Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #1 Skrevet 9. juli 2022 Vi har en 7 åring som periodevis kommer inn til oss på natten for å sove sammen med oss. Han kommer som regel en gang mellom kl 02:00 og kl 03:00. Han er ikke redd eller noe, ønsker bare kosen ved å ligge mellom mamma og pappa. Jeg mener nå som har en så stor kan kan bæres tilbake til sengen sin, og behøver ikke å få lov til å sove i sengen vår hver gang han ønsker det. Mannen mener han skal få lov til det. Problemet er at jeg har kroniske ryggsmerter, og når han sover hos oss blir de verre siden han ønsker å ligge tett inntil meg. Et par netter på rad går fint, men nå har han kommet ned hver natt i en uke og jeg hadde problemer med å komme meg opp av sengen i morges på grunn av smerter. Når mener dere barn er gamle nok til å bli nektet å komme oppi sengen til mamma og pappa en gang i blant (ikke hver gang)? (NB: Før noen kommenterer at det burde jeg ha tenkt på før vi fikk barn så fikk jeg kroniske ryggsmerter etter en ulykke for 4 år siden som var etter at barnet var født) Anonymkode: 2be2d...924
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. juli 2022 #2 Skrevet 9. juli 2022 Her har regelen vært at alle sover i egne senger med mindre det er sykdom/mareritt. Min tanke er at alle har best av å sove i sin egen seng.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #3 Skrevet 9. juli 2022 Vår minste kommer inn på morgen i helger, og han er 11……! Er blitt mindre nå, men begynner å føle at han snart er blitt for stor 🙈 Anonymkode: afb3e...e8b
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #4 Skrevet 9. juli 2022 Har sjelden opplevd at barna kommer inn til oss! Kanskje et par ganger. Men de deler rom og har nok trøst i det om det skulle være noe. Anonymkode: 902aa...663
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #5 Skrevet 9. juli 2022 Våre har aldri sovet i vår seng Har de kommet på natta har de blitt fulgt tilbake Har de hatt mareritt eller er redd har en av oss lagt oss ved siden av barnet i barnets egen seng til det har sovnet igjen. De har selv følgelig fått kose i våt seng om morgenen da. Anonymkode: 7ece2...e62
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #6 Skrevet 9. juli 2022 Her får de komme inn på morgenen. Jeg sover ikke godt hvis de ligger ved siden av meg. Trangt og varmt. Anonymkode: 1f6b8...768
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #7 Skrevet 9. juli 2022 Aldri sovet i vår seng. Jeg har også problemer med rygg og nakke, jeg er helt avhengig av å få sove i riktig stilling. Da de var små sto sengen helt inntil min. Tok den ene siden av så de kunne rulle/ake seg inn til oss. Det skjedde ikke. Husker ikke når de begynte å sove på eget rom, når jeg slutta å amme sånn ca. Ved sykdom har vi byttet på å sove på madrass på deres rom. Det hender de kommer inn på morgenen i helger for kos og det er bare hyggelig. Mareritt har de aldri hatt skikkelig. De kan si at de våknet av en ekkel drøm men så skjønte jeg det var en drøm så da sovnet jeg. Jeg synes unger i senga er pyton, og så store barn er et mareritt. Hadde nok flyttet til en annen seng. Jeg er raus med mye, sovetid har jeg lite å gå på. Rygg og nakke må få hvile hvis jeg skal orke jobb. Anonymkode: 7d9c8...847
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #8 Skrevet 9. juli 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Våre har aldri sovet i vår seng Har de kommet på natta har de blitt fulgt tilbake Har de hatt mareritt eller er redd har en av oss lagt oss ved siden av barnet i barnets egen seng til det har sovnet igjen. De har selv følgelig fått kose i våt seng om morgenen da. Anonymkode: 7ece2...e62 Aaaah. Kose seg i våt seng. Sliter du med sengevæting? Sorry. Måtte bare tulle litt. Vi er forøvrig rimelig enig om soverutiner ellers. 😂 Anonymkode: 7d9c8...847
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #9 Skrevet 9. juli 2022 Jeg tenker du kan prate med sønnen din om at du sliter med ryggen når han kommer opp i senga deres og om dere sammen kan finne en løsning på dette. Jeg gjorde noe lignende med mitt ene barn. Hun har aptopisk eksem og våknet nesten hver natt at hun klødde seg til blods og hadde det vondt. Jeg ble helt utkjørt over for lite søvn da jeg ble vekt av at hun rope og måtte inn til henne. Hun endte ofte opp i min seng. Så vi snakket litt og løsningen ble at hun kom inn i vår seng uten at hun ropte. På ganske kort tid fsnt vi en rutine på dette og jeg hjalp henne i søvne. For henne så hjalp det st jeg strøyk på huden hennes, så hun kom opp i senga, tok tak i hånden min og la den der hun ville bli stryki. Jeg strøyk og snorket samtidig sa hun. Skulle jeg stryke ett nytt sted så flyttet hun hånden min. Når hun viste hun bare kunne komme så lå hun ikke å klødde seg så mye i senga heller. Dette fungerte lenge, så syns hun det ble for varmt og da spurte hun om vi kunne legge en madrass ved siden av, armen min rakk ned og hun slapp å få varmen ifra oss. Snakk med barnet, men pass på at du ikke gir barnet dårlig samvittighet. Kanskje han kan legge seg på utsiden hos far istede. Kanskje han kan komme inn for litt kos før han går tilbake i seng igjen eller få en madrass på gulvet. Eller han plutselig syns det er greit i sin seng. Anonymkode: 373e8...b93
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #10 Skrevet 9. juli 2022 Det stopper av seg selv. Herlighet, tror dere tenåringene legger seg hos dere? La unger få den trygghet og kos de trenger. Jeg setter virkelig ikke grensen på dette. Anonymkode: 515b0...688
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #11 Skrevet 9. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det stopper av seg selv. Herlighet, tror dere tenåringene legger seg hos dere? La unger få den trygghet og kos de trenger. Jeg setter virkelig ikke grensen på dette. Anonymkode: 515b0...688 Det handler om at HI sliter nå og at hun og mannen er uenige. Dårlig leseforståelse? Anonymkode: 7d9c8...847
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #12 Skrevet 9. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det handler om at HI sliter nå og at hun og mannen er uenige. Dårlig leseforståelse? Anonymkode: 7d9c8...847 Nei, har du ? Jeg er enig med mannen. Anonymkode: 515b0...688
TinaK 1990 Skrevet 9. juli 2022 #13 Skrevet 9. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det handler om at HI sliter nå og at hun og mannen er uenige. Dårlig leseforståelse? Anonymkode: 7d9c8...847 Herregud for et svar! Skjerp deg. Hva er poenget med å svare folk sånn. Gjør du det face to face også?
*Miss Marple* Skrevet 9. juli 2022 #14 Skrevet 9. juli 2022 Våre barn har fått komme inn så ofte og lenge de vil, det stopper av seg selv. Men om vi hadde fått dårlig søvn hadde det jo ikke vært aktuelt uten at det var sykdom eller mareritt.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 9. juli 2022 #15 Skrevet 9. juli 2022 Det tenker jeg at det ikke finnes noen aldersgrense på. Hvis det funker for alle parter kan de jo bare ligge, men når det ikke gjør det er det slettes ikke feil å si nei. At mannen din ikke har forståelse for det synes jeg er veldig merkelig rett og slett.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #16 Skrevet 9. juli 2022 Mannen din er en dust. Enten forteller du han i reine ord at dette ødelegger helsa di, eller så kjøper du en seng du kan ligge i selv, og så får han trøste 2.klassingen om natta. Anonymkode: 3dba0...3d3
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #17 Skrevet 9. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det stopper av seg selv. Herlighet, tror dere tenåringene legger seg hos dere? La unger få den trygghet og kos de trenger. Jeg setter virkelig ikke grensen på dette. Anonymkode: 515b0...688 Men så har du ikke ryggskade heller. Kan jo være et moment å ta inn. Anonymkode: 3dba0...3d3
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #18 Skrevet 9. juli 2022 Egentlig aldri... Har oppdratt barna til å gå i senges sin uansett. Anonymkode: a9ab5...665
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #19 Skrevet 9. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det stopper av seg selv. Herlighet, tror dere tenåringene legger seg hos dere? La unger få den trygghet og kos de trenger. Jeg setter virkelig ikke grensen på dette. Anonymkode: 515b0...688 Det stopper jo ikke av seg selv nei. Barnet mitt er 10 år å vil ligge i min seng hver natt. Det får han ikke lov til,det er kun når han er syk eller har mareritt. Anonymkode: 08e6d...acc
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #20 Skrevet 9. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Nei, har du ? Jeg er enig med mannen. Anonymkode: 515b0...688 Du svarer som om problemstillingen er at hi frykter de vil dele seng med mamma og pappa til de flytter ut. Problemet er at det går ut over helsa til hi og at hun nå mener barnet er så stor at det må være mulig å si nei. Så hvorfor du da svarer, herlighet tror du at… vitner jo om utrolig dårlige evner til å lese en tekst og forstå. Anonymkode: 7d9c8...847
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #21 Skrevet 9. juli 2022 Det er jo litt opp til en selv og hva man er komfortabel med tenker jeg. Selv bryr jeg meg ikke og merker det som regel ikke at den minste her (samboer sin 7 åring) sniker seg inn i løpet av natta. Jeg sover like godt for det og tenker at hun slutter nok med det om ikke så lenge uansett. Men hvis du ikke er fornøyd med dette og ikke sover godt så synes jeg din mann burde være på samme lag og at dere sammen lærer barnet å sove i egen seng.. Anonymkode: 44d06...148
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #22 Skrevet 9. juli 2022 Bare for å ha sagt det, jeg syns det er veldig koselig at han kommer inn til oss om natten, men blir det for mange netter på rad blir ryggen min helt ødelagt, og noen ganger så ille som i morges hvor jeg hadde problemer med å stå opp av sengen. Har snakket med gutten tidligere om det, at han er stor gutt og trenger å sove i egen seng. Har prøvd å snakke med han igjen i dag så få vi se hva som skjer i natt. Har også snakket med mannen igjen om at jeg rett og slett ikke kan ha han der, og minnet han på at selv om han er minstemann så er han ikke så liten og han hadde mye lettere for å løfte de eldste tilbake i sengene sine når de var små. HI Anonymkode: 2be2d...924
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #23 Skrevet 9. juli 2022 6 hours ago, Anonym bruker said: Vi har en 7 åring som periodevis kommer inn til oss på natten for å sove sammen med oss. Han kommer som regel en gang mellom kl 02:00 og kl 03:00. Han er ikke redd eller noe, ønsker bare kosen ved å ligge mellom mamma og pappa. Jeg mener nå som har en så stor kan kan bæres tilbake til sengen sin, og behøver ikke å få lov til å sove i sengen vår hver gang han ønsker det. Mannen mener han skal få lov til det. Problemet er at jeg har kroniske ryggsmerter, og når han sover hos oss blir de verre siden han ønsker å ligge tett inntil meg. Et par netter på rad går fint, men nå har han kommet ned hver natt i en uke og jeg hadde problemer med å komme meg opp av sengen i morges på grunn av smerter. Når mener dere barn er gamle nok til å bli nektet å komme oppi sengen til mamma og pappa en gang i blant (ikke hver gang)? (NB: Før noen kommenterer at det burde jeg ha tenkt på før vi fikk barn så fikk jeg kroniske ryggsmerter etter en ulykke for 4 år siden som var etter at barnet var født) Anonymkode: 2be2d...924 her følger vi dem tilbake hvis de ikke har hatt mareritt, er syke eller har hatt uhell i senga og jeg ikke orker og begynne og skifte midt på nattan, de er 3.6 og snart 7, minsten er egentlig ganske flink og sove i egen seng,men de 2 andre not so much Anonymkode: c6dd0...3b5
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #24 Skrevet 9. juli 2022 Eldste «overnattet» hos meg sist da hun var 17, og ble der ei uke, men det var mest forsk hun hadde opplevd traume og trengte støtte.. mellomste er 14 og sover hos meg når hun er syke eller har migrene. Minste kommer sjelden inn, men han er autist og liker ikke å komme for nær noen. Han har kommet hvis han har hatt skikkelige mareritt da. Han drømmer da som regel at jeg dør, og da trenger han litt klemmer. Han er 12. her er reglen at alle sover i sin egen seng, me sengen til mamma er aldri stengt om den trengs Anonymkode: cd5bd...b0d
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #25 Skrevet 9. juli 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Vi har en 7 åring som periodevis kommer inn til oss på natten for å sove sammen med oss. Han kommer som regel en gang mellom kl 02:00 og kl 03:00. Han er ikke redd eller noe, ønsker bare kosen ved å ligge mellom mamma og pappa. Jeg mener nå som har en så stor kan kan bæres tilbake til sengen sin, og behøver ikke å få lov til å sove i sengen vår hver gang han ønsker det. Mannen mener han skal få lov til det. Problemet er at jeg har kroniske ryggsmerter, og når han sover hos oss blir de verre siden han ønsker å ligge tett inntil meg. Et par netter på rad går fint, men nå har han kommet ned hver natt i en uke og jeg hadde problemer med å komme meg opp av sengen i morges på grunn av smerter. Når mener dere barn er gamle nok til å bli nektet å komme oppi sengen til mamma og pappa en gang i blant (ikke hver gang)? (NB: Før noen kommenterer at det burde jeg ha tenkt på før vi fikk barn så fikk jeg kroniske ryggsmerter etter en ulykke for 4 år siden som var etter at barnet var født) Anonymkode: 2be2d...924 Kan ikke du legge den i sønnens seng? Anonymkode: ddab4...93b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå