Gå til innhold

Lykken er mangen.... venter barn nr.10 😱

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer, dere som går høyt ut og kritiserer at hun tjener penger på barna sine, hvordan vet dere dette? Kjenner dere henne?  Hvis dere vet dette ut fra SoMe er det jo slike som dete som gjør det mulig. 

Anonymkode: bb02e...2f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det står jo at barna går på fritidsaktiviteter!

Anonymkode: e66ae...5ed

De minste er for små til å gå på noe. Så jeg tror neppe alle 9 går på hver sin aktivitet... 

Men de jobber vel ikke ute av huset heller, foreldrene. Hadde jeg kunne være hjemme hele tiden og ikke ha noe forpliktelser skulle jeg hatt max 3. Haha!

Anonymkode: c5d3e...5af

Skrevet

Heldige barn sier nå jeg. Det er jo bare fint med mange søsken, og ikke tenk at alle må ha egne rom. Det går helt fint å dele rom, og den såkalte alenetiden er noe ikke alle har behov for i det hele tatt. Når det gjelder aktiviteter, så er det ikke sånn at foreldre må kjøre barn hit og dit. Det kan være andre som kjører, de kan sykle eller gå. Det går sikkert fint å ta kollektivt når du er 7-10 også. De blir nok lært opp til å bli mer selvstendige og bedre på å klare enkle ting alene. Hvordan det er økonomisk kan jeg ikke spekulere i, men det er jo tydelig at de klarer det. 

Anonymkode: 036b3...d9e

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nå er vel eldste 10/11 år eller noe... tenk når det er 10 stk som skal kjøres til aktiviteter a.... pjuh, jeg har nok med mine 3 der

Nå er det ikke sånn at alle må kjøres til trening da...

Vi bor 600 meter unna hallen det trenes håndball, innebandy, volleyball og klatring i.

Litt under 2 km unna banen det trenes fotball på, sykkelsti hele veien og eneste veien som må krysses er det 40 sone på. Mine gutter har syklet når de var 10-11 år.

Til kamper har vi samkjørt, enten har vu bilen full av lagkompiser, eller mindre har sittet på med andre.

Anonymkode: 5407c...9a7

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Admin

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

I familier med 10 barn var det nok ofte så som så med oppfølging og ressurser for noen generasjoner siden også ja. Barn av i dag har vanligvis mye mer tid sammen med foreldrene enn tidligere generasjoner. At barna var hjemme og ikke i barnehage betydde ikke at mor hadde tid til kvalitetstid med dem, altså. 

Anonymkode: 3436c...36b

Nei, det betydde at man deltok i hjemmets aktiviteter og lærte det arbeidet som skulle gjøres i et hjem og på gården. Kvalitetstid kan være så mangt… en fireåring kan ha i oppgave å hente egg i hønsehuset og å mate hønene. En 8-åring kan ha i oppgave å vaske og koke poteter og lage lomper av dem. En 12-åring kan lære å melke kyr og reparere klær. En 15-åring var regna som fullbefaren. 

Anonymkode: c9bdf...b3c

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Nå er vel eldste 10/11 år eller noe... tenk når det er 10 stk som skal kjøres til aktiviteter a.... pjuh, jeg har nok med mine 3 der

Når den yngste har begynt på fotball om 7-8 år, så er vel den øverste halvparten av ungene tenåringer og i stand til å sykle på trening uten hjelp. Og et par av de eldste må jo ha flytta ut da, eller i alle fall fått lappen! 

Anonymkode: c9bdf...b3c

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan det går an å håndtere så mange barn.. 

Min mor har 7 søsken. Som en av de eldste fikk hun mye ansvar for de små, og ønsket ikke det samme for sine egne barn. Min yngste tante har fortalt at hun aldri følte hun kjente foreldrene sine. Nå hjalp det nok ikke at besteforeldrene mine mistet det nest yngste barnet da hun var 5.

Anonymkode: 4bd60...7a0

Skrevet

Hvorfor deler du her inne hver gang hun er gravid?? Du snakker som om det er en stor kjendis. Er kun her inne jeg har hørt om henne. 
Sykt!!!

Anonymkode: 3b2f0...df1

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor deler du her inne hver gang hun er gravid?? Du snakker som om det er en stor kjendis. Er kun her inne jeg har hørt om henne. 
Sykt!!!

Hvem sikter du til? Jeg er hi, har aldri postet noe om henne før!

Anonymkode: 9fbf9...0c4

Skrevet

Er det psykisk sykdom inni bildet? For 10 barn i Vesten i 2022 er langt ifra normalt...

Anonymkode: 373a9...05c

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Hvem sikter du til? Jeg er hi, har aldri postet noe om henne før!

Det er da INGEN normale mennesker som gidder følge med på hva en mor til ti gjør. Hver gang hun er gravid deles det her. Totalt uinteressant. Hun er en noksagt som ingen byr seg om. Selger ungene på nett. Slikt burde man fengsles for. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er da INGEN normale mennesker som gidder følge med på hva en mor til ti gjør. Hver gang hun er gravid deles det her. Totalt uinteressant. Hun er en noksagt som ingen byr seg om. Selger ungene på nett. Slikt burde man fengsles for. 

Interessant nok til at du irriterer deg er det i hvert fall.

Anonymkode: 39089...fba

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er vel hun selv som deler det her da? Hun er mildt sagt opptatt av å selge barna sine. Stakkars stakkars barn.

Anonymkode: 17cb5...3dd

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er vel hun selv som deler det her da? Hun er mildt sagt opptatt av å selge barna sine. Stakkars stakkars barn.

Anonymkode: 17cb5...3dd

Er hun så skrekkelig opptatt av det da, hun har jo ikke blogg engang og en ig konto som er privat.

Anonymkode: 39089...fba

Skrevet

De må ha et stort handlebudsjett, tenk bare på hvor mange melkdunker de må ha i uka 😬🤪 

Og tenk for et LEVEN det må være i hus til stadighet. Når jeg har besøkt søsteren min som har tre små er jeg helt utkjørt av støy og kaos. Ungene krangler mye og de to eldste skilles ofte når de trenger barnevakt. Å ha 10 unger i hus samtidig må da være rene torturen spør du meg 🙉😅

Anonymkode: f226b...30e

Skrevet

Apropo barnevakt.. Skal tro hvor mye de sender vekk ungene for å få litt avlastning? Sliter de ut sine nærmeste med mas om "kan du passe 3-4 stk en helg snart"? 

Anonymkode: f226b...30e

Skrevet

Jeg lurer på om de har tenkt på hva alle disse ungene vil koste når de blir ungdommer.. bare matbudsjettet når de har 10 ungdommer i hus.. Veldig glad jeg ikke er et av disse barna. Hva er poenget med å få unge etter unge. Særlig når de siste har vært premature og fått problemer deretter. Kanskje på tide å gi seg når man runder 10 stk.

Anonymkode: aab16...849

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er det psykisk sykdom inni bildet? For 10 barn i Vesten i 2022 er langt ifra normalt...

Anonymkode: 373a9...05c

Nå må du følge med. Det som ER normalt er at alle skal ha en psykisk lidelse eller en diagnose i vesten anno 2022.

Så kanskje de er noe så jævli uvanlig som friske psykisk? 

Tygg på den du. 

Anonymkode: 036b3...d9e

Skrevet

Virker som barna har det veldig bra da ❤️ og det er det viktigste. og hun ville ha så mange fordi hun har et stor søsken flokk selv, pappan har jo 1 fra før,så han venter sitt 11

Anonymkode: 442f9...9ef

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Virker som barna har det veldig bra da ❤️ og det er det viktigste. og hun ville ha så mange fordi hun har et stor søsken flokk selv, pappan har jo 1 fra før,så han venter sitt 11

Anonymkode: 442f9...9ef

Ja. Virker sånn. De er heldige som har fått friske flotte barn

Skrevet
2 minutes ago, Anonym bruker said:

Ja. Virker sånn. De er heldige som har fått friske flotte barn

Var ikke de siste født prematurt med senskader? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Var ikke de siste født prematurt med senskader? 

Det vet jeg ikke. Yngste er vell baby enda..?

Skrevet

Hvem er dette?

Anonymkode: ced5c...8bb

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvem er dette?

Anonymkode: ced5c...8bb

Hun har blitt kjent gjennom en blogg med navet "lykken er mange" tror jeg, kanskje hun var med på unge mødre også men det vet jeg ikke. Nå er hun mest aktiv på Instagram. Nå la hun nettopp ut at hun venter  barn nummer 10,eldste er født i 2011. 

Anonymkode: cc76e...845

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...