Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #1 Skrevet 4. juli 2022 Hvordan klarer de dette? Og økonomisk? Anonymkode: 9fbf9...0c4
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #2 Skrevet 4. juli 2022 Ved å selge barnas barndom og identitet og slik tjene penger de aldri alene hadde greid?! Anonymkode: e95b7...9ec
Gjest KenCreek Skrevet 4. juli 2022 #3 Skrevet 4. juli 2022 Skjønner ikke at de gidder. SÃ… gøy er det da vitterlig ikke med barn.Â
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #4 Skrevet 4. juli 2022 KenCreek skrev (13 minutter siden): Skjønner ikke at de gidder. SÅ gøy er det da vitterlig ikke med barn. Helt enig Anonymkode: 9fbf9...0c4
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #5 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Ved å selge barnas barndom og identitet og slik tjene penger de aldri alene hadde greid?! Anonymkode: e95b7...9ec Ja. Godt poeng Anonymkode: 9fbf9...0c4
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #6 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Ja. Godt poeng Anonymkode: 9fbf9...0c4 Og jo mindre barn, jo flere klikk, jo flere likes, og det igjen betyr = mer penger i kassa. Helt forkastelig å selge sine barns oppvekst og identitet! Anonymkode: e95b7...9ec
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #7 Skrevet 4. juli 2022 KenCreek skrev (33 minutter siden): Skjønner ikke at de gidder. SÅ gøy er det da vitterlig ikke med barn. Veldig enig. Holder med 3 her... Anonymkode: 517a3...641
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #8 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Og jo mindre barn, jo flere klikk, jo flere likes, og det igjen betyr = mer penger i kassa. Helt forkastelig å selge sine barns oppvekst og identitet! Anonymkode: e95b7...9ec En ting til - om jeg ikke husker feil har disse foreldrene gått ut og sagt at de er kristne. Et godt eksempel på at det å være kristen ikke automatisk betyr at man har gode verdier og god moral... Anonymkode: e95b7...9ec
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #9 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): En ting til - om jeg ikke husker feil har disse foreldrene gått ut og sagt at de er kristne. Et godt eksempel på at det å være kristen ikke automatisk betyr at man har gode verdier og god moral... Anonymkode: e95b7...9ec Er så enig altså. Men hvordan har de overskudd? Tenk hvis alle får vannkopper samtidig...? 😵😵 Anonymkode: 9fbf9...0c4
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #10 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Er så enig altså. Men hvordan har de overskudd? Tenk hvis alle får vannkopper samtidig...? 😵😵 Anonymkode: 9fbf9...0c4 Noen er litt heldigere med overskudd og energi enn andre Jeg håper det snart kommer en lov som forbyr salg av barns oppvekst og identitet og det barnearbeidet disse ungene faktisk gjør uten å få betalt for det. Barnearbeid ellers er strengt regulert, men slike foreldre kan la ungene sine jobbe uregulert, gratis, hvor det er ungene som tar kostnadene med tapt privatliv, identitet og en oppvekst som er offentlig, inkl. diagnoser og legetimer. Helt horribelt! Anonymkode: e95b7...9ec
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #11 Skrevet 4. juli 2022 De kan si hva de vil, men å ha ti barn gjør dem ikke i stand til å se alle barna på samme måten som noen med færre barn. Kjenner ikke denne bloggen (?), men skjønner jo på denne tråden at det er en som selger barna på SoMe. Fy søren jeg er glad jeg ikke er eldst i en flokk på 10 unger. Anonymkode: 78972...e58
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #12 Skrevet 4. juli 2022 Tja, med mange barn blir det sikkert mye gjenbruk av klær og utstyr? Personlig er det i overkant, men nå er ikke jeg noe supermamma. Jeg liker å sove i fred og slippe ni måneder med oppkast, holdt med de to jeg har. Men jeg kommer fra en slekt med Smiths venner, det skal sies, de med mange unger har mer orden i sysakene enn meg. De yngste lærer av de eldste og alt det der. Anonymkode: 7c40b...ee4
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #13 Skrevet 4. juli 2022 10 unger på 11-12 år, ikke et eneste fleringpar, det kan umulig være bra for kroppen. Anonymkode: 39089...fba
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #14 Skrevet 5. juli 2022 Alt er helt perfekt hele tiden. Hun organiserer alt for alle noen sekunder etter hver fødsel og alle barna får mer enn nok alenetid. Alle skjønner at et familieliv ikke er slik.  tenk når disse 10 barna får kjæreste. Da er det 20 stykker å invitere i selskap osv. viss de får feks 2-4 barn hver så får de en drøss med barnebarn….  Hvordan klare være der for de? Ha økonomi og tid? Anonymkode: 6e516...ed2
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #15 Skrevet 5. juli 2022 Tenker dere at alle som vokste opp for noen generasjoner siden hadde en grusom oppvekst der kontakt med foreldre og oppmerksomhet var minimal? Â Â Anonymkode: a1027...d58
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #17 Skrevet 5. juli 2022 Jeg tror ikke de lever noe fælt liv, bare et annet liv enn meg. Foreldrene er nok litt mer duracellkanin enn gjennomsnittet, men storfamilien gir nok mye positivt til ungeflokken også Min mormor hadde 8 søsken og hun var veldig glad i både sine foreldre og søsken. De var veldig nære og jeg da jeg vokste opp var flere av hennes søsken en naturlig del av familien og hennes beste venner. Anonymkode: 5407c...9a7
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #18 Skrevet 5. juli 2022 Jeg har også lurt på hvordan de får det til å gå rundt, både økonomisk og med tid, plass, energi. Det virker ikke som det er så altfor mye gjenbruk heller, ny vogn til hvert barn, mye nye klær osv. Så mye tjener de vel ikke på å dele bilder, og bloggen er vel lagt ned. Jeg tror dette handler mye om livsstil og vaner, hun er vokst opp i en stor søskemflokk selv og for noen er det ikke så ille å gå gravid heller. Jeg kunne aldri klart det, jeg hadde tunge svangerskap. Men folk er forskjellige og lever forskjellig. Disse barna virker lykkelige, velstelte og godt ivaretatt. Anonymkode: 62c0c...f97
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #19 Skrevet 5. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Tenker dere at alle som vokste opp for noen generasjoner siden hadde en grusom oppvekst der kontakt med foreldre og oppmerksomhet var minimal?   Anonymkode: a1027...d58 I familier med 10 barn var det nok ofte så som så med oppfølging og ressurser for noen generasjoner siden også ja. Barn av i dag har vanligvis mye mer tid sammen med foreldrene enn tidligere generasjoner. At barna var hjemme og ikke i barnehage betydde ikke at mor hadde tid til kvalitetstid med dem, altså. Anonymkode: 3436c...36b
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #20 Skrevet 5. juli 2022 Dere må huske at barn som er såpass tette og mange har lekekamerater i fleng på hjemmebane hele tiden, og oppmerksomheten som et enebarn kanskje trenger fra foreldrene sine får de også fra søsken. At eldre søken hjelper med leker eller leser en bok for deg kan være like verdifullt som at mamma gjør det. Når det kommer til plass så har man selvfølgelig ikke hvert sitt soverom når man er 10 søsken, men barn som er vant til å dele rom tror jeg neppe tar noen skade av det. Mine to som det skiller 1,5 år på, er 13,5 og 14 år nå, og de sover frivillig sammen store deler av feriene selv om de har hvert sitt rom. De er hverandres beste venn og har vært det siden yngste var et par år gammel. Nå følger ikke jeg denne familien på some, men har skjønt at barna får gå på fotball o.l. sammen med andre barn også, så jeg tror neppe disse barna lider noen nød altså. Anonymkode: 5407c...9a7
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #21 Skrevet 5. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Dere må huske at barn som er såpass tette og mange har lekekamerater i fleng på hjemmebane hele tiden, og oppmerksomheten som et enebarn kanskje trenger fra foreldrene sine får de også fra søsken. At eldre søken hjelper med leker eller leser en bok for deg kan være like verdifullt som at mamma gjør det. Når det kommer til plass så har man selvfølgelig ikke hvert sitt soverom når man er 10 søsken, men barn som er vant til å dele rom tror jeg neppe tar noen skade av det. Mine to som det skiller 1,5 år på, er 13,5 og 14 år nå, og de sover frivillig sammen store deler av feriene selv om de har hvert sitt rom. De er hverandres beste venn og har vært det siden yngste var et par år gammel. Nå følger ikke jeg denne familien på some, men har skjønt at barna får gå på fotball o.l. sammen med andre barn også, så jeg tror neppe disse barna lider noen nød altså. Anonymkode: 5407c...9a7 Ja, mine er 13,5 og 15 år da, klarte ikke skrive alderen riktig engang  Det ser jeg at kan bli et problem da, jeg har bare fire barn og driver stadig å kaller de med feil navn, hehe. Anonymkode: 5407c...9a7
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #22 Skrevet 5. juli 2022 Kor kan en følge dei ? Har ho blogg enda ? Anonymkode: 5d19d...496
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #23 Skrevet 5. juli 2022 Nå er vel eldste 10/11 år eller noe... tenk når det er 10 stk som skal kjøres til aktiviteter a.... pjuh, jeg har nok med mine 3 der Anonymkode: c5d3e...5af
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #24 Skrevet 5. juli 2022 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Nå er vel eldste 10/11 år eller noe... tenk når det er 10 stk som skal kjøres til aktiviteter a.... pjuh, jeg har nok med mine 3 der Anonymkode: c5d3e...5af Da kan de sikkert ikke gå på aktiviteter Anonymkode: 9fbf9...0c4
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #25 Skrevet 5. juli 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Da kan de sikkert ikke gå på aktiviteter Anonymkode: 9fbf9...0c4 Det står jo at barna går på fritidsaktiviteter! Anonymkode: e66ae...5ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå