Gå til innhold

Mysimba

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått det for å gå ned i vekt? Hva må til for å få det på blåresept?

Jeg har fibromyalgi men ingen andre sykdommer 

Anonymkode: a5753...800

Skrevet

Vurderte det, men droppet det etter å ha lest bivirkningslista....

Anonymkode: 20999...665

Skrevet

Er ikke de utrolig vanskelig å få tak i for tida? Jeg hørte et intervju med en lege på radio som sa at medisinmangelen skapte store problemer for mange pasienter nå, fordi når man først har startet med den type medisin mot overvekt/fedme, så må man i mange tilfeller bruke det resten av livet for å holde det i sjakk.

Anonymkode: 26a3f...bde

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Er ikke de utrolig vanskelig å få tak i for tida? Jeg hørte et intervju med en lege på radio som sa at medisinmangelen skapte store problemer for mange pasienter nå, fordi når man først har startet med den type medisin mot overvekt/fedme, så må man i mange tilfeller bruke det resten av livet for å holde det i sjakk.

Noe som gjorde, sammen med alle bivirkningene man kan få, at jeg la fra meg ideen om å spørre fastlegen om å prøve de.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vurderte det, men droppet det etter å ha lest bivirkningslista....

Anonymkode: 20999...665

Har ikke alle medisiner mye bivirkninger?

Skrevet

Fikk hjerterytmeforstyrrelser av de, og de vedvarte i lang tid etter at jeg sluttet på dem. Nå 2 år etter har det blitt bedre, men det er enda ikke bra. Sier ikke du ikke skal snakke med legen om det, men det kan være lurt å ta en seriøs vurdering av hvilke bivirkninger du kan oppleve.

Anonymkode: cacbd...9d8

Skrevet

Jeg takket også nei da legen spurte om jeg ønsket å prøve dem mot min overvekt. Slike bivirkninger skremmer meg veldig. 

Anonymkode: 2b243...876

Skrevet
On 7/4/2022 at 5:00 PM, Anonym bruker said:

Noen som har fått det for å gå ned i vekt? Hva må til for å få det på blåresept?

den hjalp ikke meg noe spesielt,men carveless er veldig bra

Anonymkode: 67da3...408

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

den hjalp ikke meg noe spesielt,men carveless er veldig bra

Craveless er et humbugprodukt som letter lommeboka mer enn det letter kiloene.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 4.7.2022 den 17.00):

Du må ha en bmi over 45 og gå ned 9 % av kroppsvekta på 3 måneder for å få det på blå resept utenom første gangen.

Skrevet
Tone77 skrev (2 minutter siden):

Du må ha en bmi over 45 og gå ned 9 % av kroppsvekta på 3 måneder for å få det på blå resept utenom første gangen.

Er det ikke 40 eller 35 + en tilleggslidelse?

Skrevet
On 7/6/2022 at 3:57 PM, Anonym bruker said:

Craveless er et humbugprodukt som letter lommeboka mer enn det letter kiloene.

vel har nesten gått ned 35kg, så funler bra her

Skrevet

Har brukt mysimba, hjalp ikke meg, så fikk saxenda i stedet. Har brukt det et år, ikke gått ned mer enn 16-17 kg. Ingen bivirkninger.

Anonymkode: 77fce...ac3

Skrevet

Jeg har til sammen gått ned 15kg ved hjelp av Mysimba. Ingen bivirkninger så jeg er veldig fornøyd. Vet ikke hva som skal til for å få den på blå resept, jeg betalte selv. Hadde BMI på 36,5 da, er på 31,6 nå. Skal ned 6 kg til, da er jeg nede i klassifiseringen «overvekt» og skal si meg fornøyd 😊

Anonymkode: ece88...a3c

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har til sammen gått ned 15kg ved hjelp av Mysimba. Ingen bivirkninger så jeg er veldig fornøyd. Vet ikke hva som skal til for å få den på blå resept, jeg betalte selv. Hadde BMI på 36,5 da, er på 31,6 nå. Skal ned 6 kg til, da er jeg nede i klassifiseringen «overvekt» og skal si meg fornøyd 😊

Anonymkode: ece88...a3c

Hvordan fungerer det? Spiser du normalt og går ned? Eller booster det forbrenningen? 

Anonymkode: c5968...e3e

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan fungerer det? Spiser du normalt og går ned? Eller booster det forbrenningen? 

Anonymkode: c5968...e3e

Hva mener du er normalt da?

Normalt som overvektig kan du jo ikke spise...

Den påvirker hodet så man ikke er så sulten/opphengt i mat.

Anonymkode: 11517...050

Skrevet

Jeg tørr ikke å dra til legen. Redd for at han skal si at jeg bare må spise mindre. 

Er også redd å si at jeg har ikke råd hvis jeg ikke får det på blåresept 

Skrevet

Jeg har prøvd å starte med dette to ganger, men måtte gi meg allerede i den andre uka. Jeg ble kvalm, så kvalm at jeg ikke klarte å svelge noe mat, og det er ærlig talt ikke på det viset jeg ønsker å gå ned i vekt på. Jeg vil spise sunt og ha energi til å røre meg. Å ikke spise i det hele tatt blir så feil. Hodepinen var også grusom. 

Ikke alle får like store bivirkninger som meg da, så tenker jo at du kan prøve. Og så kan det være en kneik der, at om man klarer å stå i det de første ukene så går de verste bivirkningene over. Mange har hatt god nytte av det. Finnes gruppe på facebook, søk opp det så får du mye info 😊

Anonymkode: 7c6c0...b20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...