Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #1 Skrevet 3. juli 2022 Jeg har huset fullt av unger som har vært her hele dagen. To 11-åringer, en 7-åring, i tillegg til mine egne tre. De ble tilbudt brødskiver til lunsj og spiste godt. Faktisk spiste de opp hele brødet. Vi skal spise taco straks, men jeg har ikke nok mat til alle. Alle bor 5-10 minutter unna til fots. Burde jeg da: a) Tilby mat til alle og heller ta et knekkebrød selv? b) Sende de hjem? c) La de sitte på rommet og vente? Anonymkode: 25e68...bf2
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #2 Skrevet 3. juli 2022 Sende de hjem. Bare si at nå må de ha en lekepause og gå hjem til foreldrene sine og få litt middag og vise at de lever, også kan de leke igjen senere. Anonymkode: a6664...7eb
Hagla Skrevet 3. juli 2022 #3 Skrevet 3. juli 2022 Her inne er nok meningen at du spiser knekkebrød og alle barna får taco.... det er jeg ikke enig i! Du har allerede gitt alle sammen lunsj, det får holde for i dag. Hvis dine barn får ro på seg til å spise og det er ok for deg venter besøket til dere har spist, hvis ikke sender du de hjem. Så kan heller dine gå dit etter mat.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #5 Skrevet 3. juli 2022 Jeg hadde enten sendt dem hjem - eller jeg hadde ringt foreldrene og sagt at nå skal dere spise taco, men har ikke nok, og spurt om de har tacoingredienser til seg og sin familie og om de vil ta en tur over. Har de det ikke, da sendes selvfølgelig ungene hjem. Anonymkode: a17bf...ce3
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #6 Skrevet 3. juli 2022 Send dem hjem på lekepause og middag hos seg selv. Så kan dine unger ta turen til de når dine har spist! Anonymkode: d2d6c...501
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #7 Skrevet 3. juli 2022 Du har gjort mer enn nok, bare send de hjem for å spise 😃 Anonymkode: 7f914...999
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #10 Skrevet 3. juli 2022 Jeg ville delt maten, (men tatt noe selv også) og så laget noe mer vommfyll. Vi har bestandig mye å ta av både av tørket og i fryseren. Hvis de er hos dere ofte, eller dere virkelig er så tomme for mat at alternativet er knekkebrød, ville jeg sendt dem hjem. Anonymkode: 3fdc2...c52
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #11 Skrevet 3. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har huset fullt av unger som har vært her hele dagen. To 11-åringer, en 7-åring, i tillegg til mine egne tre. De ble tilbudt brødskiver til lunsj og spiste godt. Faktisk spiste de opp hele brødet. Vi skal spise taco straks, men jeg har ikke nok mat til alle. Alle bor 5-10 minutter unna til fots. Burde jeg da: a) Tilby mat til alle og heller ta et knekkebrød selv? b) Sende de hjem? c) La de sitte på rommet og vente? Anonymkode: 25e68...bf2 Anonym bruker skrev (1 time siden): Sende de hjem. Bare si at nå må de ha en lekepause og gå hjem til foreldrene sine og få litt middag og vise at de lever, også kan de leke igjen senere. Anonymkode: a6664...7eb Anonym bruker skrev (1 time siden): Du har gjort mer enn nok, bare send de hjem for å spise 😃 Anonymkode: 7f914...999 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Send de hjem. Anonymkode: 6bf1c...b31 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Send de hjem. Anonymkode: 4d79a...06d DEM! Har ingen av dere fullført grunnskolen? Fireåringer kan forskjellen på hun/henne, de/dem osv. Anonymkode: 7d675...251
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #12 Skrevet 3. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): DEM! Har ingen av dere fullført grunnskolen? Fireåringer kan forskjellen på hun/henne, de/dem osv. Anonymkode: 7d675...251 De De De De De De De De De De De De De De De De De De De De De De De De De De De De De De De De De De De De Anonymkode: 6bf1c...b31
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #13 Skrevet 3. juli 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): DEM! Har ingen av dere fullført grunnskolen? Fireåringer kan forskjellen på hun/henne, de/dem osv. Anonymkode: 7d675...251 Jeg er så enig. Og dessuten ville jeg sendt dem hjem, ikke insistert på at de skulle spise hos vi. Anonymkode: b842f...3e7
sug lut Skrevet 3. juli 2022 #14 Skrevet 3. juli 2022 Kan dere ikke dele på det som er og fylle på med noe annet?
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #15 Skrevet 3. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg er så enig. Og dessuten ville jeg sendt dem hjem, ikke insistert på at de skulle spise hos vi. Anonymkode: b842f...3e7 Godt å lese at noen er enig med jeg. Anonymkode: 7d675...251
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #17 Skrevet 3. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg ville delt maten, (men tatt noe selv også) og så laget noe mer vommfyll. Vi har bestandig mye å ta av både av tørket og i fryseren. Hvis de er hos dere ofte, eller dere virkelig er så tomme for mat at alternativet er knekkebrød, ville jeg sendt dem hjem. Anonymkode: 3fdc2...c52 Altså … hvorfor det? Bare, hvorfor? Hvilken god grunn fins det til å først la dem plyndre huset for lunch, og så for middag? Anonymkode: dc888...1a3
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #18 Skrevet 3. juli 2022 Sikkert for sent nå, men jeg ville utsatt tacoen til litt senere og latt dem være sammen en stund til. Og så sendt dem hjem før vi skulle spise. Anonymkode: 2cb7f...154
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #19 Skrevet 3. juli 2022 Send de hjem en god stund før middag.. Ikke la de sitte på rommet uten mat. Det er kleint og dårlig gjort. Anonymkode: 1131e...207
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #20 Skrevet 3. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Altså … hvorfor det? Bare, hvorfor? Hvilken god grunn fins det til å først la dem plyndre huset for lunch, og så for middag? Anonymkode: dc888...1a3 Det er gjestfritt, det er hyggelig for barn og gjester og jeg selv liker å ha unger i huset. Anonymkode: 3fdc2...c52
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #21 Skrevet 3. juli 2022 Det var ikke et alternativ å dele på det som var? Neivel. Husk det til neste gang da. Anonymkode: fa0d0...a9e
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #22 Skrevet 3. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er gjestfritt, det er hyggelig for barn og gjester og jeg selv liker å ha unger i huset. Anonymkode: 3fdc2...c52 Hun har vel vært gjestfri nok når de har vært der hele dagen og spist jeg mette én gang allerede? Anonymkode: 4d79a...06d
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #23 Skrevet 3. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det var ikke et alternativ å dele på det som var? Neivel. Husk det til neste gang da. Anonymkode: fa0d0...a9e Hvorfor skulle det være nødvendig? Barna har vært der hele dagen og spist seg mette. Da er det helt innafor å sende dem hjem. Anonymkode: 4d79a...06d
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #24 Skrevet 3. juli 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hun har vel vært gjestfri nok når de har vært der hele dagen og spist jeg mette én gang allerede? Anonymkode: 4d79a...06d Ja, og så. Jeg svarte hva jeg hadde gjort, ikke at du måtte gjøre det samme. Anonymkode: 3fdc2...c52
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #25 Skrevet 3. juli 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Ja, og så. Jeg svarte hva jeg hadde gjort, ikke at du måtte gjøre det samme. Anonymkode: 3fdc2...c52 Du svarer som om hun ikke allerede hadde vært gjestfri. Og da sier jeg at hun har vært gjestfri nok. Anonymkode: 4d79a...06d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå