Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 6. juli 2022 #1 Skrevet 6. juli 2022 Jeg får aldri ut jorda som ligger innerst mellom bladene når jeg skyller purreløken. Hvordan gjør dere det?
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #2 Skrevet 6. juli 2022 Vasker først nederst og skjærer ringer så langt den sitter sammen. Så tar jeg alt fra hverandre og vasker enkeltvis. Anonymkode: e2dc8...05a
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #3 Skrevet 6. juli 2022 Jeg pleier å skrelle av ett og ett lag. Anonymkode: 56ffd...568
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #4 Skrevet 6. juli 2022 Jeg skjærer den på tvers nesten helt inntil roten, og skyller/gnikker den mellom hvert lag. Fikk servert Gryterett hvor de ikke hadde skylt purreløken 🤯 Anonymkode: e9d76...78b
Superdolly Skrevet 6. juli 2022 #5 Skrevet 6. juli 2022 Jeg skjærer den i ringer først, så deler jeg ringene fra hverandre og så vasker jeg. Bruker fingrene for å komme til.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #6 Skrevet 6. juli 2022 Jeg bare skyller den vasker ikke. Kuttet i vinkel øverst og kutter av røttene nederst. Skyller så et og et blad Anonymkode: 356be...d78
Himmel og hav Skrevet 6. juli 2022 #7 Skrevet 6. juli 2022 Kutter av røttene. Deler den i to eller fire på langs, men ikke helt til toppen og skyller/ vasker. Så skjærer jeg av toppen etterpå. Den er gjerne litt tørr og trå og går i søpla.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #8 Skrevet 6. juli 2022 Skjermer av det ytterste på bladene, skjærer så hele purren på langs, ikke helt gjennom, men til midten, bretter ut lagene og vasker, skyller, gnir ned mellom lagene. Anonymkode: aea87...fd5
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #9 Skrevet 6. juli 2022 Kutter først, sørger for at de er løsnet fra hverandre så tre runder i salatslynge. Anonymkode: afe2b...c9c
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #10 Skrevet 6. juli 2022 Kutter av endene, deler den på to og vasker mellom lagene. Deretter kutter jeg den slik jeg vil ha den. Anonymkode: bcc3c...ab1
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #11 Skrevet 6. juli 2022 Kutter av bunnen og begynner å kutte nederst. Når jeg kommer opp til der evt jord er så tar jeg den fra hverandre og skyller. Når ejg har kuttet av stilken så kan jeg bare ta det grønne fra hverandre. Blander det lyse og det mørke før jeg slenger det i en pose i frysen, da er det klart til jeg skal bruke. Kutter gjerne flere samtidig. Anonymkode: e9b29...1da
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 6. juli 2022 Forfatter #12 Skrevet 6. juli 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Kutter av bunnen og begynner å kutte nederst. Når jeg kommer opp til der evt jord er så tar jeg den fra hverandre og skyller. Når ejg har kuttet av stilken så kan jeg bare ta det grønne fra hverandre. Blander det lyse og det mørke før jeg slenger det i en pose i frysen, da er det klart til jeg skal bruke. Kutter gjerne flere samtidig. Anonymkode: e9b29...1da Jeg Jar jo også ofte frøset ned purrerestene, men kan jo like godt gjøre det første gang jeg skjærer i purren fremfor å vente. Da er den jo faktisk klar til bruk👍🏻
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #13 Skrevet 6. juli 2022 Fyll kummen med vann, så er det mye lettere enn å skylle under rennende vann. Har aldri hverken skåret opp eller kuttet. Anonymkode: 31f32...a42
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #14 Skrevet 6. juli 2022 Kutter i to på langs og skyller med roten opp hele tiden slik at eventuell jord renner ut og ikke inn i purren. Anonymkode: f1d46...cc5
Spurvugla Skrevet 6. juli 2022 #15 Skrevet 6. juli 2022 Jeg skjærer også et kutt til midten av purren og skjærer på langs fra bunnen og opp. Da er det lett (-ere) å skylle bort jord og sand.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå