Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #26 Del Skrevet 6. juli 2022 Tja, jeg har 8 år med høyere utdanning og en relativt intellektuell jobb og godt med penger, men jeg synes likevel mote, trender osv. er totalt uinteressant. Jeg har heller ikke spesielt høye krav til andre, bare meg selv. På generelt grunnlag synes jeg det er litt pinlig å være opptatt av status og materielle ting, og det er på ingen måte vanlig i min vennekrets (der nesten alle har høyere utdanning, de fleste mastergrad eller doktorgrad). Det betyr ikke at jeg ikke bruker penger, men jeg liker ikke å "flashe" det. Saklig er jeg. Anonymkode: 975fa...b00 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/2/#findComment-149791582 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #27 Del Skrevet 6. juli 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Hvordan har du kommet til den konklusjonen? Ellers: Jeg har akademisk utdannelse og jobb. Nei, jeg kommer ikke fra et hjem med lav sosioøkonomisk status slik som deg. Anonymkode: 27357...53c Hehe, snakk om å understreke his poeng så til de grader 😆 Anonymkode: fd92d...ee1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/2/#findComment-149791585 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #28 Del Skrevet 6. juli 2022 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Hva forventer du det på et anonymforum på nett? Det er rimelig høy aktivitet her på dagtid. Det sier vel sitt om klientellet. 😂 Anonymkode: 0c8b8...136 Jo, men det kan være folk som er sykmeldte eller uføre. De kan være i gode sosiale miljø da.. Anonymkode: a4a81...1bf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/2/#findComment-149791596 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #29 Del Skrevet 6. juli 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Hvordan har du kommet til den konklusjonen? Ellers: Jeg har akademisk utdannelse og jobb. Nei, jeg kommer ikke fra et hjem med lav sosioøkonomisk status slik som deg. Anonymkode: 27357...53c Men jeg tenker jo at om man har akademisk utdannelse, så har man misset mye av den, om man ikke forstår å takle uenighet og diskusjon. Intelligente mennesker, og da tenker jeg nok på uavhengig av utdannelse og jobb, som oppfører seg som bøller, de er jo over i psykopati veldig ofte.. Ellers er jeg ikke fra er hjem med lav sosioøkonomisk status. Anonymkode: a4a81...1bf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/2/#findComment-149791600 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #30 Del Skrevet 6. juli 2022 Er ikke sikker på om det er noe vits i å svare, da du sannsynligvis kommer til å konkludere med at jeg/vi som svarer lyver alle sammen. Jeg er akademiker, fra et akademikerhjem (lærere). Dessverre (for meg) betyr ikke dette at jeg har mye penger, det har jeg altså ikke. Husholdningsinntekten vår er godt under meridianen i Norge. Mine klær, møbler ferier og så videre når nok ikke opp til HIs standard, men akkurat det plager meg ikke så mye, selv om det hadde vært fint med mer penger. Anonymkode: 38a5f...300 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/2/#findComment-149791601 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #31 Del Skrevet 6. juli 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Tja, jeg har 8 år med høyere utdanning og en relativt intellektuell jobb og godt med penger, men jeg synes likevel mote, trender osv. er totalt uinteressant. Jeg har heller ikke spesielt høye krav til andre, bare meg selv. På generelt grunnlag synes jeg det er litt pinlig å være opptatt av status og materielle ting, og det er på ingen måte vanlig i min vennekrets (der nesten alle har høyere utdanning, de fleste mastergrad eller doktorgrad). Det betyr ikke at jeg ikke bruker penger, men jeg liker ikke å "flashe" det. Saklig er jeg. Anonymkode: 975fa...b00 Din vennekrets? Hvorfor bruker du dem som alibi for dine meninger når du har høy utdannelse, intellektuell jobb og mye penger? Dette burde jo gjort deg trygg nok til å ikke bruke omgangskrets som alibi. Anonymkode: a4a81...1bf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/2/#findComment-149791603 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #32 Del Skrevet 6. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg biter meg merke i at det er veldig merkelige holdninger her ift hva jeg er vant til. Det virker som om at alle får piggene veldig langt ut ved kritiske spørsmål og meninger om visse ting, og man skal ikke bry seg om materielle ting, ikke trender og ikke mote. Man skal ha lave forventninger og få krav. Når noen da enten har høyere krav, åpenbar interesse for det som kanskje koster mye, og stiller seg kritisk til det jeg selv oppfatter som mer simpelt, så er det tydelig at det er ekstremt mye sårbarhet ute og går her. Det er ytterst få som kan diskutere, og de få er det ganske tydelig har god utdannelse eller jobb. At de er vant til at uenighet er vanlig, at det ikke er personlig, og at det kan diskuteres uten personangrep. Nettopp personangrep og stråmenn florerer det av her, og jeg fatter ikke at folk har tålmodighet til å svare slike utbrudd. Det er på så ufattelig lavt nivå, og ungdomsskoleelever oppfører seg jo bedre på alle måter. Det er også veldig mye pynting på tilværelsen her. Er de fleste her uten utdannelse og jobb? Kommer dere også fra hjem hvor det var lav sosioøkonomisk status? Anonymkode: a4a81...1bf Det var mye ord før det kom spørsmål. Hva vil du med den lange innledningen? Fortelle ‘oss’ hvordan ‘vi’ er før du kommer med dine to spørsmål? Jeg er verken ‘oss’ eller ‘vi’ og kan bare svare for meg selv. Jeg kommer fra en arbeiderfamilie med far som jobbet som ingeniør på er stort verft og mor som jobbet deltid innen helse. Jeg selv har ‘bare’ fagutdannelse, det samme har mannen min. Vi har likevel (?) klart oss bra og tjener mer enn nok til både sette pris på å fiske krabbe i fjæra og reise til utlandet. Huset vårt har mange hyllemeter med bøker og begge ungene har/får universitetsutdannelse. Barndomshjemmet var også fullt av bøker og diskusjoner rundt middagsbordet. Men jeg tror likevel ikke at jeg når opp til din standard og havner nok under streken sånn sosialøkonomisk sett? Likevel finner jeg glede av å være på forumet, jeg diskuterer, svarer på praktiske ting jeg har peiling på og noen ganger krangler jeg litt. Om du lar deg irritere over min deltagelse her så er det faktisk fullstendig irrelevant og ikke noe jeg bryr meg om. Jeg syns forøvrig at trådene dine er svært underholdende og deltar ofte i dem. Det er gøy å se hvor lange man kan klare å få dem. Anonymkode: fbb8d...6cb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/2/#findComment-149791605 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #33 Del Skrevet 6. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Er ikke sikker på om det er noe vits i å svare, da du sannsynligvis kommer til å konkludere med at jeg/vi som svarer lyver alle sammen. Jeg er akademiker, fra et akademikerhjem (lærere). Dessverre (for meg) betyr ikke dette at jeg har mye penger, det har jeg altså ikke. Husholdningsinntekten vår er godt under meridianen i Norge. Mine klær, møbler ferier og så videre når nok ikke opp til HIs standard, men akkurat det plager meg ikke så mye, selv om det hadde vært fint med mer penger. Anonymkode: 38a5f...300 Nei, jeg tror ikke alle lyver. Jeg tror mange pynter på og ikke tør... Jeg skrev jo ikke at det gjaldt alle. Det var heller ikke snakk om at noen måtte opp til min standard. Jeg skrev bare at ting ofte ble oppfattet som truende så folk her ble aggresive fordi de føler seg sårbare. Det er ikke akkurat rom for toleranse her når det gjelder de man TROR føler seg bedre. På grunn av ulike ting. Anonymkode: a4a81...1bf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/2/#findComment-149791606 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #34 Del Skrevet 6. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Men jeg tenker jo at om man har akademisk utdannelse, så har man misset mye av den, om man ikke forstår å takle uenighet og diskusjon. Intelligente mennesker, og da tenker jeg nok på uavhengig av utdannelse og jobb, som oppfører seg som bøller, de er jo over i psykopati veldig ofte.. Ellers er jeg ikke fra er hjem med lav sosioøkonomisk status. Anonymkode: a4a81...1bf Du skriver jo det: Kommer dere også fra et hjem med lav sosioøkonomisk status? Den setningen, slik den står betyr at du som spør kommer fra et slikt hjem og lurer på om andre også gjør det. Ellers noterer jeg meg at du ikke svarer på spørsmålet mitt. Du er svært opptatt av at andre skal svare på dine, så det er underlig at du ikke tenker at du i det minste bør gå foran med et godt eksempel. Her er et spørsmål til: Kaster du psykiatriske diagnoser på folk fordi de ikke svarer slik du ønsker? Med hvilken kompetanse? Anonymkode: 27357...53c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/2/#findComment-149791607 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #35 Del Skrevet 6. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det var mye ord før det kom spørsmål. Hva vil du med den lange innledningen? Fortelle ‘oss’ hvordan ‘vi’ er før du kommer med dine to spørsmål? Jeg er verken ‘oss’ eller ‘vi’ og kan bare svare for meg selv. Jeg kommer fra en arbeiderfamilie med far som jobbet som ingeniør på er stort verft og mor som jobbet deltid innen helse. Jeg selv har ‘bare’ fagutdannelse, det samme har mannen min. Vi har likevel (?) klart oss bra og tjener mer enn nok til både sette pris på å fiske krabbe i fjæra og reise til utlandet. Huset vårt har mange hyllemeter med bøker og begge ungene har/får universitetsutdannelse. Barndomshjemmet var også fullt av bøker og diskusjoner rundt middagsbordet. Men jeg tror likevel ikke at jeg når opp til din standard og havner nok under streken sånn sosialøkonomisk sett? Likevel finner jeg glede av å være på forumet, jeg diskuterer, svarer på praktiske ting jeg har peiling på og noen ganger krangler jeg litt. Om du lar deg irritere over min deltagelse her så er det faktisk fullstendig irrelevant og ikke noe jeg bryr meg om. Jeg syns forøvrig at trådene dine er svært underholdende og deltar ofte i dem. Det er gøy å se hvor lange man kan klare å få dem. Anonymkode: fbb8d...6cb Du er i forsvar hele veien her. Anonymkode: a4a81...1bf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/2/#findComment-149791608 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #36 Del Skrevet 6. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du er i forsvar hele veien her. Anonymkode: a4a81...1bf Og du svarer på sedvanlig vis når det kommer innlegg du ikke kan håne. Anonymkode: fbb8d...6cb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/2/#findComment-149791611 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #37 Del Skrevet 6. juli 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Du skriver jo det: Kommer dere også fra et hjem med lav sosioøkonomisk status? Den setningen, slik den står betyr at du som spør kommer fra et slikt hjem og lurer på om andre også gjør det. Ellers noterer jeg meg at du ikke svarer på spørsmålet mitt. Du er svært opptatt av at andre skal svare på dine, så det er underlig at du ikke tenker at du i det minste bør gå foran med et godt eksempel. Her er et spørsmål til: Kaster du psykiatriske diagnoser på folk fordi de ikke svarer slik du ønsker? Med hvilken kompetanse? Anonymkode: 27357...53c Nei jeg kaster ikke psykriatiske diagnoser på andre, og har aldri gjort det. Anonymkode: a4a81...1bf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/2/#findComment-149791615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #38 Del Skrevet 6. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei jeg kaster ikke psykriatiske diagnoser på andre, og har aldri gjort det. Anonymkode: a4a81...1bf La meg se om jeg skjønner deg riktig. Når noen skriver noe i en tråd som svar til deg, så tolker du det umiddelbart som personangrep, stråmenn, sårbarhet og aggressivitet. Når du slenger ut av deg ting, som "Intelligente mennesker, og da tenker jeg nok på uavhengig av utdannelse og jobb, som oppfører seg som bøller, de er jo over i psykopati veldig ofte..", så er det noe du aldri har gjort? Anonymkode: 27357...53c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/2/#findComment-149791617 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #39 Del Skrevet 6. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): La meg se om jeg skjønner deg riktig. Når noen skriver noe i en tråd som svar til deg, så tolker du det umiddelbart som personangrep, stråmenn, sårbarhet og aggressivitet. Når du slenger ut av deg ting, som "Intelligente mennesker, og da tenker jeg nok på uavhengig av utdannelse og jobb, som oppfører seg som bøller, de er jo over i psykopati veldig ofte..", så er det noe du aldri har gjort? Anonymkode: 27357...53c Hvor har jeg slengt ut diagnoser her?? Anonymkode: a4a81...1bf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/2/#findComment-149791619 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luksusdyret Skrevet 6. juli 2022 #40 Del Skrevet 6. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg biter meg merke i at det er veldig merkelige holdninger her ift hva jeg er vant til. Det virker som om at alle får piggene veldig langt ut ved kritiske spørsmål og meninger om visse ting, og man skal ikke bry seg om materielle ting, ikke trender og ikke mote. Man skal ha lave forventninger og få krav. Når noen da enten har høyere krav, åpenbar interesse for det som kanskje koster mye, og stiller seg kritisk til det jeg selv oppfatter som mer simpelt, så er det tydelig at det er ekstremt mye sårbarhet ute og går her. Det er ytterst få som kan diskutere, og de få er det ganske tydelig har god utdannelse eller jobb. At de er vant til at uenighet er vanlig, at det ikke er personlig, og at det kan diskuteres uten personangrep. Nettopp personangrep og stråmenn florerer det av her, og jeg fatter ikke at folk har tålmodighet til å svare slike utbrudd. Det er på så ufattelig lavt nivå, og ungdomsskoleelever oppfører seg jo bedre på alle måter. Det er også veldig mye pynting på tilværelsen her. Er de fleste her uten utdannelse og jobb? Kommer dere også fra hjem hvor det var lav sosioøkonomisk status? Anonymkode: a4a81...1bf Jeg har to fullførte høyere utdanninger og en som jeg ikke fullførte av andre grunner enn latskap. Jeg har lederjobb og flere sideprosjekter som krever en del. Mannen er utdannet innen yrkesfag og har en jobb innenfor feltet sitt. Ingen i hans familie har høyere utdanning på masternivå (kun en slektning har bachelor), flere av dem har helt vanlige interesser som TV, gaming, turer osv. Jeg føler overhodet ikke at jeg er bedre, mer interessant og mer innsiktsfull enn dem. Det er ikke snakk om lave forventninger og krav, men ofte om interesser og forskjellige livssituasjoner. Mannen har ikke det du anser som "god utdannelse", men han kan virkelig diskutere saklig. På de årene vi har vært sammen har han ikke en eneste gang kommet med vikarierende argumenter, personangrep, hakking eller mobbing. Han har aldri kalt meg et stygt ord, brukt episoder fra min fortid mot meg i en diskusjon eller ramlet ned til barnslig diskusjonsnivå. Flere jeg kjenner med høyere utdanning er kverulanter fra helvete. De er også ofte belærende, og jeg blir flau over å være organisert i samme yrkesforbund som dem ut fra hvordan de oppfører seg. Mine foreldre er som deg, HI. De synes at enkelte jobber er bra, og resten er flaut og nedverdigende å ha som jobb - lavstatus. Jeg har alltid følt avsky mot slike holdninger og klarer heldigvis å ikke føre dem videre til mine barn. Som for øvrig kommer halvveis fra et hjem med "lav sosioøkonomisk status" som du kaller det (på farens side), og halvveis fra et akademisk hjem (på min side). Så hvilken fremtid spår du for dem da? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/2/#findComment-149791634 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #41 Del Skrevet 6. juli 2022 VeslePesle skrev (13 minutter siden): Jeg har to fullførte høyere utdanninger og en som jeg ikke fullførte av andre grunner enn latskap. Jeg har lederjobb og flere sideprosjekter som krever en del. Mannen er utdannet innen yrkesfag og har en jobb innenfor feltet sitt. Ingen i hans familie har høyere utdanning på masternivå (kun en slektning har bachelor), flere av dem har helt vanlige interesser som TV, gaming, turer osv. Jeg føler overhodet ikke at jeg er bedre, mer interessant og mer innsiktsfull enn dem. Det er ikke snakk om lave forventninger og krav, men ofte om interesser og forskjellige livssituasjoner. Mannen har ikke det du anser som "god utdannelse", men han kan virkelig diskutere saklig. På de årene vi har vært sammen har han ikke en eneste gang kommet med vikarierende argumenter, personangrep, hakking eller mobbing. Han har aldri kalt meg et stygt ord, brukt episoder fra min fortid mot meg i en diskusjon eller ramlet ned til barnslig diskusjonsnivå. Flere jeg kjenner med høyere utdanning er kverulanter fra helvete. De er også ofte belærende, og jeg blir flau over å være organisert i samme yrkesforbund som dem ut fra hvordan de oppfører seg. Mine foreldre er som deg, HI. De synes at enkelte jobber er bra, og resten er flaut og nedverdigende å ha som jobb - lavstatus. Jeg har alltid følt avsky mot slike holdninger og klarer heldigvis å ikke føre dem videre til mine barn. Som for øvrig kommer halvveis fra et hjem med "lav sosioøkonomisk status" som du kaller det (på farens side), og halvveis fra et akademisk hjem (på min side). Så hvilken fremtid spår du for dem da? Jeg syns absolutt ikke at noen jobber er flaut og nedverdigende å ha. Hvordan konkluderte du sånn? Anonymkode: a4a81...1bf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/2/#findComment-149791645 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #42 Del Skrevet 6. juli 2022 Min erfaring er at det å kategorisere folk etter status gjerne blir misvisende. Ta f.eks mannen min, han fullførte ikke videregående, men det er han som kan Dostojevskij, Hamsun, Kafka og Mykle på rams. Det er han som sitter ved middagsbordet og forklarer ungene om fysikk, astronomi eller det engelske valgsystemet (nei, jeg tuller ikke). Han kommer fra en bondegård innerst i en fjord. Selv har jeg en akademikerfar, men mamma har middelklassebakgrunn. Jeg har vokst opp med musikk, kunst og litteratur på alle kanter. Jeg er halvstudert, men har aldri fullført noen grad. Verken mannen min eller jeg har høystatusjobber, og vi tjener ikke særlig bra. Men vi har nok, og ja, for oss er ikke det å kjøpe seg en masse greier det viktigste i livet. Anonymkode: 5da50...c55 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/2/#findComment-149791653 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #43 Del Skrevet 6. juli 2022 Jeg har lang akademisk utdannelse. Hele familien min har også det. Jeg kommer i tillegg fra penger på begge sider, og har arvet store eiendommer. Jeg har en interresant jobb på høyt nivå i staten. Mannen min har også høyere utdannelse, men tjener ekstremt mye penger. Altså har vi tilstrekkelig med løpemeter med bøker i hyllen, i tillegg til at vi aldri trenger lure på om vi har råd til hus og hytter, reiser, biler, båter om vi skulle ha lyst på det. Jeg elsker gode diskusjoner, nye perspektiver, bråk og uenighet. Jeg vet at jeg er dødspriviligert, og sparker aldri nedover. Anonymkode: 8b8f5...b41 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/2/#findComment-149791666 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #44 Del Skrevet 6. juli 2022 Jeg kommer fra øvre middelklasse med velutdannede foreldre med høy kulturell kapital. Har selv doktorgrad og utfordrende jobber i akademia og kunstfeltet. Har giftet meg med en mann fra enklere kår, men han er ekstremt skarp, empatisk og en ener på sitt kunstneriske felt. Jeg setter pris på mennesker fra ulike miljøer og samfunnslag, kan ikke fordra sosial homogenitet og konformitet som ofte følger med dette. Kommer dog ikke utenom bevissthet rundt dannelse og kunnskap, men er ikke dømmende selv om jeg er observerende..... Anonymkode: c23ca...4d6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/2/#findComment-149791681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #45 Del Skrevet 7. juli 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg har lang akademisk utdannelse. Hele familien min har også det. Jeg kommer i tillegg fra penger på begge sider, og har arvet store eiendommer. Jeg har en interresant jobb på høyt nivå i staten. Mannen min har også høyere utdannelse, men tjener ekstremt mye penger. Altså har vi tilstrekkelig med løpemeter med bøker i hyllen, i tillegg til at vi aldri trenger lure på om vi har råd til hus og hytter, reiser, biler, båter om vi skulle ha lyst på det. Jeg elsker gode diskusjoner, nye perspektiver, bråk og uenighet. Jeg vet at jeg er dødspriviligert, og sparker aldri nedover. Anonymkode: 8b8f5...b41 Hvordan forsvarer du å sparke oppover? Anonymkode: a4a81...1bf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/2/#findComment-149791725 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #46 Del Skrevet 7. juli 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Min erfaring er at det å kategorisere folk etter status gjerne blir misvisende. Ta f.eks mannen min, han fullførte ikke videregående, men det er han som kan Dostojevskij, Hamsun, Kafka og Mykle på rams. Det er han som sitter ved middagsbordet og forklarer ungene om fysikk, astronomi eller det engelske valgsystemet (nei, jeg tuller ikke). Han kommer fra en bondegård innerst i en fjord. Selv har jeg en akademikerfar, men mamma har middelklassebakgrunn. Jeg har vokst opp med musikk, kunst og litteratur på alle kanter. Jeg er halvstudert, men har aldri fullført noen grad. Verken mannen min eller jeg har høystatusjobber, og vi tjener ikke særlig bra. Men vi har nok, og ja, for oss er ikke det å kjøpe seg en masse greier det viktigste i livet. Anonymkode: 5da50...c55 Det kan selvfølgelig være misvisende, men det er ikke "gjerne" det. Anonymkode: a4a81...1bf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/2/#findComment-149791728 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #47 Del Skrevet 7. juli 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Hvordan forsvarer du å sparke oppover? Anonymkode: a4a81...1bf Hvordan konkluderer du med at hun vil forsvare det? Anonymkode: fbb8d...6cb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/2/#findComment-149791733 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #48 Del Skrevet 7. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvordan konkluderer du med at hun vil forsvare det? Anonymkode: fbb8d...6cb Når hun poengterer at hun aldri sparker nedover regner jeg med at hun syns det er greit å sparke oppover. Hva skal ellers den opplysningen være god for? Anonymkode: a4a81...1bf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/2/#findComment-149791735 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #49 Del Skrevet 7. juli 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Din vennekrets? Hvorfor bruker du dem som alibi for dine meninger når du har høy utdannelse, intellektuell jobb og mye penger? Dette burde jo gjort deg trygg nok til å ikke bruke omgangskrets som alibi. Anonymkode: a4a81...1bf Det er da ikke alibi. Jeg skrev hva jeg tenker rundt å flashe penger, og fordi det lot til at du mener at mange i den øvre sosioøkonomiske delen burde like dyre ting, la jeg til at denne teorien heller ikke passer til folk i min omgangskrets. Anonymkode: 975fa...b00 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/2/#findComment-149791771 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #50 Del Skrevet 7. juli 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det er da ikke alibi. Jeg skrev hva jeg tenker rundt å flashe penger, og fordi det lot til at du mener at mange i den øvre sosioøkonomiske delen burde like dyre ting, la jeg til at denne teorien heller ikke passer til folk i min omgangskrets. Anonymkode: 975fa...b00 Jeg har ikke noe sted skrevet at de i den øvre sosioøkonomiske delen må like å flashe penger. Det jeg skrev var at hvis du likte materielle ting og fulgte trender mm her, så gikk folk i forsvar og i angrep. Det er jo noe annet enn å si at folk liker å flashe penger. Anonymkode: a4a81...1bf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431714-hvilket-sosio%C3%B8konomisk-milj%C3%B8-tilh%C3%B8rer-dere/page/2/#findComment-149791773 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg