Gå til innhold

Noen som har campet på Daftø?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en anbefaling har jeg booket tre netter på Daftø camping, i telt med unger. Dette har jeg aldri gjort før, så nå er jeg på jakt etter tips og gode ideer som gjør oppholdet og turen så bra som mulig! 
Vi har bestilt frokost, men må ellers ordne oss selv. Stemmer det at det er kokemuligheter i et slags felleskjøkken? 
Hva slags tips oh råd har du?😊

Anonymkode: 812e0...e4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har bodd der i hytte. Vi spiste på restauranten én dag, og lagde mat i felles grillområde én dag. 

Det var kjekt det. Vi badet i bassengene, i sjøen og var i Daftølsnd.

Det som var annerledes enn det jeg er vant til fra Norge var graden av fyll på dagtid, i bassengområdet.  Men det kan like gjerne ha vært gjengen som var der akkurat når vi var der

Kos dere. Vi digget det. 

Anonymkode: 5b6c9...fa2

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Vi har bodd der i hytte. Vi spiste på restauranten én dag, og lagde mat i felles grillområde én dag. 

Det som var annerledes enn det jeg er vant til fra Norge var graden av fyll på dagtid, i bassengområdet.  Men det kan like gjerne ha vært gjengen som var der akkurat når vi var der

Kos dere. Vi digget det. 

Dette reagerte vi på da vi var der også. Masse fulle foreldre som ikke hadde kontroll på barna sine i det hele tatt. Det er riktig nok 8 år siden, og vi var der i bare 3 dager, så vet jo ikke om det er sånn fortsatt og hele tiden...

Anonymkode: fbbce...704

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kos dere. Vi digget det. 

Tusen takk for svar! 
Dagsfylla på camping er vel en av Line fordommer, men tenker at vi får gjøre det beste ut av det. 
men det et altså mulig med grilling/matlaging på fellesområde, det er kjekt!

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Tusen takk for svar! 
Dagsfylla på camping er vel en av Line fordommer, men tenker at vi får gjøre det beste ut av det. 
men det et altså mulig med grilling/matlaging på fellesområde, det er kjekt!

Det er ikke sånn alle steder altså. Vi har vært på mange campingplasser (i Norge) og aldri opplevd det på det nivået det var på Daftø. Må sies at det var mest nordmenn da...

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Det er ikke sånn alle steder altså. Vi har vært på mange campingplasser (i Norge) og aldri opplevd det på det nivået det var på Daftø. Må sies at det var mest nordmenn da...

Jeg har aldri vært på camping i koen særlig grad, men har alltid tenkt på det litt sånn dessverre. Håper det er bedre nå🤞🏼

Skrevet

Vært en gjeng på daftø i telt i 2019 og 2020. Vi var 8 barn og 8 voksne og hadde det veldig fint :) ungene koste seg på lekeplassen rett ved teltplassen, vi grillet, badet, dro på «daftø tivoli» og badet. Vi var jo en stor gjeng så vi hadde med oss gassgrill, men spiste middag på resturanten også.

Barna fløy rundt å koste seg veldig. Aldersspennet var 2 til 13 år :) Vi synes det var helt knall.

Anonymkode: 0f98e...d54

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Dette reagerte vi på da vi var der også. Masse fulle foreldre som ikke hadde kontroll på barna sine i det hele tatt. Det er riktig nok 8 år siden, og vi var der i bare 3 dager, så vet jo ikke om det er sånn fortsatt og hele tiden...

Ja, akkurat det som sjokkerte meg også.. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Vært en gjeng på daftø i telt i 2019 og 2020. Vi var 8 barn og 8 voksne og hadde det veldig fint :) ungene koste seg på lekeplassen rett ved teltplassen, vi grillet, badet, dro på «daftø tivoli» og badet. Vi var jo en stor gjeng så vi hadde med oss gassgrill, men spiste middag på resturanten også.

Barna fløy rundt å koste seg veldig. Aldersspennet var 2 til 13 år :) Vi synes det var helt knall.

Anonymkode: 0f98e...d54

Det høres hyggelig ut! Takk for svar 😊

Skrevet

Vi var med campingvogn før korona, og trivdes veldig. Nå grillet vi eller spiste på restaurant, så lagde ikke mat på felleskjøkken. Men er jo veldig tilrettelagt for barn der. Kan ikke si at jeg så noe overdrevet fyll heller. Så klart litt drikking av alkohol, men ingen rølp. Svenske campingplasser er også mye strengere på at det skal være stille klokka 23, enn hva norske er. I Sverige går det vakter rundt og sier ifra til alle som er litt for høylytte. 

Anonymkode: 8fb42...b63

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ikke bare Daftø det skjer, jeg har tidligere bodd rett ved en ganske populær campingplass. Stadig dagsfylla for foreldre der også, dessverre. Skal bare ta en øl i sola, vips så er de godt brisne hele gjengen 🙄 

Tilbake til Daftø, artig sted for unger med det meste av fasiliteter. Det er mulig å lage egen mat i fellesområde, basseng, lite «tivoli», restaurant med meny godt tilpasset smaksløkene til barn. Vi var der tre dager selv, holdt for min del, men det er jo individuelt. 

Anonymkode: ffa27...2ae

Skrevet

Vi har campet på Daftø to ganger, i 2018 og 2019. Så fantastisk, vi så ikke noe fulle folk eller lignende, bare familier som hadde det gøy. 

Kos dere! " schepp ohooooooi" ♡

Anonymkode: c5aab...fc3

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ikke bare Daftø det skjer, jeg har tidligere bodd rett ved en ganske populær campingplass. Stadig dagsfylla for foreldre der også, dessverre. Skal bare ta en øl i sola, vips så er de godt brisne hele gjengen 🙄 

Tilbake til Daftø, artig sted for unger med det meste av fasiliteter. Det er mulig å lage egen mat i fellesområde, basseng, lite «tivoli», restaurant med meny godt tilpasset smaksløkene til barn. Vi var der tre dager selv, holdt for min del, men det er jo individuelt. 

Anonymkode: ffa27...2ae

Vi har campet på Daftø to ganger, i 2018 og 2019. Så fantastisk, vi så ikke noe fulle folk eller lignende, bare familier som hadde det gøy. 

Kos dere! " schepp ohooooooi" ♡

Anonymkode: c5aab...fc3

Takk for svar! 

Vi blir i tre dager, det et nok teltdager for min del 😅

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar! 

Vi blir i tre dager, det et nok teltdager for min del 😅

Jeg tenker at dersom man ikke er helt telt-eksker så er det bra å velge en luksuscamøing som Daftø 🤩

Skrevet

Jeg tenker at dersom man ikke er helt telt-eksker så er det bra å velge en luksuscamøing som Daftø 🤩

Det var betryggende, takk😊😅

Skrevet
On 7/5/2022 at 10:18 AM, Anonym bruker said:

Etter en anbefaling har jeg booket tre netter på Daftø camping, i telt med unger. Dette har jeg aldri gjort før, så nå er jeg på jakt etter tips og gode ideer som gjør oppholdet og turen så bra som mulig! 
Vi har bestilt frokost, men må ellers ordne oss selv. Stemmer det at det er kokemuligheter i et slags felleskjøkken? 
Hva slags tips oh råd har du?😊

vi er ofte på dagsturer helt fantastisk sted :) hadde hytte en langhelg i fjor og det var bra,

Anonymkode: c1c3d...bd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...