Gå til innhold

Tips til ferie alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

1,5 uke hjemme alene. For en luksus. Jeg hadde gått tur hver dag, uansett vær. Laget god mat (gjerne prøvd nye oppskrifter - skal prøve butter chicken en dag), lest bøker, vasket litt (om jeg orket), sovet lenge, spilt høy musikk, stelt i hagen, strikket, sett på tv (om få dager begynner em i fotball for kvinner).

Du kan selv velge om det er kjipt eller deilig. Det sitter i hode ditt. Etter alle trådene her inne tenker jeg at du ikke klarer å snu tankegangen til noe positivt uten noe profesjonell hjelp. Det burde du skaffe deg.

Anonymkode: 3513e...23d

Skal prøve å finne på noe. 

Jeg tenker de som ellers har mann, barn osv kunne nyte det fordi det gjerne blir så sjelden har det sånn. Det er hverdagen til andre. 

Anonymkode: 38074...386

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må bare si at jeg setter pris på at dere tar dere tid til å gi meg tips her. Takk! 

Skrevet
On 7/3/2022 at 4:22 PM, Anonym bruker said:

Får ca 1 1/2 uke bare meg. Hva gjøre? 

jeg er alene 1 uke og skal 3 dager til gøteborg og møte en gammel kjenning og torsdag-lørdag skal jeg sove på hotell i oslo og treffe en fyr jeg har møtt på en chatteside, bare vennskaplig da han er homofil

Anonymkode: 7fd4e...0f4

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

jeg er alene 1 uke og skal 3 dager til gøteborg og møte en gammel kjenning og torsdag-lørdag skal jeg sove på hotell i oslo og treffe en fyr jeg har møtt på en chatteside, bare vennskaplig da han er homofil

Hørtes kjekt ut. Godt å komme seg vekk litt. 

Skulle gjerne reist vekk jeg og, men har ikke bil og ikke så god råd så tror ikke det blir til. 

Skrevet

Gjør det du ikke har mulighet til bår du ikke er alene. Nyt stillheten før det braker løs igjen.

Anonymkode: 90c08...e40

Skrevet

HI: Halvannen ukes ferie høres utrolig deilig ut! Jeg foreslår følgende:

- Finn frem, eller lån på biblioteket, en stabel med bøker du vil lese. Om en av dem ikke innfrir lar du være å lese den og tar neste i stedet.

- Kjøp en flaske champagne og kos deg med den!

- Gå tur!

- Lag deilig mat til deg selv! Det trenger ikke være dyrt. Bolognese som koker lenge, lenge for eksempel, det er nesten gratis, og du kan lage store mengder som du fryser ned. Kjøp en deilig rødvin og ha en skvett oppi også!

- Sov så lenge du bare klarer, og når du våkner: drikk kaffe på senga!

Anonymkode: 8bc8a...276

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

- Finn frem, eller lån på biblioteket, en stabel med bøker du vil lese. Om en av dem ikke innfrir lar du være å lese den og tar neste i stedet.

- Gå tur!

- Lag deilig mat til deg selv! Det trenger ikke være dyrt. Bolognese som koker lenge, lenge for eksempel, det er nesten gratis, og du kan lage store mengder som du fryser ned. Kjøp en deilig rødvin og ha en skvett oppi også!

Takk takk for tips!!

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 3.7.2022 den 19.21):

Hadde jeg vært alene hadde jeg gått Barnevandringsstien og tatt meg god tid, hatt med telt.

https://www.visitsorlandet.com/barnevandrerstien/

Anonymkode: 26fbb...647

Anonym bruker skrev (På 3.7.2022 den 20.50):

Frivillig arbeid på en festival.

Gå i fjellet eller skogen med telt.

Lære deg å lage gresk mat.

Tilby deg å male huset til foreldrene dine.

Rydd en strand for søppel.

Jobb noen ekstra vakter og bruk pengene på noe ekstra hyggelig for ungene etterpå.

Bygg en "tuftepatk" i hagen og begynn å trene.

Rydd og vask huset fra kjeller til loft.

Anonymkode: 3b8c5...65e

Anonym bruker skrev (På 3.7.2022 den 20.50):

Du må nesten lage deg noen planer selv, hvis du ønsker å oppleve noe i ferien din. Avhengig av hva du liker å gjøre, kan du enten ta noen dager i en større by ( Stockholm, København eller i Norge) - bo på hotell, shoppe litt og se på severdigheter/ rusle gatelangs. Liker du mer naturopplevelser kan du finne deg en dagstur eller en natt i hytte/ hotell og gå noen gode turer  i flott natur. Påfyll trenger ikke vare mer noen dager for å ha effekt.

Vil du være hjemme, kan du kanskje male ett rom, bytte ut noen småmøbler/ bilder - lag deg ett lite sommerprosjekt. Lykke til!

Anonymkode: d3180...4c8

Anonym bruker skrev (På 3.7.2022 den 21.06):

Jeg ville enten dratt på tur (storbyferie om jeg hadde god råd, telttur hvis jeg hadde god råd), eller så hadde jeg meldt meg som frivillig. Her tar de i mot frivillige i frivillighetssentralen, kirka, Amnesty, det lokale museumet (steke vaffel og servere kaffe), besøksvenn i røde kors, ulike aktiviteter på biblioteket bla.

Anonymkode: ace18...113

Anonym bruker skrev (På 3.7.2022 den 22.58):

Hvis du ikke vil være alene foreslår jeg at du inviterer en gammel tatt eller onkel på besøk. Lag god mat, ta dem med på tur, spill spill sammen, hå på kino eller gjør noe annet de liker.

Anonymkode: 3b8c5...65e

mamma til adhd gutt<3 skrev (På 3.7.2022 den 23.27):

Nå har du ikke fasiten på været for resten av sommeren og resten blir akkurat det du vil det skal bli. Dette er kun opp til deg selv å løse. Du kan velge å fokusere på alt som begrenser deg eller du kan velge å fokusere på det du kan gjøre for å få en fin sommer. Det virker som du egentlig har det aller best når du har det vondt. 

Anonym bruker skrev (På 3.7.2022 den 23.32):

Gå på alle utstillingene i byen din

Gå på alle.museene

Gå på biblioteket

Gå på alle turstier, kyststien, utkikkspunkter

Skriv sommerukebok. Hva du gjør og hva du ser. Ta bilder og fremkall og sett inn.

Sy deg ei veske eller putevar

Lag kort og send til noen.

Finn yogaprogram på YouTube og gjør det hver dag.

Anonymkode: 88e0a...b69

Anonym bruker skrev (På 4.7.2022 den 13.40):

Meld deg på en tur for single!!

Anonymkode: f25ad...d4b

Anonym bruker skrev (På 4.7.2022 den 14.41):

Fy fader jeg skulle nikost meg om jeg fikk halvannen uke hjemme alene! Jeg hadde gitt f i alt som het klokke....sovet når jeg ville, spist gode middager, strikket på terrassen, gått lange turer med hunden i fjellet med sekk og mat med meg...tømt Netflix....nei for en drøm. Nyt ferien din!!

Anonymkode: 0d11f...4d7

Anonym bruker skrev (På 4.7.2022 den 22.18):

Ta kontakt med kirke, bibliotek,  frivillighetssentralen, røde kors eller sykehjem i nærheten. Meld deg som frivillig! Det er kjempegivende og hyggelig! Vinn, vinn! 

Anonymkode: ace18...113

Anonym bruker skrev (På 5.7.2022 den 1.37):

1,5 uke hjemme alene. For en luksus. Jeg hadde gått tur hver dag, uansett vær. Laget god mat (gjerne prøvd nye oppskrifter - skal prøve butter chicken en dag), lest bøker, vasket litt (om jeg orket), sovet lenge, spilt høy musikk, stelt i hagen, strikket, sett på tv (om få dager begynner em i fotball for kvinner).

Du kan selv velge om det er kjipt eller deilig. Det sitter i hode ditt. Etter alle trådene her inne tenker jeg at du ikke klarer å snu tankegangen til noe positivt uten noe profesjonell hjelp. Det burde du skaffe deg.

Anonymkode: 3513e...23d

Anonym bruker skrev (På 5.7.2022 den 11.22):

Anonym bruker skrev (På 6.7.2022 den 13.17):

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

- Gå tur!

Anonymkode: 61191...79a

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep, brukerangrep, avsporinger og svar til dette.

Admin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...