Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #26 Skrevet 6. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Skrev jeg noe om hvem som betalte pizzaen?? Er det sosiale tiltak å spise kake, sjokolade og å røyke altså? Anonymkode: a434f...748 ??? Anonymkode: aeee1...957
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #27 Skrevet 6. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det er selvsagt ikke vanlig med røykepauser siden nesten ingen røyker mer, men fredagskaffe med kake finner du seriøst overalt Anonymkode: f62cc...f6b Nei, jeg finner det jo ikke seriøst over alt 🙂 det er jo derfor jeg spør hvor dere jobber. Men bare en svarte på det så.. Anonymkode: a434f...748
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #28 Skrevet 6. juli 2022 Just now, Anonym bruker said: Nei, jeg finner det jo ikke seriøst over alt 🙂 det er jo derfor jeg spør hvor dere jobber. Men bare en svarte på det så.. Anonymkode: a434f...748 Tror du trygt kan anta at ditt arbeidssted er det uvanlige, og at alle rundt deg kjenner til fredagskaffe. Helsevesenet, advokatfirma, barnehager, skoler, kommunen, frisører+++++ Anonymkode: f62cc...f6b
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #29 Skrevet 6. juli 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Men er dere for at det skal være sånn? Jeg jobber i et byrå hvor vi en sjelden gang kan bestille pizza hvis vi har jobbet utover kvelden. Vi kan også gå ut etter arbeidstid fredager og ta en øl eller brus for den del. Aldri noe røyk og godteri på jobb. Anonymkode: a434f...748 Selvsagt er jeg for at vi skal beholde fredagskosen. Ukens høydepunkt. Det er mange år siden noen røyket her, så det er ikke aktuelt og kan heller ikke sammenlignes med et sosialt tiltak som fredagskos. Anonymkode: ec629...34c
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #30 Skrevet 6. juli 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Nei, jeg finner det jo ikke seriøst over alt 🙂 det er jo derfor jeg spør hvor dere jobber. Men bare en svarte på det så.. Anonymkode: a434f...748 Nå jobber jeg i det offentlige, men har vært privat før. Fredagskos over hele linjen 🍰🍩 Anonymkode: ec629...34c
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #31 Skrevet 6. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Selvsagt er jeg for at vi skal beholde fredagskosen. Ukens høydepunkt. Det er mange år siden noen røyket her, så det er ikke aktuelt og kan heller ikke sammenlignes med et sosialt tiltak som fredagskos. Anonymkode: ec629...34c Ok. Jeg syns bare det ser veldig rart ut. Jeg har forresten jobbet på skole, og det var ikke sånt der heller. Anonymkode: a434f...748
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #32 Skrevet 6. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ok. Jeg syns bare det ser veldig rart ut. Jeg har forresten jobbet på skole, og det var ikke sånt der heller. Anonymkode: a434f...748 Du synes det ser rart ut å ha fredagskos? Anonymkode: 81d5d...6df
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #33 Skrevet 6. juli 2022 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Men er dere for at det skal være sånn? Jeg jobber i et byrå hvor vi en sjelden gang kan bestille pizza hvis vi har jobbet utover kvelden. Vi kan også gå ut etter arbeidstid fredager og ta en øl eller brus for den del. Aldri noe røyk og godteri på jobb. Anonymkode: a434f...748 Får ikke ansatte røyke i pausen? Og det er jo gjerne ikke arbeidsplassen som kjøper inn kake, men kollegaer bytter på å bake/ta med noe godt på fredagen ( noe som gjør det vanskeligere å si nei - noen tar et nei som et direkte angrep) Anonymkode: 06fba...4ce
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #34 Skrevet 6. juli 2022 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Du synes det ser rart ut å ha fredagskos? Anonymkode: 81d5d...6df Ja? Anonymkode: a434f...748
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #35 Skrevet 6. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Får ikke ansatte røyke i pausen? Og det er jo gjerne ikke arbeidsplassen som kjøper inn kake, men kollegaer bytter på å bake/ta med noe godt på fredagen ( noe som gjør det vanskeligere å si nei - noen tar et nei som et direkte angrep) Anonymkode: 06fba...4ce Nei, ingen vil røyke på jobb her. Det hender vi kan ta en festrøyk om vi får ut på bar en fredag. Det kan skje et par ganger i måneden, oftere for noen. Det går vel under fredagskos da kanskje. Anonymkode: a434f...748
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #36 Skrevet 6. juli 2022 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Ja? Anonymkode: a434f...748 Da er det nok heller du som er litt rar, enn alle andre. Anonymkode: 81d5d...6df
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #37 Skrevet 6. juli 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg er så frekk at jeg tar med noe sunt å jafser på. sløser ikke bort kalorier på ting jeg ikke virkelig elsker. Så gjentar bare : Nei takk. Anonymkode: 7dcf5...c4a Dette. Bør holde det. Nei takk. Trenger ikke forklare hvorfor. Anonymkode: 7598a...409
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #38 Skrevet 7. juli 2022 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Jeg gikk ned 40 kg for fire år siden. Og jeg er fortsatt der jeg ønsker å være vektmessig. Det betyr ikke at det er lett å holde vekta, men jeg klarer det. Jeg legger lett på meg så jeg må holde meg til planen. Jeg spiser normal og variert mat. På jobb er det ofte kos, sjokolade, kake, vafler osv. En ting jeg har kuttet ut etter jeg gikk ned en pliktspising. Jeg er ikke veldig glad i kaker så det gjør meg ingenting å kutte det ut. Har vi sjokolade kan jeg godt ta én bit til kaffen. Jeg har en kollega som konstant maser, ta en bit da, ta et lite stykke, ett kakestykke skader ikke. Jeg skjønner at det kanskje er litt uhøflig samtidig så tenker jeg at dette må man vel få velge selv? Jeg sammenligner det litt med å tvinge en tørrlagt alkoholiker til å ta én øl. Jeg vet den sammenligningen er litt drøy, men for å få frem poenget så bruker jeg det. Jeg var VELDIG tykk før og jeg vil ikke tilbake. Jeg må passe på og gjøre aktive valg. Jeg prioriterer vanlig mat og jeg «sparer» heller de kaloriene til middag og eventuelt dessert med familien. Hadde det bare vært kake innimellom på jobb, men det er kos minst to ganger i uka. Så gi meg din oppriktige mening. Er det så uhøflig å takke nei til noe man egentlig ikke er så glad i? Anonymkode: aeee1...957 Nei, absolutt ikke. Anonymkode: e7fd4...5ff
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #39 Skrevet 7. juli 2022 Selvsagt er det lov å si nei til å spise kake når man ikke har lyst på. Det er ikke nødvendig å forklare hvorfor heller, bare si nei takk ikke i dag. Eller har ikke lyst på i dag. Kos deg sammen med dem med en kopp kaffe eller te eller noe og prat om hyggelige ting så de glemmer å mase om kake 😛 Anonymkode: 3b927...7a7
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #40 Skrevet 7. juli 2022 Ja, det er valgfritt å spise kake, men det er også valgfritt å tilby og nøde de andre. Anonymkode: bc408...a59
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #41 Skrevet 9. juli 2022 Anonym bruker skrev (På 7.7.2022 den 11.52): Ja, det er valgfritt å spise kake, men det er også valgfritt å tilby og nøde de andre. Anonymkode: bc408...a59 Å nøde er frekt. Anonymkode: 972a1...3e0
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #42 Skrevet 9. juli 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Å nøde er frekt. Anonymkode: 972a1...3e0 Å nøde er i mange norske kulturer det eneste høflige. Mange steder skal man si "nei, takk" både 1. og andre gang man blir tilbtilbudt hvis man vil være brukbart høflig. Anonymkode: bc408...a59
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #43 Skrevet 9. juli 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Å nøde er i mange norske kulturer det eneste høflige. Mange steder skal man si "nei, takk" både 1. og andre gang man blir tilbtilbudt hvis man vil være brukbart høflig. Anonymkode: bc408...a59 Ikke på jobb. Hjemme hos folk er kutymen en annen. Anonymkode: 972a1...3e0
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #44 Skrevet 9. juli 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Ikke på jobb. Hjemme hos folk er kutymen en annen. Anonymkode: 972a1...3e0 Det kommer nok an på hvor du er. Anonymkode: bc408...a59
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #45 Skrevet 9. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det kommer nok an på hvor du er. Anonymkode: bc408...a59 Nei. Alle arbeidsplasser er et miljø som skal være litt mer formelt enn hjemme. (Selv bor jeg i nord, der er de gærne etter kake, og nøding ligger i kulturen. Men det er likevel ikke OK på jobb.) Anonymkode: 972a1...3e0
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #46 Skrevet 9. juli 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Nei. Alle arbeidsplasser er et miljø som skal være litt mer formelt enn hjemme. (Selv bor jeg i nord, der er de gærne etter kake, og nøding ligger i kulturen. Men det er likevel ikke OK på jobb.) Anonymkode: 972a1...3e0 Selvsagt kan man nøde, og selvsagt kan du si pent nei takk. Takler du ikke det får du ta deg en runde psykolog igjen. Anonymkode: 12c11...dfb
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #47 Skrevet 9. juli 2022 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Selvsagt kan man nøde, og selvsagt kan du si pent nei takk. Takler du ikke det får du ta deg en runde psykolog igjen. Anonymkode: 12c11...dfb Selv liker jeg kake og må ikke nødes. Det er HI som er lei, ikke jeg. Jeg bare påpeker at nøding er frekt, noe det er. Anonymkode: 972a1...3e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå