Gå til innhold

Noen som jobber i Gjensidige her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har meldt inn en sak, da barnet mitt fikk påvist Asberger og har hatt en del konsekvenser som følge av dette. Igår fikk jeg beskjed om at jeg får godkjent saken min, og barnet får en 6 sifret. På saksgangen på gjensidige.no står det " utbetalt til deg: *** *** ". Men når kommer pengene på konto? Kan jeg rekne med at hun har de på kontoen sin på mandag liksom, eller er det snakk om lang tid? Det er en engangsutbetaling.

Anonymkode: a8297...d22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det barnet får er et beløp dere er fornøyd med. Hvis det er det, så er det ikke noe problem.

Men vær oppmerksom på at hvis dere mener beløpet er for lite, da kan dere ikke "heve" beløpet. I det øyeblikket du selv setter det inn på egen konto uten å ta forbehold om ev. merkrav, da har du akseptert beløpet som et endelig oppgjør. Så er dere i tvil, søk advokat og IKKE rør betalingen uten å skriftlig melde forbehold først.

De forsøkte seg for en del år tilbake å sende ut et skambeløp til meg i en sak, og hadde jeg ikke skaffet advokat før jeg rørte beløpet og dermed fikk levert skriftlig forbehold først, så hadde jeg ikke fått åtte ganger mer i det endelige oppgjøret...

Hvis det er barnet som får et større beløp så må du også sjekke om overformynderiet skal ha ansvar for pengene til barnet blir myndig. Dette er viktig at du sjekker opp, for er beløpet så stort så har du ikke lov å bruke av pengene uten overformynderiets godkjennelse, og de skal ha kontroll på pengene. Grensen gikk ved 2G, tror det er omtrent det samme nå.

Anonymkode: 9ef10...bc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...