg også er litt redd, for vi ikke har vært på ferie på 4 år. Hva er deres råd til meg? Håper på ordentlige svar. Ps. Vil helst ikke ha noe kommentarer vedrørende vaksinert/uvaksinert. Anonymkode: 1b2d0...173
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. juli 2022 #2 Skrevet 11. juli 2022 Jeg tenker at dersom frykten for å bli syk i utlandet vil hindre deg å nyte ferien så ville jeg blitt hjemme. Det er ikke noe god følelse å være redd. Sjansen er definitivt stor for at man blir smittet når man ikke er vaksinert , men det kan du bli her hjemme også.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #3 Skrevet 11. juli 2022 Er det et land/sted med bra helsevesen? Hvordan er smittesituasjonen der dere skal? Har du underliggende sykdommer som gjør at du har større fare for komplikasjoner? Har du gjennomgått smitte før? Kunne du tatt vaksine nå? Jeg tror jeg ville reist. Covid har kommet for å bli og smittet kan du bli overalt. Anonymkode: 3e12d...500
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #4 Skrevet 11. juli 2022 Reis og ha en god reiseforsikring😊 Anonymkode: c68d5...87e
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #5 Skrevet 11. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Er det et land/sted med bra helsevesen? Hvordan er smittesituasjonen der dere skal? Har du underliggende sykdommer som gjør at du har større fare for komplikasjoner? Har du gjennomgått smitte før? Kunne du tatt vaksine nå? Jeg tror jeg ville reist. Covid har kommet for å bli og smittet kan du bli overalt. Anonymkode: 3e12d...500 Vi skal til Tyrkia. Anonymkode: 1b2d0...173
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #6 Skrevet 11. juli 2022 Reis og kos deg. Anonymkode: 96b62...7d3
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #7 Skrevet 11. juli 2022 Det hadde jeg aldri tatt sjansen på! Anonymkode: f90fa...2e8
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #8 Skrevet 11. juli 2022 Så du vil nyte uten å yte? Hvorfor i alle dager er du ikke vaksinert? Anonymkode: 9d33e...64f
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #9 Skrevet 11. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Så du vil nyte uten å yte? Hvorfor i alle dager er du ikke vaksinert? Anonymkode: 9d33e...64f Kan du ikke lese? Hun ba uttrykkelig å avstå fra slike kommentarer. Det er ikke din sak hvorfor hun er uvaksinert. For øvrig er det svært mange vaksinerte som smitter og blir smittet, siden vaksinen utviklet mot alfa-viruset funker dårlig mot omikron. Anonymkode: 4684a...571
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #10 Skrevet 11. juli 2022 Jeg ville definitivt ikke teit uvaksinert til Tyrkia Om du gjør der så sjekk ihvertfall godt hva reiseforsikringen dekker. Anonymkode: ce194...23e
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #11 Skrevet 11. juli 2022 Jeg hadde ikke reist uvaksinert til Tyrkia. Anonymkode: ee377...05c
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #12 Skrevet 11. juli 2022 Dere som sier at dere ikke hadde reist til Tyrkia uvaksinert - kjenner dere til det tyrkiske helsevesenet over hele landet? Og er dere klare over at de som er vaksinert også kan få omikron og bli syke? Med den logikken kan man jo holde seg i sitt eget hus 24/7? Anonymkode: 4684a...571
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #13 Skrevet 11. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Mannen vil til syden mens jeg er litt, vil og vil ikke. Jeg er ikke vaksinert og er redd jeg får korona der.😞På den annen side så trenger jeg virkelig å dra, av helsemessige årsaker, varme, havet, luften.. Tror nok jeg også er litt redd, for vi ikke har vært på ferie på 4 år. Hva er deres råd til meg? Håper på ordentlige svar. Ps. Vil helst ikke ha noe kommentarer vedrørende vaksinert/uvaksinert. Anonymkode: 1b2d0...173 Hadde ikke reist viss du er redd for smitte og er uvaksinert. Nå har Kypros begynt å innføre munnbind i større grad i gjen , pga smitte Anonymkode: 125ff...89a
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #14 Skrevet 11. juli 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Dere som sier at dere ikke hadde reist til Tyrkia uvaksinert - kjenner dere til det tyrkiske helsevesenet over hele landet? Og er dere klare over at de som er vaksinert også kan få omikron og bli syke? Med den logikken kan man jo holde seg i sitt eget hus 24/7? Anonymkode: 4684a...571 Jeg vet at særlig det private helsevesenet er bra mange steder i Tyrkia, men jeg vet ikke om reiseforsikringen dekker "uforsiktighet" som å reise uten vaksine... Anonymkode: ce194...23e
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #15 Skrevet 11. juli 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg vet at særlig det private helsevesenet er bra mange steder i Tyrkia, men jeg vet ikke om reiseforsikringen dekker "uforsiktighet" som å reise uten vaksine... Anonymkode: ce194...23e Når det ikke er restriksjoner mht korona i dette landet, gjelder forsikring på vanlig måte. Eller mener du man ikke skal ha forsikring hvis man drar en tur på vannski, faller og brekker foten? Uforsiktig det også. Anonymkode: 4684a...571
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #16 Skrevet 11. juli 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Når det ikke er restriksjoner mht korona i dette landet, gjelder forsikring på vanlig måte. Eller mener du man ikke skal ha forsikring hvis man drar en tur på vannski, faller og brekker foten? Uforsiktig det også. Anonymkode: 4684a...571 Det er ikke det nå, men det kan fort forandre seg. Tyrkia kan være svært oversiktlig, jeg hadde personlig vært mer bekymret for å reise dit enn til f.eks. Spania eller Italia. Det er også vanskeligere å komme seg hjem. Anonymkode: 6711f...bb1
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #17 Skrevet 11. juli 2022 Mange steder har mye smitte nå. Du må ta med i beregningen at det er en ganske dtor risiko for å bli smittet. Sett deg da inn i reglene i landet du reiser til. Hvilken helsehjelp vil du få? Må du og dem du reiser med i karantene? Får dere bli boende på hotellet ved smitte? Hvor lang tid vil det gå før dere får reise hjem? Hvordan er sykhustilbudet? Hva dekker reiseforsikringen? Anonymkode: 9058b...0a8
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #18 Skrevet 11. juli 2022 Jeg har akkurat hatt covid, du kan jo få det hjemme også, men syk hjemme er noe annet enn borte. Selv ble jeg ikke så dårlig, men datteren min ble veldig redusert og null matlyst. Det er ikke noe jeg ville risikert i kombo med hetebølge i hvert fall. Synes 20 grader her hjemme og sol var slitsomt nok, ble så lyssky at vi kun har holdt oss inne med solskjermingen nede. Jeg liker vanligvis varme godt, men klarer knappe 10 min i sola nå. Anonymkode: b481f...ad5
*Miss Marple* Skrevet 11. juli 2022 #19 Skrevet 11. juli 2022 Jeg hadde ikke reist noe sted uten vaksine nå når det er full oppblomstring.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #20 Skrevet 11. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Reis og ha en god reiseforsikring😊 Anonymkode: c68d5...87e Det har vi alltid. Hi Anonymkode: 1b2d0...173
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #21 Skrevet 11. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er ikke det nå, men det kan fort forandre seg. Tyrkia kan være svært oversiktlig, jeg hadde personlig vært mer bekymret for å reise dit enn til f.eks. Spania eller Italia. Det er også vanskeligere å komme seg hjem. Anonymkode: 6711f...bb1 Kan du begrunne hvorfor? Anonymkode: 1b2d0...173
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #22 Skrevet 11. juli 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Jeg har akkurat hatt covid, du kan jo få det hjemme også, men syk hjemme er noe annet enn borte. Selv ble jeg ikke så dårlig, men datteren min ble veldig redusert og null matlyst. Det er ikke noe jeg ville risikert i kombo med hetebølge i hvert fall. Synes 20 grader her hjemme og sol var slitsomt nok, ble så lyssky at vi kun har holdt oss inne med solskjermingen nede. Jeg liker vanligvis varme godt, men klarer knappe 10 min i sola nå. Anonymkode: b481f...ad5 Vi tenkte ikke å reise nå, men i september. Anonymkode: 1b2d0...173
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #23 Skrevet 11. juli 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Kan du begrunne hvorfor? Anonymkode: 1b2d0...173 Det gjorde jeg jo? Mer uoversiktlig og lenger vei hjem. Anonymkode: 6711f...bb1
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #24 Skrevet 11. juli 2022 Har vært 9 dager i Alicante nå. Mannen ble smittet på vei ned. På dag 3 på reisen ble han syk. Datteren på dag 5 og jeg på dag 7. Vi er vaksinerte med booster og er syke. Og med hoste, feber og vond hals er dette lite moro. Skal heldigvis hjem i natt. Anonymkode: 36288...ffc
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #25 Skrevet 11. juli 2022 Jeg klarer ikke å ha noen sympati for at du ikke vil ta vaksine og er redd for å få korona OG mener at det er viktig for deg å reise til Syden. Du får tenke kreativt. Sjølufta i Norge er også sjøluft. Om du på død og liv MÅ reise, ha på munnbind under reisen, vær flink å sprite og vaske hendene, reis til et sted med lite folk og hold deg unna folkemengder. Men som de andre sier, sjansen for at du blir smittet er stor. Enda litt større på flyplasser enn om du blir i Norge Anonymkode: 35764...243
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå