Gå til innhold

Drammensbadet, 6 årig gutt i damegarderobe?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde aldri sendt min gutt alene, han blir 6 år om 1 måned. Jeg hadde tatt han med i damegarderoben. 

Fant dette på siden deres. 

Barn i skolealder (fra 6 år – 1. klasse) skal dusje i sine respektive garderober. Benytt fellesgarderoben dersom dere ønsker å skifte sammen. Be om følge dersom ønskelig, livredder hjelper til hvis mulig.

Anonymkode: 19fac...5d5

Ok, da må han i herregarderoben da hvis dette står på nettsiden. Skifte sammen? 🤔 Han greier fint å kle av seg klærne sine, føler bare det er selve dusjingen og det å huske å få med seg alt ut av garderoben etterpå som kan bli litt trøblete. Men da er det vel mange små barn som hopper rett ut i vannet uten å vaske seg ordentlig først da 🙊

Anonymkode: 59236...ec9

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

De har familieskifterom. Da skifter dere i en bås, og dusjer i en dusj som er på tvers av kjønn. Har ikke gjort det selv, men spør dem i resepsjonen. 

Anonymkode: c1ff3...fde

Ååå, så fint! Skal spørre 😊

Annonse

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Skifter i samme bås (familiegarderobe), men dusjer i hhv. dame- og herregarderoben. Det er ingen fellesdusj.

Anonymkode: 63d11...1eb

Så rart. Jeg spurte om dette fordi jeg så at båsene gikk inn til en annen garderobe. Men da har jeg misforstått.

Da er det nok slik at det går dører inn til herre og damedusjen fra fellesgarderoben da. Men da er i alle fall skifte og pakking av bag osv gjort i fellesgarderobe/familiebåt og kun dusjingen skjer alene 

Anonymkode: c1ff3...fde

Jeg hadde uten tvil tatt han med meg i garderoben.

Datteren min på 8 gikk på svømmekurs før sommeren. På kurset var det en jevnaldrende gutt. Han dusjet i jentegarderoben.

Jeg tenkte kanskje han ville være flau eller at de andre jentene ville reagere, men der tok jeg helt feil.

Anonymkode: e3924...359

Problemet er at sønnen min faktisk blir flau. Han har sagt at han ikke vil dusje med jenter. Han dusjer ikke hjemme med søsteren sin på badet heller. Får se hva vi gjør. Kanskje vi må få med oss noen flere😊

Jentene mine har brukt damegarderoben fra skolealder, selv når de er med far. Før det var de med i herregarderoben. Far løser dette enkelt, han venter til han ser en dame med døtre i samme alder og spør om hun kan holde et halvt øye med dem. Eller en mor med sønner, om de skal føle med hverandres barn. Ev, når han føler han har ventet en halv evighet uten at han har avtalt tilsyn spør han en kvinnelig barnevakt om hun kan gå inn og be dem få opp farta. Når de er vel ute ser han over tingene at de har fått med alt, og sender dem inn igjen for å hente det som er glemt. De har bare med det nødvendige i garderoben.

Dette er ikke et problem om man ikke ønsker det skal være et problem.

Anonymkode: 2dd0f...2a8

Annonse

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg hadde uten tvil tatt han med meg i garderoben.

Datteren min på 8 gikk på svømmekurs før sommeren. På kurset var det en jevnaldrende gutt. Han dusjet i jentegarderoben.

Jeg tenkte kanskje han ville være flau eller at de andre jentene ville reagere, men der tok jeg helt feil.

Anonymkode: e3924...359

En på 8 har ikkenoe i feil garderobe å gjøre. Og burde greie seg fint alene.

Anonymkode: 18f42...a22

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Problemet er at sønnen min faktisk blir flau. Han har sagt at han ikke vil dusje med jenter. Han dusjer ikke hjemme med søsteren sin på badet heller. Får se hva vi gjør. Kanskje vi må få med oss noen flere😊

Hvis gutten blir flau må du i hvertfall regne med at han gjør andre flaue også.

Anonymkode: bef9e...399

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jentene mine har brukt damegarderoben fra skolealder, selv når de er med far. Før det var de med i herregarderoben. Far løser dette enkelt, han venter til han ser en dame med døtre i samme alder og spør om hun kan holde et halvt øye med dem. Eller en mor med sønner, om de skal føle med hverandres barn. Ev, når han føler han har ventet en halv evighet uten at han har avtalt tilsyn spør han en kvinnelig barnevakt om hun kan gå inn og be dem få opp farta. Når de er vel ute ser han over tingene at de har fått med alt, og sender dem inn igjen for å hente det som er glemt. De har bare med det nødvendige i garderoben.

Dette er ikke et problem om man ikke ønsker det skal være et problem.

Anonymkode: 2dd0f...2a8

Herregud. Å be vilt fremmede om å «holde øye med» barnet ditt? Hvor sjukt er det.

Anonymkode: 64ae3...4b3

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

6 åringer må fa kunne skifte og dusje på egenhånd! 

Anonymkode: 9c6b7...b08

Nei, det må de ikke kunne. Man skal styre med nøkler og garderobeskap også. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Nei, det må de ikke kunne. Man skal styre med nøkler og garderobeskap også. 

6 åringer går på skolen. Så jo de MÅ kunne skifte og dusje på egenhånd!!!!

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

6 åringer går på skolen. Så jo de MÅ kunne skifte og dusje på egenhånd!!!!

Ikke i fremmede omgivelser, uten læreren og kun fremmede rundt seg. Er du dum eller? 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Når badet sier at de fra 6år må dusje i rett garderobe så må dere bare forholde dere til det eller benytte familiegarderobe. 
Er ikke verre enn det 

Anonymkode: 0409b...70b

Sier badet noen alder, altså? 

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Ikke i fremmede omgivelser, uten læreren og kun fremmede rundt seg. Er du dum eller? 

Barna dusjer og skifter jo ikke med læreren da!! Det er du som er dum😡

Det skal dusjes uten badetøy på. Om gutten synes det er flaut i jentegarderoben må han i guttegarderoben.

Min opplevelse er at dette ikke er et problem for fedre som går med jentene sine. De sender jentene i jentegarderoben. Derimot langt mer problematisk for mødre som ikke kan sende guttene i guttegarderoben. Kanskje man da må trene mer på det hjemme?

Når det gjelder glemming så kan man jo bare sjekke når de kommer ut om alt er med. Mangler noe kan man sende dem inn igjen for å hente.

Anonymkode: 5f2b0...478

Anonym bruker skrev (På 7.7.2022 den 21.23):

Jeg og barna skal i drammensbadet. Har to jenter og en gutt. Gutten er 6 år. Hvordan er det å sende gutten alene i en ukjent garderobe? Første gangen vi er der. Hva gjør dere med barn i samme alder? 

Drammensbadet har herre og damegarderober, men også fellesgarderober med skifterom for familier som er større enn vanlig. Han må dusje i herredusjen, men det er det eneste, er egne skap i fellesgarderoben også.

Anonymkode: c400e...b3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...