Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #51 Del Skrevet 7. juli 2022 Akkurat nå er jeg helt på gjennomsnittet. Tror faktisk jeg klinker inn de fleste haker som en gjennomsnittsperson. Bachelor, inntekt rundt 600 000 i året, samlet lån på huset rett over 3 millioner, to barn. Kommer fra en klassisk familie fra forrige årtusen hvor far jobbet som håndverker, mor var hjemmeværende, middag var fiskeboller og kulturell opplevelse kino. Har ikke lært mye kultur, skikk og bruk hjemmefra. Men jeg har med meg veldig gode verdier i ryggsekken. Både jeg og mannen har opplevd litt av hvert i arbeidslivet, vi lærte på den harde måten å sitte stille uten å si mer enn nødvendig i gitte situasjoner og vi har lært oss evnen å legge ting bak og fokusere på hva som løser seg fremover. Jeg er forøvrig ett prakteksempel på hva som er så flott med Norge. Vokst opp med foreldre som kun fullførte grunnskolen, økonomi som kun strakk til det mest nødvendige. Møtte mitt livs kjærlighet tidlig i livet, fikk barn tidlig. Allikevel lever jeg i ett land hvor det på tross var mulig å fullføre utdanning og deretter få en anstendig jobb. Hvor første svangerskap med akutt og alvorlig sykdom ikke gjorde meg til gjeldsslave, det kostet meg faktisk ikke en krone å bli trillet inn til keisersnitt og deretter opphold på sykehuset over en uke i etterkant. Med ett barn som har utfordringer knyttet til det, hvor vi har fått gratis! støtte hele veien gjennom skolen av faginstanser, hjelpemidler og annet. Slik at jeg faktisk fikk rom til å være en arbeidstaker også. Det er ikke mindre uredelighet ute i verden enn her inne. Folk bare sier ikke like mye ansikt til ansikt som de skriver bak en anonymknapp. Det er ikke nødvendigvis de som roper høyest om hvor ryddig og saklig de er som står inne for det når krisa virkelig treffer. Eneste grunn til at vi lever i en god hverdag nå er jo nettopp fordi krisa sjelden treffer når en bor i ett velfungerende samfunn som Norge faktisk er. Anonymkode: 90e53...c0b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/3/#findComment-149791777 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #52 Del Skrevet 7. juli 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Akkurat nå er jeg helt på gjennomsnittet. Tror faktisk jeg klinker inn de fleste haker som en gjennomsnittsperson. Bachelor, inntekt rundt 600 000 i året, samlet lån på huset rett over 3 millioner, to barn. Kommer fra en klassisk familie fra forrige årtusen hvor far jobbet som håndverker, mor var hjemmeværende, middag var fiskeboller og kulturell opplevelse kino. Har ikke lært mye kultur, skikk og bruk hjemmefra. Men jeg har med meg veldig gode verdier i ryggsekken. Både jeg og mannen har opplevd litt av hvert i arbeidslivet, vi lærte på den harde måten å sitte stille uten å si mer enn nødvendig i gitte situasjoner og vi har lært oss evnen å legge ting bak og fokusere på hva som løser seg fremover. Jeg er forøvrig ett prakteksempel på hva som er så flott med Norge. Vokst opp med foreldre som kun fullførte grunnskolen, økonomi som kun strakk til det mest nødvendige. Møtte mitt livs kjærlighet tidlig i livet, fikk barn tidlig. Allikevel lever jeg i ett land hvor det på tross var mulig å fullføre utdanning og deretter få en anstendig jobb. Hvor første svangerskap med akutt og alvorlig sykdom ikke gjorde meg til gjeldsslave, det kostet meg faktisk ikke en krone å bli trillet inn til keisersnitt og deretter opphold på sykehuset over en uke i etterkant. Med ett barn som har utfordringer knyttet til det, hvor vi har fått gratis! støtte hele veien gjennom skolen av faginstanser, hjelpemidler og annet. Slik at jeg faktisk fikk rom til å være en arbeidstaker også. Det er ikke mindre uredelighet ute i verden enn her inne. Folk bare sier ikke like mye ansikt til ansikt som de skriver bak en anonymknapp. Det er ikke nødvendigvis de som roper høyest om hvor ryddig og saklig de er som står inne for det når krisa virkelig treffer. Eneste grunn til at vi lever i en god hverdag nå er jo nettopp fordi krisa sjelden treffer når en bor i ett velfungerende samfunn som Norge faktisk er. Anonymkode: 90e53...c0b Vil bare si at dette var et klokt og ryddig innlegg. Likte godt måten du reflekterte på. Anonymkode: a4a81...1bf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/3/#findComment-149791782 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #53 Del Skrevet 7. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har ikke noe sted skrevet at de i den øvre sosioøkonomiske delen må like å flashe penger. Det jeg skrev var at hvis du likte materielle ting og fulgte trender mm her, så gikk folk i forsvar og i angrep. Det er jo noe annet enn å si at folk liker å flashe penger. Anonymkode: a4a81...1bf Greit, det er ikke vanlig å like dyre ting og følge trender i min omgangskrets. Anonymkode: 975fa...b00 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/3/#findComment-149791848 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #54 Del Skrevet 7. juli 2022 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Det er også veldig mye pynting på tilværelsen her. Er de fleste her uten utdannelse og jobb? Kommer dere også fra hjem hvor det var lav sosioøkonomisk status? Anonymkode: a4a81...1bf Jøss. Hvordan vet du at folk «pynter», da? Anonymkode: a2845...c7b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/3/#findComment-149792042 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #55 Del Skrevet 7. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jøss. Hvordan vet du at folk «pynter», da? Anonymkode: a2845...c7b Det er så utrolig lett å se. Det er sjelden "mine barn", "min krets" , " min mann" , " min venninne" eller på "min arbeidsplass" Det er aldri problemer der og med dem. Så kommer en ærlig sjel noen ganger og deler ting. Og jeg tenker "yeah, akkurat sånn kan det faktisk være" Så rævva, så mislykka, så feil og vanskelig" Men neiiiidaaa! Aldri her. Tvert imot. Altså. Syns du det er troverdig? Sånn seriøst. Anonymkode: a4a81...1bf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/3/#findComment-149792048 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himmel og hav Skrevet 7. juli 2022 #56 Del Skrevet 7. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er så utrolig lett å se. Det er sjelden "mine barn", "min krets" , " min mann" , " min venninne" eller på "min arbeidsplass" Det er aldri problemer der og med dem. Så kommer en ærlig sjel noen ganger og deler ting. Og jeg tenker "yeah, akkurat sånn kan det faktisk være" Så rævva, så mislykka, så feil og vanskelig" Men neiiiidaaa! Aldri her. Tvert imot. Altså. Syns du det er troverdig? Sånn seriøst. Anonymkode: a4a81...1bf Tror du først på folk når de deler noe som er dritt? Så om jeg legger ut et bilde av meg i pen kjole, fin på håret og klar for selskap, så tenker du at jeg ikke er ærlig? Da "pynter jeg på ting"? Hvis jeg sender deg et bilde med sliten t-skjorte, kosebukse, ullsokker og håret i en strikk - da er jeg troverdig og beviser at bildet av meg i pen kjole var en løgn, for da er det gjenkjennelig for deg? Eller? Jeg tror ikke jeg skjønner deg helt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/3/#findComment-149792060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. juli 2022 #57 Del Skrevet 7. juli 2022 Himmel og hav skrev (Akkurat nå): Tror du først på folk når de deler noe som er dritt? Så om jeg legger ut et bilde av meg i pen kjole, fin på håret og klar for selskap, så tenker du at jeg ikke er ærlig? Da "pynter jeg på ting"? Hvis jeg sender deg et bilde med sliten t-skjorte, kosebukse, ullsokker og håret i en strikk - da er jeg troverdig og beviser at bildet av meg i pen kjole var en løgn, for da er det gjenkjennelig for deg? Eller? Jeg tror ikke jeg skjønner deg helt. Dette. Livet består alltid av både solskinn og regn. Jeg sender feks ikke snap til mamma av ungene når de er sure, sinte , lei seg eller hva enn negativt. De bildene hun får er av ungene ( spør ungene først) når de smiler og er glade. Sist bilde hun fikk var av et triks ene gutten klarte på skateboard. Ikke bilde av de hundre gangene han ikke fikk det til. Vi vet alle at folk har rotete bad, sokker som ikke matcher og dager hvor alt er litt dritt. Man MÅ ikke dele alt det for å bevise at man er ekte. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/3/#findComment-149792064 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #58 Del Skrevet 7. juli 2022 Himmel og hav skrev (1 minutt siden): Tror du først på folk når de deler noe som er dritt? Så om jeg legger ut et bilde av meg i pen kjole, fin på håret og klar for selskap, så tenker du at jeg ikke er ærlig? Da "pynter jeg på ting"? Hvis jeg sender deg et bilde med sliten t-skjorte, kosebukse, ullsokker og håret i en strikk - da er jeg troverdig og beviser at bildet av meg i pen kjole var en løgn, for da er det gjenkjennelig for deg? Eller? Jeg tror ikke jeg skjønner deg helt. Ingen skjønner meg helt. Ihvertfall ikke her. Så du er ikke alene om det, og helt greit. Jeg ser poenget ditt, absolutt. Men nei, jeg tror ikke på glansbilder. Det er alltid sol på bilder man deler på Some, right? Alltid sol og smil og duggfriske glass med what ever. Det er ikke sannheten som deles, og jeg tror heller ikke sannheten deles her. Iblant ja. Men da er det enten fornektelse fra 99% her, eller så er du bare ute. Det var ei som skrev at hun følte seg underlegen den fancy venninna si. Hun mente ho ikke at hun var en verre eller mindre attraktiv person. Men sånt er så jævli vanlig. Den dama som overskygger alle kjenner vel de fleste her. Men neeeiida. Her elsker alke seg selv for den de er. De er sååå mye verdt i forhold til de som digger mote og trender og "tror de er noe". De er jo bare overfladiske og sliter de stakkars. Og det var jo faen ikke poenget engang. Det handlet om de gangene du føler deg litt liten i sammenligning med. Hvem gjør ikke det? Spør jeg. Og vil påstå at hvis de ikke skjønner den hverdagslige lille og egentlige bagatellmessige, men akk så gjenkjennende situasjonen, - de må søten meg mangle selvinnsikt. Seriøst. Anonymkode: a4a81...1bf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/3/#findComment-149792068 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himmel og hav Skrevet 7. juli 2022 #59 Del Skrevet 7. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ingen skjønner meg helt. Ihvertfall ikke her. Så du er ikke alene om det, og helt greit. Jeg ser poenget ditt, absolutt. Men nei, jeg tror ikke på glansbilder. Det er alltid sol på bilder man deler på Some, right? Alltid sol og smil og duggfriske glass med what ever. Det er ikke sannheten som deles, og jeg tror heller ikke sannheten deles her. Iblant ja. Men da er det enten fornektelse fra 99% her, eller så er du bare ute. Det var ei som skrev at hun følte seg underlegen den fancy venninna si. Hun mente ho ikke at hun var en verre eller mindre attraktiv person. Men sånt er så jævli vanlig. Den dama som overskygger alle kjenner vel de fleste her. Men neeeiida. Her elsker alke seg selv for den de er. De er sååå mye verdt i forhold til de som digger mote og trender og "tror de er noe". De er jo bare overfladiske og sliter de stakkars. Og det var jo faen ikke poenget engang. Det handlet om de gangene du føler deg litt liten i sammenligning med. Hvem gjør ikke det? Spør jeg. Og vil påstå at hvis de ikke skjønner den hverdagslige lille og egentlige bagatellmessige, men akk så gjenkjennende situasjonen, - de må søten meg mangle selvinnsikt. Seriøst. Anonymkode: a4a81...1bf Eller så føler de ikke akkurat det samme som deg. Det er også en mulighet. Å bruke seg selv som mal eller fasit for sannheten er skumle greier. Jeg kjenner en som går i shorts hele året. Han fryser aldri. Hans sannhet er at det aldri er kaldt i Norge. Jeg fryser som ei bikkje i to lag ull når gradestokken vipper over på blå. Mangler da en av oss selvinnsikt siden vi ikke opplever og føler det samme? Hvem av oss i så fall? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/3/#findComment-149792080 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #60 Del Skrevet 7. juli 2022 Jeg har mastergrad, kommer fra familie det begge foreldrene mine ha hovedfag (tilsvarer mastergrad) og de er intellektuelle. Mannen min har mastergrad også, og har en far som er professor. Mannen min tjener 1 mill, jeg tjener 600 000kr. Vi flyttet fra Oslo til Hedmark da vi ville av «karusellen». Ikke ville ha skyhøyt boliglån, og ville bo et sted der ting er rolig og hyggelig. Vi er opptatte av klima og reiser lite til utlandet. Vi eier ikke hytte og har kun én bil. Det er en elbil. Vi er ikke veldig opptatt av materialistiske ting, men vil ha ting av god kvalitet som varer i mange år. Legger litt penger i slike ting, men bryr oss ikke om status eller om hva andre måtte synes om hva vi har. Hvor plasserer du oss på den «sosioøkomomiske» stigen, HI? Nysgjerrig Anonymkode: f7604...4e5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/3/#findComment-149792083 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #61 Del Skrevet 7. juli 2022 Himmel og hav skrev (1 minutt siden): Eller så føler de ikke akkurat det samme som deg. Det er også en mulighet. Å bruke seg selv som mal eller fasit for sannheten er skumle greier. Jeg kjenner en som går i shorts hele året. Han fryser aldri. Hans sannhet er at det aldri er kaldt i Norge. Jeg fryser som ei bikkje i to lag ull når gradestokken vipper over på blå. Mangler da en av oss selvinnsikt siden vi ikke opplever og føler det samme? Hvem av oss i så fall? Men det er så vanlig! Så hverdagslig og kjent for de fleste. Bare ikke her? Har du aldri følt deg som den grå musa? Og hvis du har, er det noe feil med den fancy venninna? Anonymkode: a4a81...1bf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/3/#findComment-149792084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #62 Del Skrevet 7. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg har mastergrad, kommer fra familie det begge foreldrene mine ha hovedfag (tilsvarer mastergrad) og de er intellektuelle. Mannen min har mastergrad også, og har en far som er professor. Mannen min tjener 1 mill, jeg tjener 600 000kr. Vi flyttet fra Oslo til Hedmark da vi ville av «karusellen». Ikke ville ha skyhøyt boliglån, og ville bo et sted der ting er rolig og hyggelig. Vi er opptatte av klima og reiser lite til utlandet. Vi eier ikke hytte og har kun én bil. Det er en elbil. Vi er ikke veldig opptatt av materialistiske ting, men vil ha ting av god kvalitet som varer i mange år. Legger litt penger i slike ting, men bryr oss ikke om status eller om hva andre måtte synes om hva vi har. Hvor plasserer du oss på den «sosioøkomomiske» stigen, HI? Nysgjerrig Anonymkode: f7604...4e5 Kloke og bevisste hva de vil i livet. Høy sosioøkonomisk status. Anonymkode: a4a81...1bf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/3/#findComment-149792085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. juli 2022 #63 Del Skrevet 7. juli 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Men det er så vanlig! Så hverdagslig og kjent for de fleste. Bare ikke her? Har du aldri følt deg som den grå musa? Og hvis du har, er det noe feil med den fancy venninna? Anonymkode: a4a81...1bf Selv om man har følt disse tingene … MÅ man dele det for å være ekte? De tingene er en del av en person , sjelden totalen. Da må det være lov å selv få velge hvilken del av bildet man deler med omverdenen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/3/#findComment-149792086 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #64 Del Skrevet 7. juli 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Selv om man har følt disse tingene … MÅ man dele det for å være ekte? De tingene er en del av en person , sjelden totalen. Da må det være lov å selv få velge hvilken del av bildet man deler med omverdenen. Det er nettopp det. For å virke virke som "hel ved" så deler man også skyggesiden i livet. Ikke alltid og ofte engsng. Men er det bare smørsiden som vises, så blir det falskt. Uekte og lite troverdig. Det må du jo se? Anonymkode: a4a81...1bf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/3/#findComment-149792092 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. juli 2022 #65 Del Skrevet 7. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er nettopp det. For å virke virke som "hel ved" så deler man også skyggesiden i livet. Ikke alltid og ofte engsng. Men er det bare smørsiden som vises, så blir det falskt. Uekte og lite troverdig. Det må du jo se? Anonymkode: a4a81...1bf Tror du ikke mange velger å dele regnet med de man er nærest og tryggest på i stedet for i full åpenhet? For min del velger jeg i alle fall greit hvem jeg deler lyset og mørket med. Nå ER det ikke mye mørkt hos meg nå, men jeg har jo levd jeg også. Opplevd livet på godt og vondt. Når det er sagt så gir det meg ingenting å dele det med omverdenen. Trenger jeg å snakke eller dele tanker om negative ting så velger jeg mannen eller en god venninne. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/3/#findComment-149792099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #66 Del Skrevet 7. juli 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Tror du ikke mange velger å dele regnet med de man er nærest og tryggest på i stedet for i full åpenhet? For min del velger jeg i alle fall greit hvem jeg deler lyset og mørket med. Nå ER det ikke mye mørkt hos meg nå, men jeg har jo levd jeg også. Opplevd livet på godt og vondt. Når det er sagt så gir det meg ingenting å dele det med omverdenen. Trenger jeg å snakke eller dele tanker om negative ting så velger jeg mannen eller en god venninne. Du kom jo ihvertfall med en innrømmelse her. Det skal du jo ha! Men hva er problemet med å dele noe negativt? Hvorfor er det så mye lettere å dele kun positive ting? Anonymkode: a4a81...1bf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/3/#findComment-149792100 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. juli 2022 #67 Del Skrevet 7. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du kom jo ihvertfall med en innrømmelse her. Det skal du jo ha! Men hva er problemet med å dele noe negativt? Hvorfor er det så mye lettere å dele kun positive ting? Anonymkode: a4a81...1bf For min del så velger jeg å dele de negative tingene med mine nærmeste. Det kunne vært (dette er eksempler) noe tøft som skjer i barnas skolehverdag, ungene er deprimerte , sliter i et fag, blir mobbet, vi sliter med regninger eller noe annet negativt og privat. En annen grunn er at disse tingene er utleverende og når jeg alltid skriver med Nick så blir det helt feil. Vi opplever alle negative ting i livet . Ingen fritas fra det. Selv velger jeg stort sett alltid å være løsningsorientert og pragmatisk så i de fleste tilfellene finner vi gode løsninger. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/3/#findComment-149792102 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #68 Del Skrevet 7. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er ikke sannheten som deles, og jeg tror heller ikke sannheten deles her. Iblant ja. Men da er det enten fornektelse fra 99% her, eller så er du bare ute. Jeg syns det er mange som deler vanskelige ting her, jeg. Tunge parforhold, vanskelige barn og sure svigermødre er vel det det går mest i. Anonymkode: a2845...c7b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/3/#findComment-149792119 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himmel og hav Skrevet 7. juli 2022 #69 Del Skrevet 7. juli 2022 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Men det er så vanlig! Så hverdagslig og kjent for de fleste. Bare ikke her? Har du aldri følt deg som den grå musa? Og hvis du har, er det noe feil med den fancy venninna? Anonymkode: a4a81...1bf Dette er det diskusjonsforum. Folk griper fatt i det de tenker de kan og ønsker å si noe om, noen griper fatt i det den forrige i tråden sa, akkurat som i en alminnelig diskusjon på pauserommet eller i en vennegjeng. Om jeg har følt meg som en grå mus og sier det, om jeg aldri har følt meg som en grå mus og sier det, eller om jeg velger å holde helt kjeft om temaet og ikke svare i tråden, så er det uansett ikke løgn eller "pynting", som du kaller det. Dessuten er det sånn at når man pakker det spørsmålet man vil ha svar på inn i masse ull, så vil man alltid få svar som adresserer ulla like mye som spørsmålet. Det er fortsatt ikke løgn. Folk viser gjerne fram det samme på some og i forum som de viste fram i fotoalbum for en generasjon siden: Solsida av livet. Fulle oppvaskbenker, menssmerter og omgangssyke er noe vi vet at de fleste har og det har ingen interesse for noen å vise det fram. Hvorfor er det så viktig for deg å lese om vanskelighetene til folk eller at folk skal ha følt akkurat det samme som deg? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/3/#findComment-149792138 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #70 Del Skrevet 7. juli 2022 Himmel og hav skrev (1 minutt siden): Dette er det diskusjonsforum. Folk griper fatt i det de tenker de kan og ønsker å si noe om, noen griper fatt i det den forrige i tråden sa, akkurat som i en alminnelig diskusjon på pauserommet eller i en vennegjeng. Om jeg har følt meg som en grå mus og sier det, om jeg aldri har følt meg som en grå mus og sier det, eller om jeg velger å holde helt kjeft om temaet og ikke svare i tråden, så er det uansett ikke løgn eller "pynting", som du kaller det. Dessuten er det sånn at når man pakker det spørsmålet man vil ha svar på inn i masse ull, så vil man alltid få svar som adresserer ulla like mye som spørsmålet. Det er fortsatt ikke løgn. Folk viser gjerne fram det samme på some og i forum som de viste fram i fotoalbum for en generasjon siden: Solsida av livet. Fulle oppvaskbenker, menssmerter og omgangssyke er noe vi vet at de fleste har og det har ingen interesse for noen å vise det fram. Hvorfor er det så viktig for deg å lese om vanskelighetene til folk eller at folk skal ha følt akkurat det samme som deg? Jeg vil bare at livet vises mer ekte. Anonymkode: a4a81...1bf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/3/#findComment-149792140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. juli 2022 #71 Del Skrevet 7. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg vil bare at livet vises mer ekte. Anonymkode: a4a81...1bf Du virker opphengt i din versjon av hva som er ekte. Livet er ekte uavhengig av hva som deles. Du må gjerne dele skitne bad , utro ektemenn og tomme doruller hvis det viser ditt EKTE liv , men du må også forstå andres behov for å dele eller ikke dele tilsvarende. Du deler det DU ønsker og det gjør andre også. Da bør vi egentlig kunne godta at folk ikke er like og at det er helt greit? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/3/#findComment-149792141 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #72 Del Skrevet 7. juli 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Du virker opphengt i din versjon av hva som er ekte. Livet er ekte uavhengig av hva som deles. Du må gjerne dele skitne bad , utro ektemenn og tomme doruller hvis det viser ditt EKTE liv , men du må også forstå andres behov for å dele eller ikke dele tilsvarende. Du deler det DU ønsker og det gjør andre også. Da bør vi egentlig kunne godta at folk ikke er like og at det er helt greit? Mulig det ja. Jeg finner kanskje ikke min plass her. Jeg går så ofte på sidelinjen og ser ting fra et mørkere, men! humoristisk perspektiv. Jeg vil ha ærlighet og oppriktighet uten at folk må utlevere livet sitt for det. Det trenger ingen å gjøre. Men å tråkke på alt som er truende er så feil. Ikke tro at du er noe. Ikke tro at du er bra på noe. Ikke tro at du vet noe. Ikke le av oss. Ikke le av NOE. Ikke ditt og ikke datt. Det er det som gjør meg oppgitt. Ikke vær den som mener noe annet enn oss, ikke minst. Flertallet er mot deg, hva sier det? Slike ting. Det er så forbanna unødvendig når det kun handler om å skjule. Når jeg ikke gidder det. Er det jeg som tar feil da, virkelig? Sånne ting. Anonymkode: a4a81...1bf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/3/#findComment-149792145 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himmel og hav Skrevet 7. juli 2022 #73 Del Skrevet 7. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg vil bare at livet vises mer ekte. Anonymkode: a4a81...1bf En dag i mitt ekte: Jeg var hard i magen på morgenen i dag og trøtt som en dupp selv om klokka var 10. Jeg vasket badet, luka alle bedene, var litt lei meg for at en nabo har blitt så skrøpelig at han må bruke krykker. Snart er det middag, selv om jeg ikke har lyst på mat i varmen. Gir dette deg mer enn om jeg forteller dette fra dagen min: Deilig å sove lenge i ferien, drakk te på trappa, stelte i hagen. Den ene rosa er avblomstret men den andre har masse knopper. Gleder meg til de springer ut for den lukter så nydelig. Hadde en koselig prat med naboen. Han har blitt gammel og litt skrøpelig, men gleder seg over sommervarme og litt mykere ledd. Snart middag. Begge deler er korte snutter fra denne dagen. Begge er sanne. Den nederste er det jeg velger å ta med meg i hukommelsen fra denne dagen. Er den øverste mer "sann" for deg? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/3/#findComment-149792146 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #74 Del Skrevet 7. juli 2022 Himmel og hav skrev (7 minutter siden): En dag i mitt ekte: Jeg var hard i magen på morgenen i dag og trøtt som en dupp selv om klokka var 10. Jeg vasket badet, luka alle bedene, var litt lei meg for at en nabo har blitt så skrøpelig at han må bruke krykker. Snart er det middag, selv om jeg ikke har lyst på mat i varmen. Gir dette deg mer enn om jeg forteller dette fra dagen min: Deilig å sove lenge i ferien, drakk te på trappa, stelte i hagen. Den ene rosa er avblomstret men den andre har masse knopper. Gleder meg til de springer ut for den lukter så nydelig. Hadde en koselig prat med naboen. Han har blitt gammel og litt skrøpelig, men gleder seg over sommervarme og litt mykere ledd. Snart middag. Begge deler er korte snutter fra denne dagen. Begge er sanne. Den nederste er det jeg velger å ta med meg i hukommelsen fra denne dagen. Er den øverste mer "sann" for deg? Jeg tror livet ditt består mer enn av dette altså? Sånn litt tanker i natten kanskje? Jeg vet ikke. Men om du skriver at du ble lei deg på grunn av naboen så rører det meg jo mer enn at du sover lenge i ferien. Du blir litt mer et -menneske- for meg. Uten at alt må være tragedie. Anonymkode: a4a81...1bf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/3/#findComment-149792150 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. juli 2022 #75 Del Skrevet 7. juli 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Mulig det ja. Jeg finner kanskje ikke min plass her. Jeg går så ofte på sidelinjen og ser ting fra et mørkere, men! humoristisk perspektiv. Jeg vil ha ærlighet og oppriktighet uten at folk må utlevere livet sitt for det. Det trenger ingen å gjøre. Men å tråkke på alt som er truende er så feil. Ikke tro at du er noe. Ikke tro at du er bra på noe. Ikke tro at du vet noe. Ikke le av oss. Ikke le av NOE. Ikke ditt og ikke datt. Det er det som gjør meg oppgitt. Ikke vær den som mener noe annet enn oss, ikke minst. Flertallet er mot deg, hva sier det? Slike ting. Det er så forbanna unødvendig når det kun handler om å skjule. Når jeg ikke gidder det. Er det jeg som tar feil da, virkelig? Sånne ting. Anonymkode: a4a81...1bf Jeg tror ikke noe er feil. Det vil si; jeg tenker at det er helt greit at folk får bruke forumet slik de selv ønsker. Ingen har andre fasiter enn sin egen. Er du lei av forumet så MÅ du jo ikke bruke det? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/3/#findComment-149792151 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg