*Miss Marple* Skrevet 7. juli 2022 #76 Del Skrevet 7. juli 2022 (endret) Anonym bruker skrev (22 timer siden): Det er nettopp det. For å virke virke som "hel ved" så deler man også skyggesiden i livet. Ikke alltid og ofte engsng. Men er det bare smørsiden som vises, så blir det falskt. Uekte og lite troverdig. Det må du jo se? Anonymkode: a4a81...1bf For meg er det dårlig nettvett å dele dårlige og intime detaljer, selv som anonym. Jeg kan svare på tråder og trekke inn egne erfaringer, men legger aldri ut om egne seriøse problemer. At du ikke syns jeg er ekte av den grunn er helt greit. Endret 8. juli 2022 av Admin Ryddet for slettet sitat. Admin Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/4/#findComment-149792189 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly-Esther Skrevet 7. juli 2022 #77 Del Skrevet 7. juli 2022 Herregud for en tråd. Jeg driter langt i det du kaller "sosioøkonomisk status". Jeg har bachelor med videreutdanning, men valgte utdanning og yrkesretning etter interesse, ikke utfra grad av status. Mannen min har doktorgrad og er forsker. Han er det minst forfengelige mennesket jeg vet om, og bryr seg lite om graden sin. Klær, biler og eiendom imponerer ikke oss. Vi kan kose oss med grillings og øl like godt som vi kan med gourmetmat. Vi liker å lese bøker, men vi liker også Marvel-filmer. Vi diskuterer politikk og filosofi, men også hva som er den ideelle stuetemperaturen. Det må være slitsomt å være så opptatt av ytre, tomme, døde ting. Jeg liker det ekte og det nære. Livet er kort. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/4/#findComment-149792247 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #78 Del Skrevet 7. juli 2022 Polly-Esther skrev (1 minutt siden): Herregud for en tråd. Jeg driter langt i det du kaller "sosioøkonomisk status". Jeg har bachelor med videreutdanning, men valgte utdanning og yrkesretning etter interesse, ikke utfra grad av status. Mannen min har doktorgrad og er forsker. Han er det minst forfengelige mennesket jeg vet om, og bryr seg lite om graden sin. Klær, biler og eiendom imponerer ikke oss. Vi kan kose oss med grillings og øl like godt som vi kan med gourmetmat. Vi liker å lese bøker, men vi liker også Marvel-filmer. Vi diskuterer politikk og filosofi, men også hva som er den ideelle stuetemperaturen. Det må være slitsomt å være så opptatt av ytre, tomme, døde ting. Jeg liker det ekte og det nære. Livet er kort. Enig. Herregud for en tråd! 😂 det blir som det blir med alle tråder jeg starter, og takker admin for å ikke bryte inn. For det blir jo en himla diskusjon...og hvor startet det? Vel. Er det for underholdning folk er her, så greit nok. Takk for fint innlegg. Men, jeg er ikke enig i at livet er kort. Jo, det burde vart lenger, men jeg syns jeg har fått sykt mye ut av årene til nå 🙂 Anonymkode: a4a81...1bf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/4/#findComment-149792254 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #79 Del Skrevet 7. juli 2022 (endret) Anonym bruker skrev (På 6.7.2022 den 19.33): Jeg biter meg merke i at det er veldig merkelige holdninger her ift hva jeg er vant til. ... Det er ytterst få som kan diskutere, og de få er det ganske tydelig har god utdannelse eller jobb. At de er vant til at uenighet er vanlig, at det ikke er personlig, og at det kan diskuteres uten personangrep. Nettopp personangrep og stråmenn florerer det av her, og jeg fatter ikke at folk har tålmodighet til å svare slike utbrudd. Det er på så ufattelig lavt nivå, og ungdomsskoleelever oppfører seg jo bedre på alle måter. Det er også veldig mye pynting på tilværelsen her. Er de fleste her uten utdannelse og jobb? Kommer dere også fra hjem hvor det var lav sosioøkonomisk status? Anonymkode: a4a81...1bf Jeg kuttet bort noe av det du skrev i hovedinnlegget ditt, HI. Det som står igjen er egentlig ganske interessant, når man ser tråden som en helhet og hva og hvordan du velger å skrive og svare i tråden du startet. Åpningssetningen din er at du ikke helt forstår hvordan forumet fungerer, at holdninger ikke er som du er vant med. Du er vant med at personer som har god utdannelse eller jobb ikke går til personangrep. Og videre presterer du å si at de som gjør det, de er på et "så ufattelig lavt nivå", lavere enn ungdomsskoleelever. Og det er jo litt merkelig, siden du selv senere i tråden går til personangrep på minst et par brukere, bl.a. MissMarple og Bruker3. Skal vi ta utgangspunkt i det du selv skriver i ditt eget åpningsinnlegg i tråden og bruke det som logikk for videre resonnement, da må vi anta at du selv har lite utdannelse, trolig ikke jobb, og at du har og kommer fra det du selv tenker på som lav sosioøkonomisk status. Hvis ikke er det ingen logisk sammenheng i det du skriver utover i tråden og det du svarer folk og spesielt enkelte brukere. Men åpningssetningen din er interessant, for i den plasserer du deg selv litt utenfor, noe du viser videre i flere svar: Anonym bruker skrev (23 timer siden): Ingen skjønner meg helt. ... Det er ikke sannheten som deles, og jeg tror heller ikke sannheten deles her. Anonymkode: a4a81...1bf Igjen, du føler deg utenfor, for "Ingen skjønner meg helt". Hvis ingen skjønner det du skriver, da ligger gjerne ikke feilen i alle andre (tross alt har du selv skrevet at det er personer på forumet som både har høy utdannelse, jobb og er dannet), men at feilen ligger i hvordan du selv velger å formulere det du skriver og tenker. Du sier også at du vil ha sannheten. Sannheten om hva, om hvem? Om noen deler noe positivt eller negativ eller banale ting, morsomme ting, får ut litt sinne eller frustrasjon, eller om de ber om tips eller hjelp i en situasjon - er ikke det da en sannhet om det øyeblikket disse brukerne er i når de velger å skrive? Eller må noen dele alt om livet sitt på godt og vondt for at du skal føle de deler "sannheten"? Hva er nok for deg for at du skal føle andre deler "sannheten", hvor mye informasjon føler du at du trenger? Må alle som svarer i tråder også dele alt i sitt liv, for at svaret/svarene de skriver i en tråd skal være nok sannhet for deg? Og hvorfor tror du at du har rett til å definere "sannheten", uansett hva du egentlig legger i det uttrykket her? Anonym bruker skrev (22 timer siden): ... Men hva er problemet med å dele noe negativt? Hvorfor er det så mye lettere å dele kun positive ting? Anonymkode: a4a81...1bf Dette spør du om 👆 Himmel og hav skrev (21 timer siden): ... Hvorfor er det så viktig for deg å lese om vanskelighetene til folk eller at folk skal ha følt akkurat det samme som deg? Og rett etter du spør om det over, så spør Himmel og hav deg om noe veldig relevant 👆 Og du, HI, uten at du kanskje er klar over det, så gir du selv et veldig godt svar på hvorfor mange kanskje ikke velger å dele noe negativ - i hvert fall når de vet at du og slike som deg sier det rett ut: Anonym bruker skrev (21 timer siden): ... Jeg ler meg ihjel av folk som kommer med det mørke, det håpløse og det vanskelige. Den delen av livet appelerer til min sans for humor selv om jeg ser det dystre. Kanskje det er det jeg savner her. Sarkasme, svart humor og det vi vegrer oss for å le av. Og kanskje trenger vi det mest av alt? Kanskje? Jeg er fed up av måltider, print på barneklær og ego partnere. Gjesp. Anonymkode: a4a81...1bf Folk som deler det vanskelige, det tøffe, det negative, de har sjelden noe behov for å underholde slike som deg. Du som "ler meg ihjel av folk som kommer med det mørke, det håpløse og det vanskelige". For vanlige personer med normale evner til empati er andres problemer og lidelse ikke noe man blir underholdt av og ler av. Galgenhumor, det har jeg selv mye av. Men galgenhumor, det er en form for humor hvor man gjør narr av sin egen vanskelige situasjon. Det du beskriver, når du beskriver at du ler deg ihjel av folk som deler det mørke, håpløse og vanskelige - det er skadefryd. Og skadefryd, det sier ingenting om andre, men svært mye om deg selv, HI. Du kan lese noe om hva det sier i denne korte, men informative artikkelen: https://www.nrk.no/livsstil/derfor-foler-vi-skadefryd-1.6478421 Og ting du skriver og den skadefryden du uttrykker, det blir jo mer forståelige ut fra hvilke konklusjoner man kan trekke om deg ut fra hva du selv skriver i løpen av tråden, at du føler du ikke forstår hvordan andre (forumet) fungerer, at du ikke føler deg forstått, at du ler deg ihjel av andres lidelse og problemer. For du sier: Anonym bruker skrev (21 timer siden): Jeg vil bare at livet vises mer ekte. Anonymkode: a4a81...1bf Og med mer ekte må vi forstå det du flere ganger har skrevet, nemlig at du vil ha mer av alt negativt som folk opplever. Slik at du kan "le deg ihjel" og føle deg litt bedre selv, slik artikkelen beskriver. Og igjen beskriver du at du føler deg utenfor: Anonym bruker skrev (21 timer siden): ... Jeg finner kanskje ikke min plass her. Jeg går så ofte på sidelinjen... Anonymkode: a4a81...1bf I hovedinnlegget ditt konstaterte du at personer som går til personangrep på andre, de har lite utdannelse og har lav sosioøkonomisk status og kommer fra miljø med lav sosioøkonomisk status. Da blir det litt som å bite seg selv i leggen, når du går rett på personangrep mot MissMarple: Føler du at ingen forstår deg, HI, da må du begynne å se på hvordan du selv formulerer deg, hva du skriver og hvilke holdninger du selv viser til andre. Du startet denne tråden med både å fortelle at du føler deg utenfor og med å rakke ned på andre, og du setter noen premisser for disse du mener har lav sosioøkonomisk status. Og så bruker du mange av svarene dine videre til å selv bruke dine egne premisser fra hovedinnlegget, som setter deg selv i den gruppen du i hovedinnlegget kritiserer. Og når du videre velger å fortelle at du vil ha "sannheten" og du vil at folk skal fortelle mer negativt, samtidig som du innrømmer at du ler deg ihjel av andres problemer, lidelse og negative livsopplevelser... da gir du et inntrykk av at det er du som finner underholdning i andres vanskeligheter og utfordringer, for det er jo slikt du "ler deg ihjel av". Det å le av slike ting viser, som tidligere sagt, lite empati med det som er andre, ekte personers, utfordringer. Og at du forventer å bli servert dette for egen underholdning, det gjør at du mildt sagt gir et veldig negativt inntrykk av deg selv. Mildt sagt! Og samtidig lurer du på hvorfor ikke flere, også brukere som skriver med nick, ikke deler mer av slike vanskelige ting? Og du avfeier det når de forklarer deg at de velger å dele slike ting med sine aller nærmeste. Da velger du å fremstå som en prototype av din egen beskrivelse av de du selv ikke liker og ser ned på i ditt egen hovedinnlegg. Jeg forstår at det jeg skriver her kan bli for mye for deg, men helt ærlig, du bør ta til deg mye av dette. Du gjentar så ofte at du føler ingen forstår deg, du finner ikke din plass o.l. Og du fremstiller deg selv som en svært uempatisk person som liker å underholde deg på andres ulykke, slik at du kan le deg ihjel av andres problemer og vanskeligheter. Hvis du gir uttrykk for bare en brøkdel av dette i det virkelige liv, eller på andre forum, så forstår jeg godt at du føler du ikke passer inn. For normalt oppegående folk ler ikke av andres livskriser eller vanskelige situasjoner. Personer som ler av andres ulykke slik du beskriver at du gjør, de blir av de aller fleste sett på som usympatiske personer som man ikke ønsker å omgås. Når samme personer kommer med personangrep, som du gjør, og også rakker ned på andre og kommer med egne logikkbrister, da blir det gjerne til at andre velger å dele mindre og mindre fra eget liv, og dele mindre og mindre tid sammen. Så om du mener det du skriver om deg selv skriver i tråden, les artikkelen en gang til og finn ut hva det er som gjør at du oppfører deg og føler som du gjør. Om ikke annet - tenk litt gjennom hvordan du selv formulerer deg på forumet og hva du selv gir til forumet. Gjør du det tror jeg du kan få en langt mer positiv opplevelse av forumet. Anonymkode: 05a25...3e4 Endret 8. juli 2022 av Admin Ryddet for slettet sitat og svar til dette. Admin Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/4/#findComment-149792290 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #80 Del Skrevet 7. juli 2022 Forunderlig hvordan man kan «bytte» sosioøkonomisk status fra hovedinnlegget til innleggene man skriver på side 6. Men det fikk du jo til HI. Anonymkode: 95e1b...dd8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/4/#findComment-149792306 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bruker3 Skrevet 7. juli 2022 #81 Del Skrevet 7. juli 2022 5 minutes ago, Anonym bruker said: Forunderlig hvordan man kan «bytte» sosioøkonomisk status fra hovedinnlegget til innleggene man skriver på side 6. Men det fikk du jo til HI. Anonymkode: 95e1b...dd8 Det er den omvendte klassereise 🤭 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/4/#findComment-149792311 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #82 Del Skrevet 7. juli 2022 Bruker3 skrev (1 minutt siden): Det er den omvendte klassereise 🤭 Kanskje pengene ble brukt opp underveis? Anonymkode: a2845...c7b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/4/#findComment-149792312 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bruker3 Skrevet 7. juli 2022 #83 Del Skrevet 7. juli 2022 Just now, Anonym bruker said: Kanskje pengene ble brukt opp underveis? Anonymkode: a2845...c7b Nouveau riche ja.. Typisk! Ironi dette altså. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/4/#findComment-149792314 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2022 #84 Del Skrevet 8. juli 2022 Og der ble det stille fra hi, ja. Det er aldri hyggelig å bli gjennomskuet til de grader. Anonymkode: fbb8d...6cb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/4/#findComment-149792378 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 8. juli 2022 #85 Del Skrevet 8. juli 2022 Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt, nedsettende ytringer og siteringer av slettede innlegg. Husk at vi diskuterer sak, formulering og fremstilling - ikke person! Vh Rhodiola, mod. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/4/#findComment-149792571 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2022 #86 Del Skrevet 8. juli 2022 @Admin må inn og rette opp i uakseptabel moderering i denne tråden. Ref. egen tråd på Ris og Ros "Håpløs moderering". Anonymkode: 05a25...3e4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/4/#findComment-149792591 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Admin Skrevet 8. juli 2022 #87 Del Skrevet 8. juli 2022 Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt og avsporinger. Samtidig blir tråden stengt da den utarter seg i negativ brukerdebatt noe vi ikke tillater på vårt forum. Admin Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/4/#findComment-149792647 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg