Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #26 Skrevet 6. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Bare et lite spørsmål; Hva kan man drikke når man faster? For man kan drikke noe? Anonymkode: 04756...356 Alt uten kcal. Anonymkode: 861b0...ebf
Elina Skrevet 6. juli 2022 #27 Skrevet 6. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Bare et lite spørsmål; Hva kan man drikke når man faster? For man kan drikke noe? Anonymkode: 04756...356 En klassisk faste er med kun vann men mange drikker kaffe og te under fasten. Selv faster jeg kun på vann men kan drikke kaffe/te etter 16 timer. Hva du velger er mer opp til deg og hva du er mest komfortabel med. Brus/saft uten sukker er ikke bra å drikke under fasten av forskjellige grunner (noe med at det kan trigge fordøyelse enzymer etc lure kroppen til at nå er det mat)
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #28 Skrevet 6. juli 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Alt uten kcal. Anonymkode: 861b0...ebf sukkerfri brus også? Anonymkode: 04756...356
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #29 Skrevet 6. juli 2022 Elina skrev (Akkurat nå): En klassisk faste er med kun vann men mange drikker kaffe og te under fasten. Selv faster jeg kun på vann men kan drikke kaffe/te etter 16 timer. Hva du velger er mer opp til deg og hva du er mest komfortabel med. Brus/saft uten sukker er ikke bra å drikke under fasten av forskjellige grunner (noe med at det kan trigge fordøyelse enzymer etc lure kroppen til at nå er det mat) ah okey Takk for uftyllende svar/forklaring Anonymkode: 04756...356
Elina Skrevet 6. juli 2022 #30 Skrevet 6. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): sukkerfri brus også? Anonymkode: 04756...356 Nei, det er ikke anbefalt men spørs hvem du skal lytte til. Sukkerfri brus kan trigge kroppen til å tro at mat er på vei og det er ikke ønskelig.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #31 Skrevet 6. juli 2022 Jeg har fasta hele livet jeg. Jeg trenger ikke så mye mat. En solid lunsj og middag så trenger jeg ikke mer. Anonymkode: 0ee2c...e92
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #32 Skrevet 6. juli 2022 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): sukkerfri brus også? Anonymkode: 04756...356 Absolutt. Alle de nyfrelst religiøse skriker om bare vann. Men man skal jo leve. Anonymkode: 861b0...ebf
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #33 Skrevet 6. juli 2022 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Jepp, blir sikkert bra å sitte skrubbsulten og slapp på jobb og gjøre masse feil. Kjøring av bil i halvsvime er også sunt og morsomt! Anonymkode: cffed...5a0 Akkurat det er veldig individuelt. Jeg spiser ikke frokost og gjerne sen lunsj, så periodisk faste ligger i rutinene mine før det ble en greie. I og med jeg var en av de som la på meg lettere enn andre i familien, lærte jeg tidlig å kun spise når jeg faktisk var sulten og la fra meg den om å absolutt skulle spise opp alt tross jeg var mett. Etter vi passerte 30 er jeg og en til eneste normalvektige i familien. Under en familieferie kom det ganske tydelig frem at jeg var den som ble minst påvirket når måltider ble skjøvet på, flere var nesten mannevonde når det tok for lang tid. Jeg var helt uanfektet. Anonymkode: 1ebfd...e75
Elina Skrevet 6. juli 2022 #34 Skrevet 6. juli 2022 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Absolutt. Alle de nyfrelst religiøse skriker om bare vann. Men man skal jo leve. Anonymkode: 861b0...ebf Nyreligiøs?? Nei, det er ikke det det handler om, det handler om å få resultater og hvis man ved å drikke sukkerfrie produkter får kroppen til å avslutte fasten så sier det seg selv at det ikke er så lurt. Ikke alle drikker brus til vanlig så hvorfor starte nå?
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #35 Skrevet 6. juli 2022 Elina skrev (15 minutter siden): Nyreligiøs?? Nei, det er ikke det det handler om, det handler om å få resultater og hvis man ved å drikke sukkerfrie produkter får kroppen til å avslutte fasten så sier det seg selv at det ikke er så lurt. Ikke alle drikker brus til vanlig så hvorfor starte nå? Kroppen får ikke plutselig tilført brennbare kalorier av kalorifri drikke. Anonymkode: 861b0...ebf
Elina Skrevet 6. juli 2022 #36 Skrevet 6. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kroppen får ikke plutselig tilført brennbare kalorier av kalorifri drikke. Anonymkode: 861b0...ebf Nei, men det trigger enzymer som lurer kroppen til å tro at den har det. Det er hele poenget. Men uansett mange forskjellige meninger rundt dette men det er lurt å ha det i bakhodet om resultatene uteblir. En forsker innen faste og ernæring var på podcasten til Joe Rogan og fortalte at kaffe (til og med) også trigger enzymer i leveren som starter forbrenningen mens en annen ekspert fortalte at kaffe kan ha positive egenskaper for fasten. Sånn er det, mye uenighet. Jeg for min del drikker vann fordi jeg rett og slett spyr av te på tom mage, og kaffe gir meg skjelvinger. Jeg synes det er ok å drikke kaffe etter 16 timer og fortsette fasten til 18 timer. Det er min personlige erfaring men det er jo ikke slik for alle. Sukkerfri drikke er ikke noe jeg drikker til vanlig uansett. Jeg tror det er lurt å tilpasse fasten til eget behov slik at man kan faste over en lengre periode uten problemer. Om det er noe som ikke fungerer for deg i lengden så vil du mest sannsynlig ikke fortsette. Om det betyr sukkerfri brus for deg så er jo det ok, for andre som ikke pleier å drikke det så er det ingen vits å starte nå. Kaffe/te må man jo bare prøve seg fram på.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #37 Skrevet 7. juli 2022 Elina skrev (16 timer siden): En forsker innen faste og ernæring var på podcasten til Joe Rogan og fortalte at kaffe (til og med) også trigger enzymer i leveren som starter forbrenningen mens en annen ekspert fortalte at kaffe kan ha positive egenskaper for fasten. Sånn er det, mye uenighet. Om man faster for å gå ned i vekt, er jo dette svært gunstig! Hvis kaffe trigger forbrenningen, vil det jo si at du forbrenner energi=mister kg. Jeg har iallefall drukket masse kaffe gjennom hele dagen, så kanskje det har bidratt til det store vekttapet? Jeg har ikke vært veldig streng med annet enn at jeg faster og spiser helst i spisevinduet. Har unnet meg både kaker, is, chips og vin i helg og bursdag. HI Anonymkode: fa650...df9
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #38 Skrevet 7. juli 2022 Elina skrev (20 timer siden): Nei, det er ikke anbefalt men spørs hvem du skal lytte til. Sukkerfri brus kan trigge kroppen til å tro at mat er på vei og det er ikke ønskelig. Ja det har jeg igrunn hørt før i forbindelse med andre måter å gå ned på. Jeg har hatt god suksess med lavkarbo tidligere og da drikker jeg brus. Mye😆 men kan jo prøve å ikke gjøre det nå Anonymkode: 04756...356
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #39 Skrevet 9. juli 2022 Anonym bruker skrev (På 7.7.2022 den 11.25): Om man faster for å gå ned i vekt, er jo dette svært gunstig! Hvis kaffe trigger forbrenningen, vil det jo si at du forbrenner energi=mister kg. Jeg har iallefall drukket masse kaffe gjennom hele dagen, så kanskje det har bidratt til det store vekttapet? Jeg har ikke vært veldig streng med annet enn at jeg faster og spiser helst i spisevinduet. Har unnet meg både kaker, is, chips og vin i helg og bursdag. HI Anonymkode: fa650...df9 Men sukkerfri brus setter ikke i gang forbrenningen. Den kan i stedet sette i gang insulinproduksjon. Og dét er veldig ugunstig. Anonymkode: 120d5...2aa
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #40 Skrevet 9. juli 2022 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Men sukkerfri brus setter ikke i gang forbrenningen. Den kan i stedet sette i gang insulinproduksjon. Og dét er veldig ugunstig. Anonymkode: 120d5...2aa Ja, brus tenker jeg er lurt å avstå fra, både med og uten sukker. Anonymkode: fa650...df9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå