Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #1 Skrevet 9. juli 2022 Hvorfor i alle dager bruker noen halsbånd på katten sin? Anonymkode: ecdaa...510
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #2 Skrevet 9. juli 2022 Naboen har det, med bjelle på. Dette for å skremme fugler før katten får tatt de. Anonymkode: 8ba1e...238
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #3 Skrevet 9. juli 2022 Av flere grunner. - Telefonnummer til eieren - Til slik brikke som åpner kattedøren slik at det kun er den katten som kan bruke den, og ikke alle katter i nabolaget - GPS sender slik at eieren kan vite hvor den er til et hvert tidspunkt - Fordi det er søtt Og sikkert flere andre grunner. Anonymkode: ec77d...f35
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #4 Skrevet 9. juli 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Naboen har det, med bjelle på. Dette for å skremme fugler før katten får tatt de. Anonymkode: 8ba1e...238 Endelig en fornuftig katteeier! Fatter ikke hvorfor det ikke er påbudt med bjeller på alle katter, så mange fugler som de tar. Her døde nettopp fire fugleunger som bodde i en fuglekasse i hagen, fordi fuglemamma aldri kom hjem - garantert tatt av en av de mange nabokattene. Dette har skjedd mange, mange ganger. Anonymkode: 315fe...2e1
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #5 Skrevet 10. juli 2022 Vår har med bjelle og chip som åpner katteluka. Jeg vil ikke de skal ta fuglene i hagen. Musa klarer de uansett å ta. Ennå ikke sett de har tatt fugl så bjella virker. Anonymkode: 8ee78...a7e
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #6 Skrevet 10. juli 2022 Vi har chip i nakken som går på katteluken vår. Bruker ikke halsbånd, da jeg er redd de kan henge seg fast. Anonymkode: d13b5...4e0
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #7 Skrevet 10. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Vi har chip i nakken som går på katteluken vår. Bruker ikke halsbånd, da jeg er redd de kan henge seg fast. Anonymkode: d13b5...4e0 Vårt halsbånd utløses ganske fort ved press. Du får kjøpt etter kattens vekt. Har løsnet noen ganger men jeg kan jo spore det opp. Anonymkode: 8ee78...a7e
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #8 Skrevet 10. juli 2022 Sikkert også for å avskrekke disse folka som går rundt og "redder" katter de treffer ute... Anonymkode: c7d9c...8b4
Leverpostei Skrevet 10. juli 2022 #9 Skrevet 10. juli 2022 Vi hadde halsbånd med bjelle da katten begynte å gå ute, men det rykket hun av i skogen i løpet av et par dager. Har ikke kjøpt nytt. Chipen i nakken åpner katteluken.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #10 Skrevet 10. juli 2022 Leverpostei skrev (6 minutter siden): Vi hadde halsbånd med bjelle da katten begynte å gå ute, men det rykket hun av i skogen i løpet av et par dager. Har ikke kjøpt nytt. Chipen i nakken åpner katteluken. Du burde jo kjøpe nytt halsbånd med bjelle, så fuglene har en mulighet til å flykte fra katten din. Anonymkode: 315fe...2e1
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #11 Skrevet 10. juli 2022 Våre to katter har chip i nakken som åpner katteluka. Jeg har tenkt at halsbånd gir fare for kvelning om de henger seg fast et sted. At det finnes halsbånd som løser seg ut/åpner seg hvis de henger fast var jeg ikke klar over. Det med bjelle for å varsle fugler høres veldig lurt ut. Fungerer det i praksis? Kattene våre er flinke jegere. De tar heldigvis en del mus, og dessverre også en del fugl. Anonymkode: 724ad...21f
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #12 Skrevet 10. juli 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Våre to katter har chip i nakken som åpner katteluka. Jeg har tenkt at halsbånd gir fare for kvelning om de henger seg fast et sted. At det finnes halsbånd som løser seg ut/åpner seg hvis de henger fast var jeg ikke klar over. Det med bjelle for å varsle fugler høres veldig lurt ut. Fungerer det i praksis? Kattene våre er flinke jegere. De tar heldigvis en del mus, og dessverre også en del fugl. Anonymkode: 724ad...21f Aldri sett at mine har tatt fugl. Kattehalsbånd med sikkerhetslås funker her. Kjøpte ett der jeg kunne justere motstand på utløser. Den ene min har mistet det flere ganger, men det ligger alltid i nærheten av huset. Den andre er en slapp pudding som sjelden går på eventyr han har aldri mistet sitt. I tillegg er det refleks på det og det synes jeg er ok. Anonymkode: 8ee78...a7e
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 10. juli 2022 #13 Skrevet 10. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Våre to katter har chip i nakken som åpner katteluka. Jeg har tenkt at halsbånd gir fare for kvelning om de henger seg fast et sted. At det finnes halsbånd som løser seg ut/åpner seg hvis de henger fast var jeg ikke klar over. Det med bjelle for å varsle fugler høres veldig lurt ut. Fungerer det i praksis? Kattene våre er flinke jegere. De tar heldigvis en del mus, og dessverre også en del fugl. Anonymkode: 724ad...21f Den får ikke fanget mus lenger om du utstyrer den med bjelle🥵
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2022 #14 Skrevet 10. juli 2022 Den perfekte mor, påan igjen skrev (32 minutter siden): Den får ikke fanget mus lenger om du utstyrer den med bjelle🥵 Jo da. Min ganger mus. 😊 Anonymkode: 8ee78...a7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå