Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #1 Skrevet 3. juli 2022 Sånn vil de altså ha det, abortmotstanderene. Det er jo bare tragisk. https://nyheder.tv2.dk/2022-07-03-tiaarig-pige-naegtet-abort-i-ohio Anonymkode: c7c03...e51
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #2 Skrevet 3. juli 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Sånn vil de altså ha det, abortmotstanderene. Det er jo bare tragisk. https://nyheder.tv2.dk/2022-07-03-tiaarig-pige-naegtet-abort-i-ohio Anonymkode: c7c03...e51 Helt grusomt, og snart kommer alle sakene der kvinner blir rettsforfulgt på grunn av mistanke om abort og dødsfall fordi helsepersonell griper inn for sent i spontanaborter fordi de er redde for å bli rettsforfulgt selv. Anonymkode: 91ad5...2cf
Elina Skrevet 3. juli 2022 #3 Skrevet 3. juli 2022 Det er helt sykt, bryter ikke dette med barnekonvensjon/menneskerettigheter etc? INGEN barn skal tvinges til å føde barn. Bare tenk på hvor farlig det er, USA har blitt et u-land!!!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #4 Skrevet 3. juli 2022 Det er altså så jævlig at jeg ikke har ord. Hvordan kan folk ønske dette der borte? Anonymkode: ffbbe...bec
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #5 Skrevet 3. juli 2022 Elina skrev (34 minutter siden): Det er helt sykt, bryter ikke dette med barnekonvensjon/menneskerettigheter etc? INGEN barn skal tvinges til å føde barn. Bare tenk på hvor farlig det er, USA har blitt et u-land!!! Det ville er at hun ville hatt sterkere rettigheter hadde hun vært 10,5 år yngre. Anonymkode: b8cdd...3a4
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #6 Skrevet 3. juli 2022 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Helt grusomt, og snart kommer alle sakene der kvinner blir rettsforfulgt på grunn av mistanke om abort og dødsfall fordi helsepersonell griper inn for sent i spontanaborter fordi de er redde for å bli rettsforfulgt selv. Anonymkode: 91ad5...2cf Det er allerede flere kvinner døde i Polen på grunn av lignende lovverk. Anonymkode: 5b745...894
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #7 Skrevet 3. juli 2022 En kvinne ble også liggende ni timer med ektopisk svangerskap mens legen konsulterte jurister. Egglederen sprakk, og hun holdt på å blø ihjel. Det neste denne flotte buketten av høyesterettsdommere gjorde var å innføre lover som gjør det vanskeligere for myndighetene å nå klimamålene. Nå vil de ta for seg presidentvalgene, og den ene (Thomas) ønsker en vurdering av prevensjon og forhold og ekteskap mellom lesbiske og homofile. Anonymkode: b8cdd...3a4
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #8 Skrevet 3. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): En kvinne ble også liggende ni timer med ektopisk svangerskap mens legen konsulterte jurister. Egglederen sprakk, og hun holdt på å blø ihjel. Det neste denne flotte buketten av høyesterettsdommere gjorde var å innføre lover som gjør det vanskeligere for myndighetene å nå klimamålene. Nå vil de ta for seg presidentvalgene, og den ene (Thomas) ønsker en vurdering av prevensjon og forhold og ekteskap mellom lesbiske og homofile. Anonymkode: b8cdd...3a4 Det amerikanske kvinner må gjøre nå, er massiv protest. Sexnekt. Nekte å ha sex med menn i det hele tatt til lovverket endres. Da tror jeg at pipa vil få en annen lyd. Anonymkode: 5b745...894
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #9 Skrevet 3. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det amerikanske kvinner må gjøre nå, er massiv protest. Sexnekt. Nekte å ha sex med menn i det hele tatt til lovverket endres. Da tror jeg at pipa vil få en annen lyd. Anonymkode: 5b745...894 Akkurat DET er jeg enig i. Så får de kvinnene som er mot abort stille opp slik at mest trengende får tømt seg av og til. Anonymkode: 63d95...b8c
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #10 Skrevet 3. juli 2022 Jeg håper at de i USA og andre nå ser hvor viktig det er å bruke stemmeretten sin. Anonymkode: 63d95...b8c
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #11 Skrevet 3. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg håper at de i USA og andre nå ser hvor viktig det er å bruke stemmeretten sin. Anonymkode: 63d95...b8c Også bør de gjøre noe med systemet. Når høyesterettsdommere velges av presidenten og sitter livet ut skjer slikt som dette. De aller fleste i USA er mot kanselleringen av RvW, men det hjelper fint lite når de som bestemmer lovene er kristenfundamentalistiske republikanere. Anonymkode: b8cdd...3a4
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #12 Skrevet 3. juli 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Jeg håper at de i USA og andre nå ser hvor viktig det er å bruke stemmeretten sin. Anonymkode: 63d95...b8c Problemet i USA er at dersom man registrerer seg for å stemme kan man også bli innkalt til juryetjeneste og må bli borte fra jobben flere dager dersom man blir innkalt til å sitte i en juryen i en straffe sak. Den tiden man sitter der vil man ikke få lønn fra jobben sin, og mange arbeidsgivere vil gi deg sparken siden du er borte fra jobb. Folk har ikke råd til å ta risikoen ved å bruke stemmeretten sin. Anonymkode: c476f...95a
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #13 Skrevet 3. juli 2022 Jeg tror oppriktig at USA står ved det største veiskillet i landets historie. Enten er de nå på vei mot full kollaps - eller så snur de og tar til vettet og rydder opp i alt som ikke fungerer i landet. Velger de å gå feil vei vil vi se et USA som går mot en diktatorisk retning, noe som kan skje skremmende raskt, og hvor en liten mannlig elite forsøker å ha full kontroll over kvinner og alle under eliten. Med den ufattelig store mengden våpen landets borgere sitter på kan det gå både mot ekstrem kriminalitet og borgerkrig. De står i et veiskille. Går de lenger i feil retning enn de allerede har gjort blir det for sent, da vil situasjonen eskalere ut av kontroll. Anonymkode: 8c7ef...23f
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #14 Skrevet 3. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det amerikanske kvinner må gjøre nå, er massiv protest. Sexnekt. Nekte å ha sex med menn i det hele tatt til lovverket endres. Da tror jeg at pipa vil få en annen lyd. Anonymkode: 5b745...894 Nei, det er jo det de vil. Kvinners dyd og kontroll over kvinners kropp - kontra kvinners livsutfoldelse og kontroll over egen kropp. Jeg stemmer for at alle i fruktbar alder pakker og søker asyl på humanitært grunnlag i andre land. Anonymkode: 47c63...271
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #15 Skrevet 3. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg tror oppriktig at USA står ved det største veiskillet i landets historie. Enten er de nå på vei mot full kollaps - eller så snur de og tar til vettet og rydder opp i alt som ikke fungerer i landet. Velger de å gå feil vei vil vi se et USA som går mot en diktatorisk retning, noe som kan skje skremmende raskt, og hvor en liten mannlig elite forsøker å ha full kontroll over kvinner og alle under eliten. Med den ufattelig store mengden våpen landets borgere sitter på kan det gå både mot ekstrem kriminalitet og borgerkrig. De står i et veiskille. Går de lenger i feil retning enn de allerede har gjort blir det for sent, da vil situasjonen eskalere ut av kontroll. Anonymkode: 8c7ef...23f Dessverre er kollapsen ugjendrivelig i gang. TRump var bare maskoten. Men han gjorde det synlig for oss utenfor, og sparket ballen over sidelinjen én gang for alle. Dessverre har vi, via stormaktspolitikken, knyttet oss for tett på. Vi vil ikke ned i dragsuget sammen med en supermakt i systemkollaps. Anonymkode: 47c63...271
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #16 Skrevet 3. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Problemet i USA er at dersom man registrerer seg for å stemme kan man også bli innkalt til juryetjeneste og må bli borte fra jobben flere dager dersom man blir innkalt til å sitte i en juryen i en straffe sak. Den tiden man sitter der vil man ikke få lønn fra jobben sin, og mange arbeidsgivere vil gi deg sparken siden du er borte fra jobb. Folk har ikke råd til å ta risikoen ved å bruke stemmeretten sin. Anonymkode: c476f...95a De har dessuten alle mulige hindringer i veien mtp selve stemmegivningen. Når valgene skal skje, er det i mange områder (les: fattige områder, og områder med mange fargede innbyggere) så langt mellom urnene at de må ta både én og to dager fri da også, for å reise dit med buss og stå i kø hele dagen… Anonymkode: 47c63...271
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #17 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): De har dessuten alle mulige hindringer i veien mtp selve stemmegivningen. Når valgene skal skje, er det i mange områder (les: fattige områder, og områder med mange fargede innbyggere) så langt mellom urnene at de må ta både én og to dager fri da også, for å reise dit med buss og stå i kø hele dagen… Anonymkode: 47c63...271 Som også vil føre til at de mister jobben og det lille de har av inntekt. Velferd dersom man mister jobben, nei, det har man ikke hørt om... Anonymkode: c476f...95a
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #18 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Nei, det er jo det de vil. Kvinners dyd og kontroll over kvinners kropp - kontra kvinners livsutfoldelse og kontroll over egen kropp. Jeg stemmer for at alle i fruktbar alder pakker og søker asyl på humanitært grunnlag i andre land. Anonymkode: 47c63...271 Nå snakker jeg om totalnekt, også med sin egen mann. Jeg tror ikke noen av dem vil at gifte kvinner skal slutte å ha sex med mennene sine. Anonymkode: 5b745...894
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 4. juli 2022 #19 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nå snakker jeg om totalnekt, også med sin egen mann. Jeg tror ikke noen av dem vil at gifte kvinner skal slutte å ha sex med mennene sine. Anonymkode: 5b745...894 Det ønsker vel neppe kvinnene heller. Det er ikke alle menn som bestemmer i usa, og det er heller ikke bare menn som er mot abort.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #20 Skrevet 4. juli 2022 En ting som nok hadde vært effektiv var å tredoble barnebidraget fra far. Da ville nok menn vært mer ivrig etter å bruke kondom for å beskytte seg og lommeboken. Anonymkode: 63d95...b8c
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #21 Skrevet 4. juli 2022 Dette forslaget til Bette Midler var ganske så lurt, forby Vigra siden en "slapp penis er guds vilje" 👏 : https://www.kk.no/underholdning/en-slapp-penis-er-guds-vilje/76505401?fbclid=IwAR0Zj9sdvZQ3e88iqJ2QT6sM8F1rQBJ5YttLVkWqDaZtKZXHZJdKawX7wr0 Anonymkode: 63d95...b8c
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #22 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): En ting som nok hadde vært effektiv var å tredoble barnebidraget fra far. Da ville nok menn vært mer ivrig etter å bruke kondom for å beskytte seg og lommeboken. Anonymkode: 63d95...b8c En av de viktigste risikofaktorene som gjelder drap av kvinner, er graviditet. Så vi vil nok se en oppsving i det også. Og da er ikke sånne pengegreier med på å gjøre kvinnene tryggere! Anonymkode: 47c63...271
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #23 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Dessverre er kollapsen ugjendrivelig i gang. TRump var bare maskoten. Men han gjorde det synlig for oss utenfor, og sparket ballen over sidelinjen én gang for alle. Dessverre har vi, via stormaktspolitikken, knyttet oss for tett på. Vi vil ikke ned i dragsuget sammen med en supermakt i systemkollaps. Anonymkode: 47c63...271 Bråk og vold blir det nok dessverre uansett, det tror jeg. Spørsmålet er hvor ille det blir. Jeg har fremdeles troen på at de fleste amerikanere ikke ønsker denne utviklingen, og disse har mulighet til å endre kursen. Men det vil koste. Anonymkode: 8c7ef...23f
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #24 Skrevet 4. juli 2022 Jeg fatter ikke at til og med den mest ihuga abortmotstander tenker at det er best for celleklumpen å bli født av en 10 åring som ble voldtatt. Hvor er rettsvernet for denne 10-åringen, det må da finnes en lov mot å utsette et barn for dette, det er ren og skjær ondskap. Nå har heldigvis denne 10-åringen fått urført abort i en annen stat, men etterhvert så vil jo ikke det heller være mulig. https://www.dagbladet.no/nyheter/voldtektsoffer-10-nektet-abort/76533191 Anonymkode: c7c03...e51
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #25 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Jeg fatter ikke at til og med den mest ihuga abortmotstander tenker at det er best for celleklumpen å bli født av en 10 åring som ble voldtatt. Hvor er rettsvernet for denne 10-åringen, det må da finnes en lov mot å utsette et barn for dette, det er ren og skjær ondskap. Nå har heldigvis denne 10-åringen fått urført abort i en annen stat, men etterhvert så vil jo ikke det heller være mulig. https://www.dagbladet.no/nyheter/voldtektsoffer-10-nektet-abort/76533191 Anonymkode: c7c03...e51 Abortmotstandere bryr seg ikke om andre mennesker. Anonymkode: 91ad5...2cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå