Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #1 Skrevet 3. juli 2022 Anbefaler alle å se dette programmet og bli bevist på hva vi godtar: https://tv.nrk.no/se?v=KOID28001419 Jeg har tenkt litt slik at overvåkningskamera er greit siden jeg selv er lovlydig. Men når man ser man hvor langt Kina og Israel har dratt det så er skremmende. Man får poeng i Kina for å angi andre, og de med laveste poeng får ikke lov å oppholde seg i byer, får ikke reise, osv. Polen vurdere dette systemet. I USA hadde de testet ut et program på alle i kongressen også viste det seg at det fungerte dårlig på mørkhudede så mange av de ble gjenkjent som kriminelle😮. Legger man på at dette blir brukt i våpen for å treffe en spesiell person så kan det virkelig bli skummelt. Anonymkode: 9e7ca...69a
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #2 Skrevet 3. juli 2022 Dette er bare det vi vet om. Det vi ikke vet om det vet vi ikke om. Anonymkode: f4097...42b
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #3 Skrevet 3. juli 2022 Boka 1984 var bare en solskinnshistorie i sammenligning… Anonymkode: c76e8...e05
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #4 Skrevet 4. juli 2022 Det er vanvittig skremmende. Russland har også innført det i større byer. Stod en artikkel om det tidligere i pandemien, de kjenner til og med igjen folk med munnbind. Bøkene 1984 og The Handmaid's Tale ble sagt å aldri kunne skje. Nå nærmer vi oss at det er virkeligheten... Anonymkode: ebf29...9fc
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #5 Skrevet 4. juli 2022 Så våre barnebarn kan bare drømme om å demonstrere for det som de tror på, diskutere politikk, eller hva de måtte mene som er urettferdig. Hva vil da skje med de som myndighetene ser på som ubrukelige vil de bli stemplet som terrorist eller kastet ut av byer/hjem/familie? Anonymkode: 9e7ca...69a
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #6 Skrevet 4. juli 2022 Det der sosiale poengsystemet er skremmende, sånn kan man effektivt kontrollere en hel befolkning som man vil. Anonymkode: b906d...39c
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #7 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er vanvittig skremmende. Russland har også innført det i større byer. Stod en artikkel om det tidligere i pandemien, de kjenner til og med igjen folk med munnbind. Bøkene 1984 og The Handmaid's Tale ble sagt å aldri kunne skje. Nå nærmer vi oss at det er virkeligheten... Anonymkode: ebf29...9fc Hvem sa at de aldri kunne skje? Margaret Atwood har bygd hele Handmaids tale på ting som HAR skjedd. Bl a med svarte kvinner og innfødte kvinner. Anonymkode: c76e8...e05
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #8 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Hvem sa at de aldri kunne skje? Margaret Atwood har bygd hele Handmaids tale på ting som HAR skjedd. Bl a med svarte kvinner og innfødte kvinner. Anonymkode: c76e8...e05 Det har mange sagt og skrevet. Det er av kritikere blitt sett på som skremsel, blitt sagt at det var en fremtidsfantasi som ikke var mulig i vår moderne verden, blablabla. Det har selvfølgelig også vært mange som har sagt handlingene i begge bøker kan skje, men tidligere ble noen av dem til og med sett på som konspirasjonsteoretikere. Og så har det selvfølgelig vært en del som har hevdet at handlingene i begge bøkene kan skje og at det er en reell mulighet for det, og greid å begrunne det noenlunde saklig. Men fordi det har vært skremmende har vel de fleste valgt å tenke at det nok aldri kan skje, og latt være å se tegnene eller bry seg om dem - og det er akkurat det som muliggjør den utviklingen vi nå ser. Man ser jo hva Kina gjør nå, og har gjort gjennom hele koronapandemien - de har hatt ekstreme tiltak mot borgerne, hvor folk har blitt isolert i uker og måneder, innelåst i egne hjem, fraktet bort uten samtykke +++. Og det får skje, fordi de har slike tystesystem, poengsystem for "gode" borgere, og myndighetene har så stor kontroll at de egentlig gjør hva de vil. Fremdeles holder de på på samme måten, og har fremdeles "null-smitte-visjon" for koronasmitte, noe som er umulig. Anonymkode: ebf29...9fc
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2022 #9 Skrevet 6. juli 2022 Anonym bruker skrev (På 4.7.2022 den 15.19): Det der sosiale poengsystemet er skremmende, sånn kan man effektivt kontrollere en hel befolkning som man vil. Anonymkode: b906d...39c Du vet at de har sosialt poengsystem i USA også? Bare omvendt. https://www.youtube.com/watch?v=Fd_YfwoVaEg (Det er en dokumentar om temaet, vil du lese om det i stedet: https://ij.org/case/pasco-predictive-policing/ ) Anonymkode: f4097...42b
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #10 Skrevet 7. juli 2022 Vi var mange her under koronapandemien som prøvde å nå igjennom, men vi ble avfeid som konspirasjonsteoretikere stadig vekk. Nå skjer det. Godt flere begynner å se galskapen. Bare det ikke er for sent… Anonymkode: 98f4e...99e
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #11 Skrevet 7. juli 2022 Hvis man ikke vil bli overvåket, så får man flytte i ei fjellhytte uten strøm og telefon. Alt du gjør på telefon blir «overvåket», alle søk du gjør og telefonen har algoritmer og «lytter». Overvåkning, i rett bruk, er helt innafor til å løse feks kriminalsaker. Anonymkode: 33dce...91c
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #12 Skrevet 7. juli 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Hvis man ikke vil bli overvåket, så får man flytte i ei fjellhytte uten strøm og telefon. Alt du gjør på telefon blir «overvåket», alle søk du gjør og telefonen har algoritmer og «lytter». Overvåkning, i rett bruk, er helt innafor til å løse feks kriminalsaker. Anonymkode: 33dce...91c Det er her problemet dessverre kommer inn: "I rett bruk" også bør man legge til at testing ofte er gjort i et perfekt miljø. Som jeg nevnte lenger oppe så ble mange mørkhudede i kongressen i USA gjenkjent som kriminell (som ikke var dem) og med tanke på hvor fort en del amerikanske politimenn skyter så kan det da være fort gjort å skyte et kongressmedlem i stede for den riktige personen. Skulle jeg velge å gjøre noe kriminelt i dag så ville jeg i alle fall ikke tatt med mobilen. Den skulle ligget hjemme og sendt ut meldinger som jeg har satt opp på forhånd skal sendes på det og det tidspunktet, ja det er faktisk en funksjon på mobilen for dette. Er jeg da uskyldig siden mobilen ligger hjemme og sender ut meldinger? At man overvåker mistenkte i en kriminalsak er helt ok, men det kan ikke være slik at alle skal sees på som mistenkte, det må være en grunn til overvåkingen. Anonymkode: 9e7ca...69a
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2022 #13 Skrevet 7. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det er her problemet dessverre kommer inn: "I rett bruk" også bør man legge til at testing ofte er gjort i et perfekt miljø. Som jeg nevnte lenger oppe så ble mange mørkhudede i kongressen i USA gjenkjent som kriminell (som ikke var dem) og med tanke på hvor fort en del amerikanske politimenn skyter så kan det da være fort gjort å skyte et kongressmedlem i stede for den riktige personen. Skulle jeg velge å gjøre noe kriminelt i dag så ville jeg i alle fall ikke tatt med mobilen. Den skulle ligget hjemme og sendt ut meldinger som jeg har satt opp på forhånd skal sendes på det og det tidspunktet, ja det er faktisk en funksjon på mobilen for dette. Er jeg da uskyldig siden mobilen ligger hjemme og sender ut meldinger? At man overvåker mistenkte i en kriminalsak er helt ok, men det kan ikke være slik at alle skal sees på som mistenkte, det må være en grunn til overvåkingen. Anonymkode: 9e7ca...69a Og det må vi ha her i Norge. Og dessuten tviler jeg på at jeg er så interessant for noen at de vil overvåke meg. Og selvsagt er det feil i systemer, det er derfor de testes. Anonymkode: 33dce...91c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå