Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #1 Skrevet 4. juli 2022 Først av alt (før trollene tar meg🙈) - Jeg forstår jeg at pilotene streiker. - jeg forstår at jeg egentlig har det godt osv. MEN jeg klarer ikke være annet enn egoistisk i det likevel. Jeg er alenemor til to barn på 7 og 9 år. Vi har spart penger i koronatiden, og sett frem til å reise til syden. Flyet skulle gått i morgen, men set ser dårlig ut. Vi er «heldig» og har bestilt pakkereise, så får pengene tilbake, men jeg har ikke økonomi til å bestille noe nytt til ferien min er over. Pengene tar inntil 14 dager før de er på konto. Jeg har en buffer, men ikke så stor til at vi får til 2 uker i syden slik planen var. Og ja, jeg har et Mastercard men med grense på 10.000 (vil ikke ha noe mer). Og kjenner det er uansvarlig å reise av sted uten penger tilgjengelig… Det var et lite hjertesukk, og utblåsning! Og ja, jeg vet vi kan få til en fin ferie på tross av osv… Det er bare så himla stor snu prosess som må gjøres av meg- særlig når barna står med tårer i øynene. Hjelp meg litt - fine ferier? Til 30.000 (40.000 maks) tilsammen. Det er lommepengene og litt buffer som var satt til side. Jeg har pakket telt og soveposer, i tilfelle dette skulle skje. Kjørt 13 timer for å komme til Gardemoen 🙈 Anonymkode: 33c1f...bdb
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #2 Skrevet 4. juli 2022 Du har 30000 - 40000 til disposisjon til ferie og du vet ikke hva du kan gjøre? 🙈😂😂 Anonymkode: 54638...732
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #3 Skrevet 5. juli 2022 Få ting som er mer gøy enn spontan tur, hvis det ender med kansellert i morgen. Da har du bil, telt, sommertøy og pass med deg. Ville laget konto på diverse bookingsider som hotels.com osv, sjekket værmeldingen når du er på Gardermoen i morgen. Kjørt etter sola og booket inn på tilbudene som dukker opp i nærheten, de fleste sidene legger ut noen riktige så gode tilbud når det er kort tid igjen og ledig plass. Så ville jeg bare fulgt sola på værmeldingen derfra 😎 Anonymkode: 877e0...dd3
Svømmetur Skrevet 5. juli 2022 #4 Skrevet 5. juli 2022 30.000 til ferie i 14 dager med lommepenger holder faktisk ikkje så lenge 🙂 Særleg om du skal ha overnatting også. Eg forstår godt at det er kjipt! Trur eg ville forsøkt å leie meg et hus i Danmark f.eks, og levd rimeleg… Eller undersøkt hoppe på tur, men for 3 personar i 14 dager i fellesferien… Eg fant ikkje noko til den prisen. Altså tok 16.000 for resten må du ha til mat osv.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #5 Skrevet 5. juli 2022 Jeg hadde satt opp grensen på Mastercard og prøvd å finne et hus i Danmark eller lignende. Du får jo pengene slik at du kan betale det ut før renten begynner å løpe. Anonymkode: 25030...442
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #6 Skrevet 5. juli 2022 Så utrolig leit 😔 Krysser fingrene for deg!!! Ville hørt med reisebyrået, kanskje de kan booke dere om? Da trenger du jo ikke å betale nå, men det du alt har betalt kan overføres til ny reise, tror jeg. Anonymkode: 493e0...646
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #7 Skrevet 5. juli 2022 Båt til Tyskland (Kielferga om ledig, ellers via Sverige), kjøp månedskorttilbudet de har i sommer med fri reise i hele landet for 9 euro, loffe rundt om dere liker slikt eller bare ta en kombo av Europapark og et hotell med basseng. Tyskland er underkjent som ferieland. Anonymkode: 62c55...0d5
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #8 Skrevet 5. juli 2022 Vi har fortet oss og booket hus med basseng i Kroatia og setter oss i bilen imorgen. Kjører ned på 1.5 dag. Anonymkode: a8404...01f
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. juli 2022 #9 Skrevet 5. juli 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Vi har fortet oss og booket hus med basseng i Kroatia og setter oss i bilen imorgen. Kjører ned på 1.5 dag. Anonymkode: a8404...01f Høres herlig ut! Det blir nok en flott tur😊😊
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #10 Skrevet 5. juli 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (27 minutter siden): Høres herlig ut! Det blir nok en flott tur😊😊 Det er en fantastisk måte å feriere på, får sett så mye mer. Har gjort det på denne måten før, så beslutningen var overhode ikke vanskelig. Anonymkode: a8404...01f
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. juli 2022 #11 Skrevet 5. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er en fantastisk måte å feriere på, får sett så mye mer. Har gjort det på denne måten før, så beslutningen var overhode ikke vanskelig. Anonymkode: a8404...01f Ja! Absolutt😊. Vi kjører nedover i år vi også og stopper for å overnatte 3 netter før vi ankommer feriehuset. Hvilken vei kjører dere da? Altså hvilke byer passerer dere?
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #12 Skrevet 5. juli 2022 Hva med feriesenter i Danmark, mange flotte feriesenter med badeland og masse aktiviteter for barna, og de har Legoland og flere andre parker det er verdt og få med seg. De har og mange nydelige strender. Båten fra Larvik til Hirtshals, bruker vel ca 5 timer. Er veldig greit å bestille buffet, da har man sitteplasser der, og får spist mat. Anonymkode: 879c5...271
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #13 Skrevet 6. juli 2022 On 7/5/2022 at 12:51 AM, Anonym bruker said: Først av alt (før trollene tar meg🙈) - Jeg forstår jeg at pilotene streiker. - jeg forstår at jeg egentlig har det godt osv. MEN jeg klarer ikke være annet enn egoistisk i det likevel. Jeg er alenemor til to barn på 7 og 9 år. Vi har spart penger i koronatiden, og sett frem til å reise til syden. Flyet skulle gått i morgen, men set ser dårlig ut. Vi er «heldig» og har bestilt pakkereise, så får pengene tilbake, men jeg har ikke økonomi til å bestille noe nytt til ferien min er over. Pengene tar inntil 14 dager før de er på konto. Jeg har en buffer, men ikke så stor til at vi får til 2 uker i syden slik planen var. Og ja, jeg har et Mastercard men med grense på 10.000 (vil ikke ha noe mer). Og kjenner det er uansvarlig å reise av sted uten penger tilgjengelig… Det var et lite hjertesukk, og utblåsning! Og ja, jeg vet vi kan få til en fin ferie på tross av osv… Det er bare så himla stor snu prosess som må gjøres av meg- særlig når barna står med tårer i øynene. Hjelp meg litt - fine ferier? Til 30.000 (40.000 maks) tilsammen. Det er lommepengene og litt buffer som var satt til side. Jeg har pakket telt og soveposer, i tilfelle dette skulle skje. Kjørt 13 timer for å komme til Gardemoen 🙈 Anonymkode: 33c1f...bdb er ikke synd på dere.... de har like mye rett til og streike som alle andre, finnes ikke egoistisk Anonymkode: 4e657...502
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå