Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #26 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Dette! Man tilpasser seg hverandre og utfyller hverandre. Hva som gjør at noen passer sammen har da ingenting å gjøre med antall bøker man eier eller om man er ekstrovert/introvert. Kanskje er de perfekt match. Sannsynligvis er de det ikke, men da finner de det ut helt selv, uten råd fra deg. Anonymkode: 754d3...c9b Jeg tror helt sikkert de finner ut om de er match eller ikke. I mellomtiden biter jeg negler og hører på hennes lovprisninger; som jeg har hørt på de 5-6 foregående. Og tenker at jeg skylder henne noe mer enn ja og ha. Anonymkode: 4b183...9cb
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #27 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Eneste grunnen til at dette føles pinlig, er at alle disse rapportene fra henne avkrever ett eller annet svar. Og det jeg tenker inni meg er «ikke håp for mye nå da!» For det har hun gjort før. For eksempel flyttet hals over hode til en ny by på grunn av en fyr som kun hadde sagt at de kunne være venner. Håpet var større enn realismen. Hvis de blir et par vil jeg tenke at de begge kunne ha godt av det, nettopp fordi ulikhetene er store. Det kan jo utfylle hverandre. Og det er helt klart at det to personer har sammen, kjenner ikke en tredjeperson. Jeg innbiller meg ikke at jeg er synsk. Men jeg husker meget godt hva han sa at han leita etter i en kvinne. Og den beskrivelsen var noe annet enn det han får her. Anonymkode: 4b183...9cb Det du skriver her tror jeg får bedre frem det du kanskje forsøkte å si i hovedinnlegget, HI. Jeg mener fremdeles at du ikke skal si noe om forholdet, for du vet ikke hvordan de to er og har sammen. Men siden du tydeligvis kjenner denne dama litt, og hun stadig henvender seg til deg, så er det mulig å si at du gleder deg på hennes og deres vegne, men samtidig minne henne på at siden hun har brent seg tidligere, så kan det kanskje være litt lurt å ta det roligere denne gangen. Det er ikke noe du kan si mange ganger, egentlig bare én gang, så du bør formulere deg på en god måte slik at det fremstår som et godt og velment råd, ikke som innblanding og ikke som om du er negativ til forholdet deres. Men fremdeles står det egentlig at du ikke bør blande deg, det kommer litt an på relasjonen du har til henne. Du skrev et eller annet sted at han har vært borti en del trøblete damer - så kanskje er det han har trodd han søker etter ikke egentlig det han trenger? Anonymkode: 91cbb...749
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #28 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (På 3.7.2022 den 4.20): For 2-3 år siden datet jeg en fyr. Veldig hyggelig og snill mann. Det er grunner til at vi ikke ble kjærester, men vi har en helt OK relasjon nå. Taster av og til osv. Jeg anser han som en god venn. Han prøvde å gjenoppta kontakten på det romantiske plan for ca 6 måneder siden. Da hadde han ryddet unna de tingene som sto i veien den gangen vi prøvde sist. Og forklarte meg at ting var annerledes nå. Det tror jeg ham på, men jeg klarte ikke å skru tida tilbake. Jeg er ikke forelska eller tiltrukket på den måten mer. Vel, alt det der var okay. Så skriver ei jente jeg kjenner til meg og spør meg litt ut om ham. Hun ser at vi er venner på Facebook, og vil høre om jeg kjenner ham, hva slags type han er osv osv. De har blitt kjent på Tinder og skal møtes. Jeg sier som sant er, at han er en fin og staut fyr, og 100% skikkelig. Lykke til. Nå kommer hun med oppdateringer innimellom, at de har møttes og alt var fint og hyggelig osv. Jeg applauderer og fortsetter bare å si det samme: at han er en snill og kjekk gutt og sånt. Det er han også, og jeg er helt sikker på at han ikke vil lure henne eller såre henne eller noe sånt. Men dessverre vet jeg allerede nå at de to ikke kommer til å få et fungerende forhold… Han er opptatt av HELT andre ting enn hun. Eksempelvis har han huset sitt dekket fra gulv til tak med bøker. Hun har omtrent ikke eid en bok i sitt liv. Han er opptatt av den intellektuelle samtalen, psykologi og politikk og diverse greier. Hun er mest opptatt av ungene sine, og så liker hun å synge i gospelkor. Hun liker å gå på fest og danse, han har to venstrebein og vil helst sitte hjemme. Og ikke minst, han er liksom «eldre enn sine år», det var som å date sfinxen eller en Galapagos-skilpadde eller noe, slik jeg husker ham, selv om han er yngre enn meg. Mens hun er i motsatt retning, hun framstår egentlig som ei ungjente. Veldig søt, men umoden, selv om hun er 35 eller noe. Blir fryktelig betatt av titler som «ingeniør» eller lignende. Opptatt av romantikk og spenning. Hun har betrodd seg til meg om hver eneste Tinder-date hun har hatt siden hun ble skilt i 2018, og for hver eneste av dem var hun sikker på at de skulle flytte sammen og hun skulle bli forsørget. Det som er Sannheten den ene uka, er glemt den neste. Begge er sånn litt følsomme typer, så noe har de jo til felles. Men da ser jeg for meg at de vil bli like triste og skuffa når det ikke går. Men jeg kan jo ikke si noe? Det blir vel bare rart hvis det kommer “advarsler” fra meg, før det har rukket å gå galt mellom dem? Anonymkode: 4b183...9cb Synes det høres ut som de er en god match jeg. De kan dra hverandre i ulike retninger. Kjedelig å date en mannlig/kvinnelig utgave av seg selv da. Anonymkode: 5ae65...900
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #29 Skrevet 5. juli 2022 Anonym bruker skrev (23 timer siden): Det du skriver her tror jeg får bedre frem det du kanskje forsøkte å si i hovedinnlegget, HI. Jeg mener fremdeles at du ikke skal si noe om forholdet, for du vet ikke hvordan de to er og har sammen. Men siden du tydeligvis kjenner denne dama litt, og hun stadig henvender seg til deg, så er det mulig å si at du gleder deg på hennes og deres vegne, men samtidig minne henne på at siden hun har brent seg tidligere, så kan det kanskje være litt lurt å ta det roligere denne gangen. Det er ikke noe du kan si mange ganger, egentlig bare én gang, så du bør formulere deg på en god måte slik at det fremstår som et godt og velment råd, ikke som innblanding og ikke som om du er negativ til forholdet deres. Men fremdeles står det egentlig at du ikke bør blande deg, det kommer litt an på relasjonen du har til henne. Du skrev et eller annet sted at han har vært borti en del trøblete damer - så kanskje er det han har trodd han søker etter ikke egentlig det han trenger? Anonymkode: 91cbb...749 Takk for et godt råd. Ja, man må tråkke forsiktig! Anonymkode: 4b183...9cb
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2022 #30 Skrevet 8. juli 2022 Og DERRRR! var det et faktum. Hun rakk ikke engang å si det selv, for nå er det han typen som skriver til meg. Kommer med halvkvedete viser om at «man må ha noe felles» og at han er «emosjonelt utslitt». Han er ikke forelska. Gruer meg til å høre fra venninna mi. Anonymkode: 4b183...9cb
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #31 Skrevet 9. juli 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Og DERRRR! var det et faktum. Hun rakk ikke engang å si det selv, for nå er det han typen som skriver til meg. Kommer med halvkvedete viser om at «man må ha noe felles» og at han er «emosjonelt utslitt». Han er ikke forelska. Gruer meg til å høre fra venninna mi. Anonymkode: 4b183...9cb Hun blir sikkert lei seg, så støtt henne, men forsøk å forstå at hun neste gang må bruke mer tid på å bli kjent med en mann før hun går "all in", for da kan hun slippe slike situasjoner som nå, hvor det viser seg at de har gått for fort frem og egentlig ikke passer hverandre. Og han kan du egentlig si noe av det samme til. Han er selv skyld i at han er "emosjonelt sliten", når han velger å hoppe "all in" med en dame han egentlig ikke aner om han har nok felles med og ikke er forelsket i. Anonymkode: 91cbb...749
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2022 #32 Skrevet 9. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hun blir sikkert lei seg, så støtt henne, men forsøk å forstå at hun neste gang må bruke mer tid på å bli kjent med en mann før hun går "all in", for da kan hun slippe slike situasjoner som nå, hvor det viser seg at de har gått for fort frem og egentlig ikke passer hverandre. Og han kan du egentlig si noe av det samme til. Han er selv skyld i at han er "emosjonelt sliten", når han velger å hoppe "all in" med en dame han egentlig ikke aner om han har nok felles med og ikke er forelsket i. Anonymkode: 91cbb...749 Til det siste er jeg nok litt enig. Det sammenfalt i tid med en masse jobbkonflikter og noen dødsfall i familien, så han er jo sliten av andre ting også. Men da er det kanskje dobbelt viktig å skjerme seg. Anonymkode: 4b183...9cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå