Gå til innhold

Tenåringen vår er så treeeeig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gidder ingenting.

Livet selv er å ligge rett ut og se på telefonen.

Jeg insisterer på at vi kommer oss ut på tur i en eller annen form, går på kino, konsert, svømmer eller at hun er ute med venner ( hun gjør i liten grad det)

Men alt er et ork. Hun mangler totalt initiativ, og det å gjøre seg klar er som sirup..

Er det bare sånn noen er i den alderen? 

Anonymkode: 05a8a...ff8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Er ikke det allmennkunnskap?

Anonymkode: 83364...c48

Skrevet

Min er også sånn en god del av tida, men heldigvis blir hun med på litt og finner på litt også, ligger ikke på mobilen hele tiden. Det er nok ganske normalt at de er litt treige i den alderen ja.

Anonymkode: 8df1e...6fe

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Ja. Er ikke det allmennkunnskap?

Anonymkode: 83364...c48

Jo, men teori sjokkerer ofte når man ser det i praksis..

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Min er også sånn en god del av tida, men heldigvis blir hun med på litt og finner på litt også, ligger ikke på mobilen hele tiden. Det er nok ganske normalt at de er litt treige i den alderen ja.

Anonymkode: 8df1e...6fe

Datteren min blir også med på ting, og det blir god stemning også.. 😊 det er bare den avtrekkeren som er så sykt treig. 

Og hadde ikke jeg lagt opp til aktivitet, så tror jeg hun kunne blitt liggende i flere døgn..

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Datteren min blir også med på ting, og det blir god stemning også.. 😊 det er bare den avtrekkeren som er så sykt treig. 

Og hadde ikke jeg lagt opp til aktivitet, så tror jeg hun kunne blitt liggende i flere døgn..

HI

Sånn er det her og. Siiiirup

Anonymkode: 5be0c...8d5

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Sånn er det her og. Siiiirup

Anonymkode: 5be0c...8d5

Jeg ser liksom at noen ungdommer er så målrettet. De trener, finner på ting, pusser opp rommet sitt..

Og da lurer jeg på om datteren min noen gang kommer til å få et sånt initiativ, eller om hun mangler den indre driven. Jeg kan jo ikke fortsette å dra henne i gang 😳

Også lurer jeg på om jeg har gjort noe galt i oppdragelsen siden hun virker så uinteressert.. 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg ser liksom at noen ungdommer er så målrettet. De trener, finner på ting, pusser opp rommet sitt..

Og da lurer jeg på om datteren min noen gang kommer til å få et sånt initiativ, eller om hun mangler den indre driven. Jeg kan jo ikke fortsette å dra henne i gang 😳

Også lurer jeg på om jeg har gjort noe galt i oppdragelsen siden hun virker så uinteressert.. 

HI

Kan skje, endret seg plutselig hos min datter. Nå var hun ikke helt sirup, men jeg sluttet å spørre henne om igrunn alt. Var lei av nei, jadaaaaaaa, men atte, senere…. Tror det tente noen plugger i henne etterhvert. Så kom koronaen og hu gikk nesten på veggen for da var det mye hun ikke kunne gjøre som hun hadde begynt å gjøre igjen. Når lillesøster begynte å rote i skuffer og skap for å finne noe å gjøre, fant hun ut at vi hadde mye hobbyting og sidenhar hu testa ut mye. Her om dagen kom hun fra farmor med ett lass med silkemaling. Det skulle hun lære seg nå. Hun skal også lære seg å snekkre i sommer, hun syns hun kunne litt for lite. Hun og kjæresten skulle snekkre sofa til mormor i våres, jeg var vist sykt irriterende når jeg kommenterte så mye på deres tegninger og ideer. Hun skjønte ikke at teite mamma kunne noe om slikt, enda teitere var det at mamma hadde rett når hun konfronterte med en snekkervenn av meg. Så i sommer skal hun lære seg snekkring. Jeg får ikke lov å lære henne for jeg er irriterende, men morfar skal være læremester. 

Lillesøster eier ikke tolmodighet og er verdens treigeste. Har aldri skjønt meg på henne på det området, for ingen røde tråder. Hun var limt til en data i mange år, men var endel med venner også. I en periode var hun med venner hver dag, før hun plutselig bare satt inne med daten. Aldri vært handy eller hatt noen hobbyer. Så startet hun på vgs og noe skjedde. Plutselig sto det sveiseapparat på ønskelists, hun demonterte motorsager i stua bare for å se om hun klarte å pelle de fra hverandre og få de sammen. Fått seg kompiser som hun mekker mopeder og biler med på lørdagskveldene. Jeg lurer på om noen har sagt at en jente ikke klarer slikt og dermed skal lære seg. Trykker noen på de rette knappene hennes så skal hun bevise hun kan, selv om hun ikke liker det eller har interesse av det. Hun lærte seg kornett bare pga at storesøster sa hun aldri klarte det. Jeg har ikke funnet de knappene, for da kunne jeg kanskje funnet en måte hun kunne holdt rommet sitt litt ryddig på. Hun er en vandrende tornoado hjemme.

Anonymkode: 993a5...502

Skrevet

Min er også litt treig. Mest opptatt av telefon, iPad og gaming med venner, men det er vel sånn med ungdommer idag tenker jeg. 
Men nå har vi hatt noen dager hjemme, før vi reiser på hytta hvor hun får med seg en venninne. 

Anonymkode: 47810...2f1

Skrevet

Haha sånn er 5 åringen min også 🤣🤣. Hvis han hadde fått lov kunne han spilt hele dagen. 

Anonymkode: 92888...2a4

Skrevet

Samme med 11åringen her... 

Anonymkode: 7edab...34c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...