Gå til innhold

Hva leser folket i sommer, da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i øyeblikket Timothy Mo, Sour sweet. Kinesiske innvandrere i London på sekstitallet. Meget bra så langt.

Anonymkode: d4010...3d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leser John Irving jeg da. Kos kos kos og mange tårer. Og latter. Helt innafor om sommeren. 

Anonymkode: c8e0f...82f

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Leser John Irving jeg da. Kos kos kos og mange tårer. Og latter. Helt innafor om sommeren. 

Hvilken da? Min favoritt er Setting free the bears.

Skrevet

Jeg leser krim. Det ellevte manus av Anne Holt og den nyeste til Åsa Larsson.

Anonymkode: a8a01...b14

Skrevet

"Alle lyver".

Handler om at samboeren hennes blir anklaget for å drept sin egen datter. Veldig bra bok!

Anonymkode: 264f6...dab

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Hvilken da? Min favoritt er Setting free the bears.

The last night in twisted river  ❤ alt han skriver er humor og det gjør vondt. Denne boka treffer meg som alle andre. Gråter og ler

Men det glør mest vondt denne gangen 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

The last night in twisted river  ❤ alt han skriver er humor og det gjør vondt. Denne boka treffer meg som alle andre. Gråter og ler

Men det glør mest vondt denne gangen 

Setting free the bears er rett ut vakker. 

Skrevet

En bønn for Owen Meany. Mange år siden jeg leste den sist. Huset ikke så mye annet enn at jeg syntes boken var fantastisk. Spent på om jeg fortsatt liker den like godt. Ellers har jeg "Effektive ledergrupper" med på ferie, samt "Et Lite liv" Den har jeg prøvd å lese før. Fått gode kritikker men kom aldri helt i gang. Gir den et nytt forøk i år 👍

Anonymkode: e7e81...e58

Skrevet

Jeg leser Lincoln Highway av Amor Towles. En slags amerikansk roadmovie, bare at det er ei bok. Den er fin, synes jeg, likte også veldig godt den forrige boka hans, En gentleman i Moskva.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

En bønn for Owen Meany. Mange år siden jeg leste den sist. Huset ikke så mye annet enn at jeg syntes boken var fantastisk. Spent på om jeg fortsatt liker den like godt. Ellers har jeg "Effektive ledergrupper" med på ferie, samt "Et Lite liv" Den har jeg prøvd å lese før. Fått gode kritikker men kom aldri helt i gang. Gir den et nytt forøk i år 👍

Du husker riktig. Den ER fantastisk. Vond og vakker og morsom. Som bare Irving kan gjøre det 🙂

Skrevet

Er på bok 5 av 8 fra Anton Brekke-serien.

Anonymkode: 405f4...c86

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du husker riktig. Den ER fantastisk. Vond og vakker og morsom. Som bare Irving kan gjøre det 🙂

Så bra. Hadde en periode jeg leste en del av Irving, men det er tydeligvis så lenge siden at jeg kan lese dem på nytt. Garps bok, Sirkusbarn....men har ikke lest de to dere nevner av Irving over. Må kanskje lese meg gjennom alle sammen nå da 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Så bra. Hadde en periode jeg leste en del av Irving, men det er tydeligvis så lenge siden at jeg kan lese dem på nytt. Garps bok, Sirkusbarn....men har ikke lest de to dere nevner av Irving over. Må kanskje lese meg gjennom alle sammen nå da 😊

Gjør det 🙂 og god sommer! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

"Alle lyver".

Handler om at samboeren hennes blir anklaget for å drept sin egen datter. Veldig bra bok!

Anonymkode: 264f6...dab

Den leste jeg nettopp ut også. Likte den veldig godt!

Anonymkode: 55737...11b

Skrevet

De syv søstre-serien til Lucinda Riley. Altfor ordrik og overflatisk, men akkurat engasjerende nok til at resten må leses.

Anonymkode: 99c68...b2a

Skrevet

Avsluttet «Havets kirkegård» av Aslak Nore i går. Spennende historie pm et norsk familiekonsern som tar utgangspunkt i en virkelig historisk hendelse. 

Leser også «Utrolige hendelser i fengselscelle nr. 3» av Kira Jarmysj. En bok fylt av både humor og alvor om det russiske samfunn og fengselssystem. Anbefales!

Anonymkode: 8f9b0...fa2

Skrevet

Akkurat nå er jeg i gang med Mitt liv som middels skiløper av Thor Gotaas. Jeg liker egentlig Gotaas sine bøker godt, men akkurat denne sliter jeg litt mer med. For all del, den er lettlest og har noen humoristiske innslag her og der, men... Jeg vet ikke helt, klarer ikke helt å sette fingeren på hva som gjør det. 

Skrevet

Jeg leser Breaking Free av Rachel Jeff's, som handler om hennes oppvekst i polygamisekten FLDS. Rachel er datter av slektens leder og profet, Warren Jeffs. 

Skrevet

Jeg leser "Etikk for besluttningstakere".

Anonymkode: f1fb8...ecb

Skrevet

Akkurat ferdig med Wild and wicked things av Francesca May, og nå holder jeg på med bok to i en serie, Namesake av Adrienne Young, også har jeg ett par tre bøker til innenfor fantasy/scifi om sommeren blir stille nok. Samt Hamilton boken, men den tar jeg innimellom.

Anonymkode: 85494...a78

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Et lite liv er nok min favorittbok! Nå i sommer har jeg lest mye chick-lit, men også «Jente 1983» av Linn Ullmann, «Havets katedral», «Tøyeneffekten» og en del svensk krim. 

Skrevet

Har akkurat avsluttet "Jeg tenker nok du skjønner det sjøl". 

Blir nok noe fantasy nå, må ha noe litt lettere. 

Skrevet

Snart ferdig med Å vanne blomster om kvelden, og skal i gang med Der krepsene synger. Og et par lette krim. Og nå lurer jeg på om jeg ikke må finne frem igjen En bønn for Owen Meany, etter å ha lest denne tråden.

Skrevet

Jeg er straks ferdig med Napolikvartetten til Elena Ferrante. 

Iiiiik skrev (2 timer siden):

Et lite liv er nok min favorittbok! Nå i sommer har jeg lest mye chick-lit, men også «Jente 1983» av Linn Ullmann, «Havets katedral», «Tøyeneffekten» og en del svensk krim. 

Var Ullmann bra? Ligger her på nattbordet, mulig den må bli neste. 

Skrevet
Iiiiik skrev (4 timer siden):

Rart så forskjellige vi er. Jeg syntes Et lite liv var utrolig skuffende og forglemmelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...