Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #1 Skrevet 4. juli 2022 Nå er jeg fortvilet! Vi skal gifte oss til helgen, og har veldig mange gjester som skal komme tilreisende både fra inn og utland. Jeg er fra Finnmark og mannen er fra utlandet. Vi skal gifte oss i helgen, men har allerede fått flere telefoner fra gjester som trolig må avlyse pga streiken. Flere hadde tenkt å komme torsdag og fredag, men omtrent alle rammes av flystreiken og snakker om at de ikke klarer finne alternativ transport med tanke på reisetiden det vil ta. Nå aner jeg ikke hva vi skal gjøre. Hverken jeg eller mannen har jo lyst å gjennomføre noe bryllup uten nærmeste familie tilstede, men kun med bare noen få venner. Bare ene søsteren min sier det er ekstremt utleitet med flybilletter, få alternativ og koster over 22.000 kr for hennes familie å komme hit. Hun og mannen har ikke lappen, det går ikke tog og buss er uaktuelt med 3 barn. Foreldrene mine er gamle og ser litt mørkt på å kjøre over 24 timer. Mannen sin familie har også samme problem. Nå sitter jeg bare å griner! Bryllupet har vært utsatt to ganger pga korona, så begynte å se lyst og glede oss til dette denne gangen! Noen trøstende ord? 😭 Anonymkode: 25b33...583
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #2 Skrevet 4. juli 2022 Uff, så utrolig trist!!! Skjønner godt at du blir lei deg av dette, men det ser jo ikke ut som om det finnes så mange alternativ sånn ting er nå? Anonymkode: 66aa6...ecb
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #3 Skrevet 4. juli 2022 Sette seg i bilen å kjøre da vel. Sært at ingen i en husstand har lappen. Anonymkode: 1bd09...134
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #4 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Sette seg i bilen å kjøre da vel. Sært at ingen i en husstand har lappen. Anonymkode: 1bd09...134 Det som er sært, er at voksne folk kan få seg til å svare sånn som du gjør. Anonymkode: c1fa6...b85
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #5 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Sette seg i bilen å kjøre da vel. Sært at ingen i en husstand har lappen. Anonymkode: 1bd09...134 Du ser det står at de ikke har lappen? Skal de trylle og få det innen helga?? Anonymkode: 66aa6...ecb
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #6 Skrevet 4. juli 2022 Dere har vært skikkelig uheldige .Ikke rart du er lei deg hi, skjønner deg veldig godt ❤️ Anonymkode: c1fa6...b85
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #7 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Sette seg i bilen å kjøre da vel. Sært at ingen i en husstand har lappen. Anonymkode: 1bd09...134 Ja, men de bor i by hvor de aldri har hatt behov for lappen. Bor sentralt og har godt med kollektiv-trafikk. Vi har jo alle oppfordret hvertfall en av de til å ta lappen, men de har aldri kommet sålangt (skyldt på økonomi, men ikke tatt imot når de har fått tilbud om bidrag). Anonymkode: 25b33...583
Luksusdyret Skrevet 4. juli 2022 #8 Skrevet 4. juli 2022 Uansett hvor jævlig det er, hadde jeg gjennomført. Er man riktig uheldig, så kan det komme noe annen dritt neste gang, og da er det på'n igjen. Gjennomfør bryllupet og feir kjærligheten, så kan familien få bilder og video.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #9 Skrevet 4. juli 2022 Kan de ta toget til Narvik og buss derfra? Eller buss fra Kiruna til Karesuando, og videre derfra med buss gjennom Finland? Anonymkode: 65ae1...3e5
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #10 Skrevet 4. juli 2022 Dere har jo vært veldig uheldige her vil jeg si, men dere bør gjennomføre og kanskje familien sammen spleiser på et selskap med dem senere? Anonymkode: 4613c...e08
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #11 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Kan de ta toget til Narvik og buss derfra? Eller buss fra Kiruna til Karesuando, og videre derfra med buss gjennom Finland? Anonymkode: 65ae1...3e5 Togene i dagene fremover er fulle 😔 de skal visst undersøke om de kan ta hurtigruten et stykke, også tog (hvis det er ledig)... Men det hjelper ikke stort hvis uansett 70% av gjestene ikke kommer. Fått flere telefoner nå av folk som er i trøbbel 😭 Jeg gir opp! Vil avlyse hele driten! Vet at dagen min kommer til å bli ødelagt hvis ikke familiene kan være med oss. Er jo det som virkelig betyr noe 😔 Anonymkode: 25b33...583
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #12 Skrevet 4. juli 2022 Når bryllupet allerede har blitt utsatt to ganger, HI, da tror jeg at jeg hadde gjennomført bryllupet nå. Det er noe som heter å flyte med, og det kan være forferdelig vanskelig i en slik situasjon, når alt protesterer i deg. Løsningen ligger i å akseptere at "greit, nå er det slik". For når du/dere gjør det, da kommer dere raskere til "ok, hvordan kan vi løse dette på best mulig måte?" For meg ville det å bli gift vært viktigere enn et større selskap. At flere av de nærmeste ikke kan være tilstede gjør selvfølgelig dagen annerledes enn du hele tiden har sett for deg. Men annerledes trenger ikke bety dårligere! Det blir hva du gjør det til. Under koronaen ble det f.eks. mulig for slektninger å "være med på" begravelser direkte via nettet. Det kan være en fin løsning for slektningene dine nå - at dere hiver dere rundt i dag, kontakter kirken eller der dere skal gifte dere og spør om de har noen som kan gjøre en slik jobb til helgen. Er det vanskelig så ville jeg kontaktet et lys/lyd-firma, eller faktisk nærmeste begravelsesbyrå. Sistnevnte vil garantert bli glade for å få et oppdrag som er så lykkelig som et bryllup, og de fleste slike byråer sitter etter koronaen på utstyr selv eller har avtaler med firma som filmer slikt. Da kan dere gifte dere, slektningene kan få med seg hele seremonien live. Kanskje kan dere også få til taler på samme måten. Og så kose dere med alle som er der og kan være der for og med dere den store dagen deres! Så kan dere heller ha en familiefest for å markere bryllupet en annen gang, ev. med å fornye ekteskapsløftene da. Jeg ville akseptert og så gjort alt jeg kunne for å likevel få et utrolig flott bryllup. Kanskje er det også noen andre dere kan be som først ikke ble bedt fordi det ble for mange eller for dyrt? Kanskje er det noe helt annet dere kan gjøre enn først planlagt også. Skap et flott og minnerikt og lykkelig bryllup på de premissene verden gir akkurat nå! Lykke til ❤️ Anonymkode: 42d68...bd2
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #13 Skrevet 4. juli 2022 Uffda, skjønner at dette er leit. Men det er sånt som kan skje, gift blir dere uansett, og feire kan dere gjøre senere. Ikke i bryllup, men da reiser kanskje dere til din eller hans familie som gift og dere kan ha et lite familieselskap for å feire kjærligheten. Det er en del av historieboken deres, og en gang kan dere fortelle deres barnebarn om den gangen dere skulle gifte dere og familien ikke fikk kommet pga streik. Det er ikke verdens undergang, dere blir gift, og dere får en historie å fortelle som er litt annerledes enn den dere hadde planlagt. Når man ser livet under ett, fra fødsel til død, så er det noen humper på veien man vil huske bedre enn andre, noen humper vil ha større betydning enn andre, men dere kommer dere fint gjennom dette også. Ikke gråt, det viktigste akkurat nå er at du og din blivende mann er sammen, også får dere ta alt annet etterhvert. Anonymkode: 89071...33e
LillaGorilla♥♥ Skrevet 4. juli 2022 #14 Skrevet 4. juli 2022 Jeg skjønner at dette er leit, jeg hadde også vært lei meg. Men hadde dette vært meg, så hadde jeg gjennomført vielsen, helt enkelt, og heller tatt selve festen igjen senere. Dritkjipt, men dessverre er jo dette noe ingen kan gjøre særlig med akkurat nå.
*Miss Marple* Skrevet 4. juli 2022 #15 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Sette seg i bilen å kjøre da vel. Sært at ingen i en husstand har lappen. Anonymkode: 1bd09...134 Så du tenker at de skal kjøre uten lappen da? Det er i hvert fall sært å være så blåst som deg! Hi, stakkars deg og dere! Skjønner at det er fortvilende. Men det er ikke sikkert at streiken varer så lenge, det er jo bare mandag i dag. Jeg har egentlig ingen råd, bare all mulig sympati!
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #16 Skrevet 4. juli 2022 Skjønner fortvilelsen❤️Ei venninne av meg skulle gifte seg i mars 2020, og to dager før stengte landet ned pga korona. Det store bryllupet ble selvfølgelig ikke noe av. Men, hun valgte å gjennomføre med kun de nærmeste, og fikk en fin dag tross alt. Senere trommet de sammen til stor bryllupsfest, når muligheten var der, og alle gjestene som skulle vært med første gang, var med og feire! Veldig vellykket! Og, hun brukte faktisk brudekjolen en gang til! Anonymkode: f4d37...034
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #17 Skrevet 4. juli 2022 Jeg hadde nok gjennomført tror jeg - prøvd å ha en fin dag med dem som kom. Hvis det er tilreisende som må avlyse sin tur grunnet andre gjester som ikke kommer får de jo ikke pengene sine igjen. Ha et lite bryllup med dem som kommer, og en fest senere for resten. Kjipt ja - men ikke så mye å gjøre nå 😞 Anonymkode: 41e38...1c9
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #19 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Anonymkode: 65ae1...3e5 😍😍😍😍 Dette kunne jo vært til god hjelp! Det skal videreformidles og undersøkes om de kan "hoppe av" bussen før Gardermoen! Tusen, tusen takk! Her kan vel hele familien dekke en buss omtrent, hvis de tar sjansen på å reise med små barn også😆 Anonymkode: 25b33...583
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #20 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): 😍😍😍😍 Dette kunne jo vært til god hjelp! Det skal videreformidles og undersøkes om de kan "hoppe av" bussen før Gardermoen! Tusen, tusen takk! Her kan vel hele familien dekke en buss omtrent, hvis de tar sjansen på å reise med små barn også😆 Anonymkode: 25b33...583 Håper det ordner seg👍🏻😊 Anonymkode: 65ae1...3e5
("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 4. juli 2022 #21 Skrevet 4. juli 2022 Et annet alternativ er faktisk å leie en buss med sjåfør nedover om de er mange😊 om flere deler på trenger det ikke å bli så galt👍
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #22 Skrevet 4. juli 2022 ("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge skrev (1 minutt siden): Et annet alternativ er faktisk å leie en buss med sjåfør nedover om de er mange😊 om flere deler på trenger det ikke å bli så galt👍 Det kan bli billigere enn det alternativet over og. Anonymkode: c1fa6...b85
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #23 Skrevet 4. juli 2022 Dere er bare geniale! Nå begynner jeg seriøst øyne et håp likevel. Håper familien ogås ser på det som et alternativ! Anonymkode: 25b33...583
*Miss Marple* Skrevet 4. juli 2022 #24 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Dere er bare geniale! Nå begynner jeg seriøst øyne et håp likevel. Håper familien ogås ser på det som et alternativ! Anonymkode: 25b33...583 Forumet på sitt beste😍de beste ønsker til dere uansett hva som skjer💕
Annesmiltillivet Skrevet 4. juli 2022 #25 Skrevet 4. juli 2022 Ønsker dere lykke til - håper inderlig det løser seg for dere. Om ikke alle kommer, så at hvert fall de nærmeste kommer seg ned. Hold oss oppdatert 🥰
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå