Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #26 Skrevet 3. juli 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Du svarer som om hun ikke allerede hadde vært gjestfri. Og da sier jeg at hun har vært gjestfri nok. Anonymkode: 4d79a...06d Jeg svarte på hvorfor jeg ville valgt den løsningen. St du bille valgt annerledes er helt greit, men det gjør ikke min måte gal. Anonymkode: 3fdc2...c52
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #27 Skrevet 3. juli 2022 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Hvorfor skulle det være nødvendig? Barna har vært der hele dagen og spist seg mette. Da er det helt innafor å sende dem hjem. Anonymkode: 4d79a...06d Fordi det virket som om hun ikke så det åpenbare alternativet. Anonymkode: fa0d0...a9e
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #28 Skrevet 3. juli 2022 Jeg mener dette på en vennlig måte: Du er ikke en dårlig person som er lite gjestmild og lite raus og ødelegger ungenes sosiale liv og ditt eget omdømme fordi du har lyst å spise middag alene med familien din. Som folk her inne liker å gi inntrykk av. Ikke vær så hard mot deg selv. Det er ditt liv og din familie. Du velger hvordan du vil ha det. Anonymkode: a1cd9...4c5
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #29 Skrevet 3. juli 2022 Jeg utsetter maten litt og så løser det seg som regel selv, da de på besøk blir hentet/ringt hjem til middag. Ellers hadde jeg sendt de hjem. Anonymkode: e1692...93a
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #30 Skrevet 3. juli 2022 sug lut skrev (5 timer siden): Kan dere ikke dele på det som er og fylle på med noe annet? Enig, jeg har aldri sendt unger som er på besøk hjem fordi vi ikke har nok mat. Nesten uansett hva menyen er er det fort gjort å utvide retten så den metter noen ekstra. Det er jo bare å drøye kjøttdeigen med en boks bønner (eller Tine en ekstra kjøttdeig i micro). Åpne en ekstra boks med mais, rive litt mer ost, og åpne en ekstra pakke lefser. Barn spiser sjeldent mengder av salat uansett, så det har jeg aldri opplevd å gå tom for når vi har ekstra barn til middag. Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hun har vel vært gjestfri nok når de har vært der hele dagen og spist jeg mette én gang allerede? Anonymkode: 4d79a...06d Kan ikke barna være der så lenge de koser seg sammen, selv om besøket strekker seg over flere måltider? Jeg skjønner virkelig ikke problemet. Heldigvis har ikke mine barn noen venner hvor de blir sendt hjem eller på rommet når familien skal spise. Og aldri har vi behandlet gjester sånn hjemme hos oss. Anonymkode: 871f8...90d
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #31 Skrevet 3. juli 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Det er jo bare å drøye kjøttdeigen med en boks bønner (eller Tine en ekstra kjøttdeig i micro). Åpne en ekstra boks med mais, rive litt mer ost, og åpne en ekstra pakke lefser. Barn spiser sjeldent mengder av salat uansett, så det har jeg aldri opplevd å gå tom for når vi har ekstra barn til middag. Men du leste kanskje ikke HI og at hun IKKE HADDE nok mat til alle. Så skal hun trylle frem disse ekstra greiene det bare er å åpne eller tilsette? Eller skal hun tigge hos naboene? Anonymkode: e1692...93a
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #32 Skrevet 3. juli 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Enig, jeg har aldri sendt unger som er på besøk hjem fordi vi ikke har nok mat. Nesten uansett hva menyen er er det fort gjort å utvide retten så den metter noen ekstra. Det er jo bare å drøye kjøttdeigen med en boks bønner (eller Tine en ekstra kjøttdeig i micro). Åpne en ekstra boks med mais, rive litt mer ost, og åpne en ekstra pakke lefser. Barn spiser sjeldent mengder av salat uansett, så det har jeg aldri opplevd å gå tom for når vi har ekstra barn til middag. Kan ikke barna være der så lenge de koser seg sammen, selv om besøket strekker seg over flere måltider? Jeg skjønner virkelig ikke problemet. Anonymkode: 871f8...90d Hi sier jo at det ikke var nok mat, da er det jo ikke bare å åpne ditt og tine datt. Jeg skjønner ikke den voldsomme uviljen mange her inne har til å bare sende ungene hjem i stedet for å fore alt som måtte dette inn dørene, det er tross alt snakk om unger som bor 5 minutter unna. Kanskje ikke hi har råd til å fore halve nabolaget stadig vekk. Man er ikke noe dårligere menneske selv om man sender ungen hjem altså. Anonymkode: 6bf1c...b31
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #33 Skrevet 3. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det er gjestfritt, det er hyggelig for barn og gjester og jeg selv liker å ha unger i huset. Anonymkode: 3fdc2...c52 Også hvis du verken har forberedt noe eller har nok mat? Det som var eneste gyldig grunn til ikke å servere middag var at man satt igjen med KUN knekkebrød - hva er hyggen i å ruinere seg for at naboene skal slippe å servere mat til sine egne barn hjemme hos seg selv? Det er ikke hyggelig, det er latterlig. Hvis jeg satt som gjest hos noen som åpenbart ikke hadde innberegnet meg, sånn at de begynte å fordele «vomfyll» ved siden av tacoen - da ville jeg ha blitt skitflau! Og ikke bare NÅ, men også da jeg var barn! Anonymkode: dc888...1a3
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #34 Skrevet 3. juli 2022 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Kan ikke barna være der så lenge de koser seg sammen, selv om besøket strekker seg over flere måltider? Jeg skjønner virkelig ikke problemet. Problemet var vel at det første måltidet gjorde kål på brødet, og til det andre måltidet lå det an til å bli for lite mat. Er popularitetskonkurransen i nabolaget den eneste målestokken man kan måle en barndom med? Hjemme hos oss er middagstid familietid. Anonymkode: dc888...1a3
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #35 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Også hvis du verken har forberedt noe eller har nok mat? Det som var eneste gyldig grunn til ikke å servere middag var at man satt igjen med KUN knekkebrød - hva er hyggen i å ruinere seg for at naboene skal slippe å servere mat til sine egne barn hjemme hos seg selv? Det er ikke hyggelig, det er latterlig. Hvis jeg satt som gjest hos noen som åpenbart ikke hadde innberegnet meg, sånn at de begynte å fordele «vomfyll» ved siden av tacoen - da ville jeg ha blitt skitflau! Og ikke bare NÅ, men også da jeg var barn! Anonymkode: dc888...1a3 Les mitt første innlegg. Anonymkode: 3fdc2...c52
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #36 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Også hvis du verken har forberedt noe eller har nok mat? Det som var eneste gyldig grunn til ikke å servere middag var at man satt igjen med KUN knekkebrød - hva er hyggen i å ruinere seg for at naboene skal slippe å servere mat til sine egne barn hjemme hos seg selv? Det er ikke hyggelig, det er latterlig. Hvis jeg satt som gjest hos noen som åpenbart ikke hadde innberegnet meg, sånn at de begynte å fordele «vomfyll» ved siden av tacoen - da ville jeg ha blitt skitflau! Og ikke bare NÅ, men også da jeg var barn! Anonymkode: dc888...1a3 Problemet er at mens de fleste voksne gjester skjønner når de har vært på besøk et sted i overkant lenge, gjør ikke barn nødvendigvis det. De må bli fortalt at det er på tide åkomme seg hjem. Det er ikke uhøflig, det er en del av det å vokse opp og lære seg normene i samfunnet. Om du som voksen hadde stukket innom en venninne tilfeldig en formiddag og hun etterhvert begynte å sette i gang med middagslaging, ville du sannsynligvis unnskyldt deg og gått hjem. I hvertfall ville du forsikret deg om at hun faktisk gjerne ville at du skulle spise med dem og at det var nok mat til alle. Hvis du hadde mann og egne barn hjemme, ville du ringt dem og forklart at de måtte spise uten deg. Barn trenger å lære at dette er normal oppførsel i Norge. Det innebærer at de av og til må bli sent hjem av naboen. Anonymkode: b842f...3e7
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #37 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Problemet er at mens de fleste voksne gjester skjønner når de har vært på besøk et sted i overkant lenge, gjør ikke barn nødvendigvis det. De må bli fortalt at det er på tide åkomme seg hjem. Det er ikke uhøflig, det er en del av det å vokse opp og lære seg normene i samfunnet. Om du som voksen hadde stukket innom en venninne tilfeldig en formiddag og hun etterhvert begynte å sette i gang med middagslaging, ville du sannsynligvis unnskyldt deg og gått hjem. I hvertfall ville du forsikret deg om at hun faktisk gjerne ville at du skulle spise med dem og at det var nok mat til alle. Hvis du hadde mann og egne barn hjemme, ville du ringt dem og forklart at de måtte spise uten deg. Barn trenger å lære at dette er normal oppførsel i Norge. Det innebærer at de av og til må bli sent hjem av naboen. Anonymkode: b842f...3e7 Uff, så trangt det er hos deg. Jeg husker de husene som var sånn da jeg vokste opp. Vi snakker om dem av og til, om mora til Cecilie som alltid var sur, om middag hos Anne som alltid var helt taust - og om Bente og Selma hvor vi alltid ble sendt hjem og aldri fikk mat. I motsetning til hos oss andre tre, hvor alle ble sopt inn og foret, hvor vi aldri måtte føle på at andre ikke var velkommen og i hvert fall ikke til å spise, hvor det alltid var boller og kakao og en ekstra stol eller tre, hvor vi hadde ordentlige foreldre som var glad i vennene våre også. Anonymkode: 912c3...ff5
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #38 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Uff, så trangt det er hos deg. Jeg husker de husene som var sånn da jeg vokste opp. Vi snakker om dem av og til, om mora til Cecilie som alltid var sur, om middag hos Anne som alltid var helt taust - og om Bente og Selma hvor vi alltid ble sendt hjem og aldri fikk mat. I motsetning til hos oss andre tre, hvor alle ble sopt inn og foret, hvor vi aldri måtte føle på at andre ikke var velkommen og i hvert fall ikke til å spise, hvor det alltid var boller og kakao og en ekstra stol eller tre, hvor vi hadde ordentlige foreldre som var glad i vennene våre også. Anonymkode: 912c3...ff5 Du er pinlig. Anonymkode: 306d9...7cc
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #39 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Uff, så trangt det er hos deg. Jeg husker de husene som var sånn da jeg vokste opp. Vi snakker om dem av og til, om mora til Cecilie som alltid var sur, om middag hos Anne som alltid var helt taust - og om Bente og Selma hvor vi alltid ble sendt hjem og aldri fikk mat. I motsetning til hos oss andre tre, hvor alle ble sopt inn og foret, hvor vi aldri måtte føle på at andre ikke var velkommen og i hvert fall ikke til å spise, hvor det alltid var boller og kakao og en ekstra stol eller tre, hvor vi hadde ordentlige foreldre som var glad i vennene våre også. Anonymkode: 912c3...ff5 Håper virkelig du vil vurdere å skrive en roman, så god på dramatisk fiksjon som du er. Verden trenger deg. /s Anonymkode: a1cd9...4c5
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #40 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Altså … hvorfor det? Bare, hvorfor? Hvilken god grunn fins det til å først la dem plyndre huset for lunch, og så for middag? Anonymkode: dc888...1a3 Plyndret huset for lunsj? Jeg regner da med at de ble tilbudt lunsj? Hvorfor vri det så negativt? En grunn til å servere middag kan være fordi det er hyggelig med gjester. For eksempel. Anonymkode: 935cb...aad
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #41 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Enig, jeg har aldri sendt unger som er på besøk hjem fordi vi ikke har nok mat. Nesten uansett hva menyen er er det fort gjort å utvide retten så den metter noen ekstra. Det er jo bare å drøye kjøttdeigen med en boks bønner (eller Tine en ekstra kjøttdeig i micro). Åpne en ekstra boks med mais, rive litt mer ost, og åpne en ekstra pakke lefser. Barn spiser sjeldent mengder av salat uansett, så det har jeg aldri opplevd å gå tom for når vi har ekstra barn til middag. Kan ikke barna være der så lenge de koser seg sammen, selv om besøket strekker seg over flere måltider? Jeg skjønner virkelig ikke problemet. Heldigvis har ikke mine barn noen venner hvor de blir sendt hjem eller på rommet når familien skal spise. Og aldri har vi behandlet gjester sånn hjemme hos oss. Anonymkode: 871f8...90d Behandlet gjester sånn? I alle dager! Da jeg vokste opp ble vi da sendt hjem når foreldrene syns at vi hadde vært lenge nok på besøk. Det er da absolutt helt vanlig🙄 Anonymkode: 4d79a...06d
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #42 Skrevet 4. juli 2022 Du kan sende de hjem med god samvittighet. Det må faktisk være lov å ville spise middag i fred, uten andres unger rundt bordet hver eneste dag. Om jeg skulle gitt alle ungene som er innom mat til lunsj og middag måtte jeg handla mer. Noen retter kan man supplere med ting, andre ikke. Har man handla inn for hele uka og skal ha taco idag, og koteletter i morra og fisk på torsdag så er det ikke bare å "fylle på" med noe som helst Anonymkode: 2f09e...08c
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #43 Skrevet 4. juli 2022 Vi er ofte bare to stk hjemme og for å begrense matsvinn så har vi ikke så store kvanta med mat at jeg kan trylle frem fra skuffer og skap. Derfor skjer det ganske ofte at jeg sender vennene hjem i middagstid, så møtes de når alle har spist. Det samme skjer motsatt, det er svært sjelden det blir servert middag på en vanlig hverdag. Anonymkode: 935cb...aad
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #44 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Les mitt første innlegg. Anonymkode: 3fdc2...c52 Det var vel eksakt det jeg besvarte her… 🙄 Anonymkode: dc888...1a3
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #45 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Uff, så trangt det er hos deg. Jeg husker de husene som var sånn da jeg vokste opp. Vi snakker om dem av og til, om mora til Cecilie som alltid var sur, om middag hos Anne som alltid var helt taust - og om Bente og Selma hvor vi alltid ble sendt hjem og aldri fikk mat. I motsetning til hos oss andre tre, hvor alle ble sopt inn og foret, hvor vi aldri måtte føle på at andre ikke var velkommen og i hvert fall ikke til å spise, hvor det alltid var boller og kakao og en ekstra stol eller tre, hvor vi hadde ordentlige foreldre som var glad i vennene våre også. Anonymkode: 912c3...ff5 Jeg fikk også mat hos mange venner i barndommen. Og mødrene til venninnene mine var glade i meg også. Men jeg målte ikke deres kjærlighet i hvor mange middager jeg kunne fjeske til meg, altså. Og noen ganger var det faktisk ikke nok til gjester, og det gjorde ikke vondt en plass. Anonymkode: dc888...1a3
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #46 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Problemet er at mens de fleste voksne gjester skjønner når de har vært på besøk et sted i overkant lenge, gjør ikke barn nødvendigvis det. De må bli fortalt at det er på tide åkomme seg hjem. Det er ikke uhøflig, det er en del av det å vokse opp og lære seg normene i samfunnet. Om du som voksen hadde stukket innom en venninne tilfeldig en formiddag og hun etterhvert begynte å sette i gang med middagslaging, ville du sannsynligvis unnskyldt deg og gått hjem. I hvertfall ville du forsikret deg om at hun faktisk gjerne ville at du skulle spise med dem og at det var nok mat til alle. Hvis du hadde mann og egne barn hjemme, ville du ringt dem og forklart at de måtte spise uten deg. Barn trenger å lære at dette er normal oppførsel i Norge. Det innebærer at de av og til må bli sent hjem av naboen. Anonymkode: b842f...3e7 Ja, just det. Anonymkode: dc888...1a3
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #47 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Det var vel eksakt det jeg besvarte her… 🙄 Anonymkode: dc888...1a3 Jeg beskrev hva jeg ville gjort og at om omstendighetene var annerledes ville jeg sendt dem hjem. Hvorfor har du problem med det? "Jeg ville delt maten, (men tatt noe selv også) og så laget noe mer vommfyll. Vi har bestandig mye å ta av både av tørket og i fryseren. Hvis de er hos dere ofte, eller dere virkelig er så tomme for mat at alternativet er knekkebrød, ville jeg sendt dem hjem." Anonymkode: 3fdc2...c52
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #48 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg beskrev hva jeg ville gjort og at om omstendighetene var annerledes ville jeg sendt dem hjem. Hvorfor har du problem med det? "Jeg ville delt maten, (men tatt noe selv også) og så laget noe mer vommfyll. Vi har bestandig mye å ta av både av tørket og i fryseren. Hvis de er hos dere ofte, eller dere virkelig er så tomme for mat at alternativet er knekkebrød, ville jeg sendt dem hjem." Anonymkode: 3fdc2...c52 «Problem»? Jeg har ikke et problem med din løsning, det er ikke jeg som skal leve med den. Men som nevnt: Anonym bruker skrev (12 timer siden): Også hvis du verken har forberedt noe eller har nok mat? Det som var eneste gyldig grunn til ikke å servere middag var at man satt igjen med KUN knekkebrød - hva er hyggen i å ruinere seg for at naboene skal slippe å servere mat til sine egne barn hjemme hos seg selv? Det er ikke hyggelig, det er latterlig. Hvis jeg satt som gjest hos noen som åpenbart ikke hadde innberegnet meg, sånn at de begynte å fordele «vomfyll» ved siden av tacoen - da ville jeg ha blitt skitflau! Og ikke bare NÅ, men også da jeg var barn! Anonymkode: dc888...1a3 Å stille gjestene i forlegenhet er ikke å være gjestfri. Hvis vertinnen begynner å tine fiskepinner og koke ertesuppe for å «drøye» tacoen, er det ikke lenger hyggelig, da er det absurd. Anonymkode: dc888...1a3
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #49 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg beskrev hva jeg ville gjort og at om omstendighetene var annerledes ville jeg sendt dem hjem. Hvorfor har du problem med det? "Jeg ville delt maten, (men tatt noe selv også) og så laget noe mer vommfyll. Vi har bestandig mye å ta av både av tørket og i fryseren. Hvis de er hos dere ofte, eller dere virkelig er så tomme for mat at alternativet er knekkebrød, ville jeg sendt dem hjem." Anonymkode: 3fdc2...c52 Hvorfor skal man fylle unger som bor 5-10 min unna med vomfyll? Anonymkode: 6bf1c...b31
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #50 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor skal man fylle unger som bor 5-10 min unna med vomfyll? Anonymkode: 6bf1c...b31 Eller seg selv, når planen er taco… Anonymkode: dc888...1a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå