Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #1 Skrevet 5. juli 2022 eller ville du blitt fornærma? Saken er at vi har en litt eldre venninne som snart fyller 50. Hun er ei pen dame, og er også snerten og slank. Flink med antrekk osv, men når det gjelder makeup, så er hun ikke så flink. Hun bruker det samme som hun gjorde da hun var 20 år, og alt nytt går henne hus forbi når det gjelder akkurat det. Vi er noen venninner som har tenkt på å booke time for veiledning i makeup som gave, og det koster ganske mye. Vi har også undersøkt ulike som driver med dette og tror vi har funnet en av de beste. Ved siden av vil vi gi henne gavekort på parfymeri. Så ville dere blitt glad for denne gaven om dere likte makeup osv? Anonymkode: fe916...285
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #2 Skrevet 5. juli 2022 Jeg ville blitt veldig glad for det, men ut i fra det er det jo ikke lett å si hvordan hun reagerer. Anonymkode: 0de8c...a13
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #3 Skrevet 5. juli 2022 Hadde sett på det som en svært unyttig gave. Ville mest sannsynlig takket pent for gaven og ikke benyttet meg av den Anonymkode: 34274...e20
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #4 Skrevet 5. juli 2022 Nei, det tror jeg ikke. Ikke fordi jeg ville blitt fornærmet, men fordi jeg tenker at jeg sminker meg som jeg vil og har ingen interesse av å få opplæring i det av andre. Har vært på noe sånt i et utdrikningslag og det var så kleint at jeg fikk vondt. Sist jeg hadde bursdag fikk jeg massasje, igjen. Selvom jeg er stiv og støl og har en hektisk hverdag og sikkert hadde hatt godt av massasje så er ikke det noe jeg liker. Jeg vil ikke at andre skal ta på kroppen min. Jeg fikk den i januar og har enda ikke prioritert å bestille time... Anonymkode: 037c6...c65
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #5 Skrevet 5. juli 2022 For meg hadde det vært fullstendig bortkasta, MEN det er en flott gave. Hadde jeg fått en liknende gave (frisør, massasje e.l.), så ville jeg jublet. Anonymkode: 722e2...49a
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #6 Skrevet 5. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei, det tror jeg ikke. Ikke fordi jeg ville blitt fornærmet, men fordi jeg tenker at jeg sminker meg som jeg vil og har ingen interesse av å få opplæring i det av andre. Har vært på noe sånt i et utdrikningslag og det var så kleint at jeg fikk vondt. Sist jeg hadde bursdag fikk jeg massasje, igjen. Selvom jeg er stiv og støl og har en hektisk hverdag og sikkert hadde hatt godt av massasje så er ikke det noe jeg liker. Jeg vil ikke at andre skal ta på kroppen min. Jeg fikk den i januar og har enda ikke prioritert å bestille time... Anonymkode: 037c6...c65 Kan du bruke gavekortet på Massage på feks oljer, hudprodukter osv? Ofte selges slike ting på disse stedene. Ring og spør! Anonymkode: 45f70...f02
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #7 Skrevet 5. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Kan du bruke gavekortet på Massage på feks oljer, hudprodukter osv? Ofte selges slike ting på disse stedene. Ring og spør! Anonymkode: 45f70...f02 Nei, dette er ei dame som driver utelukkende med massasje i ulike varianter. Oljer og hudprodukter får jeg også alltid, bruker det aldri Jeg er bare ikke "den dama" Anonymkode: 037c6...c65
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #8 Skrevet 5. juli 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jeg ville blitt veldig glad for det, men ut i fra det er det jo ikke lett å si hvordan hun reagerer. Anonymkode: 0de8c...a13 Så bra! Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Nei, det tror jeg ikke. Ikke fordi jeg ville blitt fornærmet, men fordi jeg tenker at jeg sminker meg som jeg vil og har ingen interesse av å få opplæring i det av andre. Har vært på noe sånt i et utdrikningslag og det var så kleint at jeg fikk vondt. Sist jeg hadde bursdag fikk jeg massasje, igjen. Selvom jeg er stiv og støl og har en hektisk hverdag og sikkert hadde hatt godt av massasje så er ikke det noe jeg liker. Jeg vil ikke at andre skal ta på kroppen min. Jeg fikk den i januar og har enda ikke prioritert å bestille time... Anonymkode: 037c6...c65 Dette blir litt annerledes enn i et utdrikningslag 🙂 hele settingen er profesjonell og seriøs da. Anonymkode: fe916...285
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #9 Skrevet 5. juli 2022 For meg hadde det vært helt verdiløst og hadde trolig ikke benyttet meg av det. Jeg bruker mascara bare da. Jeg ville vel heller gitt venninna mi ros de gangene hun traff bedre på sminken. Hadde en venninne som brukte kajal under øynene. Hun fikk bitte små øyne. De gangene hun bare hadde mascara passet jeg på å gi ros for at hun så fresh og våken ut, heldig du som egentlig ikke trenger å sminke deg nesten. Hun har kuttet ut kajal nå. 😂 Anonymkode: b506c...b55
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #10 Skrevet 5. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): For meg hadde det vært helt verdiløst og hadde trolig ikke benyttet meg av det. Jeg bruker mascara bare da. Jeg ville vel heller gitt venninna mi ros de gangene hun traff bedre på sminken. Hadde en venninne som brukte kajal under øynene. Hun fikk bitte små øyne. De gangene hun bare hadde mascara passet jeg på å gi ros for at hun så fresh og våken ut, heldig du som egentlig ikke trenger å sminke deg nesten. Hun har kuttet ut kajal nå. 😂 Anonymkode: b506c...b55 Ja, hun her velger også litt feil når det gjelder å bruke div. Som nevnt så er hun en pen dame, og hun er interessert i makeup osv, men tør liksom ikke prøve noe nytt. Highlight osv vil jo fremheve mye, og det er litt forskjell på farger en kan bruke i ulike aldre. Hun er egentlig ganske forfengelig, men desto større er sjansen for at hun kan ta det som en fornærmelse. Ikke så lett å vite med henne. Anonymkode: fe916...285
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #11 Skrevet 5. juli 2022 Men hvorfor skal dere ‘hjelpe’ henne når hun ikke trenger/ønsker hjelp? Hvorfor er det viktig for dere at hun sminker seg ‘riktig’? Jeg syns dere er dårlige venninner som snakker om henne bak ryggen hennes i stede for til henne! Anonymkode: 6a51c...157
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #12 Skrevet 5. juli 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Så bra! Dette blir litt annerledes enn i et utdrikningslag 🙂 hele settingen er profesjonell og seriøs da. Anonymkode: fe916...285 Ja absolutt, men jeg misliker folk jeg ikke kjenner i intimsona mi. Det var profesjonelt der jeg var og, men de skulle kjenne og vise og demonstrere i ansiktet mitt. Det liker jeg ikke. Anonymkode: 037c6...c65
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #13 Skrevet 5. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Men hvorfor skal dere ‘hjelpe’ henne når hun ikke trenger/ønsker hjelp? Hvorfor er det viktig for dere at hun sminker seg ‘riktig’? Jeg syns dere er dårlige venninner som snakker om henne bak ryggen hennes i stede for til henne! Anonymkode: 6a51c...157 ? Ingen har sagt noe negativt om henne her altså. Mer sånn "tenk så kledelig det og det ville vært" og sånn. Vi sier liksom ikke at hun ikke er fin. Vi har snakket om makeup også, uten å være så konkrete. Anonymkode: fe916...285
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #14 Skrevet 5. juli 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): ? Ingen har sagt noe negativt om henne her altså. Mer sånn "tenk så kledelig det og det ville vært" og sånn. Vi sier liksom ikke at hun ikke er fin. Vi har snakket om makeup også, uten å være så konkrete. Anonymkode: fe916...285 Men dere skaper fremdeles et behov hun ikke har, for at hun skal passe til det dere syns er fint. Det er dårlige venninner. Anonymkode: 6a51c...157
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #15 Skrevet 5. juli 2022 Jeg hadde ikke blitt fornærmet, men jeg hadde nok ikke komet til å benyttet meg av gaven. Nå vet ikke jeg hva slags tilbud som finnes der dere bor, men hadde det vært mulig å gi et gavekort et sted der makeup veilednig var en del av tilbudet, men hvor hun eventuelt også kan velge å bruke gavekortet på produkter eller andre ting de selger? Da blir det ikke bortkastet hvis hun ikke ønsker en time. Anonymkode: 280c5...ef9
sug lut Skrevet 5. juli 2022 #16 Skrevet 5. juli 2022 Vi synes kollektivt at du er stygt sminket. Gratulerer med dagen.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #17 Skrevet 5. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde ikke blitt fornærmet, men jeg hadde nok ikke komet til å benyttet meg av gaven. Nå vet ikke jeg hva slags tilbud som finnes der dere bor, men hadde det vært mulig å gi et gavekort et sted der makeup veilednig var en del av tilbudet, men hvor hun eventuelt også kan velge å bruke gavekortet på produkter eller andre ting de selger? Da blir det ikke bortkastet hvis hun ikke ønsker en time. Anonymkode: 280c5...ef9 Hun får kjøpt produkter der også, men det er svindyrt, og da blir det sikkert råd og diverse med på kjøpet uansett. Er redd hun ikke vil vite hvordan å bruke alt. Bra du ikke ville blitt fornærmet ihvertfall 🙂 Anonymkode: fe916...285
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #18 Skrevet 5. juli 2022 sug lut skrev (2 minutter siden): Vi synes kollektivt at du er stygt sminket. Gratulerer med dagen. Nei vi syns ikke at hun er stygt sminket. Hun var alltid den mest forfengelige av oss som satt timesvis foran speilet, og siden hun var eldre så var hun på diskotek ol noen år før oss, og det var sminke i massevis. Hun er der litt enda, og der er ikke stygt, men hun kunne blitt veldig mye mer fin da. Anonymkode: fe916...285
amandine Skrevet 5. juli 2022 #19 Skrevet 5. juli 2022 Jeg hadde ikke likt det. Jeg sminker meg som jeg vil. Og det gjør venninnene mine også. Jeg vet også UTROLIG mange som er såkalt flinke som jeg ikke synes sminker seg pent, spesielt de som velter på med skygger og highlighter og så videre. Som jeg oppfatter deg, litt, kanskje, HI, som fremhever at venninnen din er litt eldre enn deg. Det høres ut som om du synes hun er litt ute på dato. Det gavekortet hadde blitt liggende i skuffen hos meg.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #20 Skrevet 5. juli 2022 amandine skrev (7 minutter siden): Jeg hadde ikke likt det. Jeg sminker meg som jeg vil. Og det gjør venninnene mine også. Jeg vet også UTROLIG mange som er såkalt flinke som jeg ikke synes sminker seg pent, spesielt de som velter på med skygger og highlighter og så videre. Som jeg oppfatter deg, litt, kanskje, HI, som fremhever at venninnen din er litt eldre enn deg. Det høres ut som om du synes hun er litt ute på dato. Det gavekortet hadde blitt liggende i skuffen hos meg. Det blir jo forandringer i hud osv når man blir eldre, og makeup bør jo tilpasses det. Sånn er det jo bare, og det har ikke noe med å gå ut på dato å gjøre. Skygger og highlighter har utrolig fin effekt når man kan bruke det, og det er jo de som er veldig flinke på dette, selv om det selvfølgelig er de som ikke helt kan det også. Vi undersøkte veldig nøye pluss at de fikk veldig god omtale. Da må vi jo stole på at de er dyktige. Anonymkode: fe916...285
Ekspatt Skrevet 5. juli 2022 #21 Skrevet 5. juli 2022 Jeg hadde ikke blitt fornærmet, men jeg hadde heller ikke satt pris på et slikt gavekort. Jeg er voksen nok til å selv avgjøre hvordan jeg vil sminke meg, og jeg har tilgang på internett dersom jeg finner ut at jeg ønsker å søke opp hjelp til å endre på rutinene mine, bl.a. ved å oppsøke et sted som jobber med slikt. Det ville blitt for dumt om folk rundt meg skulle ment at jeg skulle fått en forandring jeg ikke selv ber om. Ser at mange andre her svarer det samme, men jeg får ikke helt inntrykk av at det går inn hos deg. Det virker som om du har fokus på at ditt og datt er så fint og pent.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #22 Skrevet 5. juli 2022 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Nei vi syns ikke at hun er stygt sminket. Hun var alltid den mest forfengelige av oss som satt timesvis foran speilet, og siden hun var eldre så var hun på diskotek ol noen år før oss, og det var sminke i massevis. Hun er der litt enda, og der er ikke stygt, men hun kunne blitt veldig mye mer fin da. Anonymkode: fe916...285 Men tenk om hun faktisk synes hun er fin som hun er med den sminken hun bruker. Jeg synes en slik gave med den begrunnelsen dere bruker er en dårlig gave, og kun en gave gitt fordi dere ønsker å forandre på henne. Anonymkode: 82cdc...2dc
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #23 Skrevet 5. juli 2022 Ekspatt skrev (6 minutter siden): Jeg hadde ikke blitt fornærmet, men jeg hadde heller ikke satt pris på et slikt gavekort. Jeg er voksen nok til å selv avgjøre hvordan jeg vil sminke meg, og jeg har tilgang på internett dersom jeg finner ut at jeg ønsker å søke opp hjelp til å endre på rutinene mine, bl.a. ved å oppsøke et sted som jobber med slikt. Det ville blitt for dumt om folk rundt meg skulle ment at jeg skulle fått en forandring jeg ikke selv ber om. Ser at mange andre her svarer det samme, men jeg får ikke helt inntrykk av at det går inn hos deg. Det virker som om du har fokus på at ditt og datt er så fint og pent. Hun har sagt et par ganger at hun har lyst til å prøve noe nytt, men vi vet jo alle hvor vanskelig sånt kan være, spesielt uten noen til å rådføre seg med. Hun ville aldri tatt seg råd til dette. Joda, jeg tar alke svar her i betrakning og vi skal nok ta en revurdering på det. Anonymkode: fe916...285
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #24 Skrevet 5. juli 2022 Om hun har sminket seg tilnærmet lik alltid så må dere huske på at det er dette er slik hun ser seg selv. Det er ikke sikkert hun har lyst til å bli annerledes selv om hun av og til har lyst til å prøve noe nytt for det er jo dette som er henne. Ettersom vi knytter identitet til det vi ser i speilet, kan det å bli sendt på "bli ny" opplæring føles som et ganske kraftig hint om at man ikke ser så bra ut. Jeg er ikke ung og huden min er som den er og det er ikke viktig for meg å dekke til eller lage skygger der det ikke er skygger etc. Jeg sminker meg ikke (annet enn maskara og litt leppestift om jeg skal på fest eller i selskap). Regner med mange som bryr seg om sminke synes det er mye som kunne vært annerledes med meg. Når jeg står opp og ser meg i speilet er det meg jeg ser. Jeg har venninner som bruker mye sminke. En av dem kunne ikke bruke sminke på en stund og hun trengte tid på å venne seg til speilbildet sitt og tillate seg å gå ut slik for det var ikke den hun var vant med. Anonymkode: b8c50...94b
LillaGorilla♥♥ Skrevet 5. juli 2022 #25 Skrevet 5. juli 2022 Jeg hadde ikke sett nytteverdien i noe sånt altså. Jeg sminker meg sånn jeg gjør fordi jeg har lyst, og jeg gidder ikke bruke lassevis med sminke, penger og tid for at jeg skal se ut slik vennene mine eventuelt skulle ønske. Kan fort være det er slik for henne også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå