Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #1 Skrevet 7. juli 2022 Hvor mange inviterte dere av storfamilien i konfirmasjonen? Hvor går egentlig "grensa"? Det er jo eksempelvis ikke ofte vi treffer storfamilien utenom de nærmeste. (Onkler og tanter av oss foreldre osv. treffer vi kanskje 1-2 ganger i året, av geografiske årsaker eksempelvis). Samtidig tenker jeg at det er en hyggelig anledning å kunne samles på også, samtidig som det må føles naturlig. Hva gjorde dere? Det koster jo litt også😅 Anonymkode: f7113...12d
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #2 Skrevet 7. juli 2022 Jeg inviterte kun konfirmantens onkler og tanter, fettere og kusiner i mine barns konfirmasjoner (og dåp for den saks skyld, men det er jo over 20 år siden). Familie utover det har jeg aldri invitert. Siste gang jeg inviterte mine tanter og onkler, fettere og kusiner var i bryllupet mitt. Anonymkode: 379b2...0c1
Bruker3 Skrevet 7. juli 2022 #3 Skrevet 7. juli 2022 Vi inviterer nærmeste familie. Men ulike familier gjør det litt ulikt. Vi har vært invitert til mannens søskenbarn når de hadde konfirmant. Blir jo store selskap.. Hva har vært vanlig på din side?
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #4 Skrevet 7. juli 2022 Vi har ikke så stor familie, så her inviteres «rubbel og bit» som vi har kontakt med. Mine onkler, tanter, kusiner og fettere med barn inviteres. Anonymkode: 2127e...6c7
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #5 Skrevet 7. juli 2022 Konfirmantens onkler, tanter, søskenbarn og besteforeldre. Ingen av mine eller mannens onkler og tanter. Anonymkode: 519d0...47a
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #6 Skrevet 7. juli 2022 Nå er det noen år til vi har konfirmant, men her blir tanta til mannen bedt( hun er som en ekstra bestemor), og en tante og onkel på min side, da de har vært på alle bursdager og merkedager for barna mine. Anonymkode: f798f...2ab
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #7 Skrevet 7. juli 2022 Vi ba alle mine onkler og tanter. Disse ser vi noen ganger i året, så det føltes helt naturlig. Vi ba også alle tanter, onkler og søskenbarn med familier. Besteforeldre så klart. Noen venner av konfirmanten og noen venner av oss foreldre, som har relasjoner til konfirmanten. I alle tre konfirmasjonene har vi vært 54 gjester. Anonymkode: 4d30e...784
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #8 Skrevet 7. juli 2022 Bruker3 skrev (2 timer siden): Vi inviterer nærmeste familie. Men ulike familier gjør det litt ulikt. Vi har vært invitert til mannens søskenbarn når de hadde konfirmant. Blir jo store selskap.. Hva har vært vanlig på din side? Jeg blir den første til å arrangere på min side, men har blitt invitert i mine søskenbarns konfirmasjoner (gjennom mine tanter og onkler) den gangen de arrangerte for flere år siden. Også i konfirmasjonene til mannens søskenbarn. Og jeg synes jo det er hyggelig å samle til stor feiring også... Men det er også tanter og onkler som bor langveis fra på begge sidene, som vi ikke treffer mer enn 1 gang i året. Og en plass må jo grensen på en måte gå😶 Må tenke litt på den😊 Hi Anonymkode: f7113...12d
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #9 Skrevet 7. juli 2022 Du mener hvor mange dere kan be og som konfirmanten kan få penger av? Be dem du vil du. Det er jo alltid hyggelig å bli husket og invitert selv om man ikke har så mye kontakt ellers. Anonymkode: 82c42...e4b
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #10 Skrevet 7. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Du mener hvor mange dere kan be og som konfirmanten kan få penger av? Be dem du vil du. Det er jo alltid hyggelig å bli husket og invitert selv om man ikke har så mye kontakt ellers. Anonymkode: 82c42...e4b For et utidig svar. Jeg kan kjenne litt på at jeg ønsker å invitere storfamilien. Rett og slett fordi jeg har lyst på en kjempefest med min mann og min egen storfamilie - og det er få anledninger til å gjøre akkurat det. Har absolutt ingenting med pengegaver til konfirmanten å gjøre. Da vil vi antageligvis komme bedre ut av det om vi bare ga pengene vi ville brukt på festen til konfirmanten. Det ble ikke storfamiliefest fordi det ikke var riktig for konfirmanten. Hen ville ha nærmeste familie, noen familievenner og venner. Anonymkode: efca4...8e9
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #11 Skrevet 7. juli 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Du mener hvor mange dere kan be og som konfirmanten kan få penger av? Be dem du vil du. Det er jo alltid hyggelig å bli husket og invitert selv om man ikke har så mye kontakt ellers. Anonymkode: 82c42...e4b Nei guri😅 - da kunne vi like gjerne spart oss utgiften med ekstra invitasjoner og heller gitt mer i gave om det var saken. Jeg tenker mer på om noen ville følt seg "utelatt" dersom invitasjonen ikke kom... Men igjen, det må føles naturlig. Hi Anonymkode: f7113...12d
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #12 Skrevet 7. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): For et utidig svar. Jeg kan kjenne litt på at jeg ønsker å invitere storfamilien. Rett og slett fordi jeg har lyst på en kjempefest med min mann og min egen storfamilie - og det er få anledninger til å gjøre akkurat det. Har absolutt ingenting med pengegaver til konfirmanten å gjøre. Da vil vi antageligvis komme bedre ut av det om vi bare ga pengene vi ville brukt på festen til konfirmanten. Det ble ikke storfamiliefest fordi det ikke var riktig for konfirmanten. Hen ville ha nærmeste familie, noen familievenner og venner. Anonymkode: efca4...8e9 Jeg skrev bare det de inviterte de aldri eller "aldri" møter ellers vil tenke. Ikke annet enn det. Jeg gir ikke et utidig svar. Folk er vel heller utidige vil jeg tro. Hva utidig enn betyr, men det høres ikke positivt ut. Jeg bare ga HI et hint. Anonymkode: 82c42...e4b
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #13 Skrevet 7. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei guri😅 - da kunne vi like gjerne spart oss utgiften med ekstra invitasjoner og heller gitt mer i gave om det var saken. Jeg tenker mer på om noen ville følt seg "utelatt" dersom invitasjonen ikke kom... Men igjen, det må føles naturlig. Hi Anonymkode: f7113...12d Okay. Hvis det virkelig er sånn. Inviter alle dere har plass til. Anonymkode: 82c42...e4b
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #14 Skrevet 7. juli 2022 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Jeg skrev bare det de inviterte de aldri eller "aldri" møter ellers vil tenke. Ikke annet enn det. Jeg gir ikke et utidig svar. Folk er vel heller utidige vil jeg tro. Hva utidig enn betyr, men det høres ikke positivt ut. Jeg bare ga HI et hint. Anonymkode: 82c42...e4b Man gir da penger til konfirmasjon til slekt uansett om man blir invitert eller ikke. I hvert fall vi med riktig sosioøkonomisk status og miljø. Anonymkode: 010a9...f49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå