Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #1 Skrevet 10. juli 2022 Her på forumet oser det nemlig av misunnelse… Anonymkode: f5158...0fb
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #2 Skrevet 10. juli 2022 Noen ganger. Men når jeg tar et steg tilbake og spør meg selv om jeg ville ha byttet hele livssituasjonen med den som jeg kan være litt misunnelig på, så er svart alltid nei. Og da forsvinner de kjipe følelsene også 🤷🏻♀️ Anonymkode: 94ead...10e
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #3 Skrevet 10. juli 2022 Jeg tror ikke folk er så misunnelige her, men de har høye skuldre i forhold til å bare være seg selv på godt og vondt. Derfor kan mange reagere når noen helt tydelig innrømmer ting og ikke bryr seg om andres forventninger og krav. Man skal være mest mulig "vanlig" her, og alle utenfor boksen blir kritisert og gjerne latterligjort. Du skal ikke ta for mye plass her 🙂 Men jeg vil ikke kalle det misunnelse. Anonymkode: c05a4...374
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #4 Skrevet 10. juli 2022 Noen ganger lurer jeg på om jeg lever i en alternativ virkelighet for mange av de tingene andre opplever her inne er ting jeg aldri har lagt merke til. Hvem er misunnelige og på hva eller hvem? Jeg kan bli misunnelig noen ganger, men da på at noen har ting/får til ting jeg ikke har/kan, og ikke at jeg ikke unner andre alt godt. Anonymkode: 70892...b83
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #5 Skrevet 10. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Noen ganger lurer jeg på om jeg lever i en alternativ virkelighet for mange av de tingene andre opplever her inne er ting jeg aldri har lagt merke til. Hvem er misunnelige og på hva eller hvem? Jeg kan bli misunnelig noen ganger, men da på at noen har ting/får til ting jeg ikke har/kan, og ikke at jeg ikke unner andre alt godt. Anonymkode: 70892...b83 Hadde du vært den folk kritiserte eller latterligjorde, så hadde du nok merket det 🙂 Anonymkode: c05a4...374
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #6 Skrevet 10. juli 2022 Det hender irl, men det pleier ikke vare så lenge. Jeg har aldri vært misunnelig på noen her inne. Anonymkode: 9ca8b...410
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #7 Skrevet 10. juli 2022 Jeg leser det jeg antar er samme bruker som stadig anklager andre for å være misunnelig på andre, men jeg leser sjelden at noen er misunnelige. Det å ønske at man selv hadde mer eller det samme som andre, det er ikke nødvendigvis misunnelse. Misunnelse har to betydninger. Den ene er å mis-unne, dvs. ikke unne andre noe godt. Den andre, og mer dagligdagse betydningen er vel mer at man ønsker seg det samme som andre har (og gjerne uttrykker dette som en negativ ved andre, ikke en selv). Jeg bruker uttrykket misunnelig i all hovedsak som det å ikke unne andre noe, og det er noe jeg så godt som aldri, eller i hvert fall svært sjelden, føler. Jeg kan godt ønske at jeg hadde ting andre har, som jeg ikke har. Men jeg unner disse likevel av hele mitt hjerte å ha det de har. Så kan jeg kanskje tenke at noen av dem ikke setter pris på det de har, men jeg unner dem likevel å ha det de har. På forumet slenges noen ganger misunnelsesargumentet ut av noen som blir kritisert av andre, f.eks. når noen med veldig god råd velger å ha en livsstil som er veldig miljø-uvennlig, eller som på andre måter er svært egoistisk. Da er det ikke misunnelse fordi noen har mer enn andre, men som regel bare en faktabasert kritikk om at "javel, forstår det sikkert er kjekt, men det du gjør er likevel på ingen måte bærekraftig nå som verden står overfor en klimakrise, en miljøkrise, en energikrise, en matkrise...". Dette er ikke misunnelse, men relevant kritikk/opplysning. At noen ikke vil ta til seg at de påvirker klima og miljø så ille, det gjør ikke andre misunnelig. Uansett om jeg tisset gull og hadde diamanter som avføring så ville jeg tatt valg som jeg selv kunne stå for verdimessig mtp. den situasjonen verden er i i dag, så selv om jeg ut fra et egoistisk perspektiv kunne tenkt meg å gjøre veldig mye, så ville jeg latt være, fordi det på ingen måte er bærekraftig. Anonymkode: 4328a...e34
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #8 Skrevet 10. juli 2022 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Noen ganger lurer jeg på om jeg lever i en alternativ virkelighet for mange av de tingene andre opplever her inne er ting jeg aldri har lagt merke til. Hvem er misunnelige og på hva eller hvem? Jeg kan bli misunnelig noen ganger, men da på at noen har ting/får til ting jeg ikke har/kan, og ikke at jeg ikke unner andre alt godt. Anonymkode: 70892...b83 Det er spesielt én, eller få, bruker(e) som for tiden slenger ut av seg enorme generaliseringer om brukerne på forumet. Det er i grunn bare pussig, for det virker jo ikke som om brukeren trives på forumet, så man kan jo lure på hvorfor den holder seg her. Kanskje den, ev. de, bare er ute etter å provosere... Anonymkode: 4328a...e34
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #9 Skrevet 10. juli 2022 Selvsagt er jeg det av og til. Det er vi alle. De som hevder de aldri er det lyver Anonymkode: b66ae...27c
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #10 Skrevet 10. juli 2022 Ja, dessverre er jeg det av og til Anonymkode: 058e8...865
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #11 Skrevet 10. juli 2022 Ja det er jeg. Spesielt på de som får mye uten å yte. Og de som har et problemløst liv. Men jeg er ikke misunnelig på de som feks har mye penger som de jobber beinhardt for, eller på andres utseende eller suksess. Anonymkode: 12d49...e1a
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #12 Skrevet 10. juli 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Selvsagt er jeg det av og til. Det er vi alle. De som hevder de aldri er det lyver Anonymkode: b66ae...27c Jeg er ikke misunnelig, og jeg vet ikke hva jeg skal misunnleg på. Det er ikke løgn. Men du må jo tro hva du vil da. Anonymkode: c05a4...374
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #14 Skrevet 10. juli 2022 Unner andre ting, men kunne av og til ønsket det samme selv. Som f.eks bedre økonomi, kjæreste osv. Anonymkode: 29457...3e0
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #15 Skrevet 10. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Her på forumet oser det nemlig av misunnelse… Anonymkode: f5158...0fb Kan du komme med linker til tråder der det oser av misunnelse? Jeg har ikke lagt merke til det, så greit å vite hva du mener. Anonymkode: d71e1...c32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå