Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #1 Skrevet 10. juli 2022 For brudgommen sine har tilbudt seg å betale maten. Dette syns brudens mor legger press på dem til å betale for drikken i selskapet. Hun syns foreldrene til brudgommen burde diskutert hvordan de som foreldre skulle gjøre det. Alle har økonomi til det, så det er ikke det som er problemet. De føler seg bare presset til å bidra når de forventet at brudeparet selv skulle betale. Har foreldrene til bruden rett til å reagere her? Rettere spurt : er det forståelig at de reagerer? Anonymkode: 47520...7fc
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #2 Skrevet 10. juli 2022 De har ingen grunn til å reagere. De velger selv om de vil bidra, og det gjør også brudgommens foreldre. Anonymkode: 0b22f...bb5
Superdolly Skrevet 10. juli 2022 #3 Skrevet 10. juli 2022 De har overhodet ingen grunn til å være sure. Jeg regner med de reagerer fordi de er redde for at de nå vil framstå som gjerrige hvis de ikke tilbyr seg å betale for drikke, men det er faktisk bare deres problem. Hyggelig og raust gjort av brudgommens foreldre, men absolutt ikke gjort fordi de ønsket å sette brudens foreldre i et dårlig lys tipper jeg.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #4 Skrevet 10. juli 2022 Superdolly skrev (7 minutter siden): De har overhodet ingen grunn til å være sure. Jeg regner med de reagerer fordi de er redde for at de nå vil framstå som gjerrige hvis de ikke tilbyr seg å betale for drikke, men det er faktisk bare deres problem. Hyggelig og raust gjort av brudgommens foreldre, men absolutt ikke gjort fordi de ønsket å sette brudens foreldre i et dårlig lys tipper jeg. Nei, det vil de ikke. Jeg tror ikke de tenkte på at andre skulle bidra. Anonymkode: 47520...7fc
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #5 Skrevet 10. juli 2022 Det er ikke noe å bli sur for. Helt uproblematisk. Enten betaler de for drikke, eller for lokale, eller for datterens kjole, eller hva som helst annet. Eller så gir de bare en vanlig gave. Det kan de gjøre uavhengig av hva brudgommens foreldre velger å gi. Anonymkode: e4422...4c1
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #6 Skrevet 10. juli 2022 Nei, de må ta ansvar for egne følelser selv. Siden det ikke er et økonomisk spørsmål for brudens foreldre, så er det kun deres egne følelser det står på. De skal ikke klandres om de ikke støtter ekstra, for jeg tenker brudepar aldri bør planlegge større bryllup enn de selv har råd til å betale for. Om brudens foreldre ikke ønsker å bidra med noe, så står de da helt fritt til det. Her er det tydelig at brudens foreldre enten føler seg utelatt fra planlegging, så er det også kun snakk om deres egne følelser. Om foreldrene føler et press eller en forventning om å betale all drikke (og ingen har hintet om noe slikt!), så er det igjen bare deres egne følelser det her er snakk om, kanskje de er litt flaue fordi de ikke først kom med tilbud om å betale noe, eller kanskje de bare ikke ønsker å ha utgifter på dette bryllupet (har de mange barn kan det jo skape forventninger hos de andre). Uansett, snakk med brudens foreldre, forklar at dette tilbudet fra brudgommens foreldre kom overraskende på brudeparet, at ingen er forventet å gjøre noe de selv ikke vil. Anonymkode: fcfcd...0da
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #7 Skrevet 10. juli 2022 Nei, de har ingen rett til å bli sure. Npr det er sagt så er jeg glade for at mine Foreldre og mannens foreldre snakket sammen før vårt bryllup. De ble enige om hva de skulle bidra med både av økonomifag praktisk hjelp og de snakket sammen om nivå på bryllupsgave. De hadde ikke trengt å gjøre det, men jeg er veldig glad for st de gjorde det. Mannens foreldre hadde bedre økonomi og betaler seg gjerne ut av ting, jeg har mange søsken og mine foreldre har mindre penger. På den sndre siden er mine foreldre (og søsken) gode på praktisk bistand, ordner og fikser, holder taler og skriver sanger. De «synes» absolutt mer. Så for oss var det veldig greit at de snakket sammenbitt avklarte seg i mellom. Anonymkode: 8841d...250
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #8 Skrevet 10. juli 2022 Jeg tenker at brudens foreldre føler seg litt overrumplet over at brudgommens foreldre betalte. Både fordi de er redd for å bli sett på som gjerrig om de ikke betaler, men kanskje også fordi de er redde for at drikken skal bli mye dyrere enn maten. De er nok kanskje også redd for at det ikke skal oppleves så hjertelig om de dekker noe ettersom de kommer med det etter at brudgommens foreldre har tilbud. De kan dermed føle seg som litt annenrangs. Det beste hadde nok vært om foreldreparene snakket sammen i forkant. Da kunne de blitt enig og gitt gaven på likt og følt seg like inkludert/verdsatt. Men når dette ikke ble gjort er det jo rart at de uttrykker at de er sure. Det vanlige hadde jo vært å bite det i seg og enten dekke noe annet eller la det være. Nå blir jo alt bare kleint Anonymkode: 1a5bc...01a
sug lut Skrevet 10. juli 2022 #9 Skrevet 10. juli 2022 Hadde mine foreldre og svigers pratet sammen om hvordan mitt bryllup skulle forløpe eller finansieres så hadde jeg fått dem innlagt.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #10 Skrevet 10. juli 2022 De har ikke rett til å reagere med mindre brudeparet eller andre bruker det som grunn til å presse dem. Strengt tatt hadde ingen trengt å få vite at brudgommens foreldre betalte maten. Anonymkode: c26c2...dd2
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #11 Skrevet 10. juli 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): For brudgommen sine har tilbudt seg å betale maten. Dette syns brudens mor legger press på dem til å betale for drikken i selskapet. Hun syns foreldrene til brudgommen burde diskutert hvordan de som foreldre skulle gjøre det. Alle har økonomi til det, så det er ikke det som er problemet. De føler seg bare presset til å bidra når de forventet at brudeparet selv skulle betale. Har foreldrene til bruden rett til å reagere her? Rettere spurt : er det forståelig at de reagerer? Anonymkode: 47520...7fc Nei. Brudens mor kan bare drite i hva brudgommens foreldre gjør. Vil de være med å betale så kan de det. Vil de ikke så kan de droppe det. Det er ikke noe brudgommens foreldre må få tillatelse til. Anonymkode: b22cc...110
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå