Gå til innhold

Varmen i Italia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser nå at det er 35-39 grader i Italia nå. Noen som er der? Er det uholdbart varme?

Min datter skal dit med sin far. Er redd for at det blir for varmt og at de ikke får nyte ferien 

Anonymkode: 5a65f...726

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de skal til kysten eller litt opp i høyden er det nok lettere å holde ut varmen. Vet du om de har air condition på rommet? Da kan man i hvert fall ta pauser når det er som varmest. 

Skrevet

Buhu

Anonymkode: 3ab79...3f5

Skrevet
the amazing spidermamma skrev (24 minutter siden):

Hvis de skal til kysten eller litt opp i høyden er det nok lettere å holde ut varmen. Vet du om de har air condition på rommet? Da kan man i hvert fall ta pauser når det er som varmest. 

Skal til Toscana. Regner med at de har air condition ja. Tenåringn takler ikke varmen så mye😄 Men far ville dit 

Skrevet

Beskytt hodet med hatt. Bruk solkrem og ha med en sprayflaske med vann. Og selvfølgelig vann å drikke. Det går nok bra. 

Anonymkode: a7a6e...500

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ser nå at det er 35-39 grader i Italia nå. Noen som er der? Er det uholdbart varme?

Min datter skal dit med sin far. Er redd for at det blir for varmt og at de ikke får nyte ferien 

Jeg har vært nedover når det har vært hetebølger før (Kroatia og Bosnia) og vi har hatt temperatur på godt over 40 grader. Jeg og barna tåler varme godt, så det har ikke vært noe problem for oss, men folk er forskjellige og noen barn tåler varme dårlig, de kan få varmeutslett, bli dehydrert og ikke få i seg mat. Det er viktig å være mye i skyggen og avkjøle barnet hyppig. Så lenge det er air condition på rommet og man avpasser aktivitet og utetid etter forholdene så vil jeg tro det går fint. La barnet få et par timer inne i svalt rom midt på dagen, ta det veldig rolig, bade mye, gi barnet mye drikke og gjerne chips og salte kjeks. 

Anonymkode: 88021...01b

Skrevet

Håper virkelig de skal til Toscanakysten og ikke til Firenze for eksempel. Der er det skrekkelig om sommeren uansett, men nå er det sikkert helt ekstremt. Veldig mange steder i Italia har ikke air con, det er ikke spesielt vanlig der. 

Anonymkode: afdb2...922

Skrevet

Kjenner mange i Italia nå og det går fint hvis man passer på å drikke nok og husker på å ta pauser fra solen. Drar snart nedover selv og vi gleder oss😊. Vi er ikke bekymret for varmen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Håper virkelig de skal til Toscanakysten og ikke til Firenze for eksempel. Der er det skrekkelig om sommeren uansett, men nå er det sikkert helt ekstremt. Veldig mange steder i Italia har ikke air con, det er ikke spesielt vanlig der. 

Anonymkode: afdb2...922

Det pleier å være spesifisert på hotellene når man booker ang aircondition. Vi har hatt det hver gang når vi har vært i Italia. 

Skrevet

Vi er i Italia nå, og Toscana var i overkant varmt. Nå er vi på motsatt kyst, her er det ca 30 og vind, det føles langt bedre. 

Skrevet

Om man vil nyte ferie i Italia eller andre middelhavsland og ikke er glad i ekstrem varme, er det lurere å dra tidligere eller senere på året.

Har vært i Italia i april to ganger. Begge ganger 20-25 grader. Perfekt!

Å reise til «Syden» i juli eller august, da må man nesten tåle temperaturer på rundt 40

Anonymkode: c600a...396

Skrevet
Iiiiik skrev (54 minutter siden):

Vi er i Italia nå, og Toscana var i overkant varmt. Nå er vi på motsatt kyst, her er det ca 30 og vind, det føles langt bedre. 

Høres nydelig ut der dere er nå da! Er dere langs Rimini-kysten ?

Skrevet

En voksen og en tenåring klarer dette helt fint. Ingen grunn til at de ikke skal få en fin tur!

Anonymkode: 12457...e57

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Skal til Toscana. Regner med at de har air condition ja. Tenåringn takler ikke varmen så mye😄 Men far ville dit 

Det blir nok bittelitt bedre av at du sitter hjemme og syns syns på henne som skal få en fin tur nedover… 🙄🙄🙄🙄

Snakker om sjalu mor. 

Anonymkode: b8d70...7cf

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det blir nok bittelitt bedre av at du sitter hjemme og syns syns på henne som skal få en fin tur nedover… 🙄🙄🙄🙄

Snakker om sjalu mor. 

Jeg skal til Spania, så er ikke sjalu. Så ta deg en bolle.. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skal til Spania, så er ikke sjalu. Så ta deg en bolle.. 

Du er sjalu på far som gir datteren opplevelser uten at fu er med. Og så prøver du å få henne til å ta forbehold og grue seg litt. I samme slengen fremstiller du far som egoistisk, det er  jo han som «vil» til Toscana, selv om det arme barnet ikke «tåler varmen»… 🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Du er sjalu på far som gir datteren opplevelser uten at fu er med. Og så prøver du å få henne til å ta forbehold og grue seg litt. I samme slengen fremstiller du far som egoistisk, det er  jo han som «vil» til Toscana, selv om det arme barnet ikke «tåler varmen»… 🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄

Ja, akkurat sånn er det...

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hva er du redd for da? At far ikke vil håndtere ditt barn i varmen eller at han ikke tilrettelegger i varmen? 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (13 minutter siden):

Hva er du redd for da? At far ikke vil håndtere ditt barn i varmen eller at han ikke tilrettelegger i varmen? 

Jeg regner med at det du siterte er ironisk. At hi blir litt oppgitt og svarer på en vill historie med "Ja, akkurat sånn er det". Uten at det er sånn. 

Jeg har alltid hatt problemer med å takle varme. Så lenge jeg kan huske, har jeg blitt uvel- kvalm, dårlig matlyst, vondt i hodet o.l. i varmen. Det er selvsagt ikke slik for alle, heldigvis. Hvis noen skulle ha meg med til et sted midt på sommeren der det er så varmt, bare fordi hn ville dit, da hadde jeg ikke vært spesielt glad altså. 

Anonymkode: ef46e...309

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg regner med at det du siterte er ironisk. At hi blir litt oppgitt og svarer på en vill historie med "Ja, akkurat sånn er det". Uten at det er sånn. 

Jeg har alltid hatt problemer med å takle varme. Så lenge jeg kan huske, har jeg blitt uvel- kvalm, dårlig matlyst, vondt i hodet o.l. i varmen. Det er selvsagt ikke slik for alle, heldigvis. Hvis noen skulle ha meg med til et sted midt på sommeren der det er så varmt, bare fordi hn ville dit, da hadde jeg ikke vært spesielt glad altså. 

Anonymkode: ef46e...309

Jeg mente det ikke ironisk. Jeg lurte oppriktig på hva konkret hun var redd for. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Hva skal du ellers med en tråd om et sted du ikke engang skal dra til selv???

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (23 minutter siden):

Jeg mente det ikke ironisk. Jeg lurte oppriktig på hva konkret hun var redd for. 

Det lurer faktisk jeg også på. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (5 timer siden):

Høres nydelig ut der dere er nå da! Er dere langs Rimini-kysten ?

Ja, det stemmer 

Skrevet
Iiiiik skrev (13 minutter siden):

Ja, det stemmer 

Høres fint ut😊

Skrevet

Vi reiste til Italia i 2019 da det var hetebølge. Selv er jeg ikke så påvirket av varme, tåler det godt. Yngste barnet og barnet til venneparet vi reiste med slet veldig. De ble så slappe og slet med matlyst. Man skal være obs, vi reiste til Siena, Piazza del Campo. Det var så varmt med hetebølge, det bevrer når det er stein overalt. 

Lær datteren din å si i fra når hun føler seg uvel av varmen. Pappa hører nok etter hvis hun sier i fra selv. Forstår at du er bekymret, lær henne tegnene og en god måte å si i fra. Det er faktisk veldig viktig, ungene her klarte ikke å gjøre helt rede for seg i varmen, så var kun opp til oss å plukke opp signalene når det var nok. 

Anonymkode: 9ebcb...5cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...