Gå til innhold

Er camping veldig harry?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Poenget mitt var det evinnelige behovet for å «ta» andre på de valgene de tar. Med klima som joker. Kunne folk bare respektert hverandres valg så hadde man sluppet slikt. 

Anonymkode: 35a22...a30

Det kan jo være fordi vår eksistens avhenger av et fokus på klima? At noen campere bruker grilldress og går i Crocs blekner liksom noe veldig når man ser hvilke konsekvenser all reisingen har for jorda.

Hvorfor reagerte du ikke like sterkt på hi sitt innlegg om camping var harry? Hvorfor ikke denne forsvarstalen da? Fordi det ikke angikk deg personlig, kanskje?

Anonymkode: c19e7...c6b

Fortsetter under...

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det kan jo være fordi vår eksistens avhenger av et fokus på klima? At noen campere bruker grilldress og går i Crocs blekner liksom noe veldig når man ser hvilke konsekvenser all reisingen har for jorda.

Hvorfor reagerte du ikke like sterkt på hi sitt innlegg om camping var harry? Hvorfor ikke denne forsvarstalen da? Fordi det ikke angikk deg personlig, kanskje?

Da kan man jo lage egne tråder om klima. I tråder som ikke omhandler klima blir slikt som dette kun avsporing . Rart med det altså… det er mer populært å krydre andres tråder som ikke er klimatråder enn å lage egne tråder om temaet…

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Poenget mitt var det evinnelige behovet for å «ta» andre på de valgene de tar. Med klima som joker. Kunne folk bare respektert hverandres valg så hadde man sluppet slikt. 

Det samme gjelder jo alle tema, da kan man bare legge ned forumet da.

Anonymkode: 09568...6f7

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det samme gjelder jo alle tema, da kan man bare legge ned forumet da.

Man kommer langt med å følge reglene. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hvilken regel brøt anonym c6b?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvilken regel brøt anonym c6b?

Avsporing feks

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Avsporing feks

Den samme som du bryter altså.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Den samme som du bryter altså.

Helt sant. Så avslutter her.

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Jeg syns du bør tåle at noen kommer inn på noe annet i trådene. Nå syns jeg at det er veldig bra at noen faktisk er engasjerte og bryr seg om miljøet, for helt ærlig så er det ikke veldig mange her som nevner det! Så litt "avsporing" må vi da akseptere her. 

Anonymkode: 8df6e...24e

Skrevet

Det er mer Harry å reise på sydenturer enn camping

Anonymkode: 88791...ffc

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Avsporing feks

Det var jo ingen avsporing da, ærlig talt.

Hi spurte om en bestemt ferietype var harry. Jeg svarte at en annen ferietype er mer harry, og grunnga det. Jeg var fremdeles godt innenfor trådens tema.

Hvorfor gir det deg kløe at noen introduserer klimafiendtlige ferier som noe harry?

Skrevet

Om det er harry vet jeg ikke, men det er jo veldig tett og veldig mye folk. Jeg orker ikke det, blir sliten av andres musikk, festing, krangling og skråling. 

Skrevet

Det er som å spørre om det er harry å dra til Sverige. Ja, det er sylharry å dra til Nordby for å handle flesk og tobakk. Det er enda verre å ragge rundt i påsken i Strømstad. Men nei, det er ikke harry å dra til Uppsala for å se på sølvbibelen.

Anonymkode: 560d6...d2d

Annonse

Skrevet
Iiiiik skrev (27 minutter siden):

Om det er harry vet jeg ikke, men det er jo veldig tett og veldig mye folk. Jeg orker ikke det, blir sliten av andres musikk, festing, krangling og skråling. 

Dette. Om noe er eller ikke er harry tar jeg veldig sjeldent stilling til.

Men camping er ikke for oss. Vogna er liten (til og med store vogner er små), standarden er enkel, uteplassen er liten, naboene er på alle kanter og tett på, man hører alt, for det er ikke spesielt godt lydisolert. Både folk som er sent oppe og skråler, og barn som våkner tidlig og bråker. 

Vi trives godt med hytte da. Samme bostandard som hjemme, egne rom til alle barn, oppvaskmaskin, vaskemaskin, tørketrommel, stuer med tv, fiber, stor tomt, greie og rolige hyttenaboer, fantastiske naturopplevelser både sommer og vinter.... 

Så hytte anbefales, og campingvogn frarådes, ut fra mine preferanser.

Men campingplassene er fulle av folk som trives på camping, så om dere tilhører den gjengen ville jeg jo virkelig bare kjørt på og skaffet campingvogn:) 

Anonymkode: acd73...bd5

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Dette. Om noe er eller ikke er harry tar jeg veldig sjeldent stilling til.

Men camping er ikke for oss. Vogna er liten (til og med store vogner er små), standarden er enkel, uteplassen er liten, naboene er på alle kanter og tett på, man hører alt, for det er ikke spesielt godt lydisolert. Både folk som er sent oppe og skråler, og barn som våkner tidlig og bråker. 

Vi trives godt med hytte da. Samme bostandard som hjemme, egne rom til alle barn, oppvaskmaskin, vaskemaskin, tørketrommel, stuer med tv, fiber, stor tomt, greie og rolige hyttenaboer, fantastiske naturopplevelser både sommer og vinter.... 

Så hytte anbefales, og campingvogn frarådes, ut fra mine preferanser.

Men campingplassene er fulle av folk som trives på camping, så om dere tilhører den gjengen ville jeg jo virkelig bare kjørt på og skaffet campingvogn:) 

… mens for meg er konseptet «hyttenabo» helt uaktuelt, for meg blir det nesten på linje med campingplass med naboer overalt. Bytter med glede bort hjemmekomforten hvis det innebærer at jeg kan ha en hytte uten naboer 😀

Skrevet
On 7/5/2022 at 8:28 AM, Anonym bruker said:

Vi lurer på å kjøpe campingvogn med telt på en idyllisk plass ved oss. Det er et eldorado for barn, og vi har et sted å dra når ungene er små. 
Men, jeg har alltid sett for meg at det er nesten litt ghetto-aktig! 

Erfaringer?

Anonymkode: bd5eb...2d1

altså noe steder er veldig harry,men mange plasser er veldig fine også :) barna koser seg veldig masse

Anonymkode: 6a537...07a

Skrevet

Vi er mer hotell mennesker her. De beste barndomsminnene er jo faktisk fra campingplassene vi besøkte som barn. Husker ikke så mye av sydenturene vi var på. Mer logistikk som gjør at vi ikke velger camping i dag. Ser ikke ned på folk som camper, syntes ikke det er harry, syntes de gjør noe fint for barna som får gleden av camping.

Anonymkode: 6f091...27a

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

… mens for meg er konseptet «hyttenabo» helt uaktuelt, for meg blir det nesten på linje med campingplass med naboer overalt. Bytter med glede bort hjemmekomforten hvis det innebærer at jeg kan ha en hytte uten naboer 😀

Hyttenaboer er jo veldig mye lengre unna, og oppholder seg i egen hytte og på egen tomt. 
Når alle har et par mål tomt hver er det behagelige avstander, og mer privatliv enn mange har der de bor til daglig🤷🏻‍♀️

Som oftest møter man naboene når begge er ute på tur til/fra samme fjelltopp, det kan ikke akkurat sammenlignes med campingplass🤪

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hyttenaboer er jo veldig mye lengre unna, og oppholder seg i egen hytte og på egen tomt. 
Når alle har et par mål tomt hver er det behagelige avstander, og mer privatliv enn mange har der de bor til daglig🤷🏻‍♀️

Som oftest møter man naboene når begge er ute på tur til/fra samme fjelltopp, det kan ikke akkurat sammenlignes med campingplass🤪

Det var ikke ment til deg direkte, jeg vet ikke hvor tett hyttene står i ditt område. Men de moderne hyttene som blir satt opp i dag, på tette hyttefelt, byr meg imot, får samme klaustrofobiske følelse av det som camping. At man ikke kan gå ut døra uten å måtte snakke med naboen, at man hører naboens bikkje kneldre og all biltrafikken til og fra… for meg er ikke det et godt hytteliv.

Det er bare min preferanse, ikke noe å bli fornærma over.

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Det var ikke ment til deg direkte, jeg vet ikke hvor tett hyttene står i ditt område. Men de moderne hyttene som blir satt opp i dag, på tette hyttefelt, byr meg imot, får samme klaustrofobiske følelse av det som camping. At man ikke kan gå ut døra uten å måtte snakke med naboen, at man hører naboens bikkje kneldre og all biltrafikken til og fra… for meg er ikke det et godt hytteliv.

Det er bare min preferanse, ikke noe å bli fornærma over.

Da er vi helt enige. Har slike hyttefelt i området vi har hytte også. Bittesmå hytter på bittesmå tomter, tett i tett, helt like. Kunne aldri bodd sånn, det blir nesten samme greia som campingplass. 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...