Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #1 Skrevet 4. juli 2022 Jeg måtte fysisk møte opp på skatteetaten fordi jeg ikke kom inn på en viss side på nettet. Så jeg måtte ha et skjema av papir og fylle ut opplysninger på. Først kommer jeg inn i noe som så ut som en slags vestibyle, og det kom en vekter gående i skikkelig slow motion mot meg. Stoppet bak en liten skranke uten å si noe, bare så på meg. Jeg sa at jeg måtte ha et skjema, og han : du vet du kan gjøre dette på skatteetaten sine sider på nettet? Jeg forklarte at jeg ikke kom inn på siden, og heller ikke nettbanken, så jeg måtte undersøke nærmere når jeg kom hjem. Han sto bare der og ristet oppgitt på hodet. Akkurat da fikk jeg lyst til å slenge veska i hodet på ham, for jeg hadde jo stresset med dette lenge på morgenen! Så sier jeg: så kunne jeg få et skjema? Og han : ja, du er vel nødt for det. Hva slags svar er det? Men jeg tok mot skjema, og spurte om jeg vær så snill kunne få et ekstra i tilfelle jeg skulle skrive feil. Da ristet han på hodet en gang til og slang skjema på disken. Ikke la det der, men slang det så jeg måtte fange det opp i siste liten før det blafret ned på gulvet! Da ble jeg stående å se på ham, for jeg ble så satt ut! Han : var det noe mer? Jeg tenkte fort, og så navnet hans på skiltet på brystet. Så sa jeg at jeg nok ville ta en telefon å klage på kundebehandlingen. Jeg vet jeg overdrev her, men dette kom på toppen av en stressende morgen. Men han ble fly forbanna, gikk bort til døra og trykket på bryteren som får døra til å gå automatisk opp, og sa at jeg kanskje burde komme meg ut?!?! Jeg stoppet rett før jeg gikk ut og snudde meg og bare så på ham og da tok han to skritt mot meg med olmt blikk. Hva i all verden gjør sånne mennesker på slike plasser? Jeg skal ringe skatteetaten så fort jeg kommer hjem. Fyren var jo helt ustabil! Anonymkode: 3e564...301
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #2 Skrevet 4. juli 2022 Dette hadde jeg også klaget på. At han åpner døra og ber deg komme deg hjem, er vel nærmest en trussel. Du kan være på et offentlig kontor så lenge du vil. Anonymkode: 48a35...348
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #3 Skrevet 4. juli 2022 Dette synes jeg virkelig du skal si ifra om, dette er ikke greit. Anonymkode: 15a97...a7e
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #4 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Dette hadde jeg også klaget på. At han åpner døra og ber deg komme deg hjem, er vel nærmest en trussel. Du kan være på et offentlig kontor så lenge du vil. Anonymkode: 48a35...348 Ble litt lettet over denne kommentaren. Var redd jeg overreagerte fordi jeg stresset fra før. Måtte i tillegg ta buss, og jeg får klaus av det også! Sitter her mens svetten renner i strie strømmer, men har bare fem minutter igjen av turen. Ja, han var ordentlig olm og ekkel, så jeg syns ikke at dette var en akseptabel måte å møte folk på. Anonymkode: 3e564...301
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #5 Skrevet 4. juli 2022 På den andre siden. Du møtte en vekter som ga deg opplysni ger om hvordan du enklest kunne løse saken. Han ga deg riktig skjema og åpnet døren for deg da du skulle gå. Anonymkode: c6567...735
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #6 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): På den andre siden. Du møtte en vekter som ga deg opplysni ger om hvordan du enklest kunne løse saken. Han ga deg riktig skjema og åpnet døren for deg da du skulle gå. Anonymkode: c6567...735 Ja, jøss. Og får du en ørefik, så se på den lyse siden: fin farge i kinnene! Anonymkode: 48a35...348
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #7 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): På den andre siden. Du møtte en vekter som ga deg opplysni ger om hvordan du enklest kunne løse saken. Han ga deg riktig skjema og åpnet døren for deg da du skulle gå. Anonymkode: c6567...735 Har du så lave forventninger til folk generelt? Anonymkode: 683e2...29d
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #8 Skrevet 4. juli 2022 Dette var helt klart en person som ikke egner seg som vekter. Jeg vet om mange som er veldig dyktige i jobben sin, hyggelige, stabile, hjelpsomme, men også autoritære nok når det gjelder uten å bli ufine - stabile personer som er trygge på seg selv. Dessverre er det en del som er motsatt som trekkes mot vekteryrket, fordi de liker maktfølelsen de føler de får. Disse er det viktig å luke bort, fordi de ofte er personer som får ufarlige situasjoner til å eskalere, de skaper rett og slett mye misnøye og potensielt farlige situasjoner. Dette må du bare klage inn, HI, for slike personer bør ikke ha en slik jobb om de ikke skjerper seg! Anonymkode: 57e92...ba1
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #9 Skrevet 4. juli 2022 Jeg har fagbrev som vekter og setter stor pris på at slike kollegaer som han blir meldt inn. Anonymkode: 25db3...2b4
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #10 Skrevet 4. juli 2022 Jeg ringte og sa fra om opplevelsen. De var veldig hyggelige og takket for at jeg sa fra. Jeg har ikke noe mot vektere, tvert imot. Jeg forventet ikke å bli kastet papirer til og oppfordring om å gå. Det var en veldig ubehagelig opplevelse. Takk for svar, og da håper jeg han får beskjed og oppfører seg akseptabelt heretter. Anonymkode: 3e564...301
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #11 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Jeg ringte og sa fra om opplevelsen. De var veldig hyggelige og takket for at jeg sa fra. Jeg har ikke noe mot vektere, tvert imot. Jeg forventet ikke å bli kastet papirer til og oppfordring om å gå. Det var en veldig ubehagelig opplevelse. Takk for svar, og da håper jeg han får beskjed og oppfører seg akseptabelt heretter. Anonymkode: 3e564...301 Tusen takk for at du meldt i fra! ☺️ Anonymkode: 25db3...2b4
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #12 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har fagbrev som vekter og setter stor pris på at slike kollegaer som han blir meldt inn. Anonymkode: 25db3...2b4 Jeg spør bare, du trenger ikke svare for jeg skjønner dette er krevende spørsmål. Men vet du noe om hva han har brutt for lover/regler/praksis? Anonymkode: 1de6e...14d
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #13 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Jeg ringte og sa fra om opplevelsen. De var veldig hyggelige og takket for at jeg sa fra. Jeg har ikke noe mot vektere, tvert imot. Jeg forventet ikke å bli kastet papirer til og oppfordring om å gå. Det var en veldig ubehagelig opplevelse. Takk for svar, og da håper jeg han får beskjed og oppfører seg akseptabelt heretter. Anonymkode: 3e564...301 Så bra du varslet, Hi! Han får trolig en advarsel, vil jeg tro. Hvis han ikke skjerper seg antar jeg at han ikke får jobbe så mye lenger som vekter. Det kan jo også hende det er andre varsler på ham, og da vil han nok heller ikke få fortsette, i hvert fall ikke særlig lenge. Ustabile vektere er potensielt farlige vektere, fordi de ikke evner å roe situasjoner, men heller får situasjoner til å eskalere til å bli farlige. Takk for at du varslet Anonymkode: 57e92...ba1
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #14 Skrevet 6. juli 2022 Anonym bruker skrev (På 4.7.2022 den 11.54): Jeg måtte fysisk møte opp på skatteetaten fordi jeg ikke kom inn på en viss side på nettet. Så jeg måtte ha et skjema av papir og fylle ut opplysninger på. Først kommer jeg inn i noe som så ut som en slags vestibyle, og det kom en vekter gående i skikkelig slow motion mot meg. Stoppet bak en liten skranke uten å si noe, bare så på meg. Jeg sa at jeg måtte ha et skjema, og han : du vet du kan gjøre dette på skatteetaten sine sider på nettet? Jeg forklarte at jeg ikke kom inn på siden, og heller ikke nettbanken, så jeg måtte undersøke nærmere når jeg kom hjem. Han sto bare der og ristet oppgitt på hodet. Akkurat da fikk jeg lyst til å slenge veska i hodet på ham, for jeg hadde jo stresset med dette lenge på morgenen! Så sier jeg: så kunne jeg få et skjema? Og han : ja, du er vel nødt for det. Hva slags svar er det? Men jeg tok mot skjema, og spurte om jeg vær så snill kunne få et ekstra i tilfelle jeg skulle skrive feil. Da ristet han på hodet en gang til og slang skjema på disken. Ikke la det der, men slang det så jeg måtte fange det opp i siste liten før det blafret ned på gulvet! Da ble jeg stående å se på ham, for jeg ble så satt ut! Han : var det noe mer? Jeg tenkte fort, og så navnet hans på skiltet på brystet. Så sa jeg at jeg nok ville ta en telefon å klage på kundebehandlingen. Jeg vet jeg overdrev her, men dette kom på toppen av en stressende morgen. Men han ble fly forbanna, gikk bort til døra og trykket på bryteren som får døra til å gå automatisk opp, og sa at jeg kanskje burde komme meg ut?!?! Jeg stoppet rett før jeg gikk ut og snudde meg og bare så på ham og da tok han to skritt mot meg med olmt blikk. Hva i all verden gjør sånne mennesker på slike plasser? Jeg skal ringe skatteetaten så fort jeg kommer hjem. Fyren var jo helt ustabil! Anonymkode: 3e564...301 Ja, dette må du klage på! Anonymkode: 0982b...ca6
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #15 Skrevet 6. juli 2022 Bra du varslet! Hvis en stakkars kunde som søker hjelp hos skatteetaten trigger vekteren, tør jeg ikke tenke på hva som skjer når de virkelig hissige kundene kommer. For de er det mange av. Hilsen en som har jobbet lenge i kunde og service bransjen og jeg er ekspert på tolmodighet. Måtte det. Anonymkode: 6fd87...c61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå