Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #1 Skrevet 7. juli 2022 Ja, jeg har skrevet her inne før, men jeg må bar spørre. Er det noen som har opplevd at han endret seg og ville noe mer likevel? Isåfall, hvordan skjedde det? Anonymkode: 343cd...235
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #2 Skrevet 7. juli 2022 Hvorfor skulle det ha med deg å gjøre? Vi er neppe sammen med samme mann. Anonymkode: 63031...6a6
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #3 Skrevet 7. juli 2022 Nå må du gjenvinne selvrespekten og kutte han ut. Et forhold hvor det er så ujevn maktbalanse hadde aldri fungert. Du ville levd på hans nåde Anonymkode: 4c04b...780
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #4 Skrevet 7. juli 2022 Jeg har opplevd at en som «bare» ville være venner, etterhvert endret det til at han ville være pulevenner i stedet. Anonymkode: d98c7...98a
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #5 Skrevet 7. juli 2022 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Jeg har opplevd at en som «bare» ville være venner, etterhvert endret det til at han ville være pulevenner i stedet. Anonymkode: d98c7...98a Samme har jeg opplevd. Sier en mann at han bare vil være venner, så er det så godt som alltid det han faktisk mener. Dvs. at de ikke ønsker å bli kjærester. Men hvis dama da går etter dem likevel, da tenker de ofte at de har vært ærlige, og at de derfor gjerne blir fwb, fordi de mener de har sagt så tydelig fra at de ikke vil bli kjæreste med dama. Men når mannen da gir mer seksuell oppmerksomhet, eller oppmerksomhet i den hensikt å få sex, da tolker gjerne den forelskede dama det igjen som om han er interessert. Så blir det bare skuffelse på skuffelse på skuffelse. Hi - du trenger ingen flere forklaringer. Gå videre med livet ditt. Og skulle han komme tilbake, hold igjen og hold igjen og la ham i så fall legge frem sine ev. følelser først. Aller først bør han i så fall komme med en unnskyldning for hvordan du er blitt behandlet, og en forklaring på hva det er han selv sliter med som fikk ham til å behandle deg dårlig. Og så må han bevise at han mener alvor, og er villig til å vente med sex. Få menn som har satt deg i vennerollen er villige til noe slikt. Så gi slipp, aksepter svaret hans og gå videre med ditt eget liv ❤️ Anonymkode: e46e6...768
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #6 Skrevet 7. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Samme har jeg opplevd. Sier en mann at han bare vil være venner, så er det så godt som alltid det han faktisk mener. Dvs. at de ikke ønsker å bli kjærester. Men hvis dama da går etter dem likevel, da tenker de ofte at de har vært ærlige, og at de derfor gjerne blir fwb, fordi de mener de har sagt så tydelig fra at de ikke vil bli kjæreste med dama. Men når mannen da gir mer seksuell oppmerksomhet, eller oppmerksomhet i den hensikt å få sex, da tolker gjerne den forelskede dama det igjen som om han er interessert. Så blir det bare skuffelse på skuffelse på skuffelse. Hi - du trenger ingen flere forklaringer. Gå videre med livet ditt. Og skulle han komme tilbake, hold igjen og hold igjen og la ham i så fall legge frem sine ev. følelser først. Aller først bør han i så fall komme med en unnskyldning for hvordan du er blitt behandlet, og en forklaring på hva det er han selv sliter med som fikk ham til å behandle deg dårlig. Og så må han bevise at han mener alvor, og er villig til å vente med sex. Få menn som har satt deg i vennerollen er villige til noe slikt. Så gi slipp, aksepter svaret hans og gå videre med ditt eget liv ❤️ Anonymkode: e46e6...768 Helt til siste avsnitt er dette det rette svaret! Helt ærlig og oppriktig. Ta det til deg. Anonymkode: 5c17d...1e9
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #7 Skrevet 7. juli 2022 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Samme har jeg opplevd. Sier en mann at han bare vil være venner, så er det så godt som alltid det han faktisk mener. Dvs. at de ikke ønsker å bli kjærester. Men hvis dama da går etter dem likevel, da tenker de ofte at de har vært ærlige, og at de derfor gjerne blir fwb, fordi de mener de har sagt så tydelig fra at de ikke vil bli kjæreste med dama. Men når mannen da gir mer seksuell oppmerksomhet, eller oppmerksomhet i den hensikt å få sex, da tolker gjerne den forelskede dama det igjen som om han er interessert. Så blir det bare skuffelse på skuffelse på skuffelse. Hi - du trenger ingen flere forklaringer. Gå videre med livet ditt. Og skulle han komme tilbake, hold igjen og hold igjen og la ham i så fall legge frem sine ev. følelser først. Aller først bør han i så fall komme med en unnskyldning for hvordan du er blitt behandlet, og en forklaring på hva det er han selv sliter med som fikk ham til å behandle deg dårlig. Og så må han bevise at han mener alvor, og er villig til å vente med sex. Få menn som har satt deg i vennerollen er villige til noe slikt. Så gi slipp, aksepter svaret hans og gå videre med ditt eget liv ❤️ Anonymkode: e46e6...768 Hvorfor skal han be om unnskyldning? Har han gjort noe galt ved å være ærlig på at han bare vil være venner? Nøyaktig hva i his innlegg er det som tilsier at vedkommende har behandlet henne dårlig? Anonymkode: 88991...897
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2022 #8 Skrevet 8. juli 2022 Først, han trenger ikke be om unnskyldning - han har ikke gjort noe galt. Så, da er det ingen som har opplevd at han får tenkt seg om litt og kommer tilbake? HI Anonymkode: 343cd...235
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2022 #9 Skrevet 8. juli 2022 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Først, han trenger ikke be om unnskyldning - han har ikke gjort noe galt. Så, da er det ingen som har opplevd at han får tenkt seg om litt og kommer tilbake? HI Anonymkode: 343cd...235 Du virker helt opphengt i denne mannen, det kan da ikke være sunt. Når en mann sier klart at ham ikke vil være kjæreste så mener ham det altså. Anonymkode: 1c134...baf
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2022 #10 Skrevet 8. juli 2022 Når en mann sier det, så er det det han mener. Han vil bare være venner, men kan ligge med deg innimellom fordi han trenger det. Dont do it! Bare kom deg videre. Om du er forelska og vil noe mer vil uansett ikke et vennskap fungere Anonymkode: adc39...70f
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2022 #11 Skrevet 8. juli 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Samme har jeg opplevd. Sier en mann at han bare vil være venner, så er det så godt som alltid det han faktisk mener. Dvs. at de ikke ønsker å bli kjærester. Men hvis dama da går etter dem likevel, da tenker de ofte at de har vært ærlige, og at de derfor gjerne blir fwb, fordi de mener de har sagt så tydelig fra at de ikke vil bli kjæreste med dama. Men når mannen da gir mer seksuell oppmerksomhet, eller oppmerksomhet i den hensikt å få sex, da tolker gjerne den forelskede dama det igjen som om han er interessert. Så blir det bare skuffelse på skuffelse på skuffelse. Hi - du trenger ingen flere forklaringer. Gå videre med livet ditt. Og skulle han komme tilbake, hold igjen og hold igjen og la ham i så fall legge frem sine ev. følelser først. Aller først bør han i så fall komme med en unnskyldning for hvordan du er blitt behandlet, og en forklaring på hva det er han selv sliter med som fikk ham til å behandle deg dårlig. Og så må han bevise at han mener alvor, og er villig til å vente med sex. Få menn som har satt deg i vennerollen er villige til noe slikt. Så gi slipp, aksepter svaret hans og gå videre med ditt eget liv ❤️ Anonymkode: e46e6...768 Har han behandlet henne dårlig ved å si at han bare vil være venner? Han har vel vært ærlig. Han er ikke forpliktet til å bli hodestups forelsket i henne. Anonymkode: 4aa55...177
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2022 #12 Skrevet 8. juli 2022 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Ja, jeg har skrevet her inne før, men jeg må bar spørre. Er det noen som har opplevd at han endret seg og ville noe mer likevel? Isåfall, hvordan skjedde det? Anonymkode: 343cd...235 Nei. Han vil være venner, dvs ikke forplikte seg til deg, men han vil kanskje ha sex med deg. Han vil ha i pose og sekk. Er det dette du vil for deg selv? Du burde ikke tenke så lavt om deg selv. Anonymkode: 3ca3b...4c9
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2022 #13 Skrevet 8. juli 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Har han behandlet henne dårlig ved å si at han bare vil være venner? Han har vel vært ærlig. Han er ikke forpliktet til å bli hodestups forelsket i henne. Anonymkode: 4aa55...177 Nei, det var heller ikke det jeg skrev. Å si fra om at han bare vil være venner, det er ærlig. Det jeg skrev om å gi en unnskyldning, det er hvis han skulle komme tilbake og likevel vil ha et forhold. Da har han selv problemer som gjorde at han ikke taklet egne følelser, og det gikk utover HI. En mann med empati og innsikt forstår at det å utsette en han er glad i for en slik berg- og dalbane er krevende, ikke bare for den skuffelsen han utsatte henne for, men fordi han selv på forhånd ga stikk motsatte signaler og dermed lurte henne - men kanskje også viktigere, det at hvis han skulle komme tilbake, så har han satt dem begge i en utfordrende situasjon, hvor de starter et ev. forhold hvor tillit er et problem. (Han ga inntrykk av å ville noe seriøst med henne som kjæreste, så bryter han tvert det og vil bare være venner, så vil han plutselig tilsynelatende være kjærest igjen... hvordan skal dama da vite hva han egentlig mener? Derfor er det viktig at mannen i en slik potensiell situasjon unnskylder det han utsatte henne for og at han viser innsikt for hva hans egne utfordringer påfører andre, samt at han skylder henne en god forklaring på hvorfor han handlet som han gjorde og hvorfor han mener det ikke vil skje igjen.) Men nå var jeg i mitt opprinnelige svar til HI også veldig tydelig på det at hun nå bør ta ham på alvor, og også farene for at hvis han kommer tilbake så er det mest trolig kun for sex. Ikke minst var jeg også veldig tydelig på at Hi nå bare bør akseptere at han ikke vil noe mer, og at hun bør gi helt slipp og gå videre med eget liv uten ham. Anonymkode: e46e6...768
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2022 #14 Skrevet 8. juli 2022 Takk for svar, dere. Jeg tar dem til meg. Men som jeg spør om i hovedinnlegget: er det noen som har opplevd at mannen har sagt at han kun vil være venner, for så å ombestemme seg? Er det noen som har opplevd at det fungerer å spille ignorerende eller lett avvisende for å få han til å savne meg? HI Anonymkode: 343cd...235
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2022 #15 Skrevet 8. juli 2022 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Takk for svar, dere. Jeg tar dem til meg. Men som jeg spør om i hovedinnlegget: er det noen som har opplevd at mannen har sagt at han kun vil være venner, for så å ombestemme seg? Er det noen som har opplevd at det fungerer å spille ignorerende eller lett avvisende for å få han til å savne meg? HI Anonymkode: 343cd...235 Jeg opplevde det en gang, men han fikk like panikk da som første gang. Han innrømmer selv at det er han som har problemet, så i etterkant har han valgt damer han liker seksuelt, men som han ikke binder seg til følelsesmessig, fordi det da ikke er en fare for at han blir såret. Tok noen år før han innrømmet at det var dette som var problemet hans, og han forklarte også at han alltid vil være glad i meg, men greier ikke ta tak i årsakene til at han er redd for å binde seg. En annen mann innrømmet tidlig omtrent det samme, forklarte hvorfor han ikke tørte å binde seg, og sa han ville forbli singel resten av livet - det er vel 25 år siden nå, og han har holdt seg singel i alle årene etterpå av nettopp den grunnen. Det var ingen tvil om at begge disse mennene hadde sterke følelser for meg og var forelsket (noe de også hadde innrømmet for andre, og andre også påpekte for meg). Jeg hadde kontakt med begge disse mennene i mange år i ettertid, men da kun på vennskapelig basis og uten for mye nærkontakt, men hadde en del dypere samtaler med dem. Så min erfaring er at når en mann sier at han vil være venn, da mener han det virkelig. Uansett om han har vært forelsket/oppriktig interessert i deg og liker deg, om han kun var seksuelt tiltrukket av deg, eller om han bare har følt på et nært vennskap. Selv om han skulle være forelsket i deg så er det noe som stopper ham, noe som er en såpass stor del av ham/hans følelser at han ikke takler et dypt og oppriktig forhold og nærhet til deg. Og da er et forhold ikke liv laga uansett. Det blir langt lettere for deg om du bare aksepterer dette, at han enten bare ikke er interessert, eller at han har såpass mye utfordringer i seg selv at han ikke takler nære og oppriktige relasjoner. Sistnevnte må selv velge å ta fatt i egne problemer og gjøre noe med dem før de vil kunne bli fungerende kjærester. Og en mann som ev. har tatt et oppgjør med seg selv og/eller fått hjelp til å finne ut av egne problemer, det er også en mann som vil forstå hva han, pga. egne issues, da påførte deg, og vil beklage det og ha tanker om hvorfor et ev. forhold vil kunne fungere, hva han har gjort for å endre seg og sine problemer. Sjansen for at han du kjenner er en mann som vil gjøre dette, den tror jeg er minimal, spesielt om det er han som du fikk vite har en diagnose. Hvis du er der at du ønsker deg barn så tenker jeg det er bra at du slipper å sitte med barn med en mann som har såpass store problemer med emosjonell nærhet. Det er stor forskjell på å ha oppriktige og nære og dype samtaler med venner som man tross alt holder en viss emosjonell/fysisk distanse til og ikke deler hverdagen med, og det å ha et slikt forhold med en livsledsager. For de som ikke takler slikt er det bedre å være uten en partner - ikke minst også for den potensielle partnerens og barns skyld, for slike forhold blir sjelden tilfredsstillende for partneren. Jeg håper du greier å gi slipp og ikke gruble for mye. Noen ganger får man aldri de svarene man ønsker. Jeg følte jeg trengte ordentlige svar tidligere, men innså etter en stund at handlingene og valgene deres sier alt jeg trenger å forstå. Hva som er deres årsaker til å ta et slikt valg, det spiller ingen rolle, de velger å ikke involvere seg med meg, og det er alt jeg trenger å vite. Det kan være tøft å komme dit, men det er egentlig så enkelt. For en mann som gir deg alle signal om at han ønsker deg og en fremtid med deg og så støter deg bort uten grunn, det er en person som ikke egentlig er den du tror han er. Og er han ikke den du trodde han var, da er han heller ikke den du trodde du var glad i. Du kan fremdeles sette stor pris på de gode stundene dere hadde og bry deg, men han er likevel ikke den mannen du trodde han var. Og da er han heller ikke en mann for deg, for dere er for forskjellige. Skulle han plutselig gå inn i et forhold til en annen dame, flott om han har funnet ei han da fungerer sammen med - og heldig for deg som slapp å gå inn i et forhold til en mann som ikke var den du trodde han var. (Og før kritikerne angriper igjen - jeg snakker her ikke om det å ombestemme seg, det å finne ut at man ikke har nok følelser likevel, alt det er greit. Jeg snakker her kun om de mennene som på alle måter viser at de er oppriktig interessert og forelsket og ikke vil ha andre enn deg, men så tvert kutter uten at de egentlig har endret følelsene.) Denne relasjonen har likevel lært deg noe, HI. Denne mannen hadde noen sider som du satte ekstra pris på, dere hadde ting sammen som du oppdaget kanskje var viktig for deg. Du har lært at en mann du opprinnelig ikke trodde var din type likevel kan ha kvaliteter som du nå har oppdaget er viktig for deg og som du ønsker i et fremtidig forhold. Dermed er du ett skritt nærmere å vite hvilken type mann du trenger i fremtiden for å ha det godt. Denne mannen var ikke den mannen, men du har lært noe om deg selv og hva som egentlig er viktig for deg, og det er positive ting som du kan ta med deg videre i møte med andre menn. Så slik sett var ikke denne relasjonen bortkastet for deg, relasjonen har trolig gitt deg bedre innsikt i deg selv og hva du ønsker for din egen fremtid. Det kan du sette pris på, selv om denne mannen ikke var den som passer deg (for du trenger en mann som både vil ha deg og tør gå inn i en relasjon til deg og ønsker å gjøre det beste ut av det for begge to). Lykke til videre Anonymkode: e46e6...768
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2022 #16 Skrevet 8. juli 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Jeg opplevde det en gang, men han fikk like panikk da som første gang. Han innrømmer selv at det er han som har problemet, så i etterkant har han valgt damer han liker seksuelt, men som han ikke binder seg til følelsesmessig, fordi det da ikke er en fare for at han blir såret. Tok noen år før han innrømmet at det var dette som var problemet hans, og han forklarte også at han alltid vil være glad i meg, men greier ikke ta tak i årsakene til at han er redd for å binde seg. En annen mann innrømmet tidlig omtrent det samme, forklarte hvorfor han ikke tørte å binde seg, og sa han ville forbli singel resten av livet - det er vel 25 år siden nå, og han har holdt seg singel i alle årene etterpå av nettopp den grunnen. Det var ingen tvil om at begge disse mennene hadde sterke følelser for meg og var forelsket (noe de også hadde innrømmet for andre, og andre også påpekte for meg). Jeg hadde kontakt med begge disse mennene i mange år i ettertid, men da kun på vennskapelig basis og uten for mye nærkontakt, men hadde en del dypere samtaler med dem. Så min erfaring er at når en mann sier at han vil være venn, da mener han det virkelig. Uansett om han har vært forelsket/oppriktig interessert i deg og liker deg, om han kun var seksuelt tiltrukket av deg, eller om han bare har følt på et nært vennskap. Selv om han skulle være forelsket i deg så er det noe som stopper ham, noe som er en såpass stor del av ham/hans følelser at han ikke takler et dypt og oppriktig forhold og nærhet til deg. Og da er et forhold ikke liv laga uansett. Det blir langt lettere for deg om du bare aksepterer dette, at han enten bare ikke er interessert, eller at han har såpass mye utfordringer i seg selv at han ikke takler nære og oppriktige relasjoner. Sistnevnte må selv velge å ta fatt i egne problemer og gjøre noe med dem før de vil kunne bli fungerende kjærester. Og en mann som ev. har tatt et oppgjør med seg selv og/eller fått hjelp til å finne ut av egne problemer, det er også en mann som vil forstå hva han, pga. egne issues, da påførte deg, og vil beklage det og ha tanker om hvorfor et ev. forhold vil kunne fungere, hva han har gjort for å endre seg og sine problemer. Sjansen for at han du kjenner er en mann som vil gjøre dette, den tror jeg er minimal, spesielt om det er han som du fikk vite har en diagnose. Hvis du er der at du ønsker deg barn så tenker jeg det er bra at du slipper å sitte med barn med en mann som har såpass store problemer med emosjonell nærhet. Det er stor forskjell på å ha oppriktige og nære og dype samtaler med venner som man tross alt holder en viss emosjonell/fysisk distanse til og ikke deler hverdagen med, og det å ha et slikt forhold med en livsledsager. For de som ikke takler slikt er det bedre å være uten en partner - ikke minst også for den potensielle partnerens og barns skyld, for slike forhold blir sjelden tilfredsstillende for partneren. Jeg håper du greier å gi slipp og ikke gruble for mye. Noen ganger får man aldri de svarene man ønsker. Jeg følte jeg trengte ordentlige svar tidligere, men innså etter en stund at handlingene og valgene deres sier alt jeg trenger å forstå. Hva som er deres årsaker til å ta et slikt valg, det spiller ingen rolle, de velger å ikke involvere seg med meg, og det er alt jeg trenger å vite. Det kan være tøft å komme dit, men det er egentlig så enkelt. For en mann som gir deg alle signal om at han ønsker deg og en fremtid med deg og så støter deg bort uten grunn, det er en person som ikke egentlig er den du tror han er. Og er han ikke den du trodde han var, da er han heller ikke den du trodde du var glad i. Du kan fremdeles sette stor pris på de gode stundene dere hadde og bry deg, men han er likevel ikke den mannen du trodde han var. Og da er han heller ikke en mann for deg, for dere er for forskjellige. Skulle han plutselig gå inn i et forhold til en annen dame, flott om han har funnet ei han da fungerer sammen med - og heldig for deg som slapp å gå inn i et forhold til en mann som ikke var den du trodde han var. (Og før kritikerne angriper igjen - jeg snakker her ikke om det å ombestemme seg, det å finne ut at man ikke har nok følelser likevel, alt det er greit. Jeg snakker her kun om de mennene som på alle måter viser at de er oppriktig interessert og forelsket og ikke vil ha andre enn deg, men så tvert kutter uten at de egentlig har endret følelsene.) Denne relasjonen har likevel lært deg noe, HI. Denne mannen hadde noen sider som du satte ekstra pris på, dere hadde ting sammen som du oppdaget kanskje var viktig for deg. Du har lært at en mann du opprinnelig ikke trodde var din type likevel kan ha kvaliteter som du nå har oppdaget er viktig for deg og som du ønsker i et fremtidig forhold. Dermed er du ett skritt nærmere å vite hvilken type mann du trenger i fremtiden for å ha det godt. Denne mannen var ikke den mannen, men du har lært noe om deg selv og hva som egentlig er viktig for deg, og det er positive ting som du kan ta med deg videre i møte med andre menn. Så slik sett var ikke denne relasjonen bortkastet for deg, relasjonen har trolig gitt deg bedre innsikt i deg selv og hva du ønsker for din egen fremtid. Det kan du sette pris på, selv om denne mannen ikke var den som passer deg (for du trenger en mann som både vil ha deg og tør gå inn i en relasjon til deg og ønsker å gjøre det beste ut av det for begge to). Lykke til videre Anonymkode: e46e6...768 Tenk å ha en så flott anonym som deg på dette forumet. Tusen takk for at du gidder. Ønsker deg en fantastisk sommer. ❤️ HI Anonymkode: 343cd...235
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #17 Skrevet 9. juli 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Takk for svar, dere. Jeg tar dem til meg. Men som jeg spør om i hovedinnlegget: er det noen som har opplevd at mannen har sagt at han kun vil være venner, for så å ombestemme seg? Er det noen som har opplevd at det fungerer å spille ignorerende eller lett avvisende for å få han til å savne meg? HI Anonymkode: 343cd...235 Ikke spill spill. Lykke til med neste fyr!! Anonymkode: d98c7...98a
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #18 Skrevet 9. juli 2022 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Nei, det var heller ikke det jeg skrev. Å si fra om at han bare vil være venner, det er ærlig. Det jeg skrev om å gi en unnskyldning, det er hvis han skulle komme tilbake og likevel vil ha et forhold. Da har han selv problemer som gjorde at han ikke taklet egne følelser, og det gikk utover HI. En mann med empati og innsikt forstår at det å utsette en han er glad i for en slik berg- og dalbane er krevende, ikke bare for den skuffelsen han utsatte henne for, men fordi han selv på forhånd ga stikk motsatte signaler og dermed lurte henne - men kanskje også viktigere, det at hvis han skulle komme tilbake, så har han satt dem begge i en utfordrende situasjon, hvor de starter et ev. forhold hvor tillit er et problem. (Han ga inntrykk av å ville noe seriøst med henne som kjæreste, så bryter han tvert det og vil bare være venner, så vil han plutselig tilsynelatende være kjærest igjen... hvordan skal dama da vite hva han egentlig mener? Derfor er det viktig at mannen i en slik potensiell situasjon unnskylder det han utsatte henne for og at han viser innsikt for hva hans egne utfordringer påfører andre, samt at han skylder henne en god forklaring på hvorfor han handlet som han gjorde og hvorfor han mener det ikke vil skje igjen.) Men nå var jeg i mitt opprinnelige svar til HI også veldig tydelig på det at hun nå bør ta ham på alvor, og også farene for at hvis han kommer tilbake så er det mest trolig kun for sex. Ikke minst var jeg også veldig tydelig på at Hi nå bare bør akseptere at han ikke vil noe mer, og at hun bør gi helt slipp og gå videre med eget liv uten ham. Anonymkode: e46e6...768 Her var det mye hvisomatte… Ingen skal da måtte be om unnskyldning for å ombestemme seg. Vi er mennesker, følelsene våre endrer seg. Du virker bestemt på at denne mannen sårer hi med vilje, og du virker opphengt i at han skal be om unnskyldning. Hvorfor det egentlig? Hi sier jo selv at han ikke har gjort noe galt. Hvis man vil ha en relasjon til andre mennesker, så må man akseptere risikoen for å bli såra og skuffa. Og det er ikke nødvendigvis den andres «skyld» at men blir såra, det handler gjerne om følelser som ikke er gjensidige. Hi ser ut til å akseptere dette helt fint (selv om hun håper mannen skal ombestemme seg), det er bare du som virker mer opptatt av mannens «skyld» (i dine øyne) enn å gi hi råd om hvordan hun kommer seg videre. Anonymkode: 88991...897
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #19 Skrevet 9. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Her var det mye hvisomatte… Ingen skal da måtte be om unnskyldning for å ombestemme seg. Vi er mennesker, følelsene våre endrer seg. Du virker bestemt på at denne mannen sårer hi med vilje, og du virker opphengt i at han skal be om unnskyldning. Hvorfor det egentlig? Hi sier jo selv at han ikke har gjort noe galt. Hvis man vil ha en relasjon til andre mennesker, så må man akseptere risikoen for å bli såra og skuffa. Og det er ikke nødvendigvis den andres «skyld» at men blir såra, det handler gjerne om følelser som ikke er gjensidige. Hi ser ut til å akseptere dette helt fint (selv om hun håper mannen skal ombestemme seg), det er bare du som virker mer opptatt av mannens «skyld» (i dine øyne) enn å gi hi råd om hvordan hun kommer seg videre. Anonymkode: 88991...897 Du får lese det jeg faktisk skriver og ikke dikte opp ting jeg ikke har skrevet! Jeg har vært veldig tydelig tidligere i tråden om at han bare vært ærlig nå om at han ikke ønsker mer enn et vennskap av HI. Jeg har heller ikke skrevet at det er den andres skyld om man blir såret fordi følelser ikke er gjengjeldt. Det jeg tok opp, det er at menn som først på alle måter viser at de har følelser, så bryter tvert når dama innrømmer følelser - de har som regel problemer i seg selv, eller de er bare ute etter sex. Når slike menn "ombestemmer" seg - det er da man bør greie å holde eget hode kaldt. Som skrevet tidligere, en som oppriktig ombestemmer seg, han vil i det minste forklare og innrømme at han taklet ting dårlig og gjerne beklage at han såret dama pga. egne issues. Men de andre, de som har større problemer med tilknytning og/eller bare er ute etter sex, de har dessverre en tendens til å si akkurat det dama ønsker han skal si når de "ombestemmer" seg, fordi han savner oppmerksomheten fra henne, fordi han vil ha lett tilgang til sex - ikke fordi de faktisk har ombestemt seg og ønsker et forhold mer da enn tidligere. Siden det er så vanlig at mange menn holder på slik, så ville jeg gjøre Hi oppmerksom på dette, siden hun så tydelig er så forelsket i ham. Hun har også i tidligere tråd skrevet at denne mannen har snakket mye om hvor ensom han føler seg, at han ønsker seg et forhold mer enn noe annet. Ergo er det også en ganske stor risiko for at han kan bli en av dem som "ombestemmer" seg, ikke pga. henne, men pga. den oppmerksomheten hun ga ham, vennskapet og hans følelse av å bli sett og satt pris på. Hi har tydeligvis forstått hva jeg har skrevet tidligere, og det er det viktigste. Anonymkode: e46e6...768
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #20 Skrevet 9. juli 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Her var det mye hvisomatte… Ingen skal da måtte be om unnskyldning for å ombestemme seg. Vi er mennesker, følelsene våre endrer seg. Du virker bestemt på at denne mannen sårer hi med vilje, og du virker opphengt i at han skal be om unnskyldning. Hvorfor det egentlig? Hi sier jo selv at han ikke har gjort noe galt. Hvis man vil ha en relasjon til andre mennesker, så må man akseptere risikoen for å bli såra og skuffa. Og det er ikke nødvendigvis den andres «skyld» at men blir såra, det handler gjerne om følelser som ikke er gjensidige. Hi ser ut til å akseptere dette helt fint (selv om hun håper mannen skal ombestemme seg), det er bare du som virker mer opptatt av mannens «skyld» (i dine øyne) enn å gi hi råd om hvordan hun kommer seg videre. Anonymkode: 88991...897 Og apropos din siste setning. Er det noen i tråden som har gitt HI råd om hvordan hun skal komme seg videre, så er det jeg! Hvor mye positivt og konstruktivt har du bidratt med for å gi Hi råd? Anonymkode: e46e6...768
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #21 Skrevet 9. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du virker bestemt på at denne mannen sårer hi med vilje, og du virker opphengt i at han skal be om unnskyldning. Hvorfor det egentlig? Hi sier jo selv at han ikke har gjort noe galt. Når han vingler, og hun dingler, så gjør det vondt. Det kan sikkert en mann også leve seg inn i. Anonymkode: d98c7...98a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå