Gå til innhold

Er camping veldig harry?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi lurer på å kjøpe campingvogn med telt på en idyllisk plass ved oss. Det er et eldorado for barn, og vi har et sted å dra når ungene er små. 
Men, jeg har alltid sett for meg at det er nesten litt ghetto-aktig! 

Erfaringer?

Anonymkode: bd5eb...2d1

Fortsetter under...

Skrevet

Ungene elsker ofte camping😊 Vi er skikkelig ‘harrytasser’ og camper i Sverige, eller i Finland, hver sommer. Ungene digger det! Sol, bading, masse unger, man vet at man kommer seg frem og tilbake osv. 
Vi har ikke vogn, jeg kan ikke kjøre med vogn, så vi telter. 
Skulle gjerne hatt vogn på fast plass. Som et alternativ til hytte😊

Kjør på, sier jeg! 

Anonymkode: 4bb3b...bf6

Skrevet

Camping er heldigvis mer enn de seriene på TV altså ;)

Broren min har vogn og spikertelt fast på en plass, og det blir jo som en hytte. Som du sier er det et eldorado for ungene, masse lekekamerater rett utenfor og det er en fantastisk ferieform når ungene er små.

Vi besøker broren min hvert år. Han har vogna på samme plassen som våre foreldre hadde det når vi var små, så vi er vokst opp med ferie på denne plassen.

Det er sikkert litt harry, men ghetto er det ikke. Min erfaring er at ungene synes det er mye morsommere enn hoteller rundt omkring, selv om også det er gøy i små doser.

Anonymkode: f9aa0...4fa

Skrevet

Mer miljøvennlig enn de som flyr mange mil og bor på dyre hoteller, billigere betyr ikke nødvendigvis dårligere.

Anonymkode: 5e2f2...028

Skrevet

Hvem bryr seg om det er Harry, det er kjempefint.

Skrevet

Så lenge dere trives med det så er det da på ingen måte feil. Dette handler mer om preferanser , for noen så er camping det siste man kunne tenkt seg som ferieform og for andre er det toppen av lykke. Gå for det hvis dere har lyst😊😊

Annonse

Skrevet

Kjenner noen som har fast plass på camping med spikertelt, og det blir omtrent som hytte, og ikke minst veldig mange barn der, og stor fin lekeplass, stor hoppematte og fine bademuligheter. Og vi har besøkt de da barna var små, og de storkoste seg der.

Anonymkode: 6192f...95a

Skrevet

Jeg bor rett ved en campingplass og sykler gjerne gjennom den for å komme til stranda, og det er jo en viss harryfaktor, det er ikke til å benekte. Det er mye joggedress, crocs, grillpølser og danseband, men de som er der koser seg med det, og ungene sparker fotball, bader og trives. Jeg hadde ikke orka det, rett og slett fordi det er så tett mellom vognene at naboen våkner om du snorker og alle kan lukte det om du steker bacon. Jeg trenger armslag, fred, luft og plass, og folk i passe doser og får det i egen hage. Om du er sosial og trives med selskap døgnet rundt, så er sikkert campingplass helt glimrende. 

Anonymkode: 52b09...915

Skrevet

Camping er veldig mye mer enn det du ser på tv. Så derfor vil jeg tro det er Harry for de som ikke har prøvd det livet. 

Vi har vært på steder rundt halve Norge. Og mange campingplasser gis tilgang til de nydeligste steder. Du kan campe helt nede ved sjøen og du nermest får sjøspruten i ansiktet om morgen m m. Ja her kunne jeg kommet med mange andre eksempler. Loen f. eks nydelig sted isbred og grønt vann. Sånne opplevelser får du gjerne ikke så lett v hytte og bil ferie. 

Anonymkode: 1d17e...3f6

Skrevet

Personlig får jeg vondt i sjela av tanken på en campingvogn på fast plass, med alle de andre harrytassene som bor i vogn like utenfor vinduet mitt, men det er meg. Min preferanse er en annen.
De få jeg kjenner som har campingvogn på fast plass elsker det. For meg er camping telt eller hengekøye, langt fra alle andre, men det er jo ikke for alle det heller.

Hvis du tror det passer for deg, så prøver du.

Skrevet

Men altså… ghetto? Hva legger du i det ordet? 

Ellers: Camping er herlig! Vi har campa med telt i både inn-og utland med barn. Både store og små har kost seg, og det er min favorittmåte å feriere på. Vi har opplevd så mye fint! Og ungene snakket enda om den ferien i Sverige hvor det regna som bare det, og vi lå inne i teltet og spiste smågodt, mens pappaen hadde høytlesning av Harry Potter. 😅

Selv kunne jeg ikke tenke meg og hatt vogn på fast plass, fordi jeg liker å oppleve forskjellige steder. Men kjør på hvis dere har lyst! 🥳

Skrevet

Vi har vogn på en bitteliten campingplass ved sjøen og det er ikke mer harry enn i hyttefeltene rundt. Lite danseband og bekkenbarter, men behagelige klær og sko er det selvsagt, man er jo på hytta. 

Jeg trives ikke så veldig, campingvogn blir litt for kummerlig for meg, men ungene elsker det. Vi skal på ferie til utlandet snart, og ungene er redd for at vi ikke skal få nok tid i vogna. 

Anonymkode: 23b59...9e0

Skrevet

Jeg har ikke sett på  camping som Harry før i år. Sett litt på det programmet som gåt på tvn og fy så Harry folk som er med på der programmet, har jeg forandret menig. 
både de som er med fast og de som har gjesteopptreden i serien er jo helt forferdelig Harry. 

Anonymkode: a33d3...7f3

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke sett på  camping som Harry før i år. Sett litt på det programmet som gåt på tvn og fy så Harry folk som er med på der programmet, har jeg forandret menig. 
både de som er med fast og de som har gjesteopptreden i serien er jo helt forferdelig Harry. 

De folka er ikke representative for vanlige campingfolk altså. Akkurat som ikke alle sydenturister er som charter Hilde og charter Svein. Det er jo ingen som gidder å lage program om vanlige campingturister.

Anonymkode: 09568...6f7

Skrevet

Jeg vet ikke noen mennesker det er mer befriende å omgås enn såkalte harry mennesker. De gir helt blanke i vanlige normer og regler for hva som liksom er tillatt, og de er da mye friere og ikke minst mer happy enn andre som må passe på å være sånn at ingen har noe å utsette på dem! De er originale og morsomme å tilbringe tid med, så å være på camping med dem har jeg ingenting i mot. Nå er det bare det at ikke alle er sånn. Det er alle slags mennesker om en ser bort fra de aller fleste vestkantfolk, for de foretrekker nok det mer luksuriøse, komfortable og private. 

Anonymkode: 8df6e...24e

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Vi lurer på å kjøpe campingvogn med telt på en idyllisk plass ved oss. Det er et eldorado for barn, og vi har et sted å dra når ungene er små. 
Men, jeg har alltid sett for meg at det er nesten litt ghetto-aktig! 

Erfaringer?

Anonymkode: bd5eb...2d1

Seriøst? 

Bryr du deg om hva andre synes og mener? 

Hvis jeg hadde holdt meg hjemme fra hytteturer og camping, hadde jeg hatt ett fattigere liv. Alt jeg har opplevd og sett. 

Så hvis en hadde sagt at det var harry å dra på hytta, så hadde jeg holdt meg hjemme? Aldri i livet. Vi har en stor og flott hytte på fjellet, fantastisk natur og utsikt som mange betaler dyrt for å oppleve. 

Camping er bra for barna. 😊Kjør på. Om naboen di synes det er harry, hva så? Naboen er sikkert bare hjemme og styrer. Og ville nok vært på en camping selv. 

Anonymkode: 3c6fe...d68

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

De folka er ikke representative for vanlige campingfolk altså. Akkurat som ikke alle sydenturister er som charter Hilde og charter Svein. Det er jo ingen som gidder å lage program om vanlige campingturister.

Det har du jo rett i. 
men makan til søppel folk som er med i disse programmene . 

Skrevet

Det har du jo rett i. 

De er da ikke søppelfolk selv om de er annerledes enn deg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det har du jo rett i. 

Du må jobbe med usikkerheten din. 

Anonymkode: 8df6e...24e

Skrevet

Langt mindre harry enn å reise rundt med fly og late som om klimakrisen ikke angår en selv.

Anonymkode: c19e7...c6b

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Langt mindre harry enn å reise rundt med fly og late som om klimakrisen ikke angår en selv.

Det som ER Harry er det evinnelige behovet til å «ta» folk på hvordan de velger å feriere. 

Anonymkode: 35a22...a30

Skrevet

Det som ER Harry er det evinnelige behovet til å «ta» folk på hvordan de velger å feriere. 

Følte du deg truffet? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Følte du deg truffet? 

På ingen måte, men det virker som det å dra klima inn i alle mulige tråder er hobbyen til mange her inne.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

På ingen måte, men det virker som det å dra klima inn i alle mulige tråder er hobbyen til mange her inne.

Det er kanskje det på lik linje som enkelte drar inn reisene sine hele tiden.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er kanskje det på lik linje som enkelte drar inn reisene sine hele tiden.

Poenget mitt var det evinnelige behovet for å «ta» andre på de valgene de tar. Med klima som joker. Kunne folk bare respektert hverandres valg så hadde man sluppet slikt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...