Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #1 Del Skrevet 10. juli 2022 Hei, Er det noen her som har feriert i Tyrkia (Alanya området) i det siste? Jeg har bestilt tur til Alanya i høst og jeg lurer på hvordan prisnivået er i Tyrkia nå som inflasjonen er så høy. Hvor mye brukte du og hvordan var prisene på mat, drikke, shopping osv? Hvordan var opplevelsene i Tyrkia? Er det er hyggelig sted å besøke? Takk for svar! 🙂 Anonymkode: 2dab4...e97 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431819-ferie-i-tyrkia/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #2 Del Skrevet 10. juli 2022 Mat på resataurant er superbillig. Vi spiste middag seks personer for under 300 kr alle steder. Var på fancy café, barna fikk kjøpe så mange milkshakes og frappe de ville. Betalte 18 kr/stk. Is er også superbillig. Den dyreste på iskartet kostet 9 kr. Klær er veldig billig. Anbefaler LC Waikiki. Er som Primark. Fikk 40 plagg for 1200 kr. Det som kan være dyrt er inngang til f.eks badeland for turister. For tyrkere kostet inngang 50 kr. For turister 470 kr. Taxiene har også egne turistpriser. Anonymkode: c7c56...dc7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431819-ferie-i-tyrkia/#findComment-149793539 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #3 Del Skrevet 10. juli 2022 Jeg veksler mellom å ha all inklusive (all drikke/alkohol og mat) for 2900kr for 7 dager eller om jeg skal droppe det da jeg ikke ønsker å være låst fast på hotellet pga måltidene. Spørsmålet mitt er da om det er rimeligere for meg å spise ute lokalt hver dag eller om jeg burde ha all inklusive? Jeg er innforstått med at det er dyrere på hotellene og der turister er, men jeg ønsker å gå på markedene, stranda og oppleve Alanya slik det er. Anonymkode: 2dab4...e97 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431819-ferie-i-tyrkia/#findComment-149793548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #4 Del Skrevet 10. juli 2022 Til info så reiser jeg alene og kostnader er kun for meg som enkeltperson. Anonymkode: 2dab4...e97 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431819-ferie-i-tyrkia/#findComment-149793549 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #5 Del Skrevet 10. juli 2022 Hei, jeg var der nå i mai og har leilighet der. Jeg ville valgt et hotel som har frokost inkludert Cleopatra siden ikke aå veldig langt fra Borgen har flere hoteller som nesten ligger på stranden og er også nært sentrum. Har de tyrkisk frokost så er det enda bedre, om ikke så kan du gå å ta lunsj på en restaurant som tilbyr det en dag. På lokale restauranter kan man få en god middag for 50 krone, men flere av desse servere ikke alkohol, men wow så digg maten er. Du kan også sjekke en restaurant som heter Lost, men her kan det være du må reserver bor via Facebook. Andre bra restranter er Seasons (har god susih om du liker det), d'la Plaza, Yildis, Lokatina, Leman Kultur (har tyrkisk mat med ny vri, ligger på stranden og er veldig billig) og Chili. Ungå taxi så langt du kan. Om du skal ta taxi så be gjerne de i resepsjonen om å bestille en til deg som de vet bruker takstameter. Det er påbudt å bruke takstameter, men det er mange som drifter i det for tiden. Og finner du en som du stoler påså få nummeret deres så kan du sende de melding via WhatsApp når du trenger de. Det er IKKE egne priser på taxi for turister. Alle drosjer har et unikt nummer på bilen (Samme nummer på taket og på sidene av bilen), ta gjerne bilde av dette og du i ettertid skal klage på de. Shoping: om du ikke liker å prute så er der mange butikker som en over her nevnte. Ellers så har du også Koton, Collins, Ambar, Pologarage og DeFactor for å nevne noen. Det er egentlig ikke lov å stoppe folk i gatene lenger, men det er de som forsatt de som ikke skjønner det. Nei uttales 'hayer' 😜. Inflasjonen påvirker ikke oss. Skulle du lure på andre ting så finnes der flere Facebook grupper også: Alene i Alanya. Nordmenn i Alanya mest for kjennere, Nordmenn i Oba. Når skal du? Jeg reiser ned alene den 27.07-20.08, men jeg skal på 'hytta' da 😊. Anonymkode: 6a8c7...043 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431819-ferie-i-tyrkia/#findComment-149793585 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheWitch Skrevet 10. juli 2022 #6 Del Skrevet 10. juli 2022 Det var ikke meningen å være anonym, hilsen Anonymkode: 6a8c7...043 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431819-ferie-i-tyrkia/#findComment-149793586 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #7 Del Skrevet 10. juli 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Hei, jeg var der nå i mai og har leilighet der. Jeg ville valgt et hotel som har frokost inkludert Cleopatra siden ikke aå veldig langt fra Borgen har flere hoteller som nesten ligger på stranden og er også nært sentrum. Har de tyrkisk frokost så er det enda bedre, om ikke så kan du gå å ta lunsj på en restaurant som tilbyr det en dag. På lokale restauranter kan man få en god middag for 50 krone, men flere av desse servere ikke alkohol, men wow så digg maten er. Du kan også sjekke en restaurant som heter Lost, men her kan det være du må reserver bor via Facebook. Andre bra restranter er Seasons (har god susih om du liker det), d'la Plaza, Yildis, Lokatina, Leman Kultur (har tyrkisk mat med ny vri, ligger på stranden og er veldig billig) og Chili. Ungå taxi så langt du kan. Om du skal ta taxi så be gjerne de i resepsjonen om å bestille en til deg som de vet bruker takstameter. Det er påbudt å bruke takstameter, men det er mange som drifter i det for tiden. Og finner du en som du stoler påså få nummeret deres så kan du sende de melding via WhatsApp når du trenger de. Det er IKKE egne priser på taxi for turister. Alle drosjer har et unikt nummer på bilen (Samme nummer på taket og på sidene av bilen), ta gjerne bilde av dette og du i ettertid skal klage på de. Shoping: om du ikke liker å prute så er der mange butikker som en over her nevnte. Ellers så har du også Koton, Collins, Ambar, Pologarage og DeFactor for å nevne noen. Det er egentlig ikke lov å stoppe folk i gatene lenger, men det er de som forsatt de som ikke skjønner det. Nei uttales 'hayer' 😜. Inflasjonen påvirker ikke oss. Skulle du lure på andre ting så finnes der flere Facebook grupper også: Alene i Alanya. Nordmenn i Alanya mest for kjennere, Nordmenn i Oba. Når skal du? Jeg reiser ned alene den 27.07-20.08, men jeg skal på 'hytta' da 😊. Anonymkode: 6a8c7...043 Høres helt herlig ut å ha leilighet i Tyrkia! Takk for mange gode tips! Jeg har booket et hotell på Kleopatra stranda med 1,5 km til Alanya sentrum så planen er å spasere den avstanden. Jeg kan bestille bare frokost på hotellet, men for å ha all alkohol inkludert så må jeg bestille all inklusive så jeg lurer på om det er verdt pengene. Hvor mye ca koster drinker på barer/klubber? Hvordan er det i Alanya? Er det trygt for en ung jente alene? Er det mange turister eller møter man mest på tyrkere? Jeg ønsker å møte folk og ha det litt gøy. Jeg kommer nok til å gå på markeder og i vanlige butikker. Hvor ligger disse butikkene? Er det fair å tilby halvparten av startpris på markeder? Har du flere tips til et godt opphold? 😄 Jeg reiser i begynnelsen av september så da har vi akkurat gått glipp av hverandre ellers så kunne vi kanskje ha truffet hverandre. Anonymkode: 2dab4...e97 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431819-ferie-i-tyrkia/#findComment-149793601 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheWitch Skrevet 10. juli 2022 #8 Del Skrevet 10. juli 2022 Sjekk gjerne ut hvor butikker og resturanter ligger før du reiser så har du sånn ca på kartet. De fleste ligger i sentrum foruten Season som ligger litt lenger østover. På restauranter ligger priser på øl på rundt 25-35 kr og drinker omtrent det dobbelte. På barer/disko er det gjerne dobbel pris, der ville jeg betalt for hver drink slik at jeg er sikker på at de ikke plusser på noe. Nå er det ikke lett for meg å si det ene eller det andre om hvor trygt det er å gå ut alene, det sier jeg heller ikke om Oslo for det kommer mye an på personen også. Passer du på drikken din? Drikker du deg til krypestadiet? Osv. Drikk gjerne vann mellom drinker. Selv er jeg heller ikke så mye i bargaten, men går gjerne på Harrys og et par andre steder. Når jeg går hjem fra byen alene kommer det alltid biler kjørende og lurer på det ene og andre, men det er bare å overse de eller vise de fingeren. God tur. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431819-ferie-i-tyrkia/#findComment-149793621 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #9 Del Skrevet 10. juli 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Høres helt herlig ut å ha leilighet i Tyrkia! Takk for mange gode tips! Jeg har booket et hotell på Kleopatra stranda med 1,5 km til Alanya sentrum så planen er å spasere den avstanden. Jeg kan bestille bare frokost på hotellet, men for å ha all alkohol inkludert så må jeg bestille all inklusive så jeg lurer på om det er verdt pengene. Hvor mye ca koster drinker på barer/klubber? Hvordan er det i Alanya? Er det trygt for en ung jente alene? Er det mange turister eller møter man mest på tyrkere? Jeg ønsker å møte folk og ha det litt gøy. Jeg kommer nok til å gå på markeder og i vanlige butikker. Hvor ligger disse butikkene? Er det fair å tilby halvparten av startpris på markeder? Har du flere tips til et godt opphold? 😄 Jeg reiser i begynnelsen av september så da har vi akkurat gått glipp av hverandre ellers så kunne vi kanskje ha truffet hverandre. Anonymkode: 2dab4...e97 Vær obs på innpåslitne tyrkere. Gå der det er mange folk. Var der med ei venninne for noen år siden, vi var 27 år. Edrue, sightseeing. Trauste. Ikke party jenter. Kunne ikke gå på stranda i biki og kjøpe is uten at isselgern klådde på meg. Gutta ropte etter oss på gata. Midt på dagen. Svarte vi ikke, fikk vi skjellsord etter oss. Hele dagen, hele kvelden. Kunne ikke kjøpe frimerker engang, uten at de klådde på meg. Husker jeg ringte hjem til kjæresten, var klar for å dra hjem. Ikke ett land for meg. Så bare vær litt forsiktig når du går alene. ❤️ Anonymkode: c1cae...1d3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431819-ferie-i-tyrkia/#findComment-149793625 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheWitch Skrevet 10. juli 2022 #10 Del Skrevet 10. juli 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Vær obs på innpåslitne tyrkere. Gå der det er mange folk. Var der med ei venninne for noen år siden, vi var 27 år. Edrue, sightseeing. Trauste. Ikke party jenter. Kunne ikke gå på stranda i biki og kjøpe is uten at isselgern klådde på meg. Gutta ropte etter oss på gata. Midt på dagen. Svarte vi ikke, fikk vi skjellsord etter oss. Hele dagen, hele kvelden. Kunne ikke kjøpe frimerker engang, uten at de klådde på meg. Husker jeg ringte hjem til kjæresten, var klar for å dra hjem. Ikke ett land for meg. Så bare vær litt forsiktig når du går alene. ❤️ Anonymkode: c1cae...1d3 Denne oppførselen er ikke lenger lov. Om noen prøver å dra deg inn nå på et utested så kan plassen bli stengt for en ukes tid eller lenger. Det er her ordet 'hayer' (nei) kommer inn, det fungerer veldig bra. Selv har jeg ikke opplevd at noen har forsøkt å klå på meg og jeg har vært mye ute alene i Alanya. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431819-ferie-i-tyrkia/#findComment-149793636 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #11 Del Skrevet 10. juli 2022 Jeg reiser aldri igjen til Tyrkia, til tross for herlig klima og nydelig mat. Voksne menn klådde på min da 14 år gamle jente og hun kunne ikke engang gå i kiosken for å kjøpe is alene. En dag nektet hun å gå ut fordi hun var så sliten og flau over oppmerksomheten. Jeg opplevde også de fastboende som svært smilende og sjarmerende på overflaten, men det kom svært ofte til syne at de syns at alle vi vestlige kvinner var horer og fortjente null respekt. Anonymkode: f73aa...c81 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431819-ferie-i-tyrkia/#findComment-149793656 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå